
Taksi udruženja i ugostiteljske firme u Crnoj Gori u teškoj su situaciji zbog Vladinih mjera za sprečavanje širenja koronavirusa, pokazuje i analiza konsultantske kuće Fidelity consulting.
Te kompanije su u 2018. godini imale ukupne prihode od 13,8 miliona EUR, dok im je neto profit iznosio 133 hiljada EUR, prenosi Dan.
U kompanijama 2018. godine radilo je 1,1 hiljada ljudi.
“Prema iskustvima koje imamo i prema podacima iz finansijskih izvještaja, trošak plata u ovoj industriji iznosi oko 20 odsto ukupnih prihoda. Dakle, godišnji troškovi plata radnicima iznose 2,7 miliona EUR”, navodi se u analizi.
Neto profit kompanija koje se bave taksi djelatnošću iznosi 133 hijada EUR, a troškovi radnika 2,7 miliona ili čak 20 puta više.
„Ako bismo posmatrali samo troškove plata, vlasnici ovih biznisa mogu od ranijeg profita da isplate možda jednu platu“, navodi se u analizi.
Dodaju da su sutroškovi radnika samo jedna od kategorija troškova u poslovanju i iznose 20 odsto ukupnih troškova.
Sada 1,1 hiljada taksista nema nikakvih prihoda i vrlo je vjerovatno da će postati ugrožena kategorija stanovništva.
Situacija je teška i kad su u pitanju ugostiteljske firme.
Кonsultantska kuća je pripremila i kratku analizu poslovanja restoranske i ugostiteljske industrije u Crnoj Gori na uzorku od 500 kompanija koje imaju prihod preko deset hiljada EUR.
„Ove kompanije su u 2018. godini imale ukupne prihode od 118,9 miliona EUR, dok im je neto profit iznosio 7,6 miliona EUR. Prema iskustvima koje imamo i prema podacima iz finansijskih izvještaja, trošak plata u ovoj industriji iznosi oko 25 odsto ukupnih prihoda. Dakle, godišnji troškovi plata radnicima iznose 29,73 miliona EUR“, navodi se u analizi.
Neto godišnji profit kompanija koje posluju u djelatnostima restorani i ugostiteljstvo iznosi 7,6 miliona EUR, dok su godišnji troškovi radnika 29,73 miliona ili četiri puta više nego godišnji profit.

„Ako bismo posmatrali samo troškove plata, vlasnici ovih biznisa mogu od ranijeg profita da isplate maksimalno tri mjeseca zarada a troškovi radnika su samo jedna od kategorija troškova u poslovanju“, piše u analizi.
Tu su ostali troškovi i porezi: prirezi, troškovi zakupa, struja, voda, telefon, internet, gorivo, amortizacija, kamate, rashodi iz posla, troškovi materijala, naknade državi, opštinama, turističkim organizacijama i ostali mnogobrojni prateći troškovi, a koji se mjere ogromnim novcima.
„Sve i da vlasnici biznisa nisu centa potrošili od prošlogodišnje zarade, da nisu centa investirali, oni imaju maksimalno jedan mjesec da prežive ovu katastrofu koja im se trenutno dešava. Samo ova mala i kratka analiza govori o problemu sa kojima se sreću vlasnici jedne industrije koja je praktično raznesena u paramparčad negativnim uticajem koronavirusa“, zaključuju iz Fidelity consalting-a.