23.7 C
Kotor

Slušaj online radio

Crna Gora – Izgradnja auto-puta u završnoj fazi, pomjeranje rokova očekivano

Autoput – Hercegovina Dalmacija
Pomijeranje rokova za završetak radova na prioritetnoj dionici auto-puta Bar-Boljare, od Smokovca do Mateševa, očekivano je, jer izgradnja ulazi u završnu fazu, kada ima dosta nepredvidivih situacija, saopštili su predstavnici Odbora udruženja saobraćaja Privredne komore (PKCG).
Oni su agenciji Mina-business kazali da je stepen realizacije radova na zadovoljavajućem nivou, budući da je do sada izgrađeno blizu 90% prioritetne dionice auto-puta.
– Izgradnja prioritetne dionice ulazi u završnu fazu, kada ima dosta nepredvidivih situacija, te je pomjeranje rokova za završetak radova očekivano – rekli su iz PKCG.
Oni su dodali da je pandemija koronavirusa uticala na mnoge sfere poslovanja u sektoru saobraćaja.
– Kada je u pitanju realizacija postojećih infrastrukturnih projekata, prema dostupnim informacijama, nema probijanja rokova koji su direktno vezani za pandemiju, već se realizacija velikih projekata odvija planiranom dinamikom – saopštili su predstavnici Odbora udruženja saobraćaja PKCG.
Oni su naveli da je Crna Gora relativno dobro povezana sa zemljama regiona i svijeta, kao i da vazdušni saobraćaj iz godine u godinu bilježi konstantan rast broja putnika, što nesporno govori o dobroj povezanosti.
– Kada se posmatra drumski saobraćaj i povezanost sa regionom, tu ima prostora da se infrastruktura značajno unaprijedi. Crna Gora konstantno ulaže u obnovu drumske infrastrukture i proširenje kapaciteta svojih drumova, a izgradnja auto-puta je najznačajniji infrastrukturni projekat u ovoj oblasti – rekli su iz PKCG.
Oni su podsjetili da je Crna Gora sa Srbijom željeznički povezana preko pruge Bar-Beograd, dok sa Bosnom i Hercegovinom (BiH) i Albanijom postoje preduslovi za tu vrstu povezanosti preko pruga koje vode iz pravca Podgorice ka Nikšiću, odnosno granici sa Albanijom.
Neophodna brodska veza sa Italijom, unaprijediti lučku infrastrukturu
– U pomorskom saobraćaju nema redovnih linija prema Italiji i ostalim destinacijama i treba ozbiljno razmisliti o subvencioniranju jedne takve linije zbog sve većih zahtjeva za njenim uspostavljanjem – kazali su predstavnici PKCG.
Oni su ocijenili i da je lučka infrastruktura na zadovoljavajućem nivou, ali da je potrebno dalje ulaganje u nove kapacitete, kako bi usluge u crnogorskim lukama bile konkurentne na regionalnom i širem nivou.

Najčitanije