14.2 C
Kotor

Slušaj online radio

Premijerno prikazan film „Na zlatnim skalama – Olimpijski Herceg Novi“: Omaž decenijskom sportskom naslijeđu

Dugometražni dokumentarni film “Na zlatnim skalama – Olimpijski Herceg Novi”, sinoć je premijerno prikazan u Dvorani Park u Herceg Novom. Film reditelja Ivice Vidanovića, urađen pod pokroviteljstvom Opštine Herceg Novi, govori o specifičnim vezama jednog podneblja koje je, iako poprilično malo, iznjedrilo veliki broj olimpijaca. Posvećen je sportistima, sportskim radnicima i kolektivima koji su uspjesima ispisivali istoriju olimpijskog sporta.

Kako je poručeno prije projekcije, film je otrgnuo od zaborava neke male i velike hercegnovske uspomene i kao takav predstavlja svojevrstan omaž istrajnosti, inspiraciji i zajedništvu. Nenadani odlazak trenera Petra Porobića sa životne scene, ostavio je reditelja i publiku bez onog dijela priče koju je decenijama ispisivao ovaj svjetski vaterpolo strateg koji je za sobom ostavio dubok trag i veliki doprinos novskom olimpizmu. O izuzetnoj sprezi kulture i sporta govore i nedavno preminula književnica Bosiljka Pušić i najbolji hroničar novskog sporta, Boro Mračević, dugogodišnji vaterpolista i sportski funkcioner.

Prema riječima predsjednika Opštine Herceg Novi Stevana Katića, Herceg Novi odiše onim istim ponosom kao kada su se njegovi veliki sportisti vraćali sa svjetskih i evropskih takmičenja donoseći medalje.

“Njima u čast, a u znak zahvalnosti što su naš grad proslavili i učinili ga prepoznatljivim u cijelom svijetu nastao je ovaj film. Želja Opštine Herceg Novi, kao inicijatora, bila je da ovjekovječi naše sportsko bogatstvo, ističući ponos zbog takvog naslijeđa, ali i da sagradimo svetionik sadašnjim i putokaz budućim generacijama sportista iz našeg grada”, poručio je on.

premijera filma

Katić je kazao da su upravo uspjesi novskih sportista učinili Herceg Novi jedinstvenim, te poručio da su priznanja i titule na čast, koje ovaj grad obavezuju na dalja ulaganja u sportsku infrastrukturu.

“Još niko nije postigao da ima toliko olimpijaca u odnosu na broj stanovnika. Sasvim sigurno je da je uz ostale rezultate, taj podatak doprinio da Herceg Novi postane nosilac titule Evropskog grada sporta za 2024.godinu. Olimpijci i sportski radnici su najbolji ambasadori našeg grada, simbol istrajnosti i predanosti, dok su njihova dostignuća dokaz godina truda i odricanja”, istakao je Katić.

Radeći ovaj film osjećao se kao pobjednik, riječi su scenariste Aleksandra Miletića.

“Toliko smo filmova radili, u toliko zemalja upoznali hiljade sportista, ali ne pamtim da sam se ovako prijatno osjećao kao u ovom gradu. Lijepo je kad shvatiš da si okružen prijateljima, da živiš i radiš u sredini koja poštuje tvoj rad i koja je spremna da uradi nešto za svoj grad i za sebe. Ovdje smo upoznali jednu divnu grupu ljudi koja, ne samo da ima svijest o tome koliko je ovaj grad važan za njih, nego imaju svijest o tome da njihova priča mora biti ispričana, kako bi se mladi ljudi ugledali na njih i krenuli istim putem”, kazao je on.

Miletić se zahvalio sportistima, bez čijih uspjeha, kako je dodao, ne bi film ni postojao, kao i Opštini Herceg Novi koja je pokrovitelj ovog filmskog dostignuća.

“Nadam se da će Herceg Novi, sa svim ovim impulsima i podsticajima biti još uspješniji i bolji”, poručio je on na kraju svečanosti.

U filmu govori više od 20 olimpijaca iz Herceg Novog, a potpisuje ga producentska kuća „CinneSport”.

Premijernom prikazivanju prisustvovali su potpredsjednici olimpijskih komiteta Crne Gore i Srbije, Boro Mračević i Žarko Zečević, Generalni sekretari oba komiteta – Igor Vušurović i Đorđe Višacki, konzul Republike Srbije u Herceg Novom Mićo Rogović, zatim jedan od idejnih tvoraca filma i književnik Vladimir Roganović, kao i predsjednici i predstavnici vaterpolo, stonoteniskog, ribolovnog, odbojkaškog i jedriličarkog saveza Crne Gore, te brojni predstavnici brojnih novskih klubova.

Izvor:Mediabiro