Povodom jubileja, pola vijeka uspostavljanja brodske linije Bar-Bari, narednog proljeća, između ostalog, planira se i postavljanje brzinskog rekorda u prelasku sa jedne strane Jadrana na drugu. U maju naredne godine za ovo će biti zadužen danski pomorski trkač Jan Jorgensen, koji će pokušati da gliserom „RIB”, konstrukcije „Rejven”, preplovi Jadran od Barija do Bara za 90 minuta. U gliseru će, pored njega, biti i njegov zastupnik za Jadran Marko Raičević.
Inicijatori ovog poduhvata su aktivisti NVO „Mediteranski centar fotografije” (MCF) iz Bara, koji su za ovaj spektakularan događaj već dobili podršku aktera pomorske privrede grada. Jedan, od ukupno 16 dosad proizvedenih superbrzih „Rejvena”, nalazi se u barskoj marini na vezu, a prema protokolu koji su potpisali Raičević i MCF, dostupan je za potrebe svih ekoloških, spasilačkih i promotivnih akcija u Baru.
Predsjednik MCF Anto Baković kaže da im je želja da se dostojno obilježi 50 godina otkako je legendarni prvi „Svetac” počeo da saobraća na pomorskoj liniji Bar-Bari-Bar, te da smatra da je organizacija postavljanja repernog brzinskog rekorda na ovoj relaciji prava stvar. – Jorgensen je ovakvim brodom prije deset godina postavio brzinski rekord na relaciji Oslo-Kopenhagen, a tih 265 nautičkih milja između glavnih gradova Norveške i Danske je po otvorenom moru „Rejvenom” prevalio za pet sati i 32 minuta. Raduje nas što je jedan tako renomirani svjetski sportista prihvatio da sa svojim timom bude učesnik ovog projekta – kaže Baković.
Prema njegovim riječima projekat su već zvanično podržali AD „Barska plovidba”, AD „Marina”, Lučka kapetanija i Opština. Na čelu organizacionog odbora biće predsjednik Opštine dr Zoran Srzentić.
„Rejven”, što na engleskom jeziku znači gavran, danas je, prema prodacima proizvođača, najbrži trkački čamac u ovom dijelu Mediterana. Sagrađen je u brodogradilištu „Raven RIB” u Danskoj, a dizajner je Jorgensen. Dug devet metara, bez motora, težak 900 kilograma, namjenski je projektovan za trke, a postiže nevjerovatnu maksimalnu brzinu od 90 čvorova, uz pomoć dva Mercury Racing Verado motora od po 350 KS, zapremine 2,8 litara. Njihov specifikum je da im je odnos snage i težine ispod jedan, s obzirom da teže po 320 kilograma. Korito „Rejvena” je od kevlara, što takođe nije uobičajeno za RIB-ove koji su skoro svi od stakloplastike. Zbog velike brzine sve komande su mu duplirane, jer pilot na dužim relacijama, poput „transjadranske”, obavezno mora imati navigatora.
Prema riječima Raičevića, isplovljavanje iz Barija bilo bi u ranim jutarnjim satima, a pretpostavke su da bi za najviše 90 minuta stigli do Gata 5 barske luke, gdje se pola vijeka vežu feriboti koji saobraćaju na ovoj liniji.
Prenos trke moći će da se gleda na velikom videobimu koji biti instaliran kod Putničkog terminala barske luke. Tačan datum juriša na rekord još nije određen, a očekuje se da to bude u maju 2015. godine, od Pulje do Bara, na trasi dugoj 153 nautičke milje.