5.6 C
Kotor

Slušaj online radio

“Les grandes plages” Srđana Vukčevića u Dubrovniku

U Umjetničkoj je galeriji otvorena je najveća ovogodišnja izložba “Les grandes plages” (“Velike plaže”) crnogorskog umjetnika s francuskom adresom Srđana Vukčevića.

Otvaranju je prisustvovao ministar kulture Crne Gore Janko Ljumović te veleposlanik Crne Gore u Hrvatskoj, Boro Vučinić. Otvarajući izložbu, dubrovački gradonačelnik Mato Franković kazao je:

– Kultura i umjetnost stvaraju mostove i spajaju narode i ta suradnja nastaje i nastajat će između nas i prijateljske nam zemlje Crne Gore, istaknuo je prvi čovjek grada.

Vukčević je zahvalio na gostoprimstvu i na srdačnom dočeku u Dubrovniku.

Dubrovačkoj je publici umjetnik predstavio koncept kuće kao umjetničkog djela, kuće u kojoj nastoji ostvariti svoju ideju o trodimenzionalnoj slici idealnog prostora u kojemu jednim konceptom total-dizajna utjelovljuje svu svoju kolekcionarsku strast. Među mnogobrojnim predmetima, takozvanim “objets trouvés”, tkaninama i namještajem u njegovoj kući na Dvoru u Herceg Novom, dominiraju francuski stilovi iz Drugog carstva i predrevolucionarnog 18. stoljeća.

Ivanović kao kustos izložbe u katalogu ističe:

– Bilo kako bilo, imaginarij Srđana Vukčevića obilježava bujanje tema i motiva uz dosljednost razvijenom stilu čiji su pomaci tijekom posljednjih tridesetak godina rafinirani i autentični. Riječ je prvenstveno o figurativnim motivima – portretima povijesnih ličnosti, koketnim damama i preozbiljnim muškarcima, vazama s cvijećem, anđelima i puttima, šalicama, čajnicima, bocama za parfeme i kutijicama, sve u rokoko i empire slogu, korpama za voće, poslužavnicima, nakitu i vrpcama, šeširima, suncobranima i haljinama fin de siècle, kupaćim kostimima, stolicama od pruća i tendama za plažu u stilu 1920-ih godina, psima, mačkama i pticama, marottima i igračkama, stolićima, stolicama i počivaljkama, maskama i drugim neobičnim predmetima. Sve ove motive objedinjuju dvije temeljne postavke koje iščitavamo i iz Srđanova stvaralaštva i iz njegove okoline i iz njega samoga – intelektualizam i nostalgija. Između ta dva pojma, koja smo prethodno spomenuli kao dualizam uma i srca, smjestio se hedonizam kao filozofsko-etičko individualističko učenje koje poistovjećuje dobro s užitkom i koje svrhu čovjekova života i djelovanja traži u senzualnim i duhovnim zadovoljstvima, piše Ivanović te dodaje:

– Srđan Vukčević umjetnik je osobite intelektualne podloge i širokog znanja koje crpi iz književnosti, kazališta, glazbe, povijesti, prirode, arhitekture, mode, mitologije, vlastitih iskustava i razgovora s drugima pa i teme njegovih slika, kao i sintagme nazivlja, odražavaju upravo te izvore – Feliks Jusupov u vrtu versajskih ruža, Igra suncem, Nosač zumbula, Napoleon III., Sobar (ukradena ogrlica), Sakralna mirisna maska, Stolica s gardenijama, Ludwig II. Bavarski, Hipnosovo jezero, Vieux Paris – Stari Pariz. Sve u Srđanovom stvaralaštvu odražava užitak. Nije to banalno zadovoljstvo posjedovanja i naslade, nego proces otkrivanja suptilne ljepote u svakom predmetu, biću i pojavi, kojemu prethodi senzibilitet izgrađen na znanju ili, ako bismo se poslužili Frommovom dijalektikom, mogli bismo reći da se njegov užitak ne ostvaruje u imanju, nego u bivanju.

Kvartet Dubrovačkog simfonijskog orkestra priredio je glazbeni dodatak otvaranju. Izložba ostaje otvorena do 27. kolovoza.

Najčitanije