Laboratorije Instituta za javno zdravlje, druge javne i privatne laboratorije koje se bave dijagnostikom infekcije novog koronavirusa su od poslednjeg presjeka završile analizu i Institutu dostavile rezultate za 1.627uzoraka na novi koronavirus među kojima je ukupno registrovano 508 novopozitivnih slučajeva infekcije sa SARS-CoV-2.
Od jučerašnjeg presjeka Institutu je prijavljeno 10 smrtnih ishoda povezanih sa COVID19 i to kod pacijenata iz Podgorice (3), Mojkovca (2), Andrijevice, Rožaja, Bara, Nikšića i Bijelog Polja od kojih je najstariji imao 83 (1937. godište) a najmlađi 70 godina(1950. godište). Ukupan broj preminulih povezanih sa COVID-19 infekcijom od početka juna mjeseca iznosi 460 a od početka godine 469.
Novootkriveni su iz sljedećih opština:
opština
oboljeli
Podgorica
203
Nikšić
78
Bar
29
Kotor
28
Herceg Novi
28
Pljevlja
24
Ulcinj
19
Tivat
18
Berane
18
Rožaje
14
Budva
13
Cetinje
13
Žabljak
8
Bijelo Polje
3
Danilovgrad
3
Tuzi
3
Andrijevica
3
Petnjica
2
Plužine
Do 17,30 sati prijavljen je oporavak kod 492 pacijenta.
Uzimajući u obzir sve novootkrivene slučajeve kao i broj oporavljenih, ukupan broj trenutno aktivnih slučajeva COVID19 u Crnoj Gori iznosi 11.126.
Od početka godine ukupan broj registrovanih slučajeva infekcije novim koronavirusom je 33.316.
Zatvoren jedini trotoar i staza do škole uz magistralu
Tivćani sve više gube strpljenje zbog haosa koji na glavnoj saobraćajnici u tom gradu – Jadranskoj magistrali, izazivaju radovi na izgradnji nedostajućeg kraka regionalnog vodovoda za spajanje opštine Herceg Novi na taj sistem.
Zbog radova koji traju već duže od pola godine i koji su prema prvobitnim najavama, trebali da se završe još 20.oktobra, na nešto prko 2 kilometra dužine magistrale na potezu od glavnog ulaza za Porto Montenegro na istoku, do Opatova za zapadu, trenutno se na čak tri mjesta nalaze semafori i saobraćaj odvija naizmjenično jednom trakom. Pri tome dolazi ne samo do klasilnih zastoja, već čak i povremenih pravih kolapsa saobraćaja.
„Jutros sam čekao u koloni oko 35 minuta, a dužina kolone je bila najmanje 800 metara, jer je semaforska signalizacija u jednom pravcu tako podešena da zeleno svijetlo traje toliko dugo tj. kratko, da stvara zakrčenje. Na moj poziv dežurnoj službi tivatske policije rečeno mi je da su “čuli za zakrčenje od kolega” i da će poslati patrolu. Izvođač radova daje sebi za pravo da pored semafora postavi radnika koji dodatno stopira saobraćaj “jer centriraju cijevi i ne zna se do kad će trajati”, a da pri tom ne obavijeste AMSCG o blokadi-obustavi saobraćaja za koje nemaju rješenje. Policija reaguje i pod rotacijom propušta kolonu tek nakon poziva AMSCG i vozača. Nerijetko se dešava, kad semafor signalizira zeleno, da se na dijelu puta ispriječi bager koji “koristi priliku da još koji put “zamahne kašikom” i na taj način pravi zakrčenje.”- ispričao nam je jedan od ogorčenih građana, Vladislav Bubanja. On se puta “ima li iko u državi čija je nadležnost da prati sve što je vezano za ove radove na magistrali u Tivtu, između ostalog i regulaciju saobraćaja.”
