Kompanija Adriatic Marinas – Porto Montenegro obratila se Optini Tivat za zahtjevom za izdavanje urbanističko-tehničkih uslova (UTU) za izgradnju objekata nautičkog turizma-marine, zone M2 u nautičko-turističkom centru Porto Montenegro.
U zahtjevu koga potpisuje direktor pravnog sektora Adriatic Marinasa Savo Đurović navodi se da ta kompanija planira da „u narednom peridou započne izradu projektne dokumentacije za rekonstrukciju dijela jednog od gatova kao i projektne dokumentacije za novi objekat ua smještaj carinske ispostave, Policije i Lučke kapetanije u zoni M2 marine Porto Montenegro“.
Zahtjev Porto Montenegra, Sekretarijat za uređenje prostora Opštine Tivat proslijedio je na dalje odlučivanje Ministarstvu ekologije, prostornog planiranja i urbanizam kao organu nadležnom za postupanje za tzv. složene inženjerske objekte među koje spadaju i luke.
Inače, prema Državcnoj studiji lokacije „Sektor 22- Arsenal“ iz 2019. po kojoj se realizuje projekat Porto Montenegro u Tivtu, za sve objekte visokogradnje u prostoru marine (zone M1, M2 i M3) predviđeno je da se može izgraditi ukupno 6.000 kvadratnih metara bruto građevinske povšine objekata ukupne vrijendosti 6,12 miliona eura, a od čega je već pola i realizovano.
Postojeći objekat u kojem je smješten granični prelaz odmosno prostorije policije, carinske ispostave i Lučke kapetanije u Porto Montenegru nalazi se na korenu mula 3 marine i predstavlja rekonstruisani tehnički objekat ostao još iz vremena vojnog brodogradilišta Arsenal. Ovaj prizemni objekat površine je 200-tinjak kvadrata. Prema DSL, na njegovom mjestu treba da se gradi mamutski novi objekat mješovite namjene, sa prizemljem i pet spratova, površine u osnovi 991 kvadrat, odnosno ukupne bruto-građevinske površne čak 5.971 kvadrat. Na aktuelnoj neizgrađenoj obali mula 3 do ovoga, dalje prema mulu 5, autori DSL ucrtali su i još jedan, nešto malo manji objekat spratnosti P+5, ukupne površine 3.173 kvadrata, takoše mješovite namjene. Ukiliko s enjihovca gradnja i realzijue to će biti prvi slulaj u Tivtu i Boki da su se nove mamutske poslovno-stambene zgrade napravile direktno na mulima i operativnoj obali nekadašnje lučko-brodogradilišne infrastrukture koja je građena još za vrijeme Austrije ili SFRJ.