7.6 C
Kotor

Slušaj online radio

Izmjenili koncesioni akt – prema dokumentu žičara bi trebalo da počne sa radom već sljedeće godine…

žičara

Očekivani prihod od žičare od Kotora do Lovćena tokom prve godine rada biće od 3,2 do 4,2 miliona eura, što zavisi od broja putnika koji bi se odlučili na ovu turističku ponudu, stoji u novom Koncesionom aktu.

Prema dokumentu, žičara bi trebalo da počne sa radom već sljedeće godine.

“Tokom perioda 2021-2030, to može proizvesti neto dobit od 102 miliona eura,” navodi se u analizi opravdanosti koja je bila na sjednici Vlade.

Nakon što je tender proglašen neuspjelim, jer nije pristigla nijedna ponuda, prema sugestiji Vlade, pristupilo se izmjeni akta, pa granice koncesionog područja osim lokaliteta za izgradnju terminala Kuk sada obuhvataju i prostor potreban za smještanje pratećih sadržaja (parkinga, restorana i sl).

Sistem žičare bio bi od Duba u Opštini Kotor do lokaliteta Kuk na Lovćenu, na teritoriji Cetinja.

Dionica dužine oko 3,6 kilometara, zajedno sa površinama neophodnim za izgradnju terminala Dub i Kuk sa pratećim sadržajima, predstavlja koncesiono područje.

Terminal Dub se nalazi 200 metara od puta Budva – Tivat i 500 metara od aerodroma Tivat.

Lokacija terminala Kuk nalazi se na 1.350 metara nadmorske visine a ova trasa dalje vodi do Ivanovih Korita, u blizini Mauzoleja Petra II Petrovića Njegoša, a onda se na kraju spušta do Prijestonice.

Žičara – foto Vlada CG

Ruta žičare je definisana nakon analize sprovedene kroz dvije Studije izvodljivosti i ažuriranu Studiju radjenu 2015. godine, kao i nakon dva neuspjela tendera sprovedena za cjelokupnu trasu dužine 15 kilometara od Kotora do Cetinja.

Propisao je da minimalni iznos koncesione naknade iznosi 15 odsto od ostvarenog profita na godišnjem nivou, a minimalno investiciono ulaganje u žičaru i prateće sadržaje 18 miliona eura.

Crna Gora je u 2019. godini imala oko 2,6 miliona turista, pri čemu je u Luku Kotor uplovilo 462 kruzera sa malo više od 615.000 putnika.

Ukupan broj jahti u Luci Kotor za ovaj period iznosio je gotovo 4.000, sa registrovanih oko 22.500 putnika.

Iz Vlade napominju da je na području Budve prošle godine registrovano gotovo 920.000, a Tivta malo više od 160.000 turista.

Dodatno, dubrovačko područje je imalo oko dva miliona turista, od čega je, navodi se u dokumentu, oko 250.000 posjetilo Kotor.

“Ovaj podatak jasno ukazuje na činjenicu da razvoj Projekta predstavlja jedinstvenu priliku za dalji razvoj turizma u Crnoj Gori,” ističe se u dokumentu.

Na osnovu procjena Svjetskog savjeta za putovanja i turizam, prosječna dnevna potrošnja putnika na prekookeanskim brodovima treba da se poveća za 40 odsto, tj. sa 93 na 130 eura po danu ako koriste žičaru.

Prema dokumentu o kojem se raspravljalo na Vladi, karta za domaće bila bi 15 eura a 20 eura za strane turiste.

Prema prvom scenariju, za sedam mjeseci bi se žičarom vozilo između 170.300 i 222.600 putnika, što bi donijelo između 3,2 i 4,2 miliona eura.

Prema decembarskom dokumentu, parking, prodavnice i ostalo nisu uzeti u obzir u ovoj kalkulaciji, ali mogu doprinijeti sa dva do pet procenata od ukupnog prihoda od karata.

“Dodatni prihodi se mogu ostvarivati na više načina. Obično, sadržaji koji su u direktnoj vezi sa žičarom (u ovom slučaju restorani i nove prodavnice na stanicama) će plaćati godišnju naknadu koncesionaru, koja može biti formirana na osnovu procenta od ukupnog prihoda, ili u vidu fiksne mjesečne naknade,” navodi se u dokumentu.

Na Cetinje 1,5 miliona eura od žičare, ali se moraju razviti usluge

Date tabele pokazuju da čak i Cetinje, ne uključujući teritoriju Nacionalnog parka Lovćen, može privući 1,5 miliona eura u dodatnim troškovima turista već tokom prve godine rada žičare, što bi, ističu u dokumentu, bilo isključivo posljedica realizacije projekta žičare i povezanih investicija.

Ovaj iznos se povećava do 2,4 miliona eura u istoj godini za NP Lovćen.

“Tokom prvih 10 godina perioda rada žičare to će rezultirati u NPV (neto sadašnja vrijednost) potencijalnih dodatnih troškova napravljenih od strane turista na Cetinju između 23 i 42 miliona eura i između 45 miliona i 84 miliona eura u NP Lovćen,” navodi se u dokumentu.

Međutim, u dijelu koji se tiče slabosti ovog projekta navodi se da turistički objekti na Cetinju i NP Lovćen “trenutno nisu dovoljno razvijeni da bi ispunili očekivanja stranih turista i nisu adekvatni da bi izašli u susret povećanom broju posjetilaca”.

Izvor:Vijesti

Najčitanije