8.4 C
Kotor

Slušaj online radio

Nove multimodalne usluge OOCL -a za efikasniji i brži transport kontejnera između Kine, Evrope i istočne obale SAD-a

Luka Ningbo-Zhoushan

Kompanija Orient Overseas Container Line (OOCL) u saradnji sa OOCL Logistics je pokrenula novu uslugu kombinovanog prevoza tereta željeznicom i morskim putem između Kine, Evrope i istočne obale SAD-a. Kompanija naziva ovu uslugu prvom te vrste kojom upravlja okeanski prevoznik a povezuje Kinu i Sjevernu Ameriku preko Evroazijskog kopnenog mosta Azija-Evropa i Atlantskog okeana.

Kontejneri se prevoze željezničkom linijom ‘Chang’An’ na relaciji Kina-Evropa blok vozom od Xi’an-a do Kalinjingrada u Rusiji i dopremaju se fider brodom do Bremerhavena. Od Bremerhavena se kontejneri preko okeanskih službi OCCL-a prevoze do luka istočne obale SAD-a poput Njujorka, Savane i Čarlstona.

Kombinovani prevoz tereta Kina-Evropa-SAD
Izvor: oocl.com

Prema navodima kompanije namjera je da se obezbijedi pouzdana i pravovremena isporuka i iskoristi prilika da se izbjegnu trenutne gužve i zagušenja koja se primjećuju na rutama prema zapadnoj obali SAD-a i kroz Panamski kanal. Kao jedan od najpriznatijih globalnih brendova u Hong Kongu, OOCL pruža korisnicima integrisanu logistiku i usluge transporta kontejnerima unutar mreže koja obuhvata Aziju, Evropu, Ameriku, Afriku i Australiju. OOCL- ovu matičnu kompaniju Orient Overseas International Limited (OOIL) kupila je 2018. kompanija COSCO SHIPPING Holdings Co. Limited. Danas je OOCL jedan od vodećih svjetskih provajdera kontejnerskog transporta i logističkih usluga, sa preko 125 kancelarija u više od 100 velikih gradova širom svijeta.

Sa ovom multimodalnom uslugom kojom upravljaju OOCL Logistics i OOCL se krenulo iz kineskog Xi’ana 4. avgusta. Nekada početna tačka drevnog Puta svile, Xi’an je postao prva stanica teretne željezničke linije na relaciji Kina-Evropa pod nazivom ‘Chang’ an’prema nekadašnjem imenu ovog grada, čiji je prvi voz napustio stanicu 2013. godine, zadržavajući na taj način stratešku ulogu unutar inicijative Pojas i put.

teretni voz Kina-Evropa

U prvoj godini osnivanja 2016., teretna linija Chang’an je imala manje od 100 vozova.  2019. imala je 2.133 voza, a 2020. ih je imala 2.500. Kao nova arterija savremenog Puta svile, linija Chang’ an omogućava bržu isporuku robe između Kine, centralnoazijskih i evropskih zemalja. Čak i tokom epidemije COVID-19 željeznička linija Kina-Evropa Chang’an nastavila je da bilježi povećanje broja vozova iz godine u godinu i količine prevezenog tereta. U prvoj polovini 2020., na ovoj ruti je bilo ukupno 1.667 vozova, dvostruko više nego u prvoj polovini 2019. Ukupno je prevezeno 1,301 milion tona robe sto je 1,9 puta više nego u prvoj polovini 2019.

Pomorska industrija sve se češće suočava sa izazovima u lukama dok loši vremenski uslovi ili problemi sa plovilima, neravnoteža ponude i potražnje kao i niz drugih faktora uticu na otpremu i izazivaju poremećaje u lancu snabdjevanja.

Pojava novih slucajeva epidemije u ključnim kineskim morskim lukama značajno utiče na situaciju unutar globalnog lanca snabdijevanja. Poslije luke Yantian, sve operacije terminala MSICT u luci Ningbo obustavljene su od 11. avgusta u 3:30h po lokalnom vremenu zbog potvrđenog slučaja COVID-19.

Luka Ningbo-Zhoushan

Svi lučki terminali su suočeni sa velikim zagušenjem, sa prosječnim vremenom čekanja na vez od 2 do 3 dana. Ostaje da se vidi šta to znači za globalne lance snabdjevanja sa svakim narednim danom zatvaranja ali je izvjesno da ce se efekti uskoro osjetiti u cijelom svijetu.

Prema analiticarima iz Sea Intelligence, bez obzira na značajne narudzbe novih brodova oni će biti isporučeni tek 2023. i 2024. godine. Čak i kada bi plovila stigla ranije, smatra se da to neće riješiti problem jer bi se dodatni teret samo zarobio u uskim grlima na kopnu.

Rješenje problema ne podrazumijeva samo rješavanje zagušenja u lukama već

i u infrastrukturi u zaledju luka i unaprijedjenje usluga multimodalnog transporta.

/Dr sc. Jelena Stjepčević, menadžment u pomorstvu/

Najčitanije