Otvaranje grupne izložbe umjetnica iz Nikšića – Isidore Sarić, Milene Krivokapić i Vladane Mirković u Gradskoj galeriji Kotor zakazano je za četvrtak 25. februara u 16 sati.
“Molimo vas da ponesete svoje maske i držite distancu” – apeluju iz Gradske galerije.
Milena Krivokapić je rođena 1992. godine u Nikšiću. 2015. godine diplomirala na FLU- Cetinje, kod mr.prof. Dragana Karadžida- odsjek slikarstvo. Pohađa master studije na ALU- Trebinje (slikarstvo),kod profesora Marka Musovića.
Isidora Sarić je rođena 1998. godine u Nikšiću. Apsolvent na Akademiji likovnih umjetnosti u Trebinju, katedra za slikarstvo, crtež, fotografiju i mulimedijalnu umjetnost.
Vladana Mirković je rođena 1996. godine u Nikšiću. Diplomirala na Akademiji likovnih umjetnosti u Trebinju, katedra vajarstvo. Trenutno je apsolvent na master studijama u Trebinju.
Umjetnice o konceptu izložbe:
RITAM, PROSTOR, TRENUTAK
Početna ideja je nastala iz potrebe da se spoje tri različite poetike u posmatranju i tretiranju likovnog prostora i trenutka. Crtež, slika ili skulptura ne postoje kao zasebne kategorije, već su objedinjene u samom načinu posmatranja i formiranja likovnog izraza u kojima (linija, oblik, boja) dijeluju u korist unaprijed definisanih likovnih tehnika istovremeno. Stoga, likovno dijelo – crtež može biti fotografija, film, skulptura ili pokret…Takvo dijelo ima funkciju zapisa, dokumenta o načinu posmatranja i izražavanja unutrašnjestvarnosti kao reakcije prema proživljenom, iskustvenom.
Autentična kompziciona igra likovnim elementima i tehnikama u radovima Vladane Mirković prikazuje distorzije prostora. Takav prostor na ravnoj plohi uvodi perspekivu koja odstupa od ustaljenih načina posmatranja i uvodi nove likovne mogućnosti. Takve mogućnosti vode proces ličnog konstruisanja u kojima crtež navodi na sliku, a slika ka skulpturi.
Lična konstrukcija je na drugačiji način zastupljena u radovima Isidore Sarić, koja svoj način posmatranja i doživljavanja iznosi dokumentovano, bez potrebe za skrivenim i dvosmislenim značenjima. U njenim radovima intimni i proživljeni trenuci su filmski kadrovi i svojevrsno svjedočanstvo ličnog i kolektivnog.
Naboj usled kontradiktornosti ljudske prirode i samog postojanja , odnosu duha i materije izražen je kroz potrebu za tim da se ispuni praznina-koju provocira bjelina prostora, odnosno formata. Im(puls) koji uvodi ritam, a ritam navodi na pokret jesu dio likovnog izraza Milene Krivokapić. U svojim dijelima ona likovnim gestom objedinjuje svijetle i tamne odnose i prožimanjem ta dva kontrasta dolazi do likovne cijeline.