Tvrđava Forte Mare ponovo je otvorena za posjetioce, svakog dana od 7 do 19 sati. Cijena ulaznice za individualne posjete iznosi 2 eura, dok je cijena pojedinačne ulaznice za grupne posjete 1 euro. Planirano je i otvaranje suvenirnice.
Iz JUK Hercerg fest koji upravlja hercegnovskim tvrđavama najavlju zanimljiv program koji će biti organizovan na tvrđavi Forte mare. I ove godine, 21 juna, biće organizovana manifestacija Buđenje ljeta, nekoliko koncerata, vjerovatno i festival klapa kao i dio programa Montenegro film festival.
Duže od šest decenija na tvrđavi se tokom ljeta organizuje prikazivanje filmova i to je, tvrde mnogi jedan od najljepših i najstarijih bioskopa pod vedrim nebom. Prije četvrt vijeka posljednja projekcija na tvrđavi prikazana 4. novembra, pa je ljetna bioskopska sezona trajala punih 5 mjeseci.
Sa tvrđave se pruža lijep pogled na ulaz u Bokokotorski zaliv, na Gradsku luku i Igalo, ali i na Stari grad i padine Orjena.
Forte Mare – foto Boka News
Tvrđava Forte Mare, je najbolje očuvana hercegnovska utvrda čiju je gradnja počeo Herceg Stjepan Vukčić Kosača u prvoj polovini 15 vijeka.
Herceg – Novi
U turskom vremenu tvrđava je dobila današnju veličinu, Turci su je u više navrata dograđivali i uređivali. Pretpostavlja se da su najobimniji radovi izvedeni poslije 1542 jer se od tog vremena pominje kao jaka kula ili kao kula Abas paše. Osvajanjem Herceg Novog Mlečani su uradili obnovu kule prilagodivši je tadašnjoj odbrani I naoružanju. Oni su kulu nazvali Forte mare (Morska tvrđava ili tvrđava od mora) čiji se naziv zadržao do današnjih dana. Dolaskom Austrougarske na prostore Boke tvrđava se uklapa u fortifikacioni sistem odbrane ulaza u Bokokotorski zaliv.
Brodogradilište “Navar” u Bonićima privelo je kraju obnovu i konzervaciju broda-oldajmera “Barbara”, pa će za nekoliko dana nakon završetka i posljednjih detalja, stara motorna barkasa biti spremna za izlaganje kao novi muzejski eksponat ispred Zbirke pomorskog nasljeđa Porto Montenegra.
“Barbara” koja je izuzetno važan dio novije pomorske i opšte istorije Tivta, tamo bi po odluci svog vlasnika – Opštine Tivat, trebalo da nađe svoj novi dom, a ostalo je da se narednih dana definišu tehničlki detalji oko transporta i postavljanja u Porto Montenegru, 32 tone teškog broda.
Prelijepi stari motornjak svojevrsna je tehnološka kulturna baština jer je “Barbara” građena klasičnom tehnikom – zakivanjem, a ne varenjem djelova njene metalne konstrukcije i trupa. Svježe ofarbana 90-to godišnjakinja kojoj je vraćena njena originalna golubije-siva boja ratnog broda što ju je “Barbara” nosila decenijama, plijeni pažnju svojim vitkim i elegantnim linijama pa “stara dama” opet prosto sija poput neke djevojke.
“I ja lično sam za ovaj brod izuzetno emotivno vezan, kao i većina Tivćana i Bokelja uopšte. Stoga mi je bilo izuzetno stalo da “Barbaru” obnovimo na pravi način, pogotovo nakon požara koji je na njoj nesrećnim slučajem, izbio prošle godine. Mislim da smo uspjeli u tome i da smo, primijenivši najkvalitetnije boje i materijale, brod za više narednih godina, zaštitili od propadanja kako bi on bio sačuvan kao veoma važan dio naše pomorske baštine.”- kazao nam je vlasnik “Navara” i jedan od dugogodišnjih inženjera bivšeg tivatskog vojnog brodogradilišta Arsenal, Branko Zgradić.
BARBARA juče u Navaru
Njegova firma je pored 17 hiljada eura koliko je za radove obnove i konzervacije “Barbare” izdvojila Opština Tivat, uložila i dosta sopstvenih sredstava, kako bi stari brod ponovno zasijao u punom sjaju. Na “Barbari” su zamijenjeni pojedini rđom nagriženi djelovi trupa, odrađena je temeljna antikorozivna zaštita i farbanje najkvalitetnijim prajmerom i bojama. Uklonjeni su i svi tragovi požara koji je 14.oktobra prošle godine, nesrećnim slučajem izbio na krmenom dijelu “Barbare” dok se ona obnavljala u “Navaru”.
