10 C
Kotor

Slušaj online radio

Vukićević: Crna Gora ima kapacitete da sama razvija svoje Aerodrome, odluka o koncesiji do kraja godine

Vukićević: Crna Gora ima kapacitete da sama razvija svoje Aerodrome, odluka o koncesiji do kraja godine
Aerodromi CG
Ministarka saobraćaja Maja Vukićević ocijenila je da Crna Gora ima kapacitete da sama razvija svoje Aerodrome, ali da će prihvatiti odluku koju donese većina u Vladi Crne Gore. Odluka bi trebalo da bude donijeta do kraja godine, pošto Tenderska komisija (TK) za koncesiju ovih dana završava rad, a nakon dostavljanja konačnog izvještaja Vlada u roku od 30 dana treba da donese konačnu odluku.
Ministarka je u intervjuu za TV Prva poručila da “treba dobro razmisliti da li, i u slučaju koncesije na Aerodrome Crne Gore(ACG) treba zadržati neki oblik kontrole nad njima”.
Vukićević je navela da Tenderska komisija (TK) za koncesije na Aerodrome ovih dana završava rad i dostaviće finalni izvještaj Vladi Crne Gore koja treba da donese konačnu odluku o tome da li će crnogorske vazdušne luke biti izdate u koncesiju ili će država nastaviti upravljanje.
Napomenula je da su predstavnici Ministarstva saobraćaja u Tenderskoj komisiji u potpunosti konstruktivno djelovali, glasali za sve izvještaje i objasnila da nakon dostavljanja izvještaja Tenderske komisije Vlada treba da odluči u roku od trideset dana da li će Aerodromi biti izdati u koncesiju ili ne.
– Mi smo tako djelovali jer shvatamo koja je uloga Tenderske komisije. Nije uloga Tenderske komisije da nešto stopira ili sabotira. Od starta se vodim ti principim – da je naša uloga da sprovedemo postupak i da nismo mi ti koji treba da donesu odluku već tu odluku treba da donese Vlada Crne Gore jer se radi o krupnom državnom pitanju – ukazala je Vukićević.
– Odluku ne donosi Ministarstvo saobraćaja jer mi smo samo jedan dio Vlade, ako većina u Vladi misli da je bolje da Aerodromi idu u koncesiju, onda ću to morati da prihvatim. Moje lično mišljenje je da Crna Gora ima kapacitete da sama razvija svoje aerodrome. Zato kažem da treba dobro promisliti da li treba da zadržimo neki oblik kontrole nad Aerodromima koji su strateški bitni za Crnu Goru – rekla je Vukićević.
Naglasila je da će na “njeno lično insistiranje Crna Gora svakako zadržati zadržati svoje preduzeće naravno u nekom drugom obliku sa mnogo manje ljudi koji će imati više stručnu ulogu da nadziru šta se dešava ukoliko dođe do koncesije, da prate taj postupak i da sjutra, ukoliko dođe do nekih problema, budu spremni da preuzmu upravljanje Aerodromima”.
Maja Vukićević
– Koncesija ne znači prodaju, znači da će neko upravljati određeni period nakon kojeg će se oni vratiti Crnoj Gori. Moj stav je da Crna Gora ima kapaciteta da upravlja Aerodromima, pokazali smo to i u teškim okolnostima – kazala je ministarka.
Komentarišući mogućnost otpuštanja viška zaposlenih u Aerodromima u slučaju koncesije ministarka je objasnila da bi radnici svakako bili zaštićeni.
– Što se tiče radnika i u koncesionom ugovoru stojalo bi da pet godina neće biti nikakvog otpuštanja, a nakon toga, u slučaju potrebe reorganizacije rada i eventualnog otpuštanja dijela radnika, postojao bi socijalni program, ali naše iskustvo pokazuje da tamo uvijek nedostaje radne snage pogotovo u ljetnjem periodu – dodala je Vukićević.
Govoreći o otvaranj baze Wizz Aira na Aerodromu Podgorica ocijenila je da to za Crnu Goru znači mnogo i navela da to pokazuje činjenica da je prodaja karata dobro krenula već od prvog dana, kao i da postoji veliko interesovanje građana Crne Gore.
Komentarišući poslovanje nacionalne avio kompanije ToMontenegro Vukićević je izrazila zadovoljstvo što je kompanije ove godine “zaista sjajno poslovala”.
– To je kompanija koja bilježi pozitivne rezultate i ove godine poslovaće u plusu što je za nacionalnu avio- kompaniju pohvalno pošto nije baš uobičajeno da nacionalne kompanije ostvaruju pozitivne rezultate. Vrlo je teško početi od nule kao što je naša kompanija. Smatram da ToMontenegro treba da iskoristi ovaj momentat, ovaj bum što se tiče avio-saobraćaja i da traži nove destinacije i sugurna sam da će uspjeti – navela je Vukićević i dodala da je “i sa ovim kapacitetima jako dobro je komanija radila u prethodnoj godini”.
Komentarišući mogućnost negatvnog uticaja dolaska Wizz Aira na poslovanje ToMontenegra Vukićević je podsjetila da su to različite usluge i ocijenila da imamo klijente za obe kompanije.
– Ne očekujem da će ToMontenegro imati gubitke zbog dolaska Wizz Aira, kompanije se ne preklapaju. Od mene se i od Ministarstva saobraćaja tražilo da u utičemo na avio-dostupnost Crne Gore, mi smo za godinu dana postigli impresivne rezultate, za godinu dana uspjeli smo da dovedemo jednu tako renomiranu kompaniju do nivoa da napravi bazu u Podgorici. To je ono što je trebalo Crnoj Gori, a dobro je za turizam i privredu – kazala je.
Ministarka je najavila da se novim Zakonom o vazdušnom saobraćaju, koji čeka zeleno svjetlo Evropske komisije, uvode linije od javnog interesa za koje bi trebalo da se prijavi i ToMontenegro.
– Biće raspisan tender za linije od javnog interesa, to smo pripremili novim zakonom za koji čekamo mišljenje Evropske komisije i tu bi trebala da se javi i naša avio-kompanija i da neke od tih linija budu njiva nadležnost.
Ministarka je rekla da ne očekuje da bi eventalni koncesioni ugovor ugrozio ugovor sa Wizz Airom, jer su “u Wizz Airu svjesni da smo u koncesionom postupku tako da su i u toj situaciji odličili da uđu u dogovor”.
– Ne bi bilo dobro da bilo šta ugrozi taj ugovor, po svim pripremama vidim da uopšte ne razmišljaju u tom pravcu i da će ta baza raditi u punom kapacitetu. Ugovor će potpisati ACG i očekujem da će biti dugoročan – rekla je Vukićević i dodala da postoje kontakti sa kompanijom Ryanair da i oni otvore neke nove linije.

Najčitanije