6.3 C
Kotor

Slušaj online radio

Nova kampanja i saradnja s britanskim partnerima najavljuju dobru sezonu

Nova kampanja i saradnja s britanskim partnerima najavljuju dobru sezonu
Foto NTO

World Travel Marlet (WTM), kao jedan od vodećih događaja za turističku industriju, predstavlja odličnu priliku za crnogorski turizam po pitanju povezivanja sa partnerima iz Velike Britanije i ostatka svijeta, saopšteno je iz Nacionalne turističke organizacije (NTO).

Predstavnici NTO su u saradnji sa Ministarstvom turizma od utorka učestvovali na Svjetskoj berzi putovanja /World Travel Marlet/ 2025.

Ministar turizma, Simonida Kordić, poručila je da je britansko tržište jedno od najznačajnijih zapadnoevropskih emitivnih za Crnu Goru, te da se sa njega u kontinuitetu bilježi rast broja turista.

“Rekla bih da postoji jedan prirodni afinitet ka onom autentičnom turističkom proizvodu koji Crna Gora ima da ponudi. Osim sunca, plaža, mora, tu je znamenita kulturna baština i sve popularniji aktivni turizam, tako da je sve veće interesovanje britanskih turista ne samo tipično za jug Crne Gore, već i za centralni, a posebno sjeverni dio”, rekla je Kordić.

Prema njenim riječima, vrlo je važno da se takva saradnja jača, jer su to gosti koji posjećuju Crnu Goru, ne samo u vrhuncu sezone, nego i u periodima prije i poslije. To je, kako je dodala, izuzetno važno, jer je jedan od ciljeva da se smanji uticaj sezonalnosti u turizmu i da ponude sadržaji koji su atraktivni tokom čitave godine.

Direktorica NTO, Ana Tripković Marković, rekla je da je ove godine zabilježen značajan rast od 30 odsto dolazaka turista iz Velike Britanije u poređenju sa prethodnom godinom, te povećanje od 42 odsto u poređenju sa 2019. godinom.

Ona je navela da je ove podatke prepoznala i Evropska komisija za putovanja, u čijim izvještajima se Crna Gora navodi kao jedna od dvije destinacije s najvećim rastom broja turista iz Velike Britanije.

“Vjerujemo da su za ovakve rezultate zaslužna dva faktora. Prvo, značajno je unaprijeđena aviodostupnost, te smo ove godine bili povezani sa četiri britanska grada – Londonom, Mančesterom, Bristolom i Birmingemom. Ovome su doprinijele i aktivnosti NTO. Već dvije godine sprovodimo program podsticajnih mjera čiji je cilj da se putem saradnje sa aviokompanijama koje organizovano dovode turiste u Crnu Goru poboljša vidljivost Crne Gore kao turističke destinacije i poveća broj dolazaka, što je rezultiralo otvaranjem avio linija iz Birmingema i Mančestera”, kazala je Tripković Marković.

Ona je navela da su i drugi napori koje je uložila NTO, poput prisustva u najprestižnijim britanskim medijima, doprinijeli izuzetno velikoj vidljivosti Crne Gore kao turističke destinacije.

“Kroz dvije najveće kampanje – sa BBC-jem i Jet2holidaysom, ostvarili smo doseg od 50 miliona gledalaca, što zaista govori o ogromnoj prisutnosti Crne Gore u medijskom prostoru Velike Britanije”, navela je Tripković Marković.

NTO je tokom učešća na sajmu u Londonu predstavila novu kampanju, koja uključuje i novi destinacijski spot. Kampanja je namijenjena promociji na tržištu Velike Britanije, Francuske i Njemačke i prikazuje Crnu Goru kao atraktivnu cjelogodišnju destinaciju za sve one koji traže nezaboravan odmor i autentično iskustvo.

Pored velikog broja sastanaka sa turoperatorima, avio kompanijama i drugim partnerima sa britanskog tržišta, Kordić i Tripković Marković su dale intervjue za neke od vodećih svjetskih medija među kojima su BBC, Euronews, Breaking Travel News, Travel Weekly i druge.

Povodom povećanog interesovanja za Crnu Goru, ispred kompanije Jet2.com i Jet2holidays su poručili je da se Crna Gora pokazala kao izuzetno popularna destinacija tokom prethodne godine, te smo ove godine uveli rute ka Tivtu iz Birmingema i Londona Stansteda.

„U skladu sa tim povećali smo kapacitet i za ljeto naredne godine za devet odsto u poređenju sa ljetom. Veličina i obim našeg programa za ljeto naredne godine ka Tivtu predstavljaju našu najveću ponudu do sada, sa više mjesta i mogućnosti nego ikad. Letovi za sezonu 2026. su već u prodaji, omogućavajući našim putnicima da unaprijed rezervišu svoj odmor u Crnoj Gori”, poručili su predstavnici najvećeg britanskog turoperatora i jedne od najvećih britanskih avio-kompanija.

Tokom sastanka sa delegacijom Crne Gore, regionalna direktorica BBC za Evropu, Sara Damak, poručila je da je saradnja sa NTO tokom prethodne godine bila izuzetno uspješna.

“Ne samo da smo snimili TV emisiju koja je imala veliki uspjeh, već smo objavili i članak na portalu bbc.com, plasirali destinacijski spot u udarnim terminima i sproveli digitalnu kampanju. Na taj način smo došli do jako velikog auditorijuma”, kazala je Damak.

Lokalne turističke organizacije i turistička privreda iskazali su zadovoljstvo učešćem na sajmu.

Direktor TO Prijestonice Cetinje, Nikola Jablan, rekao je da i Cetinje bilježi rast broja turista iz Velike Britanije, te da je otvaranje žičare značajno doprinijelo tom rastu.

“Veliki broj prisutnih na sajmu je pokazao interesovanje kada su kultura i istorija u pitanju i svakako da Cetinje ima štošta da ponudi kada je u pitanju ovaj segment ponude, tako da očekujemo da u narednom periodu i u narednoj godini imamo što više posjetilaca sa britanskog tržišta”, rekao je Jablan.

Na ovogodišnjem sajmu u Londonu, izvršna direktorica Cosmopolitan DMC-a, Nataša Dunđerović, navela je da je tržište Velike Britanije od ključnog značaja za turizam u Crnoj Gori, te da je njihov partner kompanija EasyJet prepoznala veliki potencijal destinacije i zbog toga uložila u proširenje mreže letova.

“Uz povećane frekvencije iz Mančestera i Londona (Getwic i Luton), kao i nove linije iz Ženeve, Berlina i Bristola, broj putnika bilježi značajn rast. Prošle godine zabilježili smo čak 70 odsto više gostiju u odnosu na prethodnu godinu, a s ovim dinamičnim razvojem očekujemo da Crna Gora postane jedno od omiljenih odmorišta za britanske putnike”, kazala je Dunđerović.

Najčitanije