13.4 C
Kotor

Slušaj online radio

Reagovanje izvršnog direktora Pomorskog saobraćaja

Reagovanje izvršnog direktora Pomorskog saobraćaja
Bura foto Boka News

Povodom vašeg teksta od danas -18 marta 2022. god. a gdje se pominje kompanija “Pomorski saobraćaj”, dostavljam vam moje reagovanje u svojstvu Izvršnog direktora kompanije. Naljubaznije vas molim da reagovanje objavite integralno, unaprijed zahvalan, Dejan Ban.

Kada je u pitanju “Pomorski saobraćaj”,  dokazano, u javnosti širite neprovjerene informacije. Nažalost, djelujuci na taj način, nepovratno se svrstavate u kategoriju žute stampe. Vjerujemo da nikada više  nećete pisati o “mrvicama državi” i “o privatizaciji bez tendera”.

Znate da ste širili neistine, ali, nazalost , za njh je to uspjesna prica, bez obzira sto je neistina. Ovim danasnjim tekstom, “Bokanews” osavremenjavaju alate u širenju neistina. Plasiraju se poluistine, kao najgrublji i najmanipulativniji vid neistina. I to sve, inspirisano niskim ličnim pobudama kreatora teksta. A u stvarnosti, evo kao stoje stvari.

Čuveni, i u posljednje vrijeme, za autora teksta, neizostavni AIS – Automatski identifikacioni sistem.

Radi se o sistemu koji identifikuje IMO broj (identifikacioni broj broda) i poziciju broda na svakih 6 sati, i to po pravilu  sistemom  velikog dometa (stav 1 član 48 Zakona o sigurnosti pom. plovidbe).

I sada se nameće pitanje, kakavog smisla ima priča oko AIS-a kod plovidbe u tjesnacu Verigama ???

Svrha bi bila da sistem locira trajekte “Pomorskog saobraćaja”, na svakih 6 sati da li su u Kamenarima ili Lepetanima ??

Naravno da se radi o besmislici i providnoj želji da se iskonstruiše navodno neka neregularnost. Nadalje, da se ne propusti pojasniti kako stvari stoje sa Zakonom.

Zakon o sigurnosti pomorske plovidbe (član 48 stav 4) kaže da je posjedovanje AIS-a obavezno za plovne objekte, registrovane za privrednu djelatnost-prevoz putnika, za brodove preko 300 BRT-a, koji plove u unutrašnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Crne Gore.

Pravilnikom o kategorijama plovidbe brodova, plovidba Bokokotorskim zalivom je razvrstana u “plovidbu u zaštićenim morskim područijima” (član 3, tačka 6 Pravilnika).

Dakle, plovidba u unutrašnjim morskim vodama i teritorijalnom moru Crne Gore nije isto sto i plovidbau  zastićenim morskim područjima.

I eto dokaza da  plaćate cijenu negativnog naboja prema “Pomorskom saobraćaju”, poduprijetog sa umišljenim znanjem.

Nadalje, zanimljivo je kako stoje stvari po ovom pitanju u Hrvatskoj, a znamo da su te stvari usaglašene sa EU direktivama.

Hrvatsko zakonodavstvo propisuje da sistem za automacku indetifikaciju (AIS), moraju imati putnički brodovi bruto tonaže 150 i više na medjunarodnim putovanjima (Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe u unutrasnjim morskim vodama NN 79/2013, čl. 52 tač. 1 prilog 1 , tačka A). U prilog ocjeni da se radi o besmislici  ide i činjenica da naši trajekti, bez zapreka, plove Hrvatskim teritorijanim morem prilikom godišnjih redovnih pregleda u Hravatskim brodogradilištima i sve kontrole prolazimo bez primjedbi.

Nadalje, u vezi angažovanja trajekata “Pomorskog saobraćaja “u svrhu prevoza teretnih vozila, do uvale Trašte, natovarenih kamenjem”, a za cem , navodno , nije registrovan.

Potpuna je neistina da “Pomorski saobraćaj” nije registrovan za prevoz tereta, ma koje vrste teret bio. Iznova  plaćate cijenu negativnog naboja, poduprijetog sa umišljenim znanjem. “Pomorski saobraćaj ” je upravo registrovan za prevoz i putnika i tereta.

To sto “Pomorski saobraćaj” u CRPS_u ima upisanu pretežnu djelatnost “Pomorski i priobalni prevoz putnika (šifra 5010), ne znači da nije registrovan i za druge vrste djelatnosti. Naime, Zakonom o privrednim društvima (član 16 . tačka 1) predviđeno da se u CRPS registar upisuje pretežna djelatnost privrednog društva, a privredno društvo može da obavlja i druge djelatnosti koje su u skladu sa zakonom i predviđene njegovim statutom (član 16 , tač 2), što je upravo i slučaj sa našom kompanijom.

Uostalom, mi prevozimo teret svakodnevno.

Kao redovan posao mi prevozimo raznovrsne terete, razna teretna vozila, pa i kamione, bez obzira o vrsti utovara.

Tako da nema govora da nismo registrovani za prevoz tereta, i tvrdnja da “Pomorski saobraćaj” nije registrovan za prevoz tereta je krajnje netačna, besmislena i zlonamjerna konstrukcija.

Pomorski saobraćaj Kamenari
Pomorski saobraćaj Kamenari

Nadalje, u vezi tvrdnji da demontiranja i montiranja rampe podliježu obaveznom vanrednom teh. pregledu, radi se o neistinitoj tvrdnji, napisanoj, kao i mnoge, bez argumentacije, pa ako prodje prodje.

U Zakonu o sigurnosti pomorske plovidbe,  u članu 56, navedeni su slučajevi kada se obavezno zahtijeva vanredni pregled, pa je izmedju ostalog navedeno  da su to slučajevi kada se mijenjaju konstrukcione osobine broda (tač. 10).

Montaža i demontaža rampi, uostalom kao i svih mobilnih sustava na brodu, kao i sve druge radnje sa kojima se ne ugrožavaju konstruktivne osobine broda, ne podliježu obavezi vanrednog pregleda, pa samim tim niti obavezi bilo koje vrste odobrenja.

Nećete vjerovati, ali brodar ima pravo na takav način postupanja. Za kraj, još jedna poluistina koju plasirate.

Radi se o tvrdnjama da “Pomorski saobraćaj” izbjegava ili ne vrši redovno protivpožarne vježbe i vježbe spašavanja u moru.

Ovakvu tvrdnju zasnivate na činjenici da su inspektori sigurnosti plovidbe prisustvovali vježbama 21.03.2021 god., pa se valjda treba zaključiti da od tada pa do danas “Pomorski saobraćaj” nije te vježbe ni radio. Poluistina, koja je gora od bilo koje neistine.

Stvarno stanje stvari je da je brodar obavezan da uvježbava posadu za ekscesne situacije (protipožarne vježbe, spasavanje u moru …) i da inspektori pomorske sigurnosti nijesu ni dužni da tim vježbama prisustvuju.

To što inspektori, po svom nahodjenju i svojoj procjeni, nisu prisustvovali vježbama od marta 2021. god., nikako ne znači i nije istina da te vježbe, od tog datuma, nijesu radjene.

Ali da ne bismo ubuduće ulazili u greške, naljubaznije molimo autora teksta i redakciju da nam dostave spisak vježbi kojima bi htjeli da prisustvuju, pa ćemo preuzeti obavezu da ih obavještavamo i pozivamo da prisustvuju.

Dakle, da zaključimo:

Tvrdnje koje su objavjene u tekstu od 18.03.2022. god. u vezi AIS-a su neistina ! Tvrdnje koje su objavljene u tekstu od 18.03.2022. god. u vezi registracije djelatnosti prevoza tereta su neistina! Tvrdnje koje su objavljene u tekstu od 18.03.2022. god. u vezi protivpožarnih i vježbi spasavanja su neistina !

Odgovor novinara sutra, subota 19. marta.

Najčitanije