Motorna barkasa BM-58 „Barbara“ jedan je od simbola nekadašnjeg tivatskog Arsenala. Uz jedrenjak “Jadran” ova barkasa bila je najstariji brod u Ratnoj mornarici SFRJ, a kasnije i u Mornarici Vojske Crne Gore. Ovaj čelični brodić dug je 20,95 metara, širok 3,70 metara, a brzinom od 10,3 čvorova pogonio ga je pogon dizel motor snage 165 konja. Za “Barbaru” se priča da su je u Nirnbergu 1926. izgradili njemački učenici kao diplomski rad. Koliko uspješno su to učinili , svjedoče decenije njene plovidbe i bez ikakvih problema prevaljene stotine hiljada nautičkih milja u raznim vremenskim uslovima na moru. U Jugoslaviju je ova barkasa sa još nekim plovnim objektima došla krajem 20-tih, na ime ratnih reparacija za Prvi svjetski rat. Služila je kao otvoreni municijski tender Artiljerijskog zavoda u Lepetanima, da bi 1945. bila rekonstruisana u putničku barkasu od kada “Barbara” egzistira u manje-više nepromijenjenom obliku. Sve do prve polovine 2000-tih, ovaj mali brodić je redovno i izuzetno pouzdano, na posao dovozio i sa njega u razna mjesta zaliva Boke kući vraćao radnike tivatskog Arsenala pa su generacije i generacije Bokelja neraskidivo vezane sa “Barbarom”.
Opštinski odbor DPS Tivat, na večerašnjoj sjednici Izvršnog i Opštinskog odbora partije, jednoglasno je odlučio da Snežana Matijević bude kandidatkinja za predsjednicu Opštine Tivat, a Ivan Novosel kandidat za predsjednika Skupštine Opštine Tivat, saopšteno je iz DPS-a.
“Nakon odličnog rezultata i apsolutne pobjede DPS na proteklim lokalnim izborima održanim 17. aprila, Izvršni odbor i Opštinski odbor DPS Tivat zaključili su da su svi aspekti izbornog procesa bili na visokom nivou, uključujući rad svih glasačkih odbora”, saopšteno je iz DPS-a.
Obavljene su, kako navode, pripreme za konstitutivnu sjednicu Skupštine opštine, čije održavanje je planirano za srijedu, 11. maj.
“Izvršni odbor i Opštinski odbor DPS Tivat zahvalili su se svim svojim aktivistima i svim građanima Tivta, posebno glasačima i simpatizerima DPS, što su svojim učešćem u svim segmentnima kampanje i tokom samog izbornog dana dali puni doprinos legitimitetu izbornog rezultata i još jednoj velikoj pobjedi DPS”, navodi se u saopštenju DPS-a.
Tivatski vatrogasci u ponovno su Verigama intervenisali i oko 16 sati kada se, malo dalje od mjesta gdje je izgorio šank, na uskom lokalnom putu za Kotor zaglavio veliki kamion “MAN” sa prikolicom.
Vozač šlepera pirotskih tablica, ne poznajući put, krenuo je prema Kotoru i zaglavio se u pokušaju da se okrene na proširenju kod vidikovca iznad crkve Gospe od Anđela.
Prepriječeni kamion sa prikolicom, ponovno je prekinuo saobraćaj na ovom putu, a vatrogasci su srbijanskog kamiondžiju nakon pola sata, izvukli iz nezgodne situacije upotrebivši vitla na svojim vozilima da “isprave” i na cestu vrate njegovo vozilo.
Press - Protokol o primopredaji Porta Montenegra- foto Boka News
1 od 14
Sa pressa prodaja Porta Montenegra - foto Boka News
Nakon Pressa
Sa pressa prodaja Porta Montenegra - foto Boka News
Sa pressa prodaja Porta Montenegra - foto Boka News
Sa pressa prodaja Porta Montenegra - foto Boka News
16. Festival klapa Perast
Sa pressa prodaja Porta Montenegra - foto Boka News
Sa pressa prodaja Porta Montenegra - foto Boka News
Sa pressa prodaja Porta Montenegra - foto Boka News
Sa pressa prodaja Porta Montenegra - foto Boka News
Sa pressa prodaja Porta Montenegra - foto Boka News
Sa pressa prodaja Porta Montenegra - foto Boka News
Festival klapa Perast 2017.
