14.2 C
Kotor

Slušaj online radio

Pozivajući drugu stranu: Lokalni mediji i angažovanje dijaspore na Zapadnom Balkanu

Media for All – March 2022. Ulcinj

Dvodnevna konferencija Pozivajući drugu stranu: Lokalni mediji i angažovanje dijaspore na Zapadnom Balkanu u petak je završena u Ulcinju. Događaj je organizovan u okviru projekta Media for All, dvogodišnjeg programa podržanog od strane Ujedinjenog Kraljevstva i implementiranog od strane British Council-a, BIRN-a, Thomson fondacije i INTRAC-a.

Dijaspora je, za mnoge lokalne i nezavisne medije, još uvek neistražen resurs. Prva istraživanja rađena na primeru albanske dijaspore pokazuju da je 16% ispitanika zainteresovano da finansijski podrži lokalne medije u nekadašnjoj domovini. Ova cifra predstavlja optimističan podatak za mnoge medije na Zapadnom Balkanu, a mnogi tokom Media for All projekta su odlučili da svoje biznis planove usmere upravo ka dijaspori. Tokom konferencije predstavili su rezultate koje su otvarili na ovom polju.

Media for All – March 2022. Ulcinj

Konferenciju je otvorila Karen Medoks (Karen Maddocks), ambasadorka Ujedinjenog Kraljevstva u Crnog Gori: „Britanska vlada vidi snažan nezavisni medijski sektor kao važan element demokratskog društva. Kao novinari, odgovorni ste za to da ljudi i vlade u ovom regionu i šire imaju tačnu sliku o tome šta se dešava u vašim zemljama. Vaše izveštavanje osvetljava važna pitanja i pomaže da se donosioci odluka pozivaju na odgovornost. Zato se ovaj deo programa Media for All bavi razvojem poslovanja medija – fokusira se na to da vaš medij bude održi, tako da može da evoluira, raste i opstane u teškom i konkurentnom okruženju.“

Tokom dva dana, učesnici su mogli da prate diskusije o tipovima dijaspore, strategijama za njihovo identifikovanje i stvaranje partnerstava, kao i kratkim prezentacijama predstavnika medija, dobitnika granta, koji su predstavili svoje nove usluge i inovativne načine izveštavanja, poput mobilnog i video novinarstva, video serijala posebno kreiranih za dijasporu i drugo.

Od septembra 2019. godine do danas, projekat je pružio podršku za ukupno 85 medija na Zapadnom Balkanu u oblasti razvoja poslovanja, unapređenja dvosmerne komunikacije sa građanima i medijima, podrške omladinskim medijima i mladim novinarima i jačanja glasova žena unutar mediji i kao publike. Skoro jedna trećina podržanih medija u okviru Business Development grant šeme direktno ili indirektno targetirali su dijasporu u svojim poslovnim planovima.

Najčitanije