Rusi izveli masovni napad na Kijev

0
Rusi izveli masovni napad na Kijev
Napad na Kijev 8. veljače, Foto: Gleb Garanich/Reuters

KIJEV – Novi “masovni” ruski zračni napadi bili su usmjereni na ukrajinske gradove Kijev i Odesu tokom noći, pri čemu je ubijena jedna osoba i pogođeno rodilište, objavile su lokalne vlasti.

“Rusija svaki dan laže o svojoj želji za mirom i svaki dan napada ljude. Vrijeme je za uvođenje sankcija. Vrijeme je da se Ukrajinu podrži oružjem. Vrijeme je za dokazivanje da demokracija ima moć”, objavio je na Telegramu šef kabineta ukrajinskog predsjednika Volodimira Zelenskija, Andrij Jermak.

U Odesi je u napadima na stambene zgrade u centru grada ubijen 59-godišnji muškarac, a najmanje četiri osobe su ozlijeđene. Pogođeno je i rodilište, prema riječima guvernera Olega Kipera.

“Neprijatelj je masovno napao Odesu dronovima. Civilna infrastruktura oštećena je i ima požara. Rusi su pogodili rodilište, hitnu medicinsku stanicu i stambene zgrade”, rekao je Kiper, dodajući da je rodilište evakuirano na vrijeme.

U Kijevu su četiri osobe ozlijeđene u zračnom napadu koji je gradonačelnik Vitalij Kličko također opisao kao „masovni“, izvijestivši o nekoliko zgrada u plamenu.

U središtu Kijeva, novinar AFP-a čuo je najmanje 12 eksplozija i pucnjavu protuzračne obrane, kao i zujanje desetak dronova.

U Rusiji, gdje Ukrajina također povećava napade dronovima usmjerene na stratešku infrastrukturu, 13 zračnih luka bilo je zatvoreno preko noći iz sigurnosnih razloga, uključujući četiri zračne luke u Moskvi i Sankt Peterburgu.

Ruske jedinice protuzračne obrane uništile su ukupno 102 ukrajinska drona tijekom noći, priopćilo je rusko ministarstvo obrane na Telegramu, koje izvještava samo o broju oborenih, ali ne i o broju lansiranih letjelica iz Ukrajine.

Završeno treće izdanje “Artists in Casa” – Casa del Mare još jednom slavila umjetnost i kreativno stvaralaštvo

0
Završeno treće izdanje “Artists in Casa” – Casa del Mare još jednom slavila umjetnost i kreativno stvaralaštvo
Artists in Casa

Treće izdanje društveno odgovornog projekta “Artists in Casa”, u organizaciji hotelske grupacije Casa del Mare, uspješno je završeno svečanim događajem održanim 8. juna u restoranu Limoneto u Kamenarima. Projekat je još jednom potvrdio opredjeljenje ove hotelske grupacije da promoviše crnogorsku umjetnost i podrži stvaraoce kroz autentično iskustvo boravka i rada u inspirativnom ambijentu Boke Kotorske.

Ovogodišnji učesnici programa bili su slikarka Mirjana Marsenić Vujović i vajari Ivana Radovanović i Darko Vučković, koji su tokom boravka u hotelu Casa del Mare Mediterraneo imali priliku da stvaraju nova umjetnička djela, inspirisana morem, pejzažom i duhom Boke. Njihova djela su predstavljena na završnoj izložbi u prisustvu brojnih prijatelja brenda, umjetničkih entuzijasta i partnera iz raznih oblasti, uz vrhunsko vino i delicije iz kuhinje Limoneta i, kako tradicija nalaže, sjajnu atmosferu.

Artists in Casa

“Artists in Casa za nas nije samo projekat, već svojevrsni simbol onoga što vjerujemo da turizam treba da bude: inovativan, savremen i uvijek autentičan. To je naš način da se zahvalimo zajednici u kojoj rastemo i djelujemo, da damo glas i prostor onima čiji talenat često tiho sija i da pokažemo da kultura nije dodatak, već suština onoga što čini boravak u Boki neponovljivim.,” rekla je Milena Milić, direktorica marketinga hotelske grupacije Casa del Mare. “Kao domaćini, želimo da naši gosti uživaju u svakom aspektu boravka – od ukusa i pogleda, do susreta sa djelima koja pričaju priču ovog podneblja.