Najnoviji dio prekopane trase magistrale na potezu od skretanja za Porto Montenegro do kružnog toka na Seljanovu posebno je klritičan jer su građevinari što u trupu magistrale postavljaju vodovodne cijevi sa jedne, odnosno građevinari “Bemaxa” koji utvrđuju temeljnu jamu objekata novog krila Porto Kontenegra – Boka Place-a, sa druge strane, bukvalno uništili i blokirali jedinu ovdje raspoloživu pješačku statu sa donje strane magistrale. Stoga je ona u najvećoj mjeri neprohodna za pješake pa su djeca iz Lastve i sa Seljanova koja ovuda idu u OŠ “Drago Milovič” i Srednju školu “Mladost” primorana da se bukvalno provlače kroz samo gradilište i između automobila čiji se nervozni vozači naizmjenično mimoilaze na jednoj otežano prohodnoj kolovoznoj traci ceste. Tivatske saobraćajne policije nema na licu mjesta gdje je situacija najkritičnija sa stanovišta ugrožene bezbjdnosti djece i ostalih pješaka, ali zato patrola povremeno dežura na kružnoj raskrsnicui na Seljanovu kako bi uhvatila i sankcionisala vozače koji povremeno prođu kroz crveno svejtlo na privremeno postavljenim semaforima.
Građani koji žive na Seljanovu, u Donjoj Lastvi, na Opatovu i pogotovo oni u Lepetanima koji do svojih kuća moraju proći čak tri ovakve blokade na magistrali, su ogorčeni maltretiranjem koje trpe već duže od pola godine i načinom na koji izvođač radova, konzorcijum “Indel Inženjering-Ramel-Civil Engineer” obavlja ovaj posao. Tako naprimjer, iako su cijevi tu postavljene već duže od mjesec dana, prekopana dionica magistrale dužine oko 500 metara na potezu od hotela “Tivat” na Seljanovu prema Donjoj Lastvi još uvijek nije dovedena u prvobitno stanje. Prije desetak dana zatrpani rov je presvučen samom osnovnim – nosećim slojem asfalta koji je par centimetara niži od ostatka kolovoza, pa vozači pštećuju automobile i cijepaju gume na oštrim ivicama koje dijele dva različita sloja asftala. Trotoari na mjestima gdje su cijevi takođe već poodavno postavljene, ni do danas nisu sanirani, već su ostali raskopani i neprohodni za pješake. Zbog svega toga Tivćani traže od opštinske uprave da preduzeme energičnije mjere i sankcioniš kompaniju Regionalni vodovod Crnogorsko primorje iz Budve kao investotora, odnosno konzorcijum izvođača radova zbog toga što građani već više od pola godine ne mogu normalno da koriste najprometniju gradsku saobraćajnicu, odnosno da investitoru i izvođaču, Opština u punoj mjeri naplati komunalne takse za privremeno zauzimanje javnih površina i oštećivanje gradske infrastrukture.
Iz “Regionalnoj vodovoda” ranije su poručili da će radovi vrijedni 1,8 miliona eura na izgradnji 3,2 kilometra dužine nedotajućeg cjevovoda u Tivtu, radi spajanja opštine Herceg Novi na taj system, biti navodno završeni do 20. decembra.
Nastavljajući saradnju sa firmom ‘Profesional medic” čiji je vlasnik Kotoranin Jovan Roganović, članovi Rotary Kluba Kotor danas su Opštoj bolnici Kotor donirali medicinsku opremu u vrijednosti od 1.700 dolara.
Kako je saopšteno iz RC Kotor, donirana oprema uključuje pulsni oksimetar ‘tip finger’, CPAP uređaj i maske za CPAP.
Donaciju je u ime kotorske Opšte bolnice primio direktor dr Davor Kumburović, zahvalivši pritom donatorima i Rotary Klubu Kotor koji su u vremenu složene epidemiološke situacije izazvane epidemijom koronavirusa Covid-19, još jednom izašli u susret svojim sugrađanima. RC Kotor i firma “Profesional medic” su inače, prije nekoliko dana Opštoj bolnici već uručili jednu sličnu donaciju medicinske opreme ukuone vrijednosti 6.200 dolara.
