U Tivtu u svim vidovima smještaja trenutno borave 1.993 registrovana gosta, što je 53% više nego u isto vrijeme prošle godine, saopšteno je iz Turističke organizacije.
Stranaca je 1933 a domaćih turista 60. Najviše gostiju, 1440, koristi privatan smještaj dok se u tivatskim hotelima odmara 553 gosta.
Sunčano i neuobičajeno toplo vrijeme za ovo doba godine produžilo je turističku sezonu te izmamilo brojne kupače. Temperatura mora je čak 23 stepena Celzijusa.
Mapa investicija Opštine Herceg Novi nudi investitorima 15 projekata posebno značajnih za unaprijeđenje kvaliteta života Novljana, u smislu razvoja infrastrukture, otvaranja novih radnih mjesta i uvođenja naprednih tehnologija.
Publikacija koja objedinjuje podatke od značaja za potencijalne investitore, predstavlja i promoviše razvojne potencijale grada prezentovana je juče predstavnicima medija. Kako je poručeno lokalna uprava nastoji da kreira povoljan poslovni ambijent i predstavljaće stabilnog partnera zainteresovanim investitorima.
Mapa investicija sadrži bitne informacije o vrsti, tipu i veličini lokacija za sledeće projekte: kompleks autobuske stanice sa tržnim centrom u Igalu, mješoviti centar sa javnom garažom u Herceg Novom, poslovni centar u Igalu, turističko naselje Vidikovac Njivice, Sport Inn hotel sa fudbalskim terenom u Igalu, turistički kompleks Porto Bono na Luštici, objekat poslovno-apartmanskog tipa u Meljinama, objekat mješovite namjene u Igalu, hotel Play u Igalu, Sportski grad u Sutorini, Žičara Njivički put – Ilinica, sanitarna deponija Duboki Do, gradska obilaznica i trajekt Zelenika – Rose, nautički turizam na Škveru i revitalizacija trase uskotračne željezničke pruge kroz Herceg Novi.
Po riječima predsjednika Opštine Stevana Katića jedan od najvažnijih projekata je izgradnja autobuske stanice za koji su dobijeni UT uslovi i saglasnost glavnog gradskog arhitekte. U toku je procedura izrade odluke o traženju strateškog partnerta jer će Opština u taj posao ući kroz privatno-javno partnerstvo.
Kao još jedan izvjestan projekat Katić je istakao izgradnju garaže ispred zgrade Opštine, koju lokalna uprava planira da realizuje sopstvenim sredstvima.:
„Već naredne sedmice objavićemo tender za izgradnju. Na dijelu garaže će biti jedan lijepi trg. Naša intencija je da se na tom budućem trgu postavi spomenik Mirku Komnenoviću, zaslužnom gradonačelniku Herceg Novog iz prethodnog perioda. Urađeno je idejno rješenje kroz javni konkurs koji je bio raspisan u prethodnom periodu“, rekao je Katić.
Očekuje da će lokalna uprava već početkom sledeće godine krenuti u realizaciju ovih investicija koje će prema sadašnjim procjenama, biti vrijednosti većoj od 10 miliona eura.
Direktor Agencije za izgradnju i razvoj Boro Lučić rekao je da mapa pokriva 15 opštinskih lokacija koje su bile prepoznate i ranije, ali su Prostorno urbanističkim planom razrađene.
Mapa
„Planirana su četiri pravca razvoja – uređenje saobraćajne infrastrukture, drugi je turizam, u koji su uključeni i sportski i nautički, zatim ekologija kroz sanitarnu deponiju Duboki do i na kraju izgradnja poslovno aprtmanskih i garažnih mjesta. Riječ je o lokacijama koje su u opštinskom vlasništvu pa će se ulazak u ove investicije i rješavati kroz skupštinske odluke. Ukoliko bude sve teklo po planu sledeće godine bi trebalo da dobijemo i novu garažu i trg, što je prva investicija posle dugo godina u rješavanje mirujućeg saobraćaja, a naši građani će dobiti i jedno prijatno mjesto za boravak na samom trgu“, kazao je Lučić.
Mapom investicija obuhvaćen je razvoj svih djelova opštine, rekao je Lučić i dodao da države očekuju pomoć u izgradnji zaobilaznice oko grada.
