17.1 C
Kotor

Slušaj online radio

ACG- neisplativi šatl autobusi koje je JAT imao prije 40 godina ?

ACG- neisplativi šatl autobusi koje je JAT imao prije 40 godina ?
Taksisti i njihov cjenovnik – Aeerodrom Tivat

Preduzeće Aerodromi Crne Gore (ACG) tvrdi da nema ništa sa načinom na koji funkcioniše drumski transfer putnika koji dolaze na ili putuju sa  Aerodroma u Tivtu.

“Prostor ispred terminalne zgrade Aerodroma Tivat nije u našem vlasništvu. Stoga, Aerodrom Tivat nema nadležnost u odlučivanju o načinu korišćenja, niti ima prihode po tom osnovu”- odgovoreno je iz menažmenta ACG na pitanje pod kojim komercijalnim uslovima ta kompanija sarađuje sa taksistima iz dva udruženja u Tivtu koji jedini voze putnike sa ovdašnjeg aerodroma, odnosno trima kompanijama iz Herceg Novog koje obavljaju transfere za tivatski aerodrom pod formom navodnog agencijskog prevoza putnika u međugradskom saobaćaju.

Prethodnih dana više stranih turista žalilo se na navodno nepristojno visoke cijene usluga taksi prevoznika iz udruženja “Petica” i “Start” koji jedini imaju mogućnost da uzimaju putnike sa aerodroma Tivat, tvrdeći da taksisti traže i duplo više novca za transfer do Kotora koji po oficijelnom cjenovniku, košta 20 eura.

Taksisti to objašnjavaju dužinom vožnje do konkretnih djelova  grada Kotora prema kojima prebacuju mušterije, tvrdeći da ne može biti ista cijena od 20 eura za nekog koga treba prebaciti do aerodromu najbližeg kotorskog naselja Škaljari ili npr. šest kilometara udaljenije Dobrote. Uz to, taksisti ističu da kada voze po tasimetru koji je baždaren na zvaničnu cijenu vožnje od 2 eura po pređenom kilometru, odnosno 15  eura za sat čekanja, vožnja do Kotora mora ispasti skuplja od oglašenih 20 eura jer se “mnogo vremena gubi u stajanju ili vrlo sporokm kretanju u ogromnim kolonama kojima je sada u picu sezone zakrčenja Jadransksa magistrala i saobraćajnice po Tivtu i Kotoru, pa to taksimetar obralunava proporcionalno cijeni čekanja”.

Sa druge strane, taksisti tvrde da imaju problem sa nelojalnom konkurevncijom u obliku divljih taksista, ali i kombi i minibus prevoznika  “Zona”, “Boka Sun” i “Jelena & Macha” iz Herceg Novog. Ti prevoznici koji zvanično, voze samo agencijske putnike po spisku koje dobijaju od agencija, po trdnjama taksista, uzimaju svakoga kome treba vožnja od aerodroma u pravcu Herceg Novog i ponašaju se protivno propisima koji regulišu auto taksi, odnosno organizovani međugradski prevoz putnika.

Na pitanje zbog čega ACG do sada nisu avio-putnicima koji putuju preko aerodroma u Tivtu i Podgorici obezbjedili osnovni drumski transfer do terminala u centrima gradova najbližih aerodromu preko tzv. šatl autobusnog servisa, iz ACG su “Vijetsima” kazali da je “prije nekoliko godina bila aktivna linija Aerodrom Podgorica – Centar grada, koja je vrlo brzo i ugašena jer su autobusi koji su saobraćali na navednoj liniji uglavnom bili prazni ili sa po nekoliko putnika.”

Aerodrom Tivat – foto Boka News

“S obzirom na to da se okolnosti mijenjaju i kako politiku kompanije treba prilagođavati potrebama tržišta, menadžment kompanije radiće nove procjene i obnoviće ranije multilateralne pregovore o mogućnosti obnove te linije u Podgorici i o iniciranju uspostavljanja slične linije na primorju”- poručili su iz ACG ne precizitrajuli kada će to i učiniti, odnosno kada će se šatl autobusi uvesti na aerodriomima Tivat i Golubovci.

Šatl-autobusi koji po unaprijed određenom redu vožnje stalno saobraćaju između aerodroma i terminala u najbližim gradiovima, su osnovni vid transferta avio putnika u svim vazdušnim lukama svijeta koje nemaju direktnu konekciju sa željeznicom ili metroom. Taksi i agencijski kombi prevoz sa aerodroma, u svijetu su samo dopuna šatl autobusima, ali  to pravilo izgleda ne važi kada su naše vazduđne luke i kompanija ACG u pitanju. Dok su vazdušne luke u Tivtu i Pdgorici poslovale u sasatvu nekadašnjeg jugoslovenskog nacionalnog avioprevoznika JAT, one su prije 40 i više godina  redovnim JAT-ovim šatl-autobusima bile povezane sa termimalima u Tivtu, Herceg Novom, Budvi i Podgorici. Toga međutim, više nema od 2003.godine kada je upravljanje aerodromima preuzela država Crna Gora preko svog preduzeća ACG.

Izvor:S.L.

Najčitanije