17.1 C
Kotor

Slušaj online radio

Sertifikuju pilotske službe za Boku

Pilotski čamac kompanije Sea Pioneer Montenegro
Pilotski čamac kompanije Sea Pioneer Montenegro

Ministarstvo saobraćaja i pomorstva (MSP) raspisalo je “Javni poziv za dostavljanje zahtjeva za obavljanje pilotaže u Bokokotorskom zalivu” za narednu godinu. Firme koje se prijave na ovaj poziv doćiće u poziciju da ih službenici MSP pregledaju i osvjedoče se da li one ispunjavaju uslove propisane Zakonom o sigurnosti pomorske plovidbe i Pravilnikom o pomorskoj pilotaži, kako bi mogle dobiti odobrenje da se tokom naredne godine, bave veoma unosnim poslovima pilotaže jahti i brodova što uplovljavaju u Boku Kotorsku. Prijave na javni poziv MSP primaju se do 10.decembra.

U Boki Kotorskoj trenutno egzistiraju najmanje tri kompanije koje se pretenduju baviti ovim veoma isplativim poslom jer je korišćenje usluge pilota (stručnog lica koje daje savjete za sigurno vođenje broda kroz obalno i navigacijski teško područje), obavezno za sve brodove veće od 500 bruto-tona, izuzev putničkih brodova i trajekata na redovnim linijama. Pored Pilotske službe preduzeća “Luka Kotor” a.d. iz Kotora, ovu djelatnost obavlja i kompanija “Boka Pilot and Tug Boat Services” iz Bijele, a prije osam mjeseci je formirana i nova kompanija “Sea Pioneer Montenegro” u Herceg Novom, Iza ove posljednje stoji turski biznismen Cemil Tumkaya, vlasnik britanske firme “Sea Pioneer” koja je bila glavni unajmitelj trgovačkih brodova “Crnogorske plovidbe” iz Kotora u vrijeme kada je na čelu Borda direktora te države firme bio kapetan Miodrag Kršanac iz Herceg Novog, koji je ujedno tada bio i na čelu Direktorata za pomorstvo u MSP. Kršanac se povukao iz državne uprave i kako nezvanično sazanjemo, ima svoje poslovne interese u kompaniji “Sea Pioneer Montenegro”.

Prema zakonu, da bi se pravno lice bavilo pružanjem usluga pilotaže, mora posjedovati najman jedan specijalni pilotski brod-čamac, najmanje jednu fiksnu i četiri mobilne VHF radio stanice i imati najmanje četiri stalno zaposlena licencirana pilota.

Način na koji MSP sada pristupa ovoj djelatnosti, znači da će se u Boki dogodine najvjerovatnije razviti izuzetno jaka konkurencija tri pilotske službe jer će sve tri kompanije, lišene ograda koje su im do sada predstavljali koncesioni ugovori o gazdovanju lukama, pretendovati da uzmu što veći dio kolača. Konačan odluka kome će ti poslovi pripasti, najvjerovatnije će biti u rukama pomorskih agenata koje angažuju strani brodovi i jahte, pa će agenti na osnovu ekonomski najprihvatljivije ponude, birati koja će od pilotskih službi plovila njihovih klijenata uvoditi u bokeške luke i marine.

Izvor:S. L.
Prethodni članak
Sledeći članak

Najčitanije