Sa pressa prodaja Porta Montenegra - foto Boka News
Potpisivanjem Protokola o primopredaji Porto Montenegra, Državnoi investicioni fond ICD iz Dubaija od danas je i zvanično postao novi vlasnik tivatskog nutičkog – turističkog centra.
Protokol o primopredaji Porto Montenegra potpisali su izvršni direktor ICD, šeik Mohammed Al Shaibani i izvršni direktor Adriatik Marinas Oliver Korlet. Konferenciji za novinare u hotelu Regent Porto Montenegro prisustvovao je crnogorski premijer Milo Đukanović, kao i ministar održivog razvoja i turizma, Branimir Gvozdenović sa saradnicima.
Kako je kazao šeik Mohammed Al Shaibani kupoprodajna cijena ostaje poslovna tajna.
Predstavljajući ICD, Mohammed Al Shaibani kazao je da fond u svom portfoliju ima poznate avio kompanije Emirates Airline, Fly Dubai, banku Emirates NBD, jedan od najprometnijih aerodroma svijeta, te niz kompanija iz oblasti turizma, nekretnina, građevinastva…
„Vodimo se strogim kriterijumima prilikom izbora kompanija koje dodajemo u naš portfolio. Kada smo razmatrali ponudu Porto Montenegra izvršili smo detaljnu analizu tržišta i kompanije. Zaključili smo da nam se mnogo sviđa.
Vlasnici i akcionari Porto Montenegra uz podršku Vlade mnogo su uradili na razvoju lokacije. U DNK fonda ICD je vođenje računa o zaposlenima i stvaranje vrijednosti kako bi osigurali da Porto Montenegro ostvari svoj potencijal“ – kazao je između ostalog šeik Mohammed Al Shaibani.
Pored 450 vezova koji su već izgrađeni i u potpunosti zauzeti, te sa već dobijenim odobrenjima za izgradnju dodatnih 400 vezova i uz mogućnost izgradnje objekata na 280.000 m2, rizort ima potencijal da se udvostruči i postane vodeća luksuzna luka za jahte na Mediteranu.
“Gledajući u budućnost, naš cilj je da ostvarimo puni dugoročni potencijal Porto Montenegro Marine i Rizorta“, dodao je Al Shaibani.
„Naš prioritet u ICD-ju je da podržimo menadžment prilikom ispunjavanja njihovih ambicioznih planova, te da osnažimo poziciju Crne Gore kao najbolje evropske jahting destinacije“, kazo je Al Shaibani.
„Ovo je veliki dan za Porto Montenegro, Tivat i crnogorski turizam“- istakao je premijer Milo Đukanović, koji se zahvalio Piteru Manku na hrabrosti da uđe u ovaj projekat prije desetak godina.
„Kada Crna Gora bude jedna od najprestižnijih turističkih destinacija prisjetiti ćemo se da je jednu pd najvažnijih cigli u toj arhitekturi ugradio Piter Mank
ICD će imati punu podršku Vlade Crme Gore. Riječ je o investitoru od koga se očekuje da izvrši nadogradnju na dobro postavljene temelje Porto Montengra.
Porto Montenegro ne dobija bilo kog investitora već renomiranu korporaciju koja kupovinom ulazi u svoju najkrupniju investiciju u Evropi“ – kazao je Đukanović.
Sa pressa
Izvršni direktor Adriatik Marinasa, Oliver Korlet zahvalio se Piteru Manku na svemu što je uradio.
„Primjer Porto Montenegra je dokaz šta se sve može postići kad investitori blisko sarađuju sa Vladom“, rekao je Korlet.
Odgovarajući na novinarska pitanja Al Shaibani i premijer Đukanović istakli su mogućnost saradnje Vlade Crne Gore i Fonda ICD u budućnosti.
Nakon pressa u Regentu
Na pitanja novinara o interesovanju ICD za kupovinu Jadranskog brodogradilišta Bijela čulo se da će ICD nastaviti poslovnu politiku Porto Montenegra. O odnosima novog vlasnika prema lokalnoj zajednici, zaposlenima prvim investicijama šeik Al Shaibani je poručio „Ovo je vaš projekat – mi smo samo investitori“.
Kulturno umjetničko društvo “Boka” iz Tivta u subotu 7. maja sa početkom u 20 sati u tivatskom Centru za kulturu organizuje koncert dječijih folklornih ansambala pod nazivom “Kolo prijateljstva”.
