Kreiranjem razvoja strategije turizma Budva će dobiti jasne smjernice za dalji razvoj i unaprijeđenje turističke ponude. Ambicija turističke privrede je da udovolji zahtjevima evropskog gosta, od kojeg se očekuje bolji finansijski efekat.
Dekan Fakulteta za turizam i biznis Rade Ratković vjeruje da će ova sezona imati kontinuitet porasta prometa, te da nove odluke o ukidanju zabave na otvorenom i smanjenju broja privremenih objekata, neće uticati na sezonu.
“Na popunjenost sezone ne utiče nužno ima li zabave na otvorenom ili je nema, važno je da zabave kao takve ima. Uređenost destinacije, struktura tržišta na kojoj je kvalitet ukupnog turističkog prozvoda mi treba da obezbijedimo, kao i dobre uslove za boravak, porodicama, starijim gostima, mlađim gostima, a posebno treba obratiti pažnu na porodičnim boravke, jer su porodice najveća grupa turističke populacije”, smatra Ratković.
On vjeruje da odsustvo zabave na otvorenom i buke koju smo imali sve ove godine ne može da utiče bitno na sezonu, te da to i ne treba da bude cilj turizma.
“Zabava treba da bude u zatvorenom prostoru, gdje nikome ne smeta, da opet zadovoljava turiste koji dolaze sa ciljem takve vrste, a sa druge strane da ljudima koji žele odmor i mir to bude omogućeno i da ni jedna turistička skupina ne bude žrtva one druge”, ističe Ratković.
Turističke opštine nemaju staretegije razvoja na lokalnom nivou dok se nacionalna strategija nedovoljno poštuje, a Ratković ističe da je krajnje vrijeme da Budva konačno dobije kvalitetnu strategiju razvoja turizma.
“Mi u poslednjih 30 godina ne znamo šta Budva hoće od turizma. Neko hoće luksuzne lance hotela nalik Hiltonu, neko nalik Šeratonu, ali pitanje je gdje smo mi, gdje su naše želje i naše namjere?” kaže u daljem razgovoru profesor Rataković.
Ono što je primjetno jeste da preduzetnici Budve pokazuju veliki interes za razvoj održivog turizma.
“Imamo veliki broj malih hotela, sa kojima možemo da se ponosimo, koji se finansiraju pod dosta teškim finansijskim uslovima, malo ima donacija jer mali hoteli nijesu prioriteti poreskim oslobađanjima, ali uprkos tome ljudi rade dobre hotele i to treba ohrabriti, a naročito treba ohrabriti proces transformacije, jer je Budva u ove tri decenije napravila previše stambenih zgrada za tržište i poreskom politikom i turističkom strategijom treba ih motivisati da otvaraju osnovne smještajne kapcitete po poznatim modelima koji postoje na Mediteranu. To su takozvani integralni hoteli i difuzni hoteli, gdje možemo da vežemo više stambenih jedinica u raznim zgradama u jednu centralu, recepcijsko restoransku i da na taj način prevaziđemo strukturni gep koji mi imamo između osnovnih i komplementranih smještajnih kapaciteta”, zaključio je Ratković.
Već sada je golim okom vdiljivo da sezone počinju sve ranije i da turisti rado biraju Budvu i u ovome periodu što je značajan iskorak ali i snažan podstrek za unaprijeđenje ponude za pordužetak sezone.