Izvršni direktor Aerodroma Crne Gore, Goran Jandreoski očekuje da će tokom 2022. godine, kompanija ostvariti 85 odsto prihoda u odnosu na rekordnu 2019. godinu. On je to izjavio u intervjuu za njemačku Aviation TV.
“Tokom 2021. godine dostigli smo 65 odsto prihoda u odnosu na rezultat iz 2019. godine. Plan za 2022. godinu, mada se suočavamo sa situacijom u Ukrajini, je da bude 85 odsto u odnosu na 2019. godinu. Za nas je bilo iznenađenje da smo tokom 2021. godine zabilježili 50 odsto više letova u generalnoj avijaciji i privatnim letovima”, naveo je Jandreoski.
Izvršni direktor ACG optimistična očekivanja temelji na dobrim signalima sa Zapada.
“Posljednje istraživanje Nacionalne turističke organizacije i Ministarstva ekonomskog razvoja pokazalo je da su turisti iz zemalja Beneluksa (Belgija, Holandija, Luksemburg) više zainteresovani da posjete Crnu Goru nego njihove tradicionalno omiljene destinacije poput juga Francuske ili Španije. Stranci vole Crnu Goru jer je kulturološka raskrsnica, mjesto susreta Otomanskog carstva, Austrougarske…”, rekao je Jandreoski.
Osim toga, podsjetio je da, osim standardnih partnera, od prošle godine funkcioniše redovna linija sa Kazahstanom i da se sada privode kraju pregovori sa Saudijskom Arabijom.
On je objasnio da od ukupnog broja turista koji posjete Crnu Goru, njih čak 85 odsto stiže avionom na naša dva međunarodna aerodroma – u Podgorici i Tivtu. Ipak, jedan manji dio, kako je dodao, u Crnu Goru dolazi preko dubrovačkog aerodroma.
“U tom smislu, Vlada, Ministarstvo kapitalnih investicija i Odbor direktora ACG su fokusirani u razvoj aerodroma u pravom smjeru”, napomenuo je on.
Objasnio je i zašto je Crna Gora privlačna turstima iz Evrope i šire.
“U radijusu od 150 kilometara možete biti na planini na skijanju i tog istog dana, na moru”.
Na pitanje šta su izazovi tokom ove godine, Jandreoski kaže:
“Crna Gora, koja je u procesu pregovora o pristupanju sa EU, ostvarila je najbolje rezultate u odnosu na ostale države Balkana koje takođe još nijesu članice, i to na osnovu Sporazuma o ECAA (European Common Aviation Area (ECAA). Nadamo se da ove godine ulazimo u narednu fazu kada očekujemo da ćemo završiti proces međunarodne sertifikacije. Fokusirani smo na infrastrukturne projekte na oba aerodroma. To su nam glavni zadaci tokom 2022. godine”, jasan je on.
Na konstataciju novinara da je godina bila izazovna i za nacionalnu avio kompaniju Air Montenegro, a onda i pitanje šta oni nude, Jandreoski je istakao odličnu saradnju Aerodroma sa tom kompanijom koja, kaže, ima interesantne planove tokom ove sezone.
“Air Montenegro leti ka Istanbulu, Frankfurtu, Beogradu, Banja Luci… U planu imaju Nant, Bazel… Veoma su fokusirani na razvoj, ne samo turističkih, već i biznis ruta. Kompanija je osnovana prošle godine, imamo dobru saradnju i za sada sve funkcioniše kako treba”, zaključio je Jandreoski.