24.5 C
Kotor

Slušaj online radio

Već morali popravljati gotovo novi objekat

Sa autobuske stanice Tivat

Novoosnovano preduzeće Opštine Tivat – Austobuska stanica (AS) koje je u julu prošle godine preuzelo gazdovanje objektom glavne autobuske stanice na Župi, uspješno je poslovalo tokom 2017.godine, pokrivši sve troškove i ostvarivši određenu finansijsku dobit.

Tokom ljetnje sezone, na stanicu je tokom dana ulazilo i preko 50 autobusa na međugradskim i međunarodnim linijama, a odavde je mjesečno na putovanja kretalo i preko 8 hiljada ljudi. Tokom zime, na autobusku stanicu u prosjeku tokom dana uđe do 25 autobusa.

Preduzeće AS zapošljava 15 radnika lčija je prosječna plata 325 eura i upravlja objektom  stanice površine 1.002 kvadratana metra sa osam perona za autobuse površine 906 kvadrata. Autobuska stnica  je izgrađena 2015. u privatno-javnom partnerstvu Opštine Tivat sa kompanijom „Franca“ a do jula 2017. Raduila je u sastavu poslovnog sistema koga kontroliše član predjedništva DPS, bjelopoljski boznismen Hilmija Franca. Iako je taj objekat star smo dvije ipo godine, on je izrađen prilično nekvalitetno pa je opštinska firma AS loja je upravljanje stanicom poreuzla u julu prošle godine, morala da uloži značajna sredstva i napore u otklanjanju niza nedostaka koji su se ovdje već pojavili – od nefukncionisanja kanalizacije, pokvarenog sistema za klimatizaciju, do neispravne opreme na peronima.

„Osnivač -Opština Tivat je formirala komisiju za primopredaju objekta koja je zajedno sa komisijom prethodnog vlasnika preduzeća „Prehrana“ DOO Pljevlja izašla na lice mjesta. U junu mjesecu je sačinjen zapisnik kojim se nalaže da DOO „Prehrana“ Pljevlja otkloni sve nedostatke do kraja mjeseca. Međutim, nedostaci nisu otklonjeni, između ostalog, bitne stavke su bile nedostatak agregata, protivpožarnih aparata, polomljena rampa, utičnice ne rade na svim mjestima, objekat prokišnjava, kišnica ulazi u čekaonu itd. Konačnim zapisnikom od 07.jula 2017.godine izvršena je primopredaja objekta u zatečenom stanju.“- stoji u materijalima koje je odbornicima u SO Tivat podnio direktor AS Zoran Stanković (DPS). Stoga je nova opštinska firma odmah u startu morala da izdvoji novac za kompletnu popravka električnih instalacija, saniranje prokišnjavanja čekaonice, popravku klimatizacije koja je u početku radila sa prekidima a zatim se u potpunosti pokvarila, popravku lifta… U međuvremenu, na AS je započeo rad i ugostiteljski objekat koji za vrijeme „Prehranine“ uoprave nije radio, a postepeno se uvodi red i u sve druge, do sredine ljeta prošle godine prilično zapuštene aspekte rada ovog za grad izuzetno značajnog saobraćajno-turističkog objekta.

Sa autobuske stanice Tivat

Kao prioritete za naredni period Stankovič je izdvojio ugradnju parking rampi za ulazak na peron autobusa sa dodatnom opremom za onemogućavanje bespravnih ulazaka, ugradnju barijera za prolazak na peron, instaliranje softvera za naplatu usluga toaleta i garderobe, izradu web stranice i propagandnog materijala AS, postavljanje novog, savremenog sistema video nadzora, instaliranje sata na peronu, nabavku sadnica i uređenje zelenih površina, izradu adekvatnih pristupnih rampi za lica sa posebnim potrebama, zaštitu staklene fasade od svjetlosti i prašine postavljanjem folije, instaliranje reklamnih bilborda. Direktor AS podvlači da bi nadležni organi morali odlučnije da djeluju kako bi natjerali autobuske prevoznike da se ne zaustavljaju po ulicama Tivta i uzimaju putnike na mjestima gdje to nije dozvoljeno, već da isključivo koriste autobusku stanicu kako je to i predviđeno važećim prospisima. On je najavio i skori upis autobuske stanice Tivat na međunarodnu kartu autobuskih stanica. Odbornici u lokalnom parlementu pohvalili su Stankovićeve napore i rezultate koje je preduzeće AS ostvarilo od kada je preuzelo upravljanje tivatskom autobuskom stanicom.

OVE GODINE ZARADIĆE SKORO 300 HILJADA EURA

Prema programu rada i finansijskom planu za 2018. AS Tivat ostvariće ukuono 296.993 eura sopstvenih prihoda, dok će za rashodi iznositi 291.305 eura. Najveći izvor prihoda je peronizacija od koje se očekuje 176,4 hiljade eura, od stanične usluge prihod će biti 29,5 hiljada, zakupa poslovnog prostora 22,8 hiljada, rezervacija 17,3 hiljade…

Najviše novca utrošiće se na zarade zaposlenih sa porezima i doprinosima (143.000). Od kapitalnih izdataka predviđeno je ulaganje 10 hiljada eura u dalju sanaciju i popravke objekta autobuske stnice, 9.500 hiljada eura za navaku softvera i video nadzora, 1.800 eura za sređivanje zelenih površina i postavljanje sistema za njihovo navodnjavanje, 2 hiljade euta za kupovinu uniforni za zaposlene, te 24 hiljade eura za postavljenje rampi, barijera i instalaciju sotfteva za njih na peronima stanice.

Izvor:S.L

Najčitanije