Naglasio je da lokalna uprava Mapom željela da podrži sve investicije koje rade privatnici, hotelske grupacije i da pokaže da će opština biti partner u svim tim projektima, koji nisu samo od značaja za Opštinu, nego i regiju: rizorti Portonovi u Kumboru , „Ritz-Carlton Montenegro“ i „Mrkovi- Bijela Stijena“ na Luštici.
Potpredsjednik Opštine Miloš Konjević dodao da se u Mapi nisu naši baš svi planirani projekti, kao što je fudbalski centar u Igalu za koji je urađeno idejno rješenje i čekaju se saglasnosti nadležnih ministarstva. Osim toga, Konjević je istakao da je lokalna uprava u završnim pregovorima za projekat nastavka rekonstrukcije Šetališta Pet Danica, od vile Galeb do kraja Igala.
Karismini hoteli u Crnoj Gori, The Long Beach Hotel Montenegoro i Holiday Village Montenegro u Ulcinju počeće sa elimisanjem plastičnih proizvoda za jednorkatnu upotrebu od naredne sezone.
Verujemo da ćemo zajedničkim snagama dati doprinos ovoj važnoj akciji i primer drugima, navodi se u saopštenju hotelske grupacije Karisma Hotels & Resorts dostavljenom portalu Investitor.
“Kompanija svojim programom Passion for sustaninability još jednom potvrđuje svoju predanost ka održivom poslovanju, na svim destinacijama na kojima posluje, te će sve poslovne strategije ubuduće biti u skladu sa ciljevima održivog razvoja (SDGs), a to podrazumijeva, za početak, uklanjanje plastike za jednokratnu upotrebu”, preciziraju.
U skladu sa ovim pristupom, razvijen je Plan uklanjanja plastike za jednokratnu upotrebu, koji ima za cilj da do 2021. godine u potpunosti eliminiše plastiku iz svih Karisminih hotela, a prvi korak ka ovom velikom poduhvatu bio je zamjena plastičnih slamki za piće sa biorazgradivim slamkama u 2018. godini.
“Na Dan nezavisnosti Meksika, svi Karismini hoteli u Meksiku zamjenili su plastične ambalaže vode sa staklenim povratnim ambalažama, što će u budućnosti spriječiti da se proizvede više od 40 tona plastičnog otpada; biće ušteđeno više od 1,5 miliona litara vode i spriječiće se godišnje ispuštanje više od 100 tona ugljen dioksida u atmosferu. Ova akcija ima za cilj: stvaranje pozitivnog uticaja na okolinu, smanjenje otpada, promovisanje više etičnog načina života, kako među zaposlenima, tako i među gostima, te odgovorno korišćenje resursa”, stoji u saopštenju grupe Karisma Hotels & Resorts.
Gradska galerija objavila je poziv za učešće na novom izdanju “Hercegnovske likovne scene”. Zainteresovani umjetnici mogu da dostave radove do 20. novembra.
– Galerija “Josip Bepo Benković” poziva aktivne umjetnike koji žive i stvaraju, ili su na drugi način vezani za Herceg Novi, da učestvuju na 21. Hercegnovskoj likovnoj sceni. Kada je riječ o vrsti radova, autori mogu konkurisati sa jednim radom u likovnim tehnikama: slika, grafika i crtež, jednom ili dvije skulpture, i sa dva rada u različitoj likovnoj tehnici. Radovi moraju biti galerijskog formata, opremljeni za izlaganje, a konačan izbor radova obaviće Umjetnički savjet galerije.
Radove treba dostaviti u galeriju do 20. novembra, u vremenu od 9:00 do 19:00 svakim danom osim nedelje, navode iz galerije “Josip Bepo Benković”, koja se nalazi u Starom gradu, u ulici Marka Vojnovića broj 4.
Jedriličarski klub “Jugole Grakalić” organizuje regatu Kup oslobođenja Herceg Novog 2019. za klase Optimist i Laser, koja se održava u subotu 19. i nedelju 20. oktobra u akvatorijum hercegnovskog zaliva.
Učešće su najavilli jedriličari iz JK Delfin, JK Lahor i JK Jovo Dabović. Planirano je da se odjedri pet regata, a kup je važeća ukoliko se odjedri najmanje jedna. Prvi start je planiran u subotu u 11 sati. Za sve klase jedrilica Porto Montenegro Yacht Club u subotu organizuje Regatu PMYC u akvatorijumu tivatskog zaliva.