Učestvovaće talentovane djevojčice i dječaci iz ansambla KIC-a “Budo Tomović” – Podgorica , KUD “Sloga” Đenovići , Folklorni ansambl “Danilovgrad” iz Danilovgrada i KUD “Boka” – Tivat.
Cijena ulaznice je tri eura, a više informacija zainteresovani mogu dobiti putem telefona 069 342 799.
Predstavnici državnog fonda Investment Corporation of Dubai (ICD) iz Dubaija i kompanije Adriatik Marinas, potpisaće danas u Tivtu protokol o primopredaji Porto Montenegra. Tim će ICD i zvanično preuzeti vlasnički udio Pitera Manka u tivatskom nautičko-turističkim kompleksu i marini za superjahte.
ICD je otkupio vlasnički udio u Porto Montenegru od njegovog osnivača i dosadašnjeg većinskog vlasnika, kanadskog milijardera Manka po za sada nepoznatoj cijeni.
Piter Mank nakon dužih pregovora prodao je Porto Montenegro Arapima a kupoprodaja će biti formalno okončana 6. maja. O ovoj transakciji danas će u 13 sati na konferenciji za novinare u Tivtu detaljnije govoriti predsjednik i izvršni direktor ICD-a, šeik Muhamed Al Shaibani, crnogorski premijer Milo Đukanović i izvršni direktor Adriatik Marinasa Oliver Korlet.
Mankovoj ofšor kompaniji PM Securities sa Barbadosa Vlada je u novembru 2006. za 3,26 miliona eura prodala kompletnu imovinu nekadašnjeg vojnog brodogradilišta Arsenal, kao i zgradu Doma vojske u Tivtu. Uključujući i novac za socijalni program za oko 480 otpuštenih radnika Arsenala i za ekološko čišćenje lokacije, te donaciju Opštini Tivat, ova transakcija ukupno je iznosila oko 23 miliona eura.
Mankovoj crnogorskoj kćerci-kompaniji Adriatik Marinas, iza koje stoji firma Montport Capital registrovana u Danskoj, Vlada je na tri puta po 30 godina, iznajmila skoro 25 hektara obale na kojoj je 117 godina postojao Arsenal, te 68 hektara akvatorijuma.
Ovaj posao obilježile su brojne kontroverze počev od toga da Vlada u momentu prodaje Arsenala Manku, uopšte nije zvanično ni bila vlasnik tog vojnog brodogradilišta. Zatim je kreiran „podsticajni ambijent za razvoj jahtinga“ kroz usvajanje niza zakona koji olakšavaju poslovanje Manku u Crnoj Gori.
Porto Montenegro
Takođe su date brojne fiskalne povoljnosti Adriatik Marinasu, a bilo je i nepoštovanja dijela važećih zakona i prostorno planske dokumentacije za Porto Montenegro koja je donošena po željama investitora.
Prema tvrdnjama iz Adriatik Marinasa, od jula 2007. kada je Arsenal prestao da radi do danas je u Porto Montenegro investirano oko 400 miliona eura, a rezultat toga je najsavremenija marina za mega i super jahte u ovom dijelu svijeta, preko 200 luksuznih stanova za prodaju na tržištu, hotel Ridžent ranga pet zvjezdica…
Jedan od najznačajnijih i najvećih događaja koji organizuje Turistička organizacija opštine Budva, u saradnji sa osnivačima Karnevala – NVO “Feštađuni” i Opštinom Budva, Međunarodni turistički karneval u Budvi, održaće se od 6. do 8. maja 2016. godine.
Velika i mala karnevalska povorka će ulicama Budve proći 14. put zaredom, dok se Proljećna noć pod maskama, održava godinu duže.
Ove godine, pod sloganom “Karneval otvorenog srca”, nakon prvomajskih i uskršnjih praznika Budva će ugostiti brojne posjetioce iz zemalja okruženja, ali i Evrope, koji će sasvim sigurno ponijeti u svoje domove samo lijepe utiske, vesele i razdragane, poput samog događaja.
Turistička organizacija opštine Budva se potrudila da i ove godine pravim programom obezbjedi zainteresovanost javnosti za dešavanja u Budvi, pa će između ostalih, u vrijeme Karnevala sve prisustne zabavljati Jelena Tomašević, Dragoljub Đuričić, ABBA tribute band itd.
Karneval u Budvi označava i nezvaničan početak ljetnje turističke sezone.