Izvršni direktor Grupacije, Nikola Milić, ističe da je društvena odgovornost neodvojivi dio identiteta brenda: “Kroz projekat Artists in Casa, želimo da osnažimo lokalnu kulturnu scenu, otvarajući prostor umjetnicima da stvaraju, izlažu i žive svoj poziv. Ovo je naš doprinos očuvanju i razvoju crnogorskog kulturnog identiteta i srećni smo što imamo priliku da sa našim dragim prijateljima, iz godine u godinu, podijelimo ovu lijepu priču.

Artists in Casa

Radovi nastali u okviru ovogodišnjeg programa ostaju izloženi u prostorima hotela Casa del Mare, dostupni za razgledanje i kupovinu svim gostima koji prepoznaju vrijednost domaće umjetnosti. Na ovaj način, obogaćuje se iskustvo svakog gosta, potvrđujući da su umjetnost, autentičnost i lokalni duh nezamjenjiv dio istinskog luksuza.

Program “Artists in Casa” već je prepoznat kao jedan od značajnih primjera sinergije između turizma, umjetnosti i društveno odgovornog poslovanja. Njegov razvoj kroz prethodne tri godine pokazao je da iskrena podrška umjetnosti može postati sastavni dio identiteta jedne hotelske grupacije – ne kao kratkotrajna inicijativa, već kao vrijednost koja traje.

Tivat – Ponovo dostupan online servis “Sistem 48”

0
Tivat – Ponovo dostupan online servis “Sistem 48”
sistem-48

Na novoj adresi www.sistem48tivat.me



Nova verzija internet platforme – “Sistem 48” zvanično je puštena u rad, čime je građanima ponovo na raspolaganju mogućnost online prijave komunalnog problema na teritoriji opštine Tivat. Jednostavan i praktičan dizajn novog portala sistem48tivat.me, korisnicima omogućava da u bilo kom trenutku prijave problem, prate tok prijave i dobiju precizne informacije o njenom statusu.

Prijava se može označiti kao riješena tek onda kada operater unese zvaničan odgovor kojim potvrđuje da je problem uklonjen i priloži fotografiju kao dokaz. “Bez ta dva elementa, prijavu nije moguće označiti kao završenu. Ovo je važan iskorak u odnosu na prvu verziju sistema koja je prethodnih godina izazivala nezadovoljstvo zbog nedostatka provjere ili dokumentacije” – objašnjavaju iz opštinskog Sekretarijata za lokalnu upravu.

“Po prijemu, administrator iz Sekretarijata otvara prijavu i čini je dostupnom javnosti. Nakon toga, nadležni organ preuzima slučaj i započinje njegovo rješavanje. Ako se u postupku utvrdi nenadležnost organa, nova platforma omogućava automatsko preusmjeravanje prijave odgovarajućoj instituciji – što je još jedno unaprjeđenje u odnosu na raniji sistem. Čitav proces – od prijave do njenog zatvaranja – je potpuno transparentan i dostupan za praćenje na platformi.”

Sistem 48 obuhvata lokalne službe i organe odgovorne za održavanje komunalnog reda. U slučaju da problem spada u domen nadležnosti državnih organa, operateri su obavezni da prijavu proslijede odgovarajućoj instituciji i korisniku dostave informaciju o daljim koracima.

Interaktivna geolokacijska mapa korisnicima omogućava da precizno obilježe lokaciju problema. Istovremeno, građani mogu provjeriti da li je isti ili sličan problem već prijavljen na toj ili obližnjoj lokaciji i uključiti se komentarom na postojeće prijave. Time se spriječava nepotrebno dupliranje i preopterećenje sistema, a ujedno se identifikuju najkritičnije tačke u gradu kada je riječ o komunalnim pitanjima.

Automatsko proslijeđivanje hitnih slučajeva omogućava da se hitne prijave, poput buke, nepravilnog parkiranja ili napuštenih pasa, odmah proslijeđuju dežurnim službama – najčešće Sekretarijatu za inspekcijski i komunalni nadzor. Na ovaj način, komunalni policajci mogu reagovati odmah po prijemu prijave, bez čekanja narednog radnog dana.

Tokom priprema za implementaciju novog sistema održan je niz radnih sastanaka i prezentacija. Obuku za operatere iz nadležnih službi sproveli su predstavnici kompanije M-Tel, koja je dizajnirala novu platformu i obezbjeđuje tehničku podršku. Iz Sekretarijata za lokalnu upravu najavljuju da će na mjesečnom nivou objavljivati izvještaje o zaprimljenim i obrađenim prijavama.

Žućenica fest u subotu 14. juna

0
Žućenica fest u subotu 14. juna
Žućenica fest 2025.

Tradicionalna turističko-propagandna manifestacija “Žućenica fest” koju priređuje Organizacija žena Tivat, uz podršku Opštine i Turističke organizacije Tivat i ove godine će okupiti veliki broj izlagača, zaljubljenika u tradicionalne kulinarske delicije.

Domaće ekipe gastronoma, uglavnom amatera, zaljubljenika u žućenicu, ali i druge jestive trave, najavljaju prezentaciju preko 200 jela pripremljenih sa zelenim blagom bokeljskih livada i šuma, a pridružiće im se i kulinari iz Poljske i Srbije.

Dvadeset prvi po redu  “P(i)jat od žućenice” u sklopu Žućenica fest-a održaće se u subotu, 14. juna na tivatskoj rivi Pine.

Fešta tradicionalno počinje mini koncertom Glazbeno prosvjetnog društva Tivat, a nakon ceremonije otvaranja i degustacije specijaliteta sa žućenicom, učesnike i goste zabavljaće pogorička klapa Assa voce.

Morsko dobro: Koji su stvarni razlozi protesta u Tivtu?

0
Morsko dobro: Koji su stvarni razlozi protesta u Tivtu?
Plaža Belani – foto Boka News

Javno preduzeće za upravljanje morskim dobrom Crne Gore povodom jučerašnjeg građanskog okupljanja u Tivtu, u vezi sa zakupom dijela plaže Belane, izražava poštovanje prema svakom pravu građana da iskažu svoj stav. Ipak, smatramo da je neophodno podsjetiti javnost na zakonske procedure koje su ispoštovane, iznijeti relevantne činjenice i postaviti pitanje koje mnogi izbjegavaju: Da li bi protesta uopšte bilo da je plažu uzeo sam Belan, jedan od organizatora protesta, kaže se u saopštenju iz ovog JP.

Ovo pitanje ne postavljamo radi provokacije, već radi iskrenosti prema javnosti. Jer ako je problem u tome ko je zakupac, a ne u načinu zakupa, onda govorimo o selektivnoj borbi, ne o javnom interesu. Ne može se ista procedura smatrati ispravnom kada se rezultatom zadovoljni određeni lokalni akteri, a nevažećom kada to nisu. Javni interes se ne može braniti prema tome ko je dobitnik tendera.

Javno preduzeće za upravljanje morskim dobrom Crne Gore je sprovelo redovnu i zakonitu proceduru pripreme Programa privremenih objekata 2024-2028 i Atlasa crnogorskih plaža i kupakista. Ti dokumenti su, kao i uvijek, dostavljeni na razmatranje svim primorskim opštinama, uključujući i Opštinu Tivat. Opština Tivat je tada imala pravo da uloži primjedbe. I to je uradila, ali samo za određene lokalitete, poput ponte Seljanovo, gdje su njihovi komentari i prihvaćeni. Za plažu Belane nije dostavljena nijedna primjedba.

Zbog toga smatramo da je neodgovorno i politički motivisano sada prebacivati odgovornost na Javno preduzeće, jer je procedura bila otvorena, poznata i dostupna na vrijeme. Zakup plaže, koji je sproveden kroz javni i transparentni tender, ne znači njeno otuđenje. Naprotiv, zakupci su ugovorno obavezani da:

-održavaju plažu u skladu sa propisanim uslovima,

-obezbijede spasilačku službu i komunalnu čistoću,

-ostave polovinu plaže bez mobilijara, za slobodno i besplatno korišćenje svih građana.

Upravo ovakvim sistemom čuvamo javni karakter obale, ali ga činimo funkcionalnim, održivim i bezbjednim.

Javno preduzeće je uvijek spremno na razuman, zakonit i institucionalni dijalog.Ne može se ignorisati planska dokumentacija u fazi izrade, a potom javno protestovati kada se ista sprovede.

Ako je problem samo u tome ko je zakupac, a ne u zakonu i proceduri, onda se ovdje ne vodi borba za javno dobro, već za privatni uticaj nad javnim prostorom.

