Drugi avion u vlasništvu nacionalne aviokopmanije Crne Giore Air Montenegro, tipa „embraer E195“, registarskih oznaka 4O-AOB, u subotu poslijepodne vratiuo se iz Bratislave gdje je prefarban i na njemu obavljeni posljednji servisni radovi, kako bi se i ovaj vazduhoplov tokom naredne nedjelje uključio u redovan saobraćaj.
„Bravo“ kako ga popularno nazivaju u Air Montenegru će se tako za koji dan na redovnim linijama te kompanije pridružiti „Alfi“, odnosno avionu istog tipa koji nosi registarske oznake 4O-AOA a sa kojim je Air Montenegro 1.juna i počeo da leti u čarteru kao nova aviokompanija, odnosno 10.juna otvorio svoj redovan saobraćaj.
Oba ova aviona su korištena u floti nekadašnje crnogorske nacionalne aviokompanije Montenegro Airlines, ali su morali biti prizemljeni od kraja decembra prošle godine kada je MA i prestao sa saobraćajem zbog nagomilanih dugova. Vlada Crne Giore je par mjeseci kasnije, za 21 milion dolara, kupila ova dva E195 od njihovog vlasnika, američke koroporacije GECAS koja je ta dva aviona prethodno godinama iznajmljivala Montenegro Airlinesu.
„Bravo“ koji se sada vraća u soabraćaj pod oznakama novog nacionalnog avioprevoznika Air Montenegro, proizveden je 2009. godine u fabrici brazilskog proizvođača aviona „Ebraer“ u gradu Sao Hose dos Kampos, i u maju te godine je poletio u floti Montenegro Airlinesa. Avion je kapaciteta 116 sjedišta, a nakon instalacije novih motora i drugih neophodnih radova za vraćanje aviona u tzv.plovidbeno stanje, poslije višemjesečnog prizemljenja u Podgorici, „Bravo“ je 22.jula obavio prvi kraći probni let nad Crnom Gorom, da bi četiri dana kansije odletio na konačan servis i farbanje u Bratislavu odakle se u subotu popodne vratio u Podgoricu.
Vraćanjem „Brava“ u operativnu upotrebu, Air Montenegro će imati znatno fleksibilniju i lakšu poziciju nego do sada kada je raspolagao sa samo dva aviona: sopstvenom „Alfom“ i jednim od njemačke kompanijue German Airways po tzv. ACMI aranžmanu (aircraft, crew. maintenance, insurance – avion, posada, održavanje, osiguranje) iznajmljenim avionom tipa „embraer E190“. Upravo je ispadanje iz saobraćaja njemačkog E190 (D-ACJJ) 30.jula na aerodromu Beograd, stvorilo velike probleme u odvijanju saobraćaja Air Montenegra i veliko nezadovoljstvo putnika koji su ostali po aerodromima u Beogradu i Tivtu, a za koje je ta kompanije tek predveče tog dana uspjela da obezbjedi transfer do konačnog odredišta iznajmljenim avionima Air Serbie. D-ACJJ se još nije vratio u saobraćaj a umjesto njega je German Airways u Crnu Goru na raspolaganje Air Montenegru poslao drugi svoj avion registracije D-AWSI koji od tada nesmetanio leti na linijama crnogorskog avioprevoznika. Sve su prilike da će njemački avion i pored povratka „Brava“ u saobraćaj i dalje ostati u najmu Air Montenegra, makar do završetka špica ove turističke sezone, upravo da bi nacionalnoj aviokompaniji obezbjedio potrebnu fleksibilnost u slučaju bilo kakvih problema sa njenim avionima.
Inače, Vlada Crne Gore je 24.juna dala zeleno svjetlo kompaniji Air Montenegro da iz sredstava svog osnivačkog kapitala za iznos od 5.360.510 eura, od brazilske banke BNDS otkupi još jedan – treći avion tipa „embraer E195“ registarske oznake 4O-AOC. I taj avion , popularni „Charlie“ je od svog izlaska iz fabrike u Brazilu u julu 2010. letio u floti bivše nacionalne aviokompanioje Montenegrio Airlines koja ga je kupila na kredit, ali ga nije do kraja otplatila. Zbog toga će Air Montenegro otkupiti ovaj avion od Brazilaca, plaćajuči iznos od 5,3 miliona dolara u tri jednake godišnje rate koje dospijevaju početkom naredne, odnosno 2023. i 2024.godine.