15.2 C
Kotor

Slušaj online radio

Ko je novi partner Porto Montenegra u poslu za razvoj remontnog centra za mega jahte u Bijeloj

Kompanija DryDocks World (DW) iz Dubaija koja je nova članica konzorcijuma što u Bijeloj na prostoru nekadašnjeg renomtnog brodogradilišta za velike trgovačke brodove, treba da razvije jedan od najmodernijih remontnih centara za mega i super jahte na Mediteranu, jedna je od većih brodogradilišnih korporacija na svijetu.

DW kojeg je prije skoro 40 godina ustanovio tadašnji vladara Dubaija, šeik Rašid bin Saed Al Maktum, nastala je iz potrebe da se rapidno narastajućoj off shore (naftnoj i industriji ekspoatacije prirodnog gasa iz mora, odnosno industriji vjetrogeneratora na moru) u Persijskom zalivu obezbijedi modern remontni centar i logistička podrška. Stoga je u Dubaiju nastao jedan od najvećih brodoremontnih kompleksa na svijetu na površini od preko 200 hektara, sa 3.700 metara dužine operativne obale, nizom modernih radionica i pogona za izradu djelova brodskih konstrukcija i opreme, tri tzv.suva doka za tzv . ULCC brodove (ultra large crude oil carriners – supertankere nosivosti preko 300.000 tona) te jednim plutajućim dokom, kao i sopstvenom plovnom duzalicom kapaciteta čak 2.000 tona.

O tehnološkom nivou ove kompanije najbolje govore podaci da DW široko primjenjuje najnoviju ekološki prihvatljivu robotsku tehnologiju Chariot Robotics za poslove pjeskarenje trupa broda koji se remontuje,  ima specijalne klimatozirane radionice u kojima se pod posebnim klimatskim uslovima obavlja izrada cijevi od egozotičnih materijala, kao i posebnu radionicu za rad na  kriogenskoj opremi za hlađenje na ultraniskim temperaturama,  a koja je ključna za LNG tankere za tečni prirodni gas koji su jedna od glavnih biznis oblasti kojiam se DW bavi.

DW ima i peko 3.000 kooperanata koji klijentima tog brodogradilišpta pružaju bukvalno sve zamislive i potrebne usluge, kao i sopstveni inženjsko-kosntrukcioni biro koji osmišljava i projektuje najkomplesnije projekte prenamjenje ili rekonstrukcije raznih vrsta tehničkih plovila i brodova.

DW na čijem je već godinama čelu bivši kapetan duge plovidbe i pomorski inženjer Rado Antolović iz Srbije, godišnje završi preko 300 raznovrsnih projekata remonta ili izgradnje novih brodova ili plovila za naftnu i gasnu industriju, a dosadašnji njihov rekord je bio istovremeno obavljenje remonta na čak 42 plovila. DW zapošljava 10 hiljada radnika iz preko 50 država svijeta, a za tu kompaniju radi i nekoliko inženjera brodogradnje rodom iz Boke koji su nakon zatvaranja brodogradilišta Bijela, „trbuhom za kruhom“, otišli i dobro se snašli u Dubaiju. Pojedini od tih naših ljudi su u međuvremenu, čak i vodili segmente nekih od za DW najznačajnijih projekata, poput rekonstrukcije i pretvaranja čuvenog transatlantika „Queen Elizabeth 2“ u stacionarni ultraluksuzni brod-hotel u Dubaiju.

Gledano iz ugla razvoja budućeg remontnog brodogradilišta za mega i super jahte u Bijeloj kojeg će razvijati u partnerstvu sa Porto Montenegrom, DW ima respektabilne reference u više od 800 od 2005. do danas, remontovanih jahti svih veličina u njihovom posebnom remontnom brodogradilištu za tu vrstu plovila u Dubaiju. To brodogradilište raspolaže plutajućim dokom dimenzija 205 x 34 metra (nešto malo manjim nego što je to bio veliki, plutajući DOK-12 nekadašnjeg Jadranskog brodogradilišpta Bijela), četiri sinhrolifta od kojih najveći može dići iz mora brod dug 120 metara i težak 6.000 tona, te dva manja travel lifta za manje jahte.  DW tamo na jahtama radi bukvalno sve poslove – od projektovanja eventualnih izmjena na brodu, do detaljnog remonta i ponovnog opremanja svakog segmenta tih ultralusuznih i vrlo skupih plovila. Među brodovima na kojima su oni radili su trii najveće jahte svijeta: 180-metarski „Azzam“, 162 metra dugi „Ecliopse“ i 160 metara duga jahta „Dubai“.

Većina od tih brodova inače, već je ranijih godina dolazila i povremeno se vezivala u marini Porto Montenegro u Tivtu.

Izvor:S.L.

Najčitanije