Javno preduzeće za upravljanje morskim dobrom Crne Gore ostaje dosljedno u sprovođenju zakona, zaštiti interesa države i lokalnih zajednica, i spremno je za dijalog sa svim zainteresovanim stranama. Ali ne pod pritiskom političkih manipulacija i pokušaja da se zakon selektivno tumači u zavisnosti od toga „ko“ nešto dobija. Javno dobro ne zavisi od ličnih veza, niti bi smjelo da zavisi od toga da li se ime zakupca nekome sviđa, zaključuje se u saopštenju Morskog dobra.

Stevan Katić treći put izabran za predsjednika Opštine Herceg Novi

0
Stevan Katić treći put izabran za predsjednika Opštine Herceg Novi
Stevan Katić – foto Opština Tivat

Glasovima većine odbornika Skupštine opštine, za novog-starog predsjednika Opštine Herceg Novi danas je treći put izabran Stevan Katić.

On se svima zahvalio na ukazanom povjerenju, posebno sugrađankama i sugrađanima koji su izašli na aprilske izbore i dali podršku dosadašnjoj vlasti, ističući da su građani prepoznali značaj široke koalicije koja zajedno može mnogo da postigne.

Kako je naveo, dosadašnji koalicioni partneri su stabilnim odnosom i predanim radom pokazali da im je zajednički cilj moderan, razvijen grad, sa kvalitetnom infrastrukturom – Herceg Novi po mjeri svojih građana.

„Danas je Herceg Novi među pet najrazvijenijih opština u Crnoj Gori. Na tom mjestu se nalazimo i po ostvarenoj prosječnoj zaradi, a ne tako davno bili smo na začelju, sa zaradama ispod prosjeka. Opet smo u vrhu i po broju ostvarenih noćenja i posjeta inostranih turista, uzimajući u obzir gradove regiona, a prema relevantnim podacima nacionalnih turističkih organizacija tih država. Do svega ovoga ne stiže se prečicama nego radom, planiranjem, požrtvovanjem i naša je obaveza da tim putem nastavimo i tokom ovog mandata“, kazao je Katić.

On vjeruje da će lokalna uprava u narednom periodu imati još jaču podršku Vlade Crne Gore, u cilju realizacije projekata koji su od vitalnog značaja za naš grad: „Iz ovog doma, uvijek ćemo biti spremni da podržimo i pozdravimo Vladine valjane aktivnosti, ali isto tako i da kritikujemo sve ono što može biti loše za Herceg Novi. Nismo zaboravili koliko je naš grad bio nepravedno zapostavljen, izopšten i zato nemamo ni mrvicu tolerancije za akte koji mogu makar i na tren, ugroziti njegov snažan razvoj. Sa druge strane, naša ruka je uvijek ispružena za ono što će donijeti dobro našem Novom.“

Dodao je i da se nada nastavku kvalitetne saradnje sa odbornicima lokalnog parlamenta, kako vlasti, tako i opozicije.

„Siguran sam da nas sve povezuje ista vizija – da Herceg Novi bude grad dostojan svojih ljudi, grad koji čuva svoje nasljeđe, a hrabro korača u budućnost. Zato vas pozivam da rame uz rame, bez podjela, nastavimo da gradimo Novi koji ostaje – za nas, za našu djecu i generacije koje dolaze. Vrijeme je da, još snažnije nego do sada, budemo jedinstveni u cilju, odgovorni u djelima i ponosni na ono što zajedno stvaramo. Herceg Novi to zaslužuje“, zaključio je Katić.

Stevan Katić – foto Opština HN

Podršku izboru Katića za predsjednika Opštine pružili su doskorašnji potpredsjednici Opštine, koji su sa njim sarađivali u proteklom mandatu – aktuelni predsjednik Skupštine Miloš Konjević i odbornik Mirko Mustur.

„Mislim da zaslužuje i treći mandat jer je Stevan čovjek koji je preuzeo odgovornost, zajedno sa nama, te 2017. godine, kada je mnogo teže bilo upravljati ovim gradom nego što je to danas“, kazao je Konjević i dodao: „Mislim da od tada ovaj grad ide samo naprijed, iz Katićevog mandata u mandat svi zajedno smo pokazali da znamo da vodimo grad, trudimo se da loše stvari popravimo, a one koje ne možemo sami nadam se da ćemo uspjeti u saradnji sa Vladom Crne Gore“.

