Za nešto više od mjesec dana od početka rada novog servisa Opštine Kotor – Sistema48 primljene su 63 prijave koje su nadležne službe redovno procesuirale i većina je riješena u naznačenom roku od 48 sati.
Najviše prijava (16) odnosilo se na rješavanje problema odlaganja smeća, čišćenje rijeka i riječnih kanala, te atmosferskih magistralnih kanala i zalivanje zelenila, i one su proslijeđene Komunalnom preduzeću. Po 13 prijava proslijeđeno je Direkciji za uređenje i izgradnju Kotora i novoformiranoj Službi za inspekcijske poslove.
Osim prijava koje se odnose na komunalne probleme, poput nepropisnog parkiranja ili nedozvoljenih građevinskih radova, na koje se reaguje u veoma kratkom vremenskom roku, bilo je i više onih koje ukazuju na šire, kompleksnije probleme. Zahvaljujući Sistemu48 te su prijave predočene organima lokalne samouprave i aktivno se radi na njihovom rješavanju, poput problema koji se tiču saobraćaja, prilaza školama i bezbjednosti đaka u osnovnim školama u Dobroti i Škaljarima, ili poput stanja na sjevernom ulazu u Stari grad i na bedemima.
Prijave koje zbog realnih okolnosti ne mogu biti riješene u navedenom roku, zavedene su od strane nadležnih službi i, čim se steknu uslovi, biće po njima postupljeno.
Najviše prijava primljeno je putem Viber broja, zbog mogućnosti slanja fotografija i video zapisa, čime se značajno olakšava posao nadležnim službama.
Specifičnost Sistema48 Opštine Kotor jeste, što osim komunalnih problema čije je rješavanje osnovna funkcija servisa, lokalna samouprava ažurno odgovara građanima na najrazličitija pitanja, pa čak i ona koja ne spadaju u direktnu nadležnost Opštine. Tako je, u kontaktu sa nadležnim ustanovama i institucijama, odgovoreno na prijave koje se odnose na stanje na moru i u moru, na plažni mobilijar, napajanje električnom energijom i slično, što govori u prilog činjenici da je Opština Kotor na usluzi građanima, te da se ne bavimo formom već suštinskim problemima i njihovim rješavanjem.
Opština Kotor poziva sve građana da koriste Sistem48 koji omogućava maksimalnu transparentnost. Sve prijave, kao i svi odgovori nadležnih službi i podnosilaca prijava dostupni su na uvid građanima na portalu sistem48.kotor.me.
Imajući u vidu navedene podatke, može se reći da Sistem48 uspješno funkcioniše i ispunjava svoju osnovnu funkciju – davanja jasnih i pravovremenih povratnih informacija građanima, podnosiocima prijava, poručuju iz Opštine Kotor.