Krstaško jedrenje ovog vikenda ima predstavnika u inostranstvu. Jedrilica “Shining” i skiper Miloš Radonjić sa posadom, nakon izuzetnog uspjeha na čuvenoj regati Barcolana, na poziv organizatora ovog vikenda učestvuje na regati Venice Hospitality Challenge u Veneciji, Italija.
Da podsjetimo da su osvojili drugo mjesto u generalnom plasmanu i prvo u klasi na regati Barcolana koja se proteklog vikenda održala u Trstu, Italija. Na Barcolani su jedrili Novljanka Jana Radan, ona je bila član internacionalne ženske posade, i Tivćani Ilija Belan i Rino Tripović koji su jedrili na jedrenjaku na regati Barkolana Classic.
A kako sve polazi od klase Optimist, važno je napomenuti da je JK Lahor protekle nedelje zebilježio značajne rezultate i u ovoj klasi. Vanja Strahinja se izborila za treće mjesto u klasi Optimist u konkurenciji djevojčica do 12 godina na regati u Dubrovniku u organizaciji JK Orsan, na kojoj jedre najbolji jedriličari Hrvatske.
Kompanija Adriatic Marinas nastavlja da unapređuje kvalitet obrazovanja u lokalnoj zajednici, te je finansirala renoviranje elektro kabineta u Srednjoj mješovitoj školiMladost iz Tivta – donirana su sredstva za opremanje elektro kabineta mobilijarom, kao i finansirana kupovina kompleta za izradu eksperimenata i vježbi koje se realizuju u okviru obrazovnog programa Elektrotehničar elektronike. Cjelokupna donacija iznosi 5.500 eura.
Na taj način učenicima i nastavnicima su obezbjeđeni uslovi za kvalitetnije savladavanje tema predviđenih nastavnim programom. Profesorica elektro grupe predmeta, Milanka Brajković zajedno sa učenicima je za ovu priliku pripremila prezentaciju eksperimenata iz solarne energije, a direktorica Jovanka Vujačič izrazila je veliku zahvalnost na značajnoj donaciji za školu.
Od početka saradnje Porto Montenegro je školi u više navrata darivao tehničku i informatičku opremu, ali i finansirao opremanje kabineta hemije i fizike, geografije, zavičajne biblioteke, engleskog, itd.
Kao predstavnici glavnih investitora u ovom gradu, želim da istaknem da prepoznajemo Tivat kao grad budućnosti, te zbog toga ulažemo u kvalitetno obrazovanje – osim kabineta za obrazovni program Elektrotehničar elektronike u SMŠ Mladost, nedavno smo finansirali kupovinu video nadzora u OŠ Drago Milović u Gradiošnici, podržavamo Muzičku školu i vrtić, a ukupna vrijednost stipendija i donacija u obrazovanje u lokalnoj zajednici samo tokom ove kalendarske godine je iznosila preko 50.000€ – jedini cilj svih projekata je podrška učenicima u njihovom daljem formalnom i neformalnom obrazovanju, istakla je PR menadžerka Porto Montenegra Kristina Škanata
Čelnici zemalja članica Europske unije nisu se suglasili oko prijedloga da se otpočnu pristupni pregovori sa Sjevernom Makedonijom i Albanijom i nakon duge i burne rasprave protekle noći nisu usvojili nikakve zaključke o proširenju.
Čelnici se nisu uspjeli ni dogovoriti oko nacrta zaključaka u kojima bi rekli da se odluka odgađa do proljeća sljedeće godine do sastanka na vrhu koji će Hrvatska organizovati u maju u Zagrebu, a da se Komisiju zaduži da do siječnja predloži reformu cijelog procesa proširenja.
Zasad nije jasno hoće li se u zaključcima po završetku dvodnevnog samita spomenuti da se o tome raspravljalo i da će se toj temi čelnici vratiti na svom sljedećem sastanku na vrhu. Sve zemlje osim Francuske podržavaju otvaranje pregovora sa Sjevernom Makedonijom, koja je zbog toga čak pristala promijeniti i službeno ime zemlje, dok manji dio članica ima određene rezerve prema otvaranju pregovora s Albanijom.
