17.4 C
Kotor

Slušaj online radio

Za Aerodrome CG zainteresovano 20 kompanija: Pariski aerodromi, turski TAV, francuski Egis…

Aerodrom-Podgorica

Ministar saobraćaja i pomorstva Osman Nurković saopštio je danas da se dvadesetak kompanija ozbiljno interesuje za koncesiju nad Aerodromima Crne Gore.

“Dvadesetak renomiranih kompanija sa svih strana svijeta interesuje se ozbiljno za koncesiju nad Aerodromima Crne Gore. Gledećemo da Vlada odmah iza Nove godine donese odgovarajuće odluke”, rekao ministar saobraćaja i pomorstva Osman Nurković na sastanku sa privrednicima u Privrednoj komori.

Kako je ranije saopšteno iz Ministarstva saobraćaja, interesovanje za koncesioni zakup aerodroma u Crnoj Gori izrazile su, pored ostalih, Pariski aerodromi (ADP), vodeći turski operator aerodroma TAV, francuski Egis, Dablinska aerodromska uprava (DAA), indijski GMR, Marseljski aerodromi i Milanski aerodromi (SEA).

Vazduhoplovni ekspert iz Hrvatske Alen Šćuric kazao je da crnogorska vlada ne treba da razmišlja o davanju aerodroma u Podgorici i Tivtu pod koncesiju. Šćuric je istakao da država u narednih 30 godina može da zaradi tri puta više od prometa na aerodromima, nego od koncesije koju priprema.

“Zašto davati kompaniju koja je uspješna? Aerodromi Crne Gore (ACG) su ekstremno uspješni i imaju budućnost. Promet Aerodroma Crne Gore je 34 miliona eura godišnje, što je 70 odsto više naspram 2012. godine. U posljednjih 15 godina državi je uplaćeno 61,9 miliona eura. Kad bi promet iznosio toliko, u narednih 30 godina bi donijeli Crnoj Gori tri puta više nego koncesija”, objasnio je Šćuric na panelu “Uticaj korupcije na ekonomski razvoj”.

Koncesionar je, kako je istakao, ogromna opasnost za Crnu Goru i koncesionara nije briga za vazduhoplovni razvoj države.

“On se neće interesovati za Montenegroerlajnz, kojeg će odvesti u bankrot. Ako Vlada mora ići u koncesiju, onda barem mora angažovati stručnjake koji će joj pomoći da što više izvuče ili da se zaštiti od negativnih efekta koncesije“, rekao je Šćuric.

Zapitao se zašto to ne rade zapadne zemlje, već isključivo istočne.

“Da li želimo da strateški važan segment damo nekome, ako imamo primjere 99 odsto loših koncesija u Evropi. Aerodromi Crne Gore su glavni motor razvoja. Mogu se sami razvijati i ima dovoljno novca za gradnju i razvoj terminala”, zaključio je Šćuric.

Najčitanije