15.5 C
Kotor

Slušaj online radio

Iz konzervatorske radionice Živka Radovića

„Iz konzervatorske radionice Živka Radovića” naziv je izložbe dokumentarnih fotografija koja je sinoć otvorena u Galeriji solidarnosti u Kotoru.

U ime domaćina zvanice i goste pozdravili su direktor OJU Muzeji Kotor, Andro Radulović i istoričarka umjetnosti mr Marija Mihaliček.

Izložbu je otvorila slikarka-konzervatorka Jasminka Grgurević.

„Konzervator je istovremeno naučnik i istraživač, umjetnik i zanatlija, ali često poslanik i sudija. On je onaj čiji rad ostaje u sjenci djela jer je u službi autora, čije djelo popravlja. Onaj koji nema izbora jer istovremeno stoji iznad djela popravljajući, braneći i čuvajući njegove vrijednosti. Sve ovo, bio je kao konzervator u službi zaštite kulturnih dobara Živko Radović na ovim prostorima tokom proteklih trideset godina“- kazala je Grgurević.

Kako je kazao autor ovom izložbom želio je pokazati presjek tokom svog tridesetogodišnjeg rada. Ovom foto dokumentacijom sam želio približiti konzervaciju kao struku, svim posjetiocima, jer se vrlo malo se zna o nama konzervatorima, mis smo u sjenci drugih profesija. Valjda će i ovo društvo početi da nas, konzervatore više shvata, razumije i cijeni, kazao je između ostalog autor, Živko Radović.

Izložba iz konzervatorske radionice Živka Radovića preko fotografija ikona, slika i fresaka prije, u toku i poslije restauratorsko-konzervatorskih zahvata koje je izveo jedan od najpoznatijih crnogorskih konzervatora, ukazuje na značaj profesije u očuvanju kulturne baštine, na njenu kompleksnost koja uključuje široko obrazovanje, dobro poznavanje zanata, odgovornost i posvećenost.

Iz konzervatorske radionice Živka Radovića
Iz konzervatorske radionice Živka Radovića

Živko Radović je rođen 1962. godine u Mojkovcu. Diplomirao je na Kulturološkom fakultetu na Cetinju 1986. godine. Bogato konzervatorsko iskustvo sticao je još za vrijeme studija kao član konzervatorske ekipe Republičkog zavoda za zaštitu spomenika kulture Srbije na terenim u Pećkoj patrijaršiji, Sabornom hramu u Kraljevu, manastirima: Ljubostinja, Ravanica, Vraćevšnica, Studenica, Gradište, riznici Srpske pravoslavne crkve u Dubrovniku.

Od 1988. do 2000.godine je bio zaposlen Republičkom zavodu za zaštitu spomenika kulture na Cetinju, a od 2000. godine stalno je zaposlen u JU Muzeji i Galerije Podgorice.
Od 1988.godine do danas, samostalno ili kao rukovodilac radova, radio je na brojnim kulturnim dobrima Crne Gore: ikonostasu manastira Morače, crkvi Sv.Nikole u Bijelom Polju, Đurđevim stupovima kod Berana, crkvi Sv. Đorđa u Podgorici, ikonama: iz riznice manastira Ostrog, Spomen doma u Reževićima, crkve Sv. Dimitrija u Kolašinu i ikonama i slikama iz mnogih drugih crnogorskih crkava, od Žabljaka preko Kolašina, Mojkovca do Budve, Kotora i Herceg Novog, naslikanih u periodu od 16 – 20 vijeka.
Istovremeno, tokom proteklih godina Živko Radović je radio zidne slike u manastirima Đurđevi stupovi kod Berana, Morači, Duljevu, Ostrogu, Podmajinama, Sv. Trojici kod Pljevalja, crkvama u Petrovićima, Velimlju, Dragovoljićima, crkvi Sv. Đorđa u Podgorici, fragmente zidnih slika crkve Sv. Arhangela Mihaila na Prevlaci kod Tivta” – stoji u najavi iz OJU „Muzeji” Kotor.

Najčitanije