„Boriću se za sve one ideje za koje sam se i ranije borio – decentralizacija na nivou države, odnosno veća samostalnost opština, borba protiv dosadašnjeg načina rada Morskog dobra, kao i borba za bolju infrastrukturu i bolji život građana Herceg Novog“, rekao je Mustur. On je zahvalio svim zaposlenima u lokalnoj upravi sa kojima je u prethodnom periodu imao uspješnu saradnju, te ovom prilikom najavio nastavak aktivnosti u odborničkim klupama.
Na današnjem, drugom redovnom zasijedanju, odbornici su jednoglasno usvojili Predlog Odluke o izboru predsjednika i članova Odbora za izbor i imenovanja Skupštine Opštine Herceg Novi.

Pripadnici UPSUL-a spasili dvije državljanke Srbije kod Sutomora

Pripadnici UPSUL-a spasili dvije državljanke Srbije kod Sutomora
Foto UPSUL

Pripadnici Uprave pomorske sigurnosti i upravljanja lukama (UPSUL) danas su spasili dvije ženske osobe koje su jake morske struje i vjetar udaljili od obale kod Sutomora.

Pomorsko-operativni centar primio je poziv za pomoć jutros u 08:33 saati, nakon čega je spasilačko plovilo SAR 5 sa posadom odmah isplovilo ka području Sutomora. Na licu mjesta zatekli su dvije državljanke Srbije koje su se nalazile u moru. One su odmah izvučene iz vode i bezbjedno prevezene plovilom UPSUL-a do obale, gdje ih je dočekala ekipa Hitne pomoći.

Akcija je završena brzo i efikasno, a podršku spasilačkoj posadi UPSUL-a pružio je i čamac Sektora granične policije sa posadom.

Uprava pomorske sigurnosti i upravljanja lukama apeluje na sve građane i turiste da prilikom svakog isplovljavanja ili odlaska na udaljene plaže obavezno provjere vremensku prognozu za taj dan, kao i da putem poziva na broj 129 zatraže sve potrebne informacije o uslovima na moru.

Takođe, na broj 129 može se prijaviti bilo kakva opasnost ili incident na moru.

eBoravak – volim Kotor, nova besplatna mobilna aplikacija

0
eBoravak – volim Kotor, nova besplatna mobilna aplikacija
Kotor – eBoravak foto Boka News

eBoravak – volim Kotor Prijavi gosta za manje od minuta, sve sa telefona



Turistička organizacija Kotor uvodi novu besplatnu mobilnu aplikaciju – eBoravak – volim Kotor, koja omogućava izdavaocima smještaja da digitalno prijave goste i obračunaju boravišnu taksu.

Brzo, jednostavno i bez ikakvih troškova. Kako da počnete? Pripremite dva dokumenta: rješenje o registraciji smještaja i ovlašćenje (ukoliko upravljate smještajem umjesto vlasnika).

Posjetite Turističku organizaciju Kotor, gdje će zaposleni unijeti vaše podatke i kreirati korisnički nalog. U roku od nekoliko minuta, dobićete korisničko ime i privremenu lozinku. Preuzmite aplikaciju eBoravak – volim Kotor sa Google Play ili App Store prodavnice.

Prijavite se, promijenite lozinku – i sve je spremno za prijavu vašeg prvog gosta. Šta dobijate korišćenjem aplikacije?

Brza prijava gosta Umjesto dolaska do turističkog punkta, jednostavno skenirate pasoš kamerom telefona. Aplikacija automatski popunjava sve podatke, vi samo potvrdite unos. Automatski obračun boravišne takse Sistem automatski računa iznose i kreira izvještaje.

Dva puta mjesečno izvršavate uplatu – bez komplikacija, bez računanja. Digitalna potvrda gostu Potvrdu prijave možete odmah poslati gostu putem Vibera, WhatsAppa ili e-maila – kao PDF dokument. Upravljanje na daljinu Ako niste prisutni, jednostavno ovlastite drugu osobu da vodi smještaj. Kroz aplikaciju pratite njihov rad u realnom vremenu. Bez troškova. Bez čekanja. Bez papira. Nema potrebe za dolaskom na šalter. Nema više gužvi, štampanja i arhiviranja. Sve završavate putem telefona, kad vama odgovara.

