Način na koji kompanija „Iva-put“ iz Tivta izvodi radove na produbljivanju akvatorijuma tivatske gradske lučice Kalimanj, zainteresovao je juče Inspekciju sigurnosti plovidbe Luke kapetanije Kotor jer direktno ugrožava plovni put – ulaz u gradsku marinu.
„Iva –put“ već nekoliko dana sa plovnim bagerom-refulerom, iskopava nanose mulja i zemlje iz krajnjeg sjeverozapadnog dijela Kalimnaj, kod restorana „Volat“ i taj materijal plutajućim cjevovodom, odvodi na samo oko 250 metara udaljenosti i prosipa na ulazu u marinu, u tjesnacu Grlo, na taj način zatrpavajući ionako uzak i plitak jedini ulaz u tivatsu gradsku marinu.
Po odredbama tendera Opštine Tivat na kojem je ta firma dobila posao, izvođač je bio u obavezi da iskopanih oko 40 hiljada kubika nanosa iz podmorja gradske lučice, odvede na udaljenost ne manju od kilometar od obale Tivta i odloži na dubinu mora ne manju od 10 metara, ali „Iva-put“ to ne čini, već na zaprepašćenje građana, bukvalno pretvara Kalimanj u veliki zavoreni bazen, zatrpavajući tjesnac Grlo gdje dubina mora ne prelazi 4,7 metara.
Osim što se ovaj posao za koji Opština Tivat izdvaja skoro 200 hiljada eura obavlja na način dostojan ironilnih šala iz filmova o Mister Binu, ovaj postupak ima i teške ekološke posljedice. Naime, nanosi mulja iz Kalimanja puni su fekalnih i drugih štetnih materija koje su se ovdje taložile u posjednjih tridesetak godina, od kada gradska lučica egzistira u aktuelnom obliku. Sve te štetne materije sada pumpa sa bagera usisava i preko plutajućeg cjevovoda dugačkog oko 250 metara, rasipa u more u tjesnacu Grlo na mnogo većoj površini. Neprijatni mirisi koji se šire u blizini ispusta cjevovoda bagera i zamućenost mora, potvrđuju da se ovaj posao obavlja na u najmanju ruku, ekološki kontroverzan način, pa je o svemu juče obaviještena i državna Ekološka inspekcija, kao i preduzeće Morsko Dobro iz Budve.
Iz Opšttine Tivat koja je investitor i naručilac ovih radova, juče nismo mogle dobiti odgovor na pitanja kako je moguće da „Iva-put“ posao u Kalimanjju obavlja protivno onome što su bili uslovi tendera u smislu minimalne udaljenosti od jedan kilometar od obale i najmanje dubine mora od 10 metara za odlaganje iskopanog materijala, odnosno ko je odgovoran za ovako neozbiljan i štetan način izvođenja radova koje Tivćani finansiraju sa skoro 200 hiljada eura. Iz kabineta gradonačelnika dr Siniše Kusovca (DPS) nezvanično nam je rečeno da je većina opštinskih činovnika odsutna sa posla i da odgovore teško možemo dobiti prije ponedjeljka.