“Rotary Klub Kotor je prepoznao važnost angažovanja članova kluba u pomoći našoj ustanovi. Obezbjeđenjem sredstava i nabavkom vrijedne medicinske opreme i aparata, u dva navrata za poslednjih penaestak dana, RC Kotor je omogućio veći nivo pružanja zdravstvenih usluga pacijentima Kotora, Tivta, Herceg Novog i dijela Budve. Kolektiv JZU Opšte bolnice Kotor i ja lično se zahvaljujemo RC Kotor, koji su u trenutku kada zdravstvena zaštita treba pomoć, našli načina i uložili maksimalan napor kako bi obezbijedili bolje uslove za liječenje naših pacijenata.“- kazao je dr Kumburović.
Prema posljednjim podacima Instituta za javno zdravlje (IJZ), u Budvi je trenutno aktivno 510 slučajeva infekcije koronavirusom.
U srijedu 25. novembra je na području opštine registrovano još 41 pozitivni uzorak.
Od početka juna, od posljedica virusa oporavilo se 705 stanovnika Budve, a preminulo je 11 osoba.
Najviše trenutno inficiranih je u Podgorici 5.351, slijede Bijelo Polje i Nikšić sa 918, odnosno 822 aktivna slučaja.
Virusom najpogođenija opština na jugu zemlje je Bar gdje je broj aktivnih slučajeva 580, a Budva po broju inficiranih Budva je u ovom trenutku peta u Crnoj Gori i druga na primorju.
Flydubai planira da poveća usluge do glavnog grada Srbije sa četiri na pet sedmično počevši od 22. decembra, a operacije do Sarajeva povećao je na četiri sedmično i održavaće ih tokom zimske sezone.
Većina putnika koji trenutno putuju Flydubaijem su oni koji idu od tačke do tačke, a ne prebacuju se preko Dubaija.
– Većina naših putnika putuje od tačke do tačke, bilo da su stanovnici koji se vraćaju u Dubai ili oni koji putuju na odmor. Dubai ponovo dočekuje turiste. Usko surađujemo s našim putničkim partnerima iz cijele industrije kako bismo pomogli ponovnom uspostavljanju mogućnosti za putovanja i turizam, rekli su iz kompanije, izvještava Ex-Yu Aviation.
Ulaz u Dubai je dozvoljen uz negativan test na koronavirus napravljen do 96 sati prije polaska.
Flydubai je pomjerio nastavak sezonske zimske usluge za Zagreb sa 27. decembra 2020. na 3. februara 2021. godine. Ipak, konačnu odluku o nastavku letova donijet će bliže zakazanom datumu pokretanja.
Prema važećim propisima, hrvatski državljani moraju uzeti još jedan (besplatni) covid test po slijetanju na aerodrom u Dubaiju.
Ponovno će se provoditi privremena obustava ribolova u Hrvatskoj, radi izvanrednih okolnosti izazvanih širenjem pandemije COVID-19 (NN 130). Uz već provedene obustave, sufinanciranje je predviđeno i za privremenu obustavu ribolovnih aktivnosti pridnenim povlačnim mrežama – kočama od 20. novembra do 31. decembra 2020. godine i privremenu obustavu ribolovnih aktivnosti okružujućim mrežama plivaricama – srdelarama od 1. do 31. decembra 2020. godine; prenosi Morski.hr. Obustave nisu obvezne te ribari sami odlučuju žele li sudjelovati u privremenoj obustavi.
Provedba mjera privremene obustave je počela u apriluu 2020. godine u segmentima ribolova okružujućom mrežom plivaricom – srdelarom i pridnenom povlačnom mrežom – koćom. Do sada je u mjerama sudjelovalo 302 korisnika kojima je dodijeljeno 16,5 milijuna kuna, a isplaćeno gotovo 15 milijuna kuna. Cilj privremenih obustava ribolova je uvijek isti, zaštititi ribolovnu flotu i ribarstvo te osigurati tržište od značajnog pada vrijednosti te posljedično prekomjerni izlov i iskorištavanje ribolovnih resursa.
S obzirom na krizu uzrokovanu COVID-19 i njene posljedice, predviđene mjere u okviru Europskog fonda za pomorstvo i ribarstvo nisu bile prikladne kao hitan odgovor na probleme s kojim se je suočio ribarski sektor. Nastavno na tekuće probleme Republika Hrvatska je kao predsjedavajuća Vijećem bila jedna od inicijatorica promjene postojećeg okvira. Izmjenama se omogućilo financiranje obustave ribolova proglašene kao izvanredne mjere uslijed situacije uzrokovane korona virusom, bez primjene dotadašnjeg vremenskog ograničenja od maksimalno 6 mjeseci, i to isključivo za privremena ograničenja ribolova radi zaštite resursa.
Navedene su obustave omogućile ribarima koji koriste male, pasivne alate, i koji svoje ulove pretežito plasiraju u ribarnice i restorane da za vrijeme privremenih obustava ostvare lakši put do potrošača. U situaciji nemogućnosti izvoza i prodaje ribe restoranima povećala se prodaja krajnjim potrošačima i to putem prodaje s ribarskih plovila i na ribarnicama. Također, nije došlo do velikog pada cijene kvalitetne ribe na tržištu, distribucija je ubrzana, a potrebe tržišta zadovoljene. Posljedično obustavi očekuje se i bolja slika stanja male plave ribe.
Nose li se Finci bolje s pandemijom koronavirusa zato što su „nedruštveni“ ili zato što imaju jaku socijalnu državu? Stopa zaraze COVID-om 19 u ovoj zemlji je najniža u cijeloj Evropi. U čemu je ključ uspješnosti?
Finska je jedna od zemalja koje najbolje izlaze na kraj s pandemijom koronavirusa. Prema podacima Sveučilišta Johns Hopkins (stanje 23. studenoga) od početka godine se u Finskoj COVID-om 19 zarazilo 21.936 osoba, a 375 osoba je umrlo od posljedica zaraze. Ni u jednoj drugoj zemlji stopa zaraze nije tako niska. U Njemačkoj se u posljednje vrijeme toliko ljudi zarazi dnevno.
Za usporedbu, u Danskoj, koja ima sličan broj stanovnika kao Finska, od početka pandemije virusom se zarazilo preko 70.000 ljudi. U Slovačkoj, koja također ima oko šest milijuna stanovnika, koronavirusom je inficirano preko 96.000 ljudi. Švedska koja ima dvostruko više stanovnika, ali s 208.000 slučajeva COVID-a 19 ima oko deset puta više zaraženih od Finske. Hrvatska s nešto manje stanovnika od Finske ima pet puta više inficiranih, naime 105.691, a umrlo je 1.398 ljudi. U čemu je ključ finske uspješnosti?
Ovo je mali pogled u strategiju Finske, ali i mentalitet:
1. Finska je reagovala brzo
Kada je širom svijeta počeo rasti broj zaraženih, finska vlada je reagirala brzo i naredila dvomjesečni lockdown. Putovanja u Helsinki i iz njega, kao i u obližnje regije, bila su zabranjena. Također su zatvorili i škole i druge ustanove, a kasnije i restorane. To se dogodilo prilično rano, kada je broj inficiranih u toj skandinavskoj zemlji još bio neznatan.
„Finska je vrlo brzo i opsežno zaustavila javni život, dakle oko dva tjedna ranije nego susjedne Norveška i Danska, Švedsku da i ne spominjemo”, izjavio je Mika Salminen, direktor finske Zdravstvene ustanove THL, njemačkom radiju Deutschlandfunk.
Tako je lockdown vrlo brzo zaustavio širenje virusa.
2. Prihvaćena je aplikacija za praćenje inficiranih
Finska inzistira na brzom praćenju osoba koje su imale kontakt s osobama koje su pozitivne na koronavirus. Tu su zdravstvene ustanove dobile podršku upotrebom aplikacije, kao i u Njemačkoj. Aplikaciju Corona Flash skinuli su na svoje pametne telefone skoro svaki drugi Finac i Finkinja. Nasuprot tome u Njemačkoj je aplikaciju za koronu skinulo 22 milijuna stanovnika, dakle jedna četvrtina stanovništva. Kod pojedinih ljudi je problem stari smartphone, dok drugi strahuju od zloupotrebe privatnih podataka. Zašto Finci drugačije reagiraju pokazat će sljedeća stavka.
3. Ključno je povjerenje
Dok u Njemačkoj sve više ljudi sumnja u strategiju Savezne vlade, a virus ne uzima za ozbiljno, u Finskoj ljudi imaju prilično veliko povjerenje u tamošnju vladu. A to se ne pokazuje samo po aplikaciji za praćenje virusa.
Čak i tijekom lockdowna proljetos skoro da nije bilo protivljenja. Prema anketi koju je tada proveo Europski parlament, 73 posto ljudi je izjavilo da dobro izlazi na kraj s mjerama poduzetim za suzbijanje koronavirusa. U Finskoj uzalud tražite i demonstrante protiv politike borbe protiv pandemije, kakve se trenutno održavaju i u Njemačkoj i u brojnim drugim zemljama.
„Mi pokušavamo pridržavati se onoga što nam propisuje vlada. Mislim da to ima veze i s našom socijalnom državom”, kaže finska političarka Zelenih Rosa Meriläinen za radio-postaju Deutschlandfunk Kultur.
Moguće je da je dobra ekonomska situacija također tome doprinijela. Dok je gospodarski rast na razini EU-a u drugom tromjesečju 2020. pao u prosijeku za 14 posto, u Finskoj je pao za 6,4 posto. Ta zemlja stoji i dalje dobro.
4. Zahvaljujući tehnici
Prelazak na rad od kuće i online-nastavu u ovoj prilično digitaliziranoj zemlji nije bio veliki problem, s obzirom na to da se skoro podrazumijeva da finski učenici posjeduju laptop. Nasuprot tome u Njemačkoj 68 učenika dolazi na jedan laptop, podaci su studije Društva za digitalno obrazovanje. Online-nastava je za obitelji koje ne stoje financijski najbolje bila skoro nemoguća i moguće je da je to utjecalo na stvaranje loše atmosfere o korona-politici.
5. Nema zabava? Nije problem!
Tek nedavno je njemačka vlada kontroverznim spotom vrbovala mlade da se izoliraju u svoja četiri zida. Izgleda da mnogim ljudima to teško pada, netko bi mogao pomisliti – pa i razumljivo je. Ali, u Finskoj je to za mnoge izgleda drugačije.
Prema jednoj anketi Europskog parlamenta 23 posto ljudi je izjavilo da im se život poboljšao tijekom lockdowna u proljeće.
„Mi nismo baš nešto posebno društveni i volimo biti sami”, rekla je socijalna psihologinja Nelli Hankonen sa Sveučilišta u Helsinkiju u jednom intervjuu agenciji AFP.
Također bi određenu ulogu mogla igrati i zona osobnog komfora, odnosno koliko blizu ljudi žele biti drugim osobama.
„Može biti da je zona osobnog komfora kod Finaca nešto veća nego u drugim europskim zemljama”, kaže Mika Salminen, direktor finske Zdravstvene ustanove THL.
„Mi se rado držimo na metar udaljenosti od drugih ljudi, u suprotnom se ne osjećamo dobro.”
Predstavnici Kiznog medicinskog štaba (KMŠ) obišli su Boku, i uvjerili se da Opšta bolnica i Dom zdravlja Kotor odlično funkcionišu, te da mogu biti primjer svima u Crnoj Gori.
Šef KMŠ dr Nermin Abdić kazao je da Opšta bolnica Kotor, koja od nedavno prima i COVID19 pacijente, odlično funkcioniše, da je u potpunosti opremljena i tehnički i kadrovski i da redovno obavlja preglede.
“Iz razgovora sa ljekarima i sa pacijentima zaključak je da kotorska bolnica i Dom zdravlja predstavljaju dobar primjer svim zdravstvenim ustanovama u Crnoj Gori”, navode u saopštenju.
Zaključeno je da građani Kotora i onih mjesta koja gravitiraju Opštoj bolnici Kogtor imaju kvalitetnu zdravstvenu zaštitu.
Predstavnici KMŠ razgovarali su i sa predstavnicima Doma zdravlja Herceg Novi, Bolnice Meljine i Instituta Igalo.
Sa jedne od nezakupljenih plaža u Tivtu – foto S.L.
Komunalno preduzeće Tivat u ovom momentu potražuje oko 48 hiljada eura od JP Morsko Dobro iz Budve, ali nema naznaka da će ta sredstva uskoro i moći da naplati.
Proizilazi to iz stavova dviju strana kojima su se „Vijesti“ obratule sa zahtjevom da obrazlože svoje viđenje ovog problema. JPMD je potvrdilo da je dobilo opomenu pred utuženje od tivatskog Komunalnog preduzeća, ali i istaklo da po njihovoj evidenciji, obaveza koju imaju prema tivatskim komunalcima iznosi 36.910,23 eura.
„Nakon poslate opomene pred utuženje od strane d.o.o. “Komunalno” Tivat, Javno preduzeće je obavjestilo isto da nije u mogućnosti da postupi po njihovom zahtjevu odnosno isplati iznos od 36.910,23 eura, ukazujući na neophodnost održavanja zajedničkog sastanka i postizanja dogovora oko prevazilaženja krize u 2020. godini i nastavku dobre saradnje u 2021 godine”- saopštile je “Vijestina” portparolka Morskog Dobra Ivana Lazović.
Direktor Komunalnog preduzeća Tivat Vlado Đukić je prethodno kazao da trenutno od Morskog Dobra potražuju oko 48 hiljada eura po osnovu ugovora koji su sa tom firmom potpisali u januaru ove godine. Naime, Morsko Dobro i komunalna preduzeća na primorju svake godine potpisuju ugovoore za tekuće održavanje komunalnog reda i čistoće u zoni morskog dobra, sa akcentom na djelove obale koje JPMD nije ustupulio nekom od zakupaca pod komercijalnim uslovima. Za te sbrhe JPMD bi lokalnim komunalcima trebalo da uplaćuje polovinu od ukupnog iznosa prihoda po osnovu zakupa djelova mora i obale, koje JPMD ostvaruje od svojih poslovnih partnera – zakupaca u dotičnim opštinama.
Đukić je kazao da je Komunalno Tivat, kao i preostalih pet komunalnih preduzeća primorskih opština u januaru potpisalo ugovor sa JPMD za 2020., ali da je budvansko JP u međuvremenu zbog koronakrize i odluke Vlade da značajno umanji ovogodišnje zakupnine djelova morskog dobra poslovnim partnerima te kompanije, insistiralo da se u junu ove godine, naprave novi ugovori sa komunalnim preduzećima i njima znatno redukuju finansijske ovbaveze Morskog Dobra prema komunalcima. Tivaćni međutim, na to nisu pristali i za njih je još uvijek važeći ugovor sa JPMD iz januara, jer kako je Đukić kazao, oni zbog slabije turističke sezone ioak nisu imali manje obaveza u smislu čišćenja nezakupljenih djelova obele, održavanja javne rasvjete i zelenila na njima.
“Javno preduzeće za upravljanje morskim dobrom Crne Gore je dana 28.07.2020. godine uputilo Zahtjev ka d.o.o. “Komunalno” Tivat i lokalnim komunalnim preduzećima iz ostalih primorskih opština za umanjenje godišnje naknade i aneksiranje ugovora. Javno preduzeće se u zahtjevu za potpisivanje aneksa pozvalo na član 128. Zakona o obligacionim odnosima koji predviđa uslove izmjene ugovora u slučaju nastupanja okolnosti koje nisu mogle biti predviđene.
Herceg Novi – foto Boka News
Izuzev Tivta i Herceg Novog, sa lokalnim komunalnim preduzećima iz drugih primorskih opština potpisali smo anekse ugovora o umanjenju naknade za godišnje održavanje zone morskog dobra.”- kazali su iz JPMD. Objašnjavaju da su se u zahtjevu za umanjenje svojih obaveza prema komunalcima na primorju, pozvali „i na to da je Javno preduzeće umanjilo zakupninu za 2020. godinu za 50% shodno zaključcima Vlade Crne Gore kojima je kroz Treći paket socio-ekonomskih mjera, umanjena godišnja naknada zakupcima morskog dobra za 2020. godinu za 50%.“
„U obrazloženju je naznačeno i da su kroz zaključak Vlade Crne Gore korisnici morskog dobra čiji su hoteli određeni za potrebe karantina, oslobođeni su u cjelosti obaveze plaćanja ugovorene naknade za 2020. Javno preduzeće se pozvalo i na činjenicu da su na smanjen obim poslovanja značajno uticale mjere koje su bile na snazi, a kojima je bilo zabranjeno obavljanje turističke i ugostiteljske djelatnosti, ograničen broj ljudi na javnim mjestima i površinama, zabranjen dolazak gostiju iz inostranstva (zabrana ulaska iz zemalja EU, kasnije Srbije i Ruske federacije ili ulazak pod odredjenim uslovima u maju i junu) i ponovno proglašenje epidemije virusa od dana 21.07.2020 godine.”- objašnjavaju iz JP na čijem je čelu Predrag Jelušić (DPS).
Po njima, zbog svega toga je i Komunalno preduzeče Tivat imalo “značajno manji obim posla” kada je u pitanju tekuće održavanje komunalnog reda i čistoće na obali, pa su se menadžmentu te frime obratili sa zahtjevom da se umanji i ranijue ugovorena godišnja naknada koju bi Komunalnom trebalo da plati JPMD.
“Na inicijativu Javnog preduzeća je tim povodom održan i sastanak sa predstavnicima d.o.o. „Komunalno“ iz Tivta na kome je načelno usaglašen aneks ugovora, a što kasnije nije realizovano“- tvrde iz JPMD dodajući da su u međuvremenu od Tivćana dobili i opomenu pred utuženje, ali da JPMD ipak nije u mogućnosti da im plati dospjeli dug po prvobitnom, i još uvijek važećem ugovoru.
Usljed novih mjera NKT-a koje su na snazi od srijede 25. novembra, a koje se prije svega odnose na zabranu napuštanja objekta stanovanja nakon 19 sati, Montenegro Airlines napominje putnicima čije je vrijeme polijetanja ili slijetanja nakon 19 sati, da im je dozvoljeno kretanje do aerodroma polijetanja, odnosno povratak do mjesta stanovanja, saopštavaju iz PR služne nacionalnog avio-prevoznika.
Uslov je da nadležnim službama prilože na uvid svoju avio ili bording kartu. Takođe, putnici su u obavezi da se direktno upute na svoje odredište i poštuju važeće mjere.
Podsjećamo da je radno vrijeme poslovnica MA u Podgorici i Budvi radnim danima od 8 do 16 sati. Radno vrijeme Call centra (19804) je od ponedjeljka do petka od 8 do 20 sati, a subotom od 8 do 14 sati. Šalteri na aerodromima u Podgorici i Tivtu su otvoreni dva sata prije letova.
Testiranje na aerodromima – foto EPA
“MA primjenjuje sve preporuke i procedure nadležnih tijela. Nedavno smo dobili međunarodnu oznaku za sigurna putovanja “Safe travels” od Nacionalne turističke organizacije Crne Gore, a iza koje stoji Svjetski savjet za turizam i putovanja (WZZC). Takođe, Evropska agencija za sigurnost vazdušnog saobraćaja (EASA) je uvrstila Montenegro Airlines na spisak evropskih kompanija koje su pristupile programu Aviation industry charter for COVID-19. Navedeno potvrđuje da se MA pridržava zdravstveno-bezbjednosnih mjera na najvišem nivou” – zaključuje se u saopštenju Montenegro Airlinesa.