U toku su završni radovi za uvođenje prve faze pamentnog upravljanja saobraćajem u centralnoj gradskoj zoni Kotora.
Uz neophodno razumjevanje i dosledno poštovanje svih uvedenih mjera i saobraćajnih propisa, kako vozača tako i pješaka, primijenjeno rješenje nas može dovesti do ostvarenja zajedničkog interesa – smanjenje saobraćajnih gužvi kroz Kotor, saopšteno je iz lokalne uprave.
PROMJENE U REGULACIJI SAOBRAĆAJA
1. Postavljanje signalizacije sa „pametnim“ semaforima predstavlja najsavremeniji način upravljanja saobraćajem u gradovima. Signale dobijene iz detektora postavljenih uz kolovoz i sa tastera za najavu pješaka, u realnom vremenu obrađuju sofisticirane aplikacije i kreiraju optimalan plan odvijanja saobraćaja čija se regulacija primjenjuje u realnom vremenu promjenom signala na semaforima. Rezultat je značajno bolji protok saobraćaja, odnosno manje čekanje na semaforskoj dionici.
2. Na svim prilazima centralnoj gradskoj zoni postavljena je signalizacija koja pokazuje trenutni broj slobodnih parking mjesta na gradskim parkiralištima. Vozači mogu da planiraju svoje kretanja, izbjegnu traženje slobodnog parking mjesta i tako štede vrijeme. Konačno, izbjegavaju se gužve na prilazima za parkirališta i smanjuje zagušenje na cijelom potezu glavne saobraćajnice kroz Kotor.
3. Novoprojektovani jednosmjerni režim saobraćaja oko zgrade Suda omogućava bolju protočnost saobraćaja na glavnom pravcu. Uvođenjem tri saobraćajne trake smanjiće se gužva na ovom kritičnom potezu. Posebna traka za vozila koja čekaju ulaz na parkirališta TC Kamelija i Benovo i posebna traka za turističke autobuse rasteretiće središnju dio saobraćajnice za redovan saobraćaj. Vozila koja na ovom potezu nastavljaju kretanje ka Tabačini u povratku se uključuju u glavnu saobraćajnicu kod Luke Kotor.
4. Ulica prema Tabačini, od TC Kamelija, biće u režimu dvosmjernog saobraćaja. Izgradnja novog parkirališta CEDIS za korisnike sa pretplatnim kartama rasteretiće parkiralište Benovo. Na kraju ulice prema Tabačini formira se manipulativna površina za dostavna vozila i za vozila koja prevoze djecu. U svim ulicama u gradu biće strogo zabranjeno zadržavanje ili parkiranje vozila na mjesta koja nisu za to predviđena.
5. Nakon relativno kratke pripremne faze “detektorskog rada” semafora, uz sve ostale realizovane mjere, očekivano povećanje protočnosti saobraćaja na semaforisanoj dionici na glavnom pravcu je za oko 20%-30%.
Semafori su opremljeni i tasterima za najavu prelaska pješaka i uređajem sa zvučnim signalom koji povećava bezbjednost prelaska slijepim i osobama sa oštećenim vidom. Ovi podaci su, takođe, izvor podataka koji se koriste za prilagođavanje signala na semaforima.
Osim pozitivnog uticaja na ubrzanje protoka kroz centralnu gradsku zonu, sistem pametnog upravljanja saobraćajem će po prvi put prikupiti stvarne pokazatelje o saobraćaju u Kotoru. Ovi podaci će biti od krucijalnog značaja u pripremi druge faze projekta regulacije saobraćaja. Oni će garantovati značajno veću efikasnost nego što je to slučaj kada se ne raspolaže nespornim, egzaktnim pokazateljima.