Direktorat za inspekcijske poslove i licenciranje Ministarstva ekologije, prostornog planiranja i urbanizma (MEPG) je nakon izvršene inspekcijske kontrole, naložio uklanjanje nelegalno dograđene ponte na Kalardovu o trošku investitora.
Epilog je to skandala koji je započleo prije dva mjeseca kada je novo rukovodstvo preduzeća “Morsko Dobro” iz Budve aminovalo izgradnju nove velike armirano-obetonske ponte u uvali Kalardovo u blizini Ostrva cvijeća, na mjestu gdje je ranije postojala improvizovana i nelegalna, mala montažna ponta.
Građevinska inspekcija je na traženje Opštine Tivat 29.aprila izvršila inspekcijski nadzor nad spornom lokacijom i konstatovala da je “rekonstrukcija ponte izvedena suprotno planu definisanom Atlasom crnogorskih plaža i kupališta i Državnom studijom lokacije “Kalardovo-Ostrvo cvijeća- Brdišta”. Stoga je investitoru- firmi “Kalardovio Plus” iz Tivta naređeno da po svom trošku ukloni “dio ponte koji je izgrađen suprotno planskom dokumentu.”
Iz Direktorata za inspekcijske poslove MEPG Radio Tivtu je potvrđeno da je firma “Kalardovo Plus” u međuvremenu postupila po naređenju iz zapisnika inspektora, i o svom trošku uklonila sporni dio ponte, o čemu je obavijestila nadležnog inspektora. Za preostali dio ponte firma je Sekretarijatu za uređenje prostora Opštine Tivat podnijela zahtjev za legalizaciju, o čemu je takođe obavijestila inspektora.
Sredinom aprila objavili smo priču o najnovijem slučaju devastacije mora i obale izgradnjom velike aermirano-betonske ponte na Kalardovu, na zapadnoj strani kupališa 9A iz Atlasa plaža i kupališta na Crnogorskom primroju JP-a Morsko Dobro (JPMD) iz Budve, a iza koje stoji tivatska firma u vlasništvu jednog ruskog državljnina.
Iako je riječ o u međuvremenu propaloj, nelegalnoj improvizovanoj ponti koja uopšte i ne ulazi u zahvat tog kupališta, JPMD je 9.aprila dalo formalnu saglasnost firmi “Klardovo Plus” da izvrši „rekonstrukciju postojećeg mula na katastarskoj parceli 610 KO Đuraševići, shodno njegovoj namjeni i u okviru predviđenih gabarita prema urbanističko-tehničkim uslovima, a sve u cilju otklanjanja opasnosti od ugrožavanja bezbjednosti korisnika predmetnog kupališta.“
Na osnovu tog dokumenta koji su potpisali novi direktor JPMD Mladen Mikijelj (DF), rukovodilac Službe za ustupanje na korišćenje morskog dobra Andrej Purić i rukovodilac Službe za kontrolu morskog dobra Srđan Radić, na Klardovu je preko ostataka stare, privremene ponte koja je nelegalno napravljena prije nekoliko godina, a koju su činile metalne šine sa pokrovom od dasaka, postavljene na par manjih gomila kamena nagomilanih u plićaku, u međuvremenu nikla nova, armirano betonska ponta dimenzija 35 sa tri metra.
Zanimljivo je da je JPMD “Kalardovu Plus” dalo saglasnost da “izvrši rekonstrukciju postojećeg mula u cilju sprečavanja opasnosti od ugrožavanja bezbjednosti korisnika kupališta“, iako stara nelegalna montažna ponta uopšte nije dio prostora koje pokriva “Kalardovu Plus“ iznajmljeno kupalište 9A, već se ona nalazi na zapadnoj granici, ali izvan obuhvata tog kupališta što se može vidjeti i iz grafičkih prikaza tog objekta na sajtu MD.
To je potvrdio i nalaz Građevinske inspekcije, iako je u međuvremenu Radić, polemišući sa novinarom “Vijesti” koji je objavio poriču o tome da je JPMD aminovalo divlju gradnju i betonizaciju mora na Kalardovu, javno ustvrdio da je sve u tokm slučaju regularno.
“Predmetna ponta, kao dio kat.parcele br.610 KO Đuraševići, prepoznata je kao takva i u Prostornom planu posebne namjene za obalno područje i to kroz Državnu studiju lokacije „Kalardovo, Ostrvo cvijeća, Brdišta“ i to u gabaritima kakvim je ista i kartirana na katastarskoj podlozi i čini dio urbanističke parcele UP 3.1. Uvidom u grafički dio Atlasa Crnogorskih plaža i kupališta kao i skicu sa koordinatama graničnih tačaka zahvata, koja je sastavni dio Ugovora o korišćenju morskog dobra br.0210-3349/3 od 31.10.2018.godine, utvrđeno je da u okviru kupališta 9A ulazi i predmetna ponta i to na istočnom kraju istog. Investicionim programom za izgradnju kupališta i drugih sadržaja na ovom prostoru koji je sačinjen na osnovu urbanističko tehničkih uslova izdatih od strane Sekretarijata za uređenje prostora i izgradnju objekata opštine Tivat broj 0902-351-344/4 od 19.06.2017. godine predviđena je izgradnja pristaništa za manje individualne i izletničke plovne objekte, sa direktnim pješačkim pristupom do plovila.”- ustvrdio je tada Radić, iako je planski document na koji se pozivao – DSL „Kalardovo, Ostrvo cvijeća, Brdišta“ već poodavno stavljen van snage jer su u toku izrade izmjena i dopuna te DSL.
Da je stanje potpuno suprotno od onoga što je javno tvrdio rukovodilac JPMD za kontrolu morskog dobra Srđan Radić, u međuvremenu je zvanično ustanovila i Građevinska inspekcija koja je stoga i naložila rušenje divlje ponte.