Prva konferencija o marinama, pod nazivom Super jahte u Porto Montenegro držaće se sutra, iza zatvorenih vrata, u hotelu “Regent Porto Montenegro” u Tivtu, a organizuju je Ministarstvo za održivi razvoj i turizam, Ministarstvo saobraćaja i pomorstva i Opština Tivat.
“Jednodnevna konferencija će okupiti predstavnike državnih i opštinskih institucija i marina, stručnjake iz oblasti nautike i relevantne kompanije iz nautičkog biznisa. Učesnicima konferencije će se na otvaranju obratiti ministar održivog razvoja i turizma, Branimir Gvozdenović, ministar saobraćaja i pomorstva, Ivan Brajović, i predsjednik Opštine Tivat, Ivan Novosel.” – saopšteno je iz Ministarstva odrivog razvoja i turizma.
U saoptenju stoji da će se tokom trajanja konferencije, okupljenima će predstaviti nekoliko tema iz oblasti nautičke industrije. Govoriće se o aktuelnom stanju i strategiji razvoja marina, planovima i ograničenjima za razvoj marina. Prezentacije će održati predstavnici najznačajnijih marina u Crnoj Gori Marine Porto Montenegro, Dukley Marine, Luštica Bay Marine, Portonovi, Luke Kotor i Marine Bar. U drugom dijelu konferencije održaće se i dva stručna predavanja ‘‘Nautički turizam na Mediteranu – Ograničenja i šanse Crne Gore’’, i ‘‘Domaća i međunarodna pravna regulativa’’.
Sve to međutim, neće biti otvoreno za javnost jer će novinarima biti dozvoljeno da poprate samo protokolarna uvodna izlaganja dva ministra i tivatskog gradonačelnika. Ostatak konferencije koja bi, između ostaloga, trebalo da odgovori i koji su konkretni brojčani pokazatelji koliko je Crna Gora dobila novih radnih mjesta, fiskalnih i drugih prihoda od elitnog jahtinga za čiji je razvoj od 2007 naša država prebogatim investitorima i njihovim imućnim klijentima- jahtašima, obezbjedila enormne povlastice, biće održan daleko od očiju javnosti. Novinari tako neće čuti što je država preduzela u suzbijanju izuzetno raširene sive ekonomije u oblasti jahtinga kroz nelegalni, tzv. crni čarter u kome se “okreću” desetine miliona eura van regularnih i od strane države nadziranih novčanih tokova, koliko se ne poštuju zakoni o sigurnosti plovidbe i državnoj granici , te koliki su negativni efekti od sve intenzivnijeg saobraćaja jahti na ekološki osjetljiva područja na našem primorju.
Inače, organizaciju konferencije o natičkom turizmu su podržale kompanije: Adriatic Marinas -Porto Montenegro, Azmont Investments – Portonovi, Luštica Development i Luka Kotor.