TO BD karneval
Program
06.05. petak:
– od 19h – „Budvanska fantazija“ – igrokaz, crnogorski glumci i NVO „Feral“, Trg Palmi
– od 20h – Abrum – poziv na Karneval – od hotela „Budva“ do Starog grada;
– od 21h – tematska noć u kafićima unutar zidina Starog grada:
07.05. subota:
– od 12h – 19h – „Discover Budva“ – upoznavanje sa kulturno-istorijskim nasljeđem Budve;
– od 16h – 18h – „Vinski kutak“ na Trgu pjesnika u Starom gradu;
-19.30h – Velika Karnevalska povorka, predvođena Kapom od Karnevala, Gradskom muzikom Budve i mažoretkama, od caffe-a „City“ do glavne bine ispred Starog grada;
– Voditelji Karnevalskog programa – Mario Benić & Milijana Jelušić.
*VATROMET*
Bina ispred Starog grada:
– od 22.00h – Jelena Tomašević;
– od 23.30h – ABBA tribute;
Bina na Trgu palmi:
– od 22.00h – muzičko-plesni performans Mantock Brazil Samba Show, uz pratnju bubnjara Dragoljuba Đuričića;
Bina između crkava:
– od 22.00h – Best rock bend 2016. – 3 prvoplasirana;
– „Cuba bend“.
08.05. nedjelja:
– od 12h – „Slatki kutak“ – na Trgu pjesnika;
– od 12h – 18h – „Discover Budva“;
-16.30h – Mala karnevalska povorka – predvođena Kapom od Karnevala, Gradskom muzikom Budve i mažoretkama, od dječijeg vrtića do glavne bine,
– od 18.00h – dječiji program na glavnoj bini.
– Voditelji Karnevalskog programa – Mario Benić & Milijana Jelušić.
Plažni bar “Verige beach” u Tivtu, potpuno je izgorio jutros u požaru koji je izbio oko 8.40 časova.
Tivatski vatrogasci uprkos brzom dolasku na lice mjesta nisu uspjeli da spasu šank koji je bio napravljen od lako gorljivog materijala, drveta i plastike, a vatra je već bila u razbuktaloj fazi.
Sedam vatrogasaca sa dva protivpožarna vozila spriječili su da vatra zahvati makiju i šumu, a zbog gašenja požara saobraćaj na lokalnom putu Tivat-Prčanj-Kotor je bio obustavljen skoro sat vremena.
Izgorio plažni bar “Verige beach”
Na lice mjesta izašla je i policija, a o svemu je obaviješten i osnovni državni tužilac u Kotoru koji je naložio da uviđaj na obavi i vještak.
Izgorio plažni bar “Verige beach”
Za sada se ne zna uzrok izbijanja požara na ovom ugostiteljskom objektu koji je vlasništvo preduzeća “Marakaibo doo” iz Tivta.
Nakon trodnevne pauze zbog uskršnjih i prvomajskih praznika, gradilište na ulazu u Budvu ponovo je oživjelo. U Direkciji za saobraćaj kažu da nijesu u zaostatku i da će se, kao što su najavili, za nekoliko dana nesmetano voziti u oba smjera.
“Završeni su nosači na stubovima buduće trake bulevara uz more, kao i njeno betoniranje. To je bila posljednja složenija faza tog objekta, koja je izazivala veće gužve u saobraćaju i duže zastoje. Oni su već juče prošlost. Smanjili smo gužve, saobraćaj se već odvija dvosmjerno, osim u vrijeme kratkih prekida od po nekoliko minuta. Radimo na novoj trasi uz more, postavljamo ivičnjake i ograde, a za nekoliko dana ta trasa će biti presvučena asfaltom. Očekujemo da će sve biti završeno do subote ili nedjelje, da će se za tri dana saobraćaj nesmetano odvijati dvjema trakama, novom i postojećom donjom magistralnom trakom”, tvrdi inžinjer u Direkciji za saobraćaj Dušan Kokić.
Zavala
Privođenjem kraju radova na najzahtjevnijoj traci budućeg bulevara, počeli su, gdje za to ima prostora, radove na gornjoj traci i zasijecanje podnožja brda Košljun.
“Građevinari će tada koristiti samo jednu, gornju traku postojeće magistrale, uz brdo, a na ostalim dvjema saobraćaj će se nesmetano odvijati”, kazao je Kokić za Pobjedu.
Radovi na toj trasi će biti deset puta lakši nego uz more. Projekat spajanja bulevara između Budve i Bečića počeo je 14. januara. Koštaće pet miliona eura. Najavljeno je da će projekat biti završen do 1. juna.