Opština Tivat uskoro će sa kompanijom Adriatic Marinas-Porto Montenegro potpisati ugovor koji podrazumijeva obavezu angažovanja pripadnika i tehničke opreme opštinske Službe zaštite i spašavanja na poslovima protivpožarnog obezbjeđenja marine i naselja Porto Montenegro. Tu uslugu, kako je ranije najavljeno iz rukovodstva lokalne uprave, Porto Montenegro će godišnje Opštini Tivat plaćati 40 hiljada eura.
„Ugovor o poslovno –tehničkoj saradnji sa kompanijom Adriatic Marinas po pitanju angažovanja ljudi i sredstava Službe zaštite nije potpisan. U toku su aktivnosti oko ugovaranja privremenog vršenja dežurstva (24 časa dnevno sa potrebnim brojem izvršilaca i vozilima za vršenje istog) u kompleksu Porto Montenegro.“-kazao je menadžer Opštine Tivat Zoran Petranović.
On je kazao da Služba zaštite trenutno ima 12 pripadnika, a da po sistematizaciji treba da ima njih 18, „predviđena je mogućnost dopunske popune zboge povećanog obima posla za potreban broj izvršilaca na određeno vrijeme, u skladu sa pravovremenom procjenom.“
Zbog toga je nedavno raspisan konkurs za dva izvršioca na neodređeno vrijeme, te za njih još 4 na određeno vrijeme – do kraja godine.
„Ovo iz razloga mogućeg potpisivanja ugovora sa Adriatic Marinasom.“ – pojasnio je Petranović.
Iako su opštinski zvaničnici ranije govorili da se ugovor odnosi samo na obavezu protivpožarnog obezbjeđenja budućeg helidroma u elitnoj tivatskoj marini i nautičkom naselju, menadžemnt Porto Montenegra, kako je nezvanično potvrđeno, namjerava da tivatskoj Službi zaštite kroz ovaj ugovor, nametne obavezu da protivpožarno obezbjeđuje čitav kompleks u većinskom vlasništvu kanadskog milijardera Pitera Manka. Spisak obaveza koje će za 40 hiljada eura godišnje u Porto Montenegru obavljati tivatski vatrogasci i koji će biti sastavni dio ugovora, piše nekadašnji pomoćnik ministra unutrašnjih poslova za vanredne situacje i civilnu zaštitu dr Zoran Begović. On je, odmah nakon što je 2013 penzionisan iz državne službe, angažovan kao stalni stručni konsultant u Porto Montenegru za koji je prethodno Begović, kao pomoćnik ministra MUP-a, godinama potpisivao i odobravao Mankovoj kompaniji razne zahvate na prostoru bivšeg Arsenala koji su se ticali manipulacije sa opasnim materijama, formiranja postrojenja i veza za ukrcaj goriva na jahte, te protivpožarnog obezbjeđenja cijele nove marine.
Prema važećem Zakonu o zaštiti i spašavanju, kompleks kakav je Porto Montenegro mora da ima vlastitu dobro opremljenu Službu zaštite, na čemu MUP dok se tim poslovima bavio Begović, nikada nije insistirao. Iako u njoj boravi skoro 300 jahti od kojih su neke veličine omanjeg kruzera, a marina ima i pumpu za snandijevanja brodova gorivom i tankove kapaciteta 900 tona dizela, Porto Montenegro ne raspolaže nikakvim protivpožarnim obezbjeđenjem osim jedne stare vatrogasne cisterne naslijeđene još od bivšeg Arsenala i jednog gumenjaka koji, osim natpisa „Fire Boat“, nema nikakvu opremu za gašenje požara. Stoga su Mankovi menažeri pronašli mnogo jeftinije riješenje – da za nekoliko desetina hiljada eura godišnje angažuju Službu zaštite i spašavanja Opštine Tivat, umjesto da kupuju skupu opremu, protivpožarna vozila i zapošljavaju sopstveni dodatni kadar. Tivatski gradski oci ovo su spremno prihvatili iako ovaj aranžman podrazumijeva da će, u slučaju bilo kakve štete, a ona se u marini i ultraluksuznom naselju može mjeriti samo milionima eura, grad Tivat sutra iz svog budžeta plaćati odštetne zahtjeve osiguravajućim kućama koje ga budu tužile zbog (ne)adekvatnog reagovanja njegove Službe zašpite i spašavanja u privatnom kompleksu Pitera Manka.