14 C
Kotor

Slušaj online radio

U ponoć počinje predizborna tišina

Mediji

U ponoć počinje predizborna tišina – podsjeća Agencija za elektronske medije.

Iz ove agencije podsjećaju sve elektronske medije koji emituju program u Crnoj Gori na odredbe Pravilnika o pravima i obavezama emitera tokom izborne kampanje za izbore za odbornike u koji će biti održani Skupštini Glavnog grada Podgorica, skupštinama opština Bar, Bijelo Polje, Danilovgrad, Zeta, Kolašin, Plav, Pluţine, Pljevlja, Roţaje, Šavnik i Ţabljak, kao i za prijevremene izbore za odbornike u Skupštinama opština Tivat i Budva 23. oktobra 2022. godine.

U periodu predizborne tišine nije dozvoljeno emitovanje:

  • medijskog predstavljanja podnosilaca izbornih lista i kandidata sa izbornih lista;
  • političkog oglašavanja;
  • objavljivanja procjena rezultata glasanja;
  • slogana ili simbola kandidata;
  • rezultata ispitivanja javnog mnjenja, drugih istraživanja i analiza u vezi sa opredjeljenjem birača u pogledu procjene rezultata izbora.

Potrebno je da mediji posebno obrate pažnju na:

– reprize ranije emitovanih sadržaja u kojima je vršeno medijsko predstavljanje, a naročito debate, intervjui ili drugi sadržaji o tekućim događajima u kojima su gostovali nosioci i/ili predstavnici izbornih lista kao i drugi subjekti uključeni u proces izborne kampanje;

– reemitovane sadržaje elektronskih medija van Crne Gore, a naročito klasične informativne emisije i sadržaje o tekućim događajima;

– korišćenje pokrivalica prilikom novinarskih priloga u informativnim emisijama. Nerijetko se prilikom izvještavanja o različitim pitanjima od interesa za javnost, kao pokrivalice za izjave ili saopštenja političkih subjekata, koriste se grafike koje sadrže logo, simbol, poruku ili slogan političkog subjekta;

– saopštenja i konferencije za štampu političkih subjekata. Prilikom prenošenja saopštenja ili konferencija za štampu političkih subjekata koje se održajavaju u periodu izborne tišine, emiter je dužan da informaciju prilagodi na način da ne sadrži promociju političkog subjekta. Ovo se odnosi kako na verbalnu promociju, tako i emitovanje logoa, simbola ili slogana koji su dio scenografije prostora u kojima konferencije za štampu održavaju.

Najčitanije