Kompanija „Pomorski saobraćaj“ iz Herceg Novog izgubila je jop jedna u nizu sudskih procesa koje po raznim osnovama vodi sa svojim bivšim i aktuelnim zaposlenima. Osnovni sud u Herceg Novom donio je naime, presudu u korist 14 bivših radnika Pomorskog saobraćaja, kojom je ova kompanija obavezana da u roku od osam dana po pravosnažnosti presude, pod prijetnjom prinudnog izvršenja, radnicima isplati iznos veći od 220.000 eura.
Bivši zaposleni tužili su kompaniju za uskraćene im prihode na ime radnog staža, minulog rada, prekovremenih sati, godišnjih odmora, toplog obroka i regresa od 2007.godine na ovamo.
„Pomorski saobaćaj“ je kompanija koja ima monopol na jedinoj trajektnoj liniji u državi, Kemenari-Lepetane preko tjesnacve Verige u Boki Kotorskoj i u vlasništvu je podgoričkih biznismena, braće Dejana i Dupana bana i njjhovog partnera Željka Mihailovića.
Bivši radnici su u tužbi nkoju su podnijeli protiv te firme, tražili da im ona nadoknadi neisplaćena primanja, a pojedinačlni odštetni zajtejvi kretali su se u iznosima o 7 do 12 hiljada eura. Nakon što je Osnovni sud u Herceg Novom njihovu tužbu prihvatio i prvostepeno presudio u korist bivših zaposlenih, oni su saopštili da je to dokaz osnovanosti ranijih navoda radnika i sindikata „Pomorskog saobraćaja“, da su ta kompanija i njen izvršni direktor Dejan Ban, novim ugovorima o radu koje su u međšuvremenu nudili na potpis zaposlenima, htjeli spriječiti ovakav ishod. U tim ugovorima inače, radnicima je traženo da potpišu da im kompanija navodno ništa ne duguje iz ranijeg perioda.
Bivši radnici su spor protiv „Pomorskog saobraćaja“ po osnovu neisplaćenih im primanja, započeli još 2019. godine, a po ovom osnovu još uvijek se vode dva zasebna spora. Takođe, pet bivših radnika tuži Pomorski saobraćaj i Dejana Bana zbog, kako ističu, nezakonitih otkaza.
U međuvremnu, i Viši sud u Podgorici potvrdio je raniju presudu Osnovnog suda iz Herceg Novog koji je poništio aneks ugovora o radu kojim je predsjednik sindikalne organizacije „Pomorskog saobraćaja“, Ivan Vučinović, prije skoro dvije godine premješten na drugo, znatno lošije radno mjesto i to odmah nakon što je u toj kompaniji formiran sindikat a Vućinović stao na njegovo čelo. To je od strane radnika, ali i Unije slobodnih sindikata Crne Gore čiji je član Sindikalna organizacija „Pomorskog saobraćaja“, tadd ocijenjeno kao pokušaj gušenja sindikalne djelatnosti u monopolistilkoj trajektnoj kompaniji.
Vučinović, njegove kolege, članovi sindikata ali i generalni sekratar USS Srđa Keković su tada poručili da pokušaj premještanja Vučinovića na druga i značajno slabija radna mjesta od onog koje je pokrivao prije nego što je postao predsjednik sindikata u toj firmi, „ukazuje na očiglednu činjenicu da su doo Pomorski saobraćaj i njegovi organi vršili pritisak na sindikalnu aktivnost zaposlenih iz čega se može zaključiti da se radilo o antisindikalnoj diskriminaciji.“ Vučinović je u međuvremenu dobio i otkaz, i još uvijek vodi sudski spor za povratak na svoje ranije radno mjesto u „Pomorskom saobraćaju“.
Tokom poslednjih godina ukupno je dvadesetak radnika je tužilo „Pomorski saobraćaj“ po više osnova. Njihov advokat Jovan Pejović iz Herceg Novog kaže da „ovakvo kršenje prava radnikau Crnoj Gori nije zabilježeno.“
„Viši sud iz Podgorice je potvrdio presudu Osnovnog suda Herceg novi koji je poništio aneks ugovora o radu po kome je predsjednik Sindikata „Pomorkog saobraćaja“ raspoređen na kažnjeničko radno mjesto. Time je stvorena sudska praksa po kojoj bi trebali uspjeti i ostali radnici koji su zbog antisindikalne diskriminacije dobili otkaze. Osnovni sud u Herceg Novom usvojio je tužbeni zahtjev za 14 radnika „Pomorskog saobraćaja“ po osnovu pogrešnog obračuna zarada po više osnova. Ova presuda još nije pravosnažna.”-kazao je Pejović naglašavajući da ga raduje da diskriminisani i radnici koje je kompanija uskratila za njihova zakonska prava, ipak uspijevaju da pred sudom dokažu da su bili u pravu.