Poboljšanje usluge za putnike, razvoj turizma i sticanje međunarodnog iskustva i znanja koje će postati dostupno zaposlenima, tri su ključna benefita davanja koncesija na Aerodrome Crne Gore, saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja i pomorstva.
Predstavnici Ministarstva, koje je prethodnih mjesec organizovalo javnu raspravu o davanju koncesija na crnogorske aerodrome, smatraju da to preduzeće danas ne pruža adekvatan nivo usluga putnicima, imajući u vidu rastuće turističke potrebe.
„Valorizacija aerodroma kroz investicije je nacionalni prioritet u periodu velike turističke ekspanzije naše zemlje. Sigurni smo da će izgradnja novih aerodromskih kapaciteta biti snažna podrška pozicioniranju Crne Gore kao visokokvalitetne destinacije na evropskoj mapi“, kazali su agenciji Mina-business predstavnici Ministarstva.
Oni su naveli da će na taj način putnici dobiti ubrzan check in, brže sigurnosne provjere, pasoške kontrole i preuzimanje prtljaga, odgovarajući prostor za sjedenje i smanjenje ukupnog vremena čekanja.
„Saobraćajna infrastruktura je od izuzetne važnosti za razvoj zemlje koja pretenduje da postane vrhunska turistička destinacija. Uz izgradnju autoputa i valorizaciju aerodroma poboljšavamo dvije važne grane – drumski i avio saobraćaj“, poručili su iz Ministarstva.
Oni očekuju da će budući koncesionar privući nove avio-prevoznike i otvoriti nove rute, posebno kad je u pitanju aerodrom u Tivtu, sa kojeg sada jedino za Beograd i Moskvu postoje letovi tokom cijele godine.
„Uz otvaranje novih ruta, očekujemo da će se avio-saobraćaj i broj prevezenih putnika u narednih deset godina udvostručiti, sa sadašnjih oko dva miliona na oko četiri miliona“, precizirali su predstavnici Ministarstva.
Koncesije će, prema njihovim riječima, donijeti i veoma potrebno profesionalno znanje i iskustvo u upravljanju aerodromima, koje će biti veoma vrijedno za sve sada zaposlene u tom preduzeću.
U Ministarstvu smatraju da profitabilniji aerodrom neće biti samo interes koncesionara, već i države, koja će dobijati godišnje prihode od koncesije, kao i pripadajuće poreze u budžet.
„Ako znamo da je komercijalni prihod po putniku na aerodromu u Podgorici 2,1 eura, dok u Beču iznosi 4,1 eura, a u Milanu 5,6 eura, onda je svima jasno zašto se ne smijemo zadovoljiti sadašnjim ekonomskim performansama kompanije, već težiti boljim“, saopštili su iz Ministarstva.