13.4 C
Kotor

Slušaj online radio

Obavljene posljednje pripreme za ponovno otvaranje aerodroma za komercijalni saobraćaj

Aerodrom Tivat Kontrola letjenja Tivat
Aerodrom Tivat Kontrola letjenja Tivat

Kontrola letjenja Srbije i Crne Gore SMATSA danas je svojim specijalno opremljenim avionom tipa „Beech Super King Air 350“ obavila tv. kalibražu navigacionih instrumenata za prilaz aerodromima Podgorica i Tivat, radi pripreme tih vazdušnih luka za ponovno obavljanje redovnog vazdušnog saobraćaja.

SMATSA-in vazduhoplov je obavio kalibražu tzv.lokalajzera i drugih navigacionih uređaja koji navode avione na putanju za slijetanje na pistu tih  vazdušnih luka. Nacionalno koordinaciono tijelo za borbu protiv zaraznih bolesti u ponedjeljak je odlučilo da aerodromi u Tivtu i Podgorici od srijede 20.maja budu ponovno otvoreni ali samo za tv. generalnu avijaciju, odnosno male privatne avione, ali ne i komercijalnu avijaciju u redovnom i čarter saobraćaju. To znači da će od srijede aerodromi Tivat i Podgorica moči da prihvataju male avione i helikoptere, zbog čega je juče i obavljena povjera i kalibraža navigacionih instrumenata.

Već danas, neposredno nakon što je SMATSA-in avion obavio neophodne kontrolne nalete, sa aerodroma Podgorica uzletjela su dva protivpožarna aviona tipa AT-802 Air Tractor Aviohelikopterske jedinice MUP-a. Oni su kako saznajemo, odradili trenažni let do Tivta i natrag. U Tivat nisu slijetali, ali su građani ostali zapanjeni načinom na koji je jedan od MUP-ovih pilota juče Ar Tractorom  na  ekstremno maloj visini, nadletio grad u pravcu sjever-jug, preko Ponte Seljanova, Porto Montenegra, Pina i dalje prema aerpdromu Tivat. MUP-ovi avioni su potom obavili nadljetanje piste 14-32 aerodroma Tivat pri čemu se drugi avion u paru velikom brzinom spustio ekstremno nisko, pa su mu točkovi stajnog trapa bili na manje od metar iznad površine piste, a takvo ekstremno i krajnje nesigurno letjenje, izazvalo je čuđenje mešu osobljem tivatske vazdušne luke koje je posmatralo cijeli događaj. O ovakvm ekstremnom letjenju MUP-ovih pilota u situaciji koja nije zahtijevala nikakve takvo „vanredno“ upravljanje avionima, obaviješteni su nadležni organi u sistemu civilnog vazduhoplovstva.

Sspecijalno opremljeni avion

Obustava redovnog aviosaobraćaja zbog koronavirusa u Crnoj gori inače, traje još od sredine marta od kada su prizemljeni avioni nacionalnog prevoznika Montenegro Airlines, ali i zabranajeno letjenje svh ostalih stranih kompanija kojje su održavale redovan saobraćaj sa Crnom Gorom. Zbog toga su Aerodromi Crne Gore ali i cijela naša turistička privreda do sada pretrpjeli gubitke koji se mjere desetinama miliona eura, pa nije ni čudo što su iz rukovodstva ACG i turističkih preduzeća vrlo nestrpljivi da se što prije otvore granice i obnovi redovan aviosaobraća na našim aerodromima, pogotovo imajuči u vidu činjenicu da su uz adekvatne mjere predostrođnosti, to već učinile sve zemlje u regnu, pa i one koje su bile mnogo manje uspješne u borbi sa koronaviruisom od Crne Gore.

Protekla dva ipio mjeseca u Crnoj Gori su se, prvenstveno preko aerodroma Podgorica, obavljali samo specijalni letovi za repatrijaciju crnogorskih ili stranih državljana, kao i letovi kojima je dopremana humanitarna  pomoć odnosno donirana ili kupljena medicinska oprema i sredstva. Iz tog razloga ACG je u proteklom periodu bio i domaćin nekoliko vrlo karakterističnih i neobičnih vazduhoplova poput prvog koji je ikada sletio u Crnu Goru, velikog oldtajmer aviona sovjetske proizvodnje tipa „iljušin Il-62M“ koji je dovezao medicinsku opremu iz Kine, ili pak trenutno najmodernijeg vojnog tranaportnog aviona tipa „airbus A-400 M“ turskog Ratnog vazduhoplovstva koji je takođe dovezao pomoć. Na pistu podgoričkog aerodroma su zahvaljujući transportu pomoći koju je našoj državi poslala EU, prvi pit slijetali i avioni nove bosansko.hercegovačke nacionalne aviokompanije „Fly Bosnia“, a jednom prilikom došao je i trenutno najmoderniji u svijetu uskotrupni avion za kratke i srednje rute, tipa „airbus A-220“ švajcarske kompanije „Swiss“.

Izvor:S.L

Najčitanije