Napomena: ukoliko neko vodi više apartmana, svu potrebnu dokumentaciju koja obuhvata rješenje o izdavanju, ugovor sa vlasnikom nekretnine, email adresu i naziv apartmana, može poslati na email volimkotoreboravak@tokotor.me, a kada bude kreiran nalog i spreman sporazum, pozvaćemo ih da potpišu.

Adresa za dolazak i kreiranje naloga je Škaljari stara zgrada Jugopetrola, naša adresa kancelarije. Pozivom na ovaj broj telefona +38267009393 možete zakazati svoj termin za podnošenje zahtjeva u Turističkoj organizaciji Kotor u terminu od 08:00 do 12:00 časova i počnite koristiti aplikaciju eBoravak – volim Kotor.

Kontakt telefon: +38267009393 E-mail: volimkotoreboravak@tokotor.me Brže. Lakše.

eBoravak – volim Kotor

eBoravak – Volim Kotor

Register a guest in less than a minute. Using only your phone.
The Tourism Organization of Kotor is launching a new free mobile app – eBoravak – Volim Kotor, which allows accommodation providers to digitally register guests and calculate the tourist tax.
Fast, simple, and completely free.
How to get started?
 Prepare two documents: the accommodation registration certificate and a power of attorney (if you manage the accommodation on behalf of the owner).
Visit the Tourism Organization of Kotor, where staff will enter your details and create a user account.
Within a few minutes, you’ll receive a username and a temporary password.
Download the eBoravak – Volim Kotor app from the Google Play or App Store.
Log in, change your password – and you’re ready to register your first guest.
What do you get by using the app?
Fast guest registration
Instead of going to the tourist office, simply scan the passport with your phone’s camera. The app automatically fills in the details – you just confirm the entry.
Automatic tourist tax calculation
The system automatically calculates the amounts and generates reports. Payments are made twice a month – no hassle, no calculations.
Digital confirmation for guests
You can immediately send the registration confirmation to the guest via Viber, WhatsApp, or email – as a PDF document.
Remote management
If you are not present, you can authorize someone else to manage the accommodation. The app allows you to monitor their work in real time.
No costs. No waiting. No paperwork.
No need to go to the counter.
No more queues, printing, or archiving.
Everything is done via phone, at your convenience.
Note: If someone manages multiple apartments, they can send all the required documentation—which includes the rental license, a contract with the property owner, an email address, and the name of the apartment—to the email volimkotoreboravak@tokotor.me. Once the account is created and the agreement is ready, they will be contacted to come in and sign it.
You can call this number +38267009393 to book your slot for submitting of the request at the Tourism Organization of Kotor (Skaljari, former Jugopetrol building, TO Kotor’s main office) between 08:00 and 12:00 and start using the eBoravak – Volim Kotor app.
Contact phone: +382 67 009 393
Email: volimkotoreboravak@tokotor.me
Faster. Easier. Smarter.

Za vikend uhapšeno 48 vozača – u saobraćajnim nesrećama za 24 sata poginule četiri osobe

0
Za vikend uhapšeno 48 vozača – u saobraćajnim nesrećama za 24 sata poginule četiri osobe
Policija – foto Shutterstock

U Crnoj Gori je za vikend uhapšeno 48 vozača zbog vožnje pod dejstvom alkohola ili droge, kao i zbog počinjenih drugih težih prekršaja iz oblasti Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima, saopšteno je iz Uprave policije.

Navodi se da je, od 6. do 8. juna, evidentirano 65 saobraćajnih nezgoda, u kojima su četiri osobe poginule, dok je 14 povrijeđeno teško, a 13 lakše.

Službenici saobraćajne policije izdali su 1.043 prekršajna naloga, podnijeli 122 prekršajne prijave i privremeno oduzeli 15 pari registarskih oznaka.

“Od ukupnog broja uhapšenih, 26 vozača je uhapšeno zbog vožnje pod dejstvom alkohola u organizmu, 19 zbog vožnje pod dejstvom opojnih droga i tri zbog počinjenih drugih težih prekršaja iz oblasti Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima”, kaže se u saopštenju.

Iz policije su rekli da je najviše vozača uhapšeno u Podgorici – 14.

Dodaje se da je u Bijelom Polju i Tivtu uhapšeno po pet, a u Danilovgradu četiri vozača.

Kako su podsjetili iz Uprave policije, od 8. juna do 15. septembra na snazi je nova Naredba o privremenoj zabrani saobraćaja teretnih motornih vozila, autobusa i specijalnih putničkih vozila za stanovanje (tzv. kampera) na pojedinim dionicama puteva u Crnoj Gori.

Oni su apelovali na vozače koji upravljaju tim kategorijama vozila da se upoznaju sa tekstom Naredbe i poštuju ograničenja koja predviđa.

“Apelujemo na građane i turiste koji dolaze u Crnu Goru da poštuju saobraćajne propise i vode računa o stanju na putevima, tehničkoj ispravnosti vozila, izbjegavaju putovanja u kasnim večernjim satima, prave češće pauze tokom putovanja i ne dozvole da umor i pospanost ugroze njihovu i bezbjednost drugih učesnika u saobraćaju”, kaže se u saopštenju.

CAAP planira da uloži 319 miliona eura u rekonstrukciju aerodroma u Podgorici i Tivtu

0
CAAP planira da uloži 319 miliona eura u rekonstrukciju aerodroma u Podgorici i Tivtu
Aerodromi CG

Luksemburško-američka kompanija Corporación América Airports (CAAP) planira da uloži 319 miliona EUR u rekonstrukciju aerodroma u Podgorici i Tivtu, što je 63 miliona više od konkurentske južnokorejska firma Incheon International Airport Corporation (IIAC), pišu Vijesti.

CAAP je u prednosti i kada je riječ o početku radova – počeli bi u martu naredne godine, dok bi IIAC krenuo s radovima u januaru 2027. Luksemburžani bi prvu fazu radova završili do 15. decembra 2028.

CAAP namjerava i da uspostavi avio-bazu namijenjenu niskobudžetnim kompanija na oba aerodroma (tri aviona Wizz Air-a u Podgorici i dva EasyJet-a u Tivtu). Prva bi bila spremna za korišćenje 2029. godine, a druga 2034.

Južnokorejska kompanija ne planira upostavljanje tih baza, već bi podsticali niskobudžetne kompanije da smanje ili povuku svoje usluge sa crnogorskih aerodroma, odnosno da se preusmjere na susjedne vazdušne luke, poput Dubrovnika i Tirane, gdje su na snazi atraktivniji programi podsticaja.

To je navedeno u izvještaju o evaluaciji tehničkih, investicionih i predloga za vazdušni saobraćaj, koji je predsjednik Tenderske komisije za davanje aerodroma pod koncesiju, Nik Gjeloshaj, pripremio za sinoćnju sjednicu Vlade, da bi joj bilo jasnije kako je komisija bodovala tehničke ponude.

Vijesti imaju uvid u ovaj dokument.

Vlada je sinoć jednoglasno prihvatila predlog Tenderske komisije da se rok za evaluaciju tehničkih ponuda produži za 30 dana, odnosno do 9. jula.

Sjednica je održana zbog drastične razlike u bodovanju kojim su Tenderska komisija za koncesije i njen konsultant iz Svjetske banke – IFC, ocijenili tehnički dio dvije ponuda.

U izvještaju je ukazano da su oba ponuđača ispunila minimalne investicione zahtjeve navedene u Zahtjevu za ponude (RFP), ali da je CAAP, u realnom iznosu, planirao da investira 63 miliona EUR više od IIAC-a.

Navodi se da važan aspekt ostaju dodatne investicije koje će preduzeti pobjednički ponuđač, te da CAAP planira ukupno pet investicija (tri u Podgorici i dvije u Tivtu), dok IACC planira jednu u Podgorici.

Dalje je konstatovano da je CAAP predložio znatno bolje integrisano rješenje za nove i postojeće terminale na aerodromima u Podgorici i Tivtu, uz korišćenje ekoloških materijala i modernizaciju opreme, što doprinosi održivosti i energetskoj efikasnosti.

U završnoj fazi, ukupna površina terminala koje planira CAAP veća je oko 40 odsto u odnosu na predlog IIAC-a.

CAAP planira izgradnju znatno većeg broja parking mjesta na oba aerodroma, kao i veći broj dodatnih radova na oba aerdroma.

Kada je u pitanju razvoj ruta, u izvještaju komisije se konstatuje da CAAP ima konkurentsku prednost, jer već upravlja aerodromima u Italiji, što im omogućava brže sprovođenje tržišnih analiza i raniji početak rada u Crnoj Gori.