U Kotoru je minulog vikenda, u prostorijama Eko Centra DELFIN održan je četvrti sastanak Koordinacionog tima za implementaciju projekta “IRENE – Međuregionalna mreža za obnovljivu i energetsku efikasnost“ u okviru programa Intereg –IPA prekogranična saradnja Hrvatska-Bosna i Hercegovina i Crna Gora.
Sastanku su prisustvovali projektni partneri, predstavnici lider partnera Zadra Nova -Agencije za razvoj zadarske županije, predstavnici Županije Zadar, NVO Eko Centar DELFIN, predstavnici Opštine Tivat, predstavnici REDAH – Agencija za ekonomski razvoj iz Mostara i predstavnici Grada Mostara.
Projekat IRENE se realizuje od jula 2017 do decembra 2019.godine . Razvijen na osnovu različitih projektnih ideja nominovanih za mrežu EE / RES koja je kreirana kroz projekat CB-GREEN , programska prioritetna os 2 – Zaštita životne sredine i prirode, poboljšanje sprečavanja rizika i promovisanje održive energije i energetske efikasnosti.
Glavni cilj projekta je zaštita i očuvanje životne sredine i podsticanje održivog korišćenja prirodnih resursa kroz zajednički razvoj i umrežavanje lokalnih sistema upravljanja energijom u pograničnim regionima za podsticanje korištenja energetske efikasnosti i korištenja obnovljivih izvora energije u javnom sektoru.
U okviru realizacije projekta IRENE, osim sprovođenja informativno edukativnih aktivnosti , u Opštini Tivat će biti uspostavljen novi energetski efikasni sistem kroz nabavku i instalaciju solarnog sistema na sportskoj hali Župa, sedam javnih zgrada će dobiti energetski pregled i biće sprovedena zamjena starih neefikasnih sistema osvjetljenja sa novim EE sistemima (456 energetski efikasnih svjetiljki).Ukupna ulaganja u unaprijedjenje energetske efikasnosti u Opštini Tivat, kroz projekat IRENE će biti oko 300.000eura.
Na sastanku u Kotoru je zaključeno da realizacija projekta teče planiranom dinamikom. Projektni izvještaji za protekli period su sertifikovani od strane ugovornog autoriteta Eko Centru DELFIN i Opštini Tivat. Dogovorena je dinamika realizacije za naredni period od tri mjeseca.