15.3 C
Kotor

Slušaj online radio

Odluka o koncesionaru ili novi tender za Aerodrome Crne Gore

Aerodrom Tivat – foto S.L.

Tri zainteresovana ponuđača za koncesiju nad aerodromima Podgorica i Tivat sutra će predstavnicima tenderske komisije i Vlade predstaviti šta planiraju da urade sa aerodromima, ukoliko dobiju koncesiju po aktuelnom tenderu, koji je raspisala prethodna vlada krajem 2019. godine. Svoje planove za aerodrome će predstaviti Korporasion Amerika airports, Inčon internacional airports korporejšn i francusko-turski konzorcijum koji čine Aeroport de Pari (ADP) i TAV.

Ponuđači će imati po sat i po da tenderskoj komisiji predstave dinamiku i obim uslova ulaganja, početak obavljanja koncesionih aktivnosti, zatim da kažu sa kojim aerodromima planiraju saradnju, tržišne aktivnosti, potencijalne nove rute, kao i da predstave planove sa sadašnjim zaposlenima Aerodroma Crne Gore.

Vlada nakon što čuje planove potencijalnih koncesionara treba da odluči da li će nastaviti sa sledećom fazom tenderskog postupka ili će prekinuti tenderski postupak i odustati od davanja aerodroma pod koncesiju ili raspisati novi tender. Takođe, prema informacijama “Dana”, jedna od opcija, kojoj je Vlada najbliža je da prekine sadašnji i raspiše novi tender po drugačijim uslovima, koje je već u razgovorima prezentovala zainteresovanim ponuđačima. Novi tender bi, prema našim informacijama, bio poseban za aerodrom Tivat i Aerodrom Podgorica. Takođe, Vlada planira da sa jednim od ova dva uključi i aerodrom Berane.

Poznavaoci prilika u vazdušnom saobraćaju, sa kojima je “Dan” razgovarao, kazali su da Vlada u ovom momentu može očekivati da da aerodrome pod koncesiju pod uslovima koji su propisani prije pandemije. To su, između ostalog, 100 miliona avansa i 15 odsto od profita, kao i investicije od preko 200 miliona eura.

Vlada planira da odvoji koncesije za aerodrome Tivat i Podgorica kako bi dobila više novca od koncesionara i kako bi se dobila konkurencija, koja bi natjerala koncesionare da otvaraju što više novih letova i dovode više avio-kompanija. Naravno, postoji mogućnost i da u slučaju odvojenih koncesija, isti ponuđač dobije oba aerodroma pod koncesiju.

Iz Ministarstva kapitalnih investicija su nam ranije kazali da predstavljanje planova potencijalnih koncesionara nije drugi krug tenderskog postupka, već da žele da čuju planove koncesionara i da će nakon toga donijeti odluku šta će dalje raditi sa tenderskim postupkom. Tenderski postupak za aerodrome raspisala je prethodna Vlada, ali je sve stalo nakon pandemije, početkom prošle godine.

Koalicija na vlasti nekad bila protiv zakupa Aerodroma

Aerodrom Tivat – foto Boka News

Političke partije koje su preuzele vlast prošle godine, dok su bile u opozicije bile su protiv davanja aerodroma pod koncesiju. To su DF, Demokrate i URA. Međutim, nova Vlada, koju je ta koalicija podržala, nije prekidala tenderski postupak, već je odlučila da sasluša ponuđače i da ili po aktuelnom ili po novom tenderu nađe koncesionara za aerodrome. Političke partije nisu kritikovale ili pokušale da utiču na Vladu da prekine tenderski postupak, makar u javnim nastupima.

Državno preduzeće je prije pandemije bilježilo odlične rezultate i veliki profit, međutim, u godini pandemije je imalo 14 miliona eura minusa i bilo je u velikim problemima.

Osim pandemije, više nema ni nacionalnog avio-prevoznika koji je imao veliki udio u broju prevezenih putnika preko naših aerodroma. Novi avio-prevoznik Er Montenegro ima mnogo manje letova nego što je imao Montenegro erlajns koji je otišao pod stečaj.

Najčitanije