Od stupanja na snagu Zakona o ograničavanju upotrebe duvanskih proizvoda, od 14. avgusta ove godine, inspekcija je napisala 88 prekršajnih naloga za njegovo kršenje, u ukupnom iznosu od 23.030 eura, saopšteno je Dnevnim novinama iz Uprave za inspekcijske poslove (UIP).
Iako je zakon stupio na snagu 14. avgusta njegovu primjenu je inspekcija turistička, zdravstveno-sanitarna i tržišna, počela da kontroliše mjesec kasnije.
Od njih, najviše kazni napisala je turistička inspekcija, koja je izdala čak 58 prekršajnih naloga u ukupnom iznosu od 15.220 eura.
“Turistička inspekcija sprovodi kontrolu primjene ovog zakona u dijelu obaveze isticanja oznake o zabrani pušenja i zabranu pušenja u ugostiteljskim objektima u kojima se pružaju usluge smještaja, pripremanja i usluživanja hrane. Turistička inspekcija je u periodu od početka godine do primjene novog zakona tj. do 14. avgusta 2019. godine, izdala ukupno 271 prekršajni nalog u iznosu od 89.100 eura, a nakon stupanja na snagu novog zakona izdato je 58 prekršajnih naloga u ukupnom iznosu od 15.220 eura”, naveli su iz UIP.
Zdravstveno-sanitarna inspekcija u ovom periodu izdala je 12 prekršajnih naloga u iznosu od 2.710 eura prilikom kontrole u državnim institucijama i prostorima u kojima se vrši promet i proizvodnja hrane.
Kako su objasnili iz Uprave, sanitarni inspektor kontroliše zabranu pušenja i obavezu isticanja oznake za zabranu pušenja u javnim prostorima kao što su vrtići, škole, fakulteti, igraonice za djecu, domovi kulture, pozorišta, sportske sale. Kontrolom su obuhvaćeni i prostori u kojima se obavlja trgovinska djelatnost i proizvodnja, skladištenje i promet hrane, domovi za smještaj učenika i studenata, domovi za smještaj starih lica, sredstva javnog prevoza i drugim javnim prostorima, kao i u svim radnim prostorima.
Gradska galerija Kotor i ove godine, povodom Dana Opštine Kotor, priprema tradicionalnu godišnju izložbu likovnog stvaralaštva u Kotoru, pod nazivom KOTORSKI VIZUELNI UMJETNICI 2019.
Pravo učešća na izložbi imaju svi likovni i primijenjeni umjetnici koji su ili rođeni ili žive i stvaraju na teritoriji Opštine Kotor, a koji su diplomirali na akademijama likovnih ili primjenjenih umjetnosti.
Svi likovni i primjenjeni umjetnici zainteresovani za učešće na ovoj izložbi, a koji zadovoljavaju postavljene kriterijume, treba da donesu 2 do 3 rada, kao i kratku biografiju u Gradsku galeriju Kotor, najkasnije do 12. novembra ove godine svakog radnog dana od 8 do 14 i od 16 do 20 sati ili se prethodno informišu na telefon 067 049 252.
„Tročlani stručni žiri zasijedaće 13. novembra, napraviti selekciju radova za izložbu i donijeti odluku o dodjeljivanju Nagrade za najbolji likovni rad nastao u Kotoru u 2019. godini, te stoga radovi koji budu predati nakon 12. novembra ne mogu i neće biti prihvaćeni”, saopštavaju iz Gradske galerije Kotor.
Ako je novac gorivo ekonomije, onda su brodovi središnje transportno sredstvo svjetske trgovine.
Kompanija MSC – foto shipspotting.com
Prema navodima Međunarodne organizacije za pomorsku plovidbu (IMO), tijelu UN-a koje je zaduženo za reguliranje globalne plovidbe, više od 90% svjetske trgovine se odvija pomorskim putem. To je najjeftiniji, ali i ekološki najrazorniji način prijevoza robe i sirovina po svetu.
Prema studiji IMO-a o štetnim plinovima iz 2014. godine, sektor pomorskog transporta godišnje u atmosferu „ispusti” oko 940 miliona tona CO2, što je oko 2,5 posto globalne emisije štetnih plinova u svetu.
Ali, postoji još jedan veliki ekološki problem koji stvara industrija – a to je količina opasnog sumpornog dioksida (SO2) koji sadrže ispušni plinovi brodova. Zbog korištenja jeftinog lož-ulja slabije kvalitete koje sadrži sumpor, na brodove otpada 13 posto ukupne svjetske emisije SO2.
Zato bi se novi propisi o ograničenju emisije štetnih plinova u brodskom prometu, koji stupaju na snagu 2020, mogli drastično odraziti na ovu posebno „prljavu” branšu. Efekt neće biti samo ekološki: samo zbog pratećih troškova i razmjera ovisnosti tvrtki od pomorskog transporta, posljedice bi mogla osjetiti cjelokupna svjetska privreda.
Od 1. januara 2020, brodovi bi prema novim pravilima IMO-a morali smanjiti emisiju SO2 za više od 80 posto. Za to postoji čitav niz mogućnosti: od instalacije tehnologije kojoj nije potreban sumpor, pa do kompletnog odustajanja od goriva dobivenog od sirove nafte. No, kojim god se putem bude krenulo, na kraju će pomorska branša biti suočena s velikim troškovima.
Još u maju, jedan menadžer američke brodske kompanije Star Bulk Carriers rekao je za Financial Times da ga je instalacija aparata za pročišćavanje ispušnih plinova na 100 brodova koštala 170 milijuna dolara.
Prema najnovijoj studiji Pokrajinske banke Baden-Württemberga (LBBW) novi pomorski propisi će financijski opteretiti kompletnu svjetsku privredu. Per-Ola Hellgren, jedan od autora studije, strahuje da bi globalni rast svjetske privrede 2020. mogao biti „osjetno manji”, jer su tehničke intervencije na motorima starijih brodova skupe i mnoge brodske kompanije su nedovoljno pripremljene za nove odredbe.
Hellgren prenosi da će kombinacija većih troškova transporta pri smanjenju transportnih kapaciteta stvoriti nepovoljno globalno privredno okruženje, a ono već sada trpi štetu zbog trgovinskog spora SAD-a i Kine, ali i zbog drugih trgovinskih konflikata.
Poduzeće za energetski konzalting S&P Global Platts provelo je studiju u kojoj se troškovi koje će donijeti promjena pravila za pomorski promet procjenjuju na bilijun dolara, i to samo u prvih pet godina nakon stupanja na snagu.
Novo ograničenje emisije SO2 od 2020. je dio velike inicijative IMO-a s ciljem da se u brodskom prometu emisija štetnih plinova smanji za najmanje 50 posto do 2050. godine – u odnosu na brojke iz 2008.
No, predstojeća mjera se odnosi samo na emisiju sumpora. Još nema djelotvornih mjera za smanjenje emisije ugljika – njih je teže provesti. Treba dodati i da mnoge brodske kompanije nisu spremne na promjene iako se njih najavljuje već godinama. Brodovi koriste najprljaviju naftu, onu koja ostaje nakon što se iz sirove nafte u rafinerijama izdvoje kvalitetniji proizvodi poput benzina.
Koncerni poput najvećeg svjetskog prijevoznika kontejnera Maersk su uspješni upravo zbog uštede korištenjem goriva u kojem je velika količina sumpora. Danska kompanija procjenjuje da će je prelazak na čišća goriva koštati dvije milijarde dolara godišnje.
Procjenjuje se da sumpor-dioksid sadrži koncentraciju fosfora koja je više od 3500 puta veća od količine dizel-goriva zbog koje je došlo do dizel-skandala sa Volkswagenom. Emisije sumpornog dioksida, dušičnog dioksida i ugljičnog dioksida te fine prašine se stalno povećavaju. One su na glasu kao posebno opasne za ljudsko zdravlje, posebno za stanovnike velikih lučkih gradova.
Studija koja je 2018. objavljena u časopisu Nature, pokazuje da zagađenje zraka koje prouzroče brodovi dovodi do 400.000 smrtnih slučajeva godišnje, od raka do bolesti srca i krvnih žila. Istraživanja su pokazala da bi povećanje uporabe goriva s malom količinom sumpora moglo smanjiti broj smrtnih slučajeva za trećinu. Studija prenosi i da 200 najvećih brodova na svijetu proizvodi istu količinu sumpora kao i svi automobili svijeta. Svima je jasno da se nešto mora učiniti, a vremena za to je sve manje.