17.6 C
Kotor

Slušaj online radio

Ekološka kampanja “Čisto more, naše more”

Čisto more - naše more
Čisto more – naše more

Kompanija Vodacom Tivat, svake godine tradicionalno, nizom aktivnosti obilježava Dan voda, 22. mart.

Ovogodišnje obilježavanje Dana voda Vodacom će posvetiti temi uticaja otpadnih voda na čistoću mora. Aktivnosti na obilježavanju ovoga dana odvijaće se u kontinuitetu od 20. februara do 22. marta i imaće formu ekološke kampanje.

Cilj ove jednomjesečne Vodacomove kampanje povodom globalnog Dana voda je da sa jedne strane utiče na podizanje svijesti o značaju sistemskog rješavanja problema otpadnih voda na crnogorskom primorju, u cilju očuvanja ekosistema priobalja i održivog razvoja primorja, a sa druge da kroz aktivnosti utiče na podizanje ekološke svijest o važnosti ličnog doprinosa u očuvanju čistoće mora.

Komunalne otpadne vode su glavni izvor zagađenja mora u cijelom obalnom području. Napori da se sistem sakupljanja, tretmana i ispuštanja otpadnih voda unaprijedi su u toku, a značajan napredak je postignut poboljšanjem kanalizacione mreže. Do sada, u Budvi je izgrađen pogon za prečišćavanje otpadnih voda, a u ostalih pet opština Primorja situacija je sledeća: u toku izgradnji PPOV u Herceg Novom, zajedničkog PPOV za Kotor i Tivat, a u Baru su u toku pripremne aktivnosti za izgradnju PPOV-a. Cilj Vodacoma je da se do 2020. godine stepen povezanosti stanovništva na kanalizacione sisteme poveća na 85% i da se u svim opštinama izgrade postrojenja za prečišćavanje otpadnih voda.

Ne trebamo posebno podsjećati na koristi ovako rješenog sistema upravljanja otpadnim vodama: čisto Crnogorsko primorje, čista životna sredina, ispravna pitka voda, poboljšanje kvaliteta života stanovništva, zdravlja, turističke ponude, eliminacija neugodnih mirisa, eliminacija septičkih jama, očuvanje morske flore i faune, čisto i zdravo more, zdraviji ekosistem u priobalnom kopnenom pojasu.

Eko sistem našeg primorja, o čemu govore brojne naučne i primjenjene studije, na određenim tačkama ima visok procenat zagađenja i oštećenja. Jedan od indikatora njegovog zagađenja je i povlačenje morske trave, Posidonie oceanice, koja je zadnjih decenija kako ovdje, tako i na Mediteranu postala ugrožena biljna vrsta. Livade posidonie, koja raste samo tamo gdje je more čisto, predstavljaju pluća mora. Jedan metar kvadratni livade posidonie proizvede dnevno do 14 litara kiseonika, bez kojeg more ne bi moglo da obnavlja svoj živi svijet.

Upravo iz tih razloga ovogodišnja kampanje Vodacoma za Dan voda je u svom logou prikazala posidoniju u čistom okruženju, simbolično uokvirenu pojasom za spasavanje. Slogan kampanje za Dan voda glasi: Čisto more, naše more!

U toku jednomjesečne kampanje Vodacoma kroz razne aktivnosti biće uključena najšira javnost u tematiku ispravnog upravljanja otpadnim vodama, kao najvažnijeg načina očuvanja čistoće mora. Danas počinje prva aktivnost, koja ima za cilj podizanju svijesti mladih, uzrasta osnovne i srednje škole o značaju čistoće mora. Na socijalnim mrežama: Facebooku, Instagramu i You Tube postavljen je oglas koji poziva mlade da fotografišu ili snimaju video radove koji pokazuju sva lica našeg Jadranskog mora, i ono čisto i ono zagađeno.

Na ovaj način želi se podstaći njihov ekološki aktivizam, istraživčki duh, kreativnost i svijest o očuvanju životne sredine. Na Facebook profilu Čisto more naše more, Instagram #cistomore_nasemore i You Tube kanalu Cisto more Nase more mladi mogu postavljati svoje radove u periodu od 20.februara do 20. marta.

Radovi koji dobiju najviše lajkova ili pregleda biće proglašeni za najbolje i njima će pripasti vrijedne nagrade, koje će im Vodacom uručiti na svečanom obilježavnju Dana voda, 22.marta 2015. godine.

O toku same kampanje sa sloganom “Čisto more, naše more!” javnost ce biti redovno obavještavana preko www.vodacom.co.me i Facebook stranice Čisto more naše more.

Liflet Cisto more nase more

Najčitanije