16 C
Kotor

Slušaj online radio

Novi trendovi u kreiranju i vođenju turističkih tura

Tvrđava Stražnik Orjen – foto Željko Starčević

Pružaoci turističkih usluga iz Crne Gore i Bosne i Hercegovine (BiH) upoznali su se na edukativnoj radionici sa najnovijim trendovima u kreiranju kulturno-turističkih tura i tehnikama interpretativnog vođenja, u cilju poboljšanja kvaliteta doživljaja i iskustava destinacije.

Iz Nacionalne turističke organizacije (NTO) su kazali da je trening za pružaoce turističkih usluga održan u Herceg Novom, na temu Kreiranje doživljaja i iskustava kulture kroz turizam na primjeru tematskog proizvoda.

Radionica je održana u okviru prekograničnog projekta Od srednjovjekovnih tvrđava u Hercegovini do austrougarskih tvrđava u Crnoj Gori (FORT-NET), koji finansira Evropska unija (EU).

Radionica, koju je organizovao Centar za inicijative iz oblasti održivog turizma (CSTI) iz Podgorice, namijenjena je za planinarske i gradske vodiče, turističke agencije i lokalne turističke organizacije iz Boke i Hercegovine.

Iz NTO-a su kazali da je u toku radionice predstavljen jedan od rezultata projekta, budući kulturno turistički proizvod Putevi istorije: Austrougarske tvrđave, koji bi do kraja septembra ove godine turističkom tržištu trebalo da predaju crnogorski partneri projekta, CSTI Montenegro i NTO.

„Ovim proizvodom će prema potrebama savremenih turista biti interpretirana evropska kulturna i vojna baština, dijelovi odbrambenog sistema pogranične tvrđave pored nekadašnje južne austrougarske granice sa Kraljevinom Crnom Gorom u Boki i Trebinju“, dodaje se u saopštenju.

Tvrđava Goražda
Tvrđava Goražda

Proizvod je namjenjen domaćim i stranim posjetiocima, zaljubljenicima vojnih tema i istorije i rekreativcima u prirodi.

Za njih je do sada formirano tri od ukupno pet tematskih turističkih puteva sa interpretacionim tablama i turističkom signalizacijom u Boki i Trebinju.

„Partneri projekta iz BiH na sličan način valorizuju hercegovačko srednjevjekovno civilno i vojno graditeljsko nasljeđe. Vidiljivost zajedničkog proizvoda, kojim će upravljati lokalne turističke organizacije Boke i Hercegovine, marketinški će biti ojačana zajedničkom turističkom brošurom, veb sajtom i mobilnom aplikacijom“, rekli su iz NTO.

Najčitanije