Francuska: Nacionalni i evropski rekord novozaraženih koronavirusom u 24 sata

0
Francuska: Nacionalni i evropski rekord novozaraženih koronavirusom u 24 sata
Francuska pandemija – foto EPA

U Francuskoj je potvrđeno 208 hiljada slučajeva zaraze covidom-19 u posljednja 24 sata, što je nacionalni i evropski rekord, kazao je francuskim parlamentarcima u srijedu francuski ministar zdravstva Olivier Veran.

Veran je kazao da prosječno svake sekunde dva Francuza budu pozitivna na covid-19.

Situacija u bolnicama je zabrinjavajuća zbog delta varijante, rekao je, dok se udarac omikrona tek očekuje. Gripa će dodatno zakomplicirati stanje u bolnicama, dodao je.

Dan ranije Francuska je zabilježila gotovo 180 tisuća slučajeva zaraze covidom-19 što je bio rekord za jednu zemlju u Evropi.

Prema podacima stranice Our World in Data potpuno je cijepljeno 72,9 posto Francuza, dok je najmanje jednu dozu primilo njih 78 posto.

Globalna zaraza covidom-19 posljednjih sedam dana bilježi rekorde, pokazali su podaci Reutersa u srijedu.

Tivatski karnevalisti i likovni umjetnici zajedno u akciji podrške djeci sa posebnim potrebama

0
Tivatski karnevalisti i likovni umjetnici zajedno u akciji podrške djeci sa posebnim potrebama
Sa uručenja donacije

Predstavnici NVU “Maškarada” Tivat i udruženja u formiranju “Tivatski slikari”, posjetili su danas JU Dnevni centar za djecu i mlade sa smetnjama i teškoćama u razvoju, kako bi toj ustanovi i njenim štićenicima uručili vrijednu donaciju- savremenu traku za trčanje sa svom dodatnom opremom.

Ova traka je Centru bila neophodna za opremanje sobe za kineziterapiju. Vrijednost donacije je 1.780 eura.

“NVU “Maškarada”, koja je i svojim statutom opredijeljena za humanitarni rad, u godini pandemije i nemogućnosti da se bavi svojom osnovnom djelatnošću- organizacijom maskenbala i karnevala i prezentacijom Tivta na internacionalnim smotrama, odlučila je svoju priču uplesti sa umijećem tivatskih slikara. Prva faza našeg zajedničkog projekta, koji je podržala Opština Tivat, bila je organizacija izložbe „Maska- inspiracija tivatskih slikara“ u saradnji sa JU Muzej i galerija Tivat, predstavljena publici u okviru Novembarskih dana. Tivatski slikari su se odrekli nadoknade za svoj rad, a njihova su se djela našla na aukciji s ciljem nabavke vrijedne medicinske opreme”- istako je predsjendik “Maškarade”, Lazar Božović.

Zahvaljujući se na doniranoj opremi, direktor JU Dnevni centar Srđan Krunić je kazao da su dobili traku za trčanje koja će im služiti za vježbe hodanja i trčanja za štićenike koji imaju motoričkih problema, a dobili su i dosta drugih dodatnih sredstava koja  se koriste u svakodnevnom radu s djecom- male sprave za vježbanje leđa, nogu, šake.

Krunić sa doniranom opremom

U ime udruženja “Tivatski slikari”, poznati ovdašnji umjetnik Momčilo Macanović je kazao da su za humanirarnu aukciju, donirali deset umjetničkih slika inspirisanih karnevalskim maskama, te da su se on i njegove kolege rado odazvali pozivu “Maškarade” da zajedno podrže Dnevni centar i njegove štićenike.

Iz “Maškarade” su porulili da će nastavit sa humaniranim aktivnostima a cilj za naredni period im je da obezbijede dva nova vrijedna aparata za Odjeljenje ginekologije i Centar za fizikalnu terapiju Doma zdravlja Tivat.

