23 C
Kotor

Slušaj online radio

Zaposleni u UPSUL-u na obuci u Lisabonu u cilju unapređena praćenja brodova koji prevoze opasne terete

Zaposleni u UPSUL-u na obuci u Lisabonu u cilju unapređena praćenja brodova koji prevoze opasne terete
Zaposleni u UPSUL-u na obuci u Lisabonu

Zaposlenih u Upravi pomorske sigurnosti i upravljanja lukama učestvovali su na obuci koju je organizovala Evropska agencija za pomorsku sigurnost (EMSA) u svom sjedištu u Lisabonu. Obuka koju su prošli zaposleni u UPSUL-u veoma je značajna u cilju unapređena praćenja brodova koji prevoze opasne terete Jadranskim morem, kao i u cilju povećanja nivoa sigurnosti i bezbjednosti pomorske plovidbe, očuvanja životne sredine i efikasnosti pomorskog transporta.

“Obuke koje organizuje Evropska agencija za pomorsku sigurnost kao i nesebična podrška koju nam pruža su od velikog značaja za Crnogorsku pomorsku administraciju. Iako u ovom trenutku nije članica Evropske unije, Crna Gora uveliko radi na implementaciji najsavremenijih sistema kao i njihovoj integraciji sa sistemima Evropske unije, za šta imamo ogromnu podršku Evropske agencije za pomorsku sigurnost. Uprava pomorske sigurnosti i upravljanja lukama u koordinacji sa Ministarstvom saobraćaja i pomorstva predano radi na postizanju evropskih standarda u oblasti pomorstva”, kazao je v.d. direktora Uprave pomorske sigurnosti i upravljanju lukama Haris Husić.

Pored Husića, obuci su prisustvovali pomoćnik direktora Žarko Lukšić kao i VTS operateri Milorad Krgović, Aleksandar Tomašević i Filip Perunović.

Obuka se odnosila na IRD integrisani sistem obaveznog izvještavanja brodova koji prevoze opasne terete Jadranskim morem kao i modernizaciju samog ADRIREP sistema. U dosadašnjoj praksi brodovi su vršili izvještavanje putem radio veze, dok će predviđena modernizacija omogućiti izvještavanje digitalnim sistemima komunikacije.

Takođe, dio obuke se odnosio na SafeSeaNet sistem koji je uspostavila Evropska agencija za pomorsku sigurnost EMSA u cilju povećanja nivoa sigurnosti i bezbjednosti pomorske plovidbe, očuvanja životne sredine i efikasnosti pomorskog transporta. Naime, Crna Gora u ovom trenutku radi na implementaciji “jedinstvenog nacionalnog prozora u pomorstvu” (National Maritime Single Window) čija je svrha olakšavanje obavljanja međunarodnog pomorskog saobraćaja i pojednostavljenje procedura uplovljavanja i isplovljavanja plovnih objekata, kao i protoka tereta i putnika u lukama Crne Gore, a koji će biti u direktnoj interakciji sa evropskim SafeSeaNet sistemom.

Najčitanije