17.4 C
Kotor

Slušaj online radio

Još jedna sezona sa radovima na putevima

Još jedna sezona sa radovima na putevima
Budva radovi jun 2024. – foto Boka News

Turistička sezona u crnogorskim hotelima suočava se sa nizom izazova i problema, tvrde predstavnici vodećih hotelskih lanaca u Crnoj Gori.

Pomoćnik generalnog direktora i direktor prodaje hotela Budva, Mića Ivanović, rekao je Pobjedi da je buking za ljeto na nivou prošle godine, ali da je struktura gostiju značajno izmijenjena. Dok jun obećava solidnu popunjenost, radovi na ulicama i buka negativno utiču na poslovne posjete.

S druge strane, direktor hotela Lighthouse u Herceg Novom, Jovan Vukalović, najavljuje rekordnu sezonu, dok Andrija Pešić iz hotelske grupe Montenegro stars ukazuje na visoku popunjenost zahvaljujući turistima iz Zapadne Evrope i regiona. On je posebno naglasio da avio-dostupnost diktira strukturu gostiju, sa grupama turista koji dolaze organizovanim avio-letovima i redovnim linijama.

Ivanović je saopštio da je buking hotela Budva za ljeto za sada solidan i na nivou prošle godine.

„Jun nam je za sada jako dobar. Iako smo imali dosta otkazanih eventa zbog radova na ulicama i komplikovanog prilaza hotelu, uspjeli smo to da nadomjestimo grupama. Nadamo se da će popunjenost u junu dostići nivo prošle godine od 90 odsto. Evidentan je rast broja noćenja gostiju iz Austrije, tako da to tržište predstavlja lidera u broju noćenja u ovom periodu. Veliki broj noćenja ostvaruju gosti iz Velike Britanije i Izraela“, naveo je Ivanović.

On je dodao da do kraja mjeseca imaju potvrđene grupe gostiju iz Francuske, Njemačke i dosta individualnih rezervacija iz Turske i Izraela, kao i da je njihova struktura dosta izmijenjena u odnosu na prošlu godinu.

„Dosta je manje seminara i individualnih poslovnih gostiju, a više je grupnih dolazaka“, rekao je Ivanović.

On je kazao i da su većinim u pitanju njihovi stalni gosti, koji su došli na osnovu preporuke.

„Hotel daje svoj maksimum da se gosti osjećaju udobno i da im boravak bude prijatan. Ambijent i lokacija su jedinstveni i to je gostima garant dobre usluge i sigurnosti“, naveo je Ivanović.

On je podsjetio da trenutni ambijent u gradu nije odgovarajući za poslovne ljude.

„Buka koja je evidentna, kao i kolaps na ulicama definitivno loše utiču na odluke gostiju, koji dolaze poslovno, da borave u Budvi, pa je i kod nas u hotelu manja ta vrsta posjete“, rekao je Ivanović.

On smatra da je Budva potpuno promijenila oblik.

„Od primorskog grada, Budva se pretvorila u potpuno neuređeno mjesto koje ne liči na turističko. Nastao je potpuni kolaps u saobraćaju, prenamjenom šetališta u saobraćajnicu kojom se, bez ikakvih ograničenja, kreću motorna vozila – dostavna, kamioni, razne građevinske mašine i autobusi. I pored velikog broja pritužbi gostiju, otkazanih seminara i nezadovoljstva, izazvanog bukom i neprijatnim mirisom izduvnih gasova, naš hotel je, zbog viših ciljeva i dobijanja jedne moderne saobraćajnice, zaista imao razmijevanja i nije isticao ovoj slučaj kao problem“, saopštio je Ivanović.

On je naveo da je hotel dodatno u nezgodan položaj stavilo postavljanje zabavnog parka prekoputa, tik uz kongresni centar.

„Hotel, koji iza sebe ima veliki broj uspješno odrađenih vrlo zahtjevnih seminara i događaja na visokom nivou, jako bitnih partnera, zaista nije zaslužio ovakav odnos – da se pored kongresnog centra dozvoli postavljanje montažnog igrališta ove namjene. Razumjeli bismo da je to nešto kvalitetno i smisleno od čega bi šira zajednica imala korist, prije svega djeca, ali ovako nekvalitetno, nehigijenski, besmisleno – nije nešto što naša djeca zaslužuju“, poručio je Ivanović.

Vukalović je saopštio da hotela Lighthouse bilježi odličan buking za sezonu.

„Čeka nas još jedno rekordno ljeto. Dominantno su to gosti iz Srbije i Bosne i Hercegovine uz jedan manji broj gostiju koji dolaze iz Zapadne Evrope i trećih zemalja, ali uglavnom u pred i postsezoni“, naveo je Vukalović.

On je kazao da većina gostiju dolazi preko agencija i turoperatora, kao i da se uglavnom radi o parovima i porodicama.

„Veoma je malo poslovnih putnika i individualnih gostiju“, rekao je Vukalović i dodao da se značajan broj gostiju vraća iz godine u godinu, iako je to definitivno trend koji nestaje na turističkom tržištu.

On smatra da je uzrok što imaju dosta gostiju povratnika to što je većina iz regiona, gdje se taj trend i dalje drži.

Radovi – put

„Postoji jedan broj poslovnih putnika, ali oni uglavnom ne borave u sezoni i njihov broj nije veliki. Herceg Novi nije veliki grad i definitivno privredna aktivnost nije još na onom nivou koji bi privlačio veliki broj poslovnih putnika“, naveo je Vukalović.

On je dodao da je prosječna dužina boravka šest do sedam noći, što je daleko iznad prosjeka na današnjem tržištu.

„Tendencije su da gost želi da vidi što više i posjeti nekoliko lokaliteta za vrijeme svog boravka. Međutim, kako se hotel u najvećoj mjeri puni preko posrednika, prosječna dužina boravka je na veoma zadovoljavajućem nivou“, saopštio je Vukalović.

Izvršni direktor HG Montenegro stars, Andrija Pešić, kazao je da je sezona, kada su njihovi hoteli u pitanju, trenutno na visokom nivou.

„Za sada sve ide u skladu sa planovima. U hotelu Montenegro dominiraju gosti koji dolaze preko turoperatora, turisti iz Velike Britanije, Francuske, Njemačke, Poljske, dosta je gostiju iz baltičkih zemalja i ostatak su gosti iz regiona i ostatka Evrope. Što se tiče hotela Splendid tu još dominira region, gosti koji dolaze iz Turske, koji su vezani za kazino segment naše ponude, gosti iz Izraela, donekle gosti iz Rusije, i skoro 50 odsto gostiju je iz svih ostalih država svijeta“, saopštio je Pešić.

Struktura gostiju se, prema njegovim riječima, u odnosu na prošlu godinu mijenja u korist turista iz Zapadne Evrope, ali i dalje je sve u okvirima regiona, uz Izrael, Tursku i zemlje Evrope.

Kako navodi, gosti najviše dolaze porodično zbog ljetovanja, odnosno odmora i prepoznavanja Crne Gore kao destinacije.

On smatra da avio-dostupnost diktira strukturu gostiju.

„Grupe turista preko turoperatora dolaze organizovanim avio-letovima i redovnim linijama i loukost kompanijama. U suštini bi bilo dobro da te jeftinije avio-linije postoje i tokom cijele godine jer bi nama, kao hotelskoj grupaciji, bilo značajno da postoji taj priliv gostiju tokom cijele zime. Ljeti je lakše popuniti hotel, po sadašnjem planu jeftiniji letovi traju do kraja oktobra“, zaključio je Pešić.

Izvor:MINA

Najčitanije