Korona u CG: Troje preminulo, 1507 novooboljelih, Kotor 103, Tivat 44, H.Novi 26

0
Korona u CG:  Troje preminulo, 1507 novooboljelih, Kotor 103, Tivat 44, H.Novi 26
Covid / health

Uposljednja 24 sata u Crnoj Gori je registrovano je 1.507 novih slučajeva koronavirusa na osnovu analize 5.367 uzoraka, a preminule su tri osobe, saopštio je na konferenciji za medije direktor Instituta javnog zdravljaIgor Galić.

Galić je na konferenciji za medije povodom predstavljanja novih epidemioloških mjera kazao da epidemiološka situacija zahtijeva oprez i da je u protekle dvije nedjelje registrovan porast od 81 odsto novozaraženih, te da se omikron soj širi brže od drugih sojeva i prijeti da postane dominantan.

Udio pozitivnih testova u odnosu na ukupnan broj testiranih osoba je 27,3 procenta, istakao je on.

Poseban oprez se savjetuje građanima Tivta, Kotora, Podgorice i Cetinja, jer je, kako je kazao, u ovim opštinama procenat obolijevanja izuzetno visok.

U posljednje dvije sedmice u padu je broj preminulih, za preko 24 procenta. Od ukupnog broja preminulih, Galić navodi da nevakcinisanih čini preko 75 odsto.

“To sve znači da vakcine u najvećem procentu štite od neželjenih posljedica”, kazao je Galić.

Pozvali su građane koji su revakcinisani u maju, junu, julu i avgustu da sada dobiju treću buster dozu.

Apelovali su na građane da praznike provedu u domovima, izbjegavaju okupljanja i poštuju epidemiološke mjere.

Laboratorije Instituta za javno zdravlje Crne Gore (IJZCG), druge javne i privatne laboratorije koje se bave dijagnostikom infekcije novog koronavirusa su tokom jučerašnjeg dana (utorak, 28.12.2021. godine) završile analizu i IJZCG dostavile rezultate za 5367  uzoraka na novi koronavirus. Ukupno je dijagnostikovano 1 507 novopozitivnih slučajeva infekcije SARS-CoV-2.

Distribucija novopozitivnih slučajeva infekcije SARS-CoV-2 po opštinama:

Opština Novopozitivni slučajevi među građanima Crne Gore
Podgorica 811
Nikšić 112
Cetinje 106
Kotor 103
Bar 59
Budva 55
Berane 50
Tivat 44
Danilovgrad 30
Herceg Novi 26
Kolašin 26
Bijelo Polje 21
Pljevlja 12
Andrijevica 11
Mojkovac 10
Tuzi 9
Ulcinj 8
Žabljak 7
Rožaje 5
Plav 1
Šavnik 1
UKUPNO 1 507

Udio novopozitivnih slučajeva u ukupnom broju testiranih za 28.12.2021. godine je iznosio 28,07 odsto.

Preminuli su iz Kotora, Ulcinja i Bara od kojih je najmlađi imao 65, a najstariji 92  godine.

Ukupan broj preminulih povezanih sa COVID-19 infekcijom u Crnoj Gori od početka pandemije je 2401.

Prijavljen je oporavak kod 184 pacijenata.

Uzimajući u obzir sve novootkrivene slučajeve kao i broj oporavljenih, ukupan broj trenutno aktivnih slučajeva COVID-19 u Crnoj Gori iznosi 5 575.

Od početka epidemijskih dešavanja (mart 2020. godine) ukupan broj registrovanih slučajeva infekcije novim korona virusom u Crnoj Gori je 166581.

Trenutno aktivni slučajevi po opštinama:

opština Trenutno aktivni slučajevi
Podgorica 2736
Kotor 457
Cetinje 348
Nikšić 342
Bar 262
Tivat 261
Budva 238
Herceg Novi 168
Berane 156
Danilovgrad 141
Bijelo Polje 115
Pljevlja 94
Ulcinj 59
Kolašin 57
Mojkovac 38
Tuzi 32
Andrijevica 26
Rožaje 15
Šavnik 10
Žabljak 9
Plav 5
Plužine 3
Petnjica 2
Gusinje 1
Crna Gora 5 575

Novogodišnji paketići stigli do najmlađih novskih đaka  

0
Novogodišnji paketići stigli do najmlađih novskih đaka   
OŠ Dašo Pavičić

Djed Mraz je proteklih dana posjetio sve osnovne škole na području Herceg Novog i najmlađim osnovcima podijelio novogodišnje paketiće i uputio lijepe želje za predstojeću 2022. godinu.

Dolazak Djeda Mraza izmamio je osmjehe i izazvao radost đaka u školama na Toploj, Savini, Podima, Kruševicama, u Bijeloj, Zelenici, Baošićima, Kamenarima, Igalu i Sutorini.

Poklone za učenike prva četiri razreda osnovnih škola Djeda Mrazu je obezbijedila Opština Herceg Novi.

OŠ Milan Vuković, Savina

Lokalna uprava je u saradnji sa rukovodstvima škola organizovala uručivanje paketića po razredima u centralnim zgradama i svim područnim odjeljenjima, uz poštovanje važećih epidemioloških mjera.

Osim za najmlađe osnovce, Opština je obezbijedila novogodišnje poklone i za Dnevni centar za djecu sa smetnjama i teškoćama u razvoju i gradske nevladine organizacije koje se bave djecom i mladima, ukupno oko 2.000 paketića.

Pod ovim uslovima se ulazi u Crnu Goru od 2. januara 2022.

0
Pod ovim uslovima se ulazi u Crnu Goru od 2. januara 2022.
Granični prelaz Debeli brijeg foto Boka News

Od 2. januara 2022. godine pooštravaju se uslovi za ulazak u Crnu Goru, saopšteno je iz Ministarstva zdravlja.

Crnogorski državljani i stranci mogu da uđu preko svih graničnih prelaza uz posjedovanje jednog od dva dokaza iz kovid potvrde:

1. Da je osoba potpuno vakcinisana propisanim brojem doza vakcina protiv koronavirusa, i da od druge doze vakcine nije prošlo više od šest mjeseci.

Ili uz

2. Dokaz da je osoba preboljela COVID-19 (prošlo ne manje od 10 dana i ne više od 180 dana od pozitivnog PCR ili brzog antigenskog testa)

U oba slučaja, kako je saopšteno iz Ministarstva zdravlja, mora se posjedovati ili negativan PCR test koji nije stariji od 72 sata ili brzi antigenski koji nije stariji od 48 sati. To, kako se navodi, znači da više nije moguć ulazak u Crnu Goru samo sa negativnim testom.

“Državljani Crne Gore i stranci sa privremenim boravkom mogu da uđu u zemlju bez ovih dokaza, ali uz određivanje samoizolacije u trajanju od 10 dana koju je moguće prekinuti najranije nakon tri dana poslije negativnog PCR testa”, navode iz Ministarstva zdravlja.

Nove mjere: Lokali i hoteli za Novu godinu radiće do jedan sat poslije ponoći uz posjedovanje kovid potvrde

0

Radno vrijeme restorana, kafića, ugostiteljskih objekata i hotela ograničava se do 1 sat poslije ponoći, uz kovid potvrde, a muzika uživo dozvoljena je samo od 20 do 1 sat, saopštila ministarka zdravlja Jelena Borovinić Bojović. Aktuelne mjere, kako je saopšteno, važiće od 30. decembra do 12. januara 2022. godine.

Radno vrijeme svih ugostiteljskih objekata, tokom ostalih dana, uz kovid potvrdu, je ograničeno do 22 sata, uz zabranu muzike uživo i sa zvučnika.

Zabranjuje se i održavanje svadbi rođendana, žurki i drugih privatnih proslava.

Borovinić Bojović je, na konferenciji za medije, saopštila i da se zabranjuju okupljanja stanovništva u zatvorenim javnim mjestima, javne priredbe, politički skupovi, stručni i naučni skupovi, ali i posjete licima u kolektivnim smještajem. zabranjen je i rad dječih igraonica i teretana, a rad kladionica dozvoljen je uz posjedovanje kovid potvrda.

“U tržnim, poslovnim centrima čija je površina preko hiljadu m2 i koji u svom sastavu imaju više od tri poslovna subjekta, dozvoljeno je prisustvo jedne osobe na 10m2 i to uz poštovanje osnovnih mjera i uz obavezno posjedovanje kovid potvrde. U vjerskom objektu dozvoljeno je obavljanje vjerskog obreda uz prisustvo jedne osobe na 10m2, uz obavezno nošenje zaštitne maske koja pokriva nos i usta i poštovanje odstojanja, kao i uz obavezno posjedovanje kovid potvrde. Posjete ustanovama kulture (pozorišta, bioskopi, muzeji, galerije) dozvoljene su uz posjedovanje kovid potvrde”, saopštila je ministarka.

Prema novim mjerama, zabranjuje se prisustvo gledalaca tokom takmičenja u zatvorenim sportskim objektima.

“U otvorenim sportskim objektima tokom održavanja sportskih takmičenja dozvoljeno je prisustvo gledalaca i to samo jedne četvrtine ukupnog broja sjedišta, uz uslov da po dva sjedišta između gledalaca budu slobodna, uz obavezno nošenje zaštitne maske koja pokriva nos i usta, uz posjedovanje jednog od četiri dokaza iz kovid potvrde”, dodala je Borovinić Bojović.

Predlaže se svim zaposlenima u javnoj upravi, privrednim društvima i preduzetnicima da organizuju rad od kuće, uz obavezno organizovanje dežurstava i obezbjeđivanje nesmetanog procesa rada.

Preporuka svim građanima je, kako je naglasila ministarka, da predstojeće praznike provedu u krugu svoje porodice.

Podsjetila je da kovid potvrda podrazumijeva:

  • da je osoba potpuno vakcinisana propisanim brojem doza vakcine protiv koronavirusa, koji je izdat od ovlašćene zdravstvene ustanove i da od druge doze vakcine nije prošlo duže od šest mjeseci;
  • negativnog rezultata PCR testa na novi koronavirus (SARS-CoV-2), koji je izdat od registrovane laboratorije i nije stariji od 72 sata;
  • pozitivnog rezultata PCR testa na koronavirus (SARS-CoV-2), koji je izdat od registrovane laboratorije i koji je stariji od 10 dana, a nije stariji od šest mjeseci od dana izdavanja rezultata ovog testa; ili
  • negativnog rezultata brzog antigenskog testa na korona virus koji nije stariji od 48 sati.

Istakla je da je Ministarstvo predložilo strože mjere od donesenih, ali da je “Vlada donijela ovu odluku”.

Dodala je i da je transmisija virusa mnogo veća nego ranije, ali da su kliničke slike blaže.

“U domove zdravlja povukli smo ljekare iz sekundarne zdravstvene zaštite, kako bi pomogli”, dodala je Borovinić Bojović i navela da je EU digitalnu kovid potvrdu od sutra moguće dobiti mobilnom aplikacijom, preko portala eZdravlje, na vakcinalnim punktovima ili kod izabranog ljekara.

Ovo su nove mjere:

1. Radno vrijeme restorana, kafića, ostalih ugostiteljskih objekata i hotela 31. decembra na 1. januar ograničava se do jedan sat poslije ponoći uz posjedovanje COVID potvrde. Naglašavamo da je tog dana izvođenje muzike uživo ili uz emitovanje sa akustičnih uređaja dozvoljeno samo u terminu od 20 sati do jedan sat poslije ponoći.

2. Tokom svih ostalih dana do 12. januara, radno vrijeme svih ugostiteljskih objekata, uz posjedovanje COVID potvrde je ograničeno do 22 sata, uz napomenu da je tokom kompletnog radnog vremena, u potpunosti zabranjeno izvođenje i emitovanje muzike i uživo i sa zvučnika.

3. Zabranjuje se održavanje svadbi, rođendana, žurki, muzičkih festivala i drugih privatnih proslava.

4. Zabranjuju se okupljanja stanovništva u zatvorenim javnim mjestima (javne priredbe, politički skupovi, stručni, naučni i drugi skupovi) osim za potrebe obavljanja radnih i službenih aktivnosti, uz poštovanje osnovnih mjera, uz COVID potvrdu.

5. Zabranjuju se sve posjete licima u ustanovama za kolektivni smještaj.

6. Zabranjuje se rad dječijih igraonica i teretana. Rad kladionica je dozvoljen uz COVID potvrdu.

7. U tržnim, poslovnim centrima čija je površina preko hiljadu m2 i koji u svom sastavu imaju više od tri poslovna subjekta, dozvoljeno je prisustvo jedne osobe na 10m2 i to uz poštovanje osnovnih mjera i uz obavezno posjedovanje COVID potvrde.

8. U vjerskom objektu dozvoljeno je obavljanje vjerskog obreda uz prisustvo jedne osobe na 10m2, uz obavezno nošenje zaštitne maske koja pokriva nos i usta i poštovanje odstojanja, kao i uz obavezno posjedovanje COVID potvrde.

9. Posjete ustanovama kulture (pozorišta, bioskopi, muzeji, galerije) dozvoljene su uz posjedovanje COVID potvrde.

10. Zabranjuje se prisustvo gledalaca tokom takmičenja u zatvorenim sportskim objektima.

11. U otvorenim sportskim objektima tokom održavanja sportskih takmičenja dozvoljeno je prisustvo gledalaca i to samo jedne četvrtine ukupnog broja sjedišta, uz uslov da po dva sjedišta između gledalaca budu slobodna, uz obavezno nošenje zaštitne maske koja pokriva nos i usta, uz posjedovanje jednog od četiri dokaza iz COVID potvrde.

12. Predlaže se svim zaposlenima u javnoj upravi, privrednim društvima i preduzetnicima da organizuju rad od kuće, uz obavezno organizovanje dežurstava i obezbjeđivanje nesmetanog procesa rada.

13. Preporuka svim građanima je da predstojeće praznike provedu u krugu svoje porodice.

H.Novi – uspješno završen projekat poboljšanja kvaliteta usluga Dnevnog centra

0
H.Novi – uspješno završen projekat poboljšanja kvaliteta usluga Dnevnog centra
Objekat Dnevnog centra Herceg Novi

Dnevni centar za djecu sa smetnjama i teškoćama u razvoju Herceg Novi uspješno je završio realizaciju projekta „Poboljšanje kvaliteta usluga koje se pružaju djeci sa smetnjama i teškoćama u razvoju kroz uvođenje novih usluga obuke i savjetovanja za djecu, roditelje i zaposlene – ESCI“. Ustanova je kroz ovaj projekat nabavila novo vozilo, organizovala edukaciju za zaposlene, uvela usluge savjetovanja i omogućila trodnevni kamp za korisnike i njihove roditelje, što je osnažilo kapacitete Dnevnog centra, poručeno je na današnjoj konferenciji za novinare koja je održana u hotelu „Play“.

Projekat je kroz dvanaestomjesečnu realizaciju u opštem smislu doprinio jačanju socijalnog i dječijeg sistema zaštite osoba sa invaliditetom u Crnoj Gori. Odobren je u okviru Poziva za podršku pružanja usluga socijalne i dječje zaštite, koji je dio Programa Evropske unije i Crne Gore za zapošljavanje, obrazovanje i socijalnu zaštitu, vrijednog 18 miliona eura, u kojem Evropska unija učestvuje sa 15,3 miliona, a  Crna Gora obezbjeđuje 2,7 miliona eura za njegovu realizaciju.

„Sjajnu dopunu nastojanjima da poboljšamo kvalitet usluga hercegnovskog Dnevnog centra predstavlja projekat zbog kojeg smo danas ovdje. Nabavkom vozila, edukacijom zaposlenih i savjetovanjem korisnika i roditelja osnaženi su kapaciteti ustanove i olakšano svakodnevno funkcionisanje. Čestitam upravi Dnevnog centra na uspješno realizovanom projektu, a svim partnerima zahvaljujem na podršci. Nadam se da je ovo samo početak dobre prakse koja će obilježiti rad ove ustanove u narednom periodu“, kazao je predsjednik Opštine, Stevan Katić.

On je istakao da je današnji događaