U Tivtu je posljednjih sedmica zabilježen porast broja napuštenih i pasa lutalica, a zabilježen je i određeni broj incidenata, zbog kojih su građani zatražili medicinsku pomoć.
“U proteklih mjesec dana u porastu je broj pacijenata koji se javljaju Domu zdravlja zbog ugriza pasa”, upozorava dr Jelena Mršulja, epidemiolog u Domu zdravlja Tivat.
Opština Tivat i Sekretarijat za inspekcijske i komunalne poslove podsjećaju građane, u prvom redu vlasnike kućnih ljubimaca, na odredbe opštinske Odluke o uslovima i načinu držanja kućnih ljubimaca i načinu postupanja sa napuštenim i izgubljenim životinjama.
“Psi se mogu izvoditi u šetnju na povocu koji odgvara veličini i snazi psa. Rase pasa koje se definišu kao “opasne” može izvoditi punoljetna osoba na povocu ne dužem od 1,5m i sa zaštitnom korpom”, navodi sekretarka Jelena Šćekić.
Nadležne službe evidentirale su problem vlasničkih i lutajućih pasa koji se slobodno kreću na potezu od Aerodroma do Ostrva cvijeća, u blizini kontejnerskih mjesta na Seljanovu, a incidenti su zabilježeni i u Velikom gradskom parku.
Službenici Sekretarijata u redovnom su kontaktu sa Azilom – skloništem za napuštene kućne ljubimce koji vrše poslove sakupljanja, prevoženja i zbrinjavanja napuštenih i izgubljenih kućnih ljubimaca. Vlasnici pasa su dužni svaki nestanak ljubimca prijaviti Skloništu u roku od tri dana.
Iz Azila koji posluje pri Komunalnom preduzeću Kotor, a koji svojim djelovanjem pokriva opštine Tivat i Kotor ističu da se najveći broj prijava građana kada su u pitanju napušteni i psi lutalice, odnosi na lokaciju Gošići-Radovići-Krašići, te da zaposleni u skoloništu svakodnevno vrše obilazak opštine Tivat. Oni apeluju na vlasnike da čipuju i sterilišu svoje ljubimce.
Shodno Odluci o uslovima i načinu držanja kućnih ljubimaca, psi se mogu izvoditi na javnim i drugim površinama, isključujući dječja i sportska igrališta, uređene cvjećnjake i travnjake, pijace, groblja, šetališta.
“Vršićemo kontrole, sankcionisati nesavjesne vlasnike pasa, a propisane novčane kazne kreću se u rasponu od 50 do 500€. “ – naglašavaju iz opštinskog Sekretarijata.