Projekat CREAMARE povezuje kreativnost, kulturu i medijske tehnologije da bi se proizvela ozbiljna video igra na temu pomorskog i podvodnog kulturnog nasljeđa Mediterana. Izrada video igre će otvoriti novo poglavlje saradnje i kreativnosti u svijetu umjetnosti i kulture.
U okviru vrlo kompetitivnog konkursa koji je u maju objavio projektni konzorcijum CREAMARE, Laboratorija za arheologiju pomorstva i Centar za istraživanje, inovacije i preduzetništvo, Pomorskog fakulteta Kotor, Univerziteta Crne Gore odabrani su da učestvuju u izradi video igre.
Laboratorija za arheologiju pomorstva će predstaviti podvodnu kulturnu baštinu Crne Gore sa 3D modelom parobroda Tihani, najljepše crnogorske olupine. Na dan nesreće, Tihani je prevozio tovar uglja i nafte na liniji Kotor – Bar. Pokušavajući da izbegne minsko polje na ulazu u Boku,12. februara 1917. godine, zbog greške u navigaciji, nasukao se kod rta Arza. Tokom akcije spasavanja i tegljenja, brod je počeo da prima vodu i potonuo je u blizini ostrva Mamula.
CREAMARE tim očekuje da izrada video igre inspiriše i angažuje široku publiku, pomažući da se transformiše percepcija ljudi o podvodnom kulturnom nasleđu i ono učini dostuno javnosti.
Projekat CREAMARE ima za cilj stvaranje transnacionalnog i međusektorskog okvira saradnje u kojem kulturne institucije, naučna i istraživačka tela, kreativni profesionalci i tehnološki stručnjaci mogu koproducirati kulturu, kreativne aplikacije i digitalne proizvode promociju kulturnog nasleđa, sa posebnim fokusom na podvodno kulturno nasleđe. Istovremeno, takva saradnja je značajna za podizanje svesti o relevantnim društvenim problemima kao što su zagađenje i druge ekološke pretnje koje utiču na okeane i mora.
Projekat CREAMARE kofinansira Evropska unija kroz program Kreativna Evropa. Projektni konzorcijum čine institucije iz Italije, Grčke, Hrvatske, Španije i Mađarske, dok je Labortaorija za arheologiju pomorstva odabrana da sa institucijama iz Egipta, Izraela, Hrvatske, Bugarske, Italije i Grčke dorpinese izradi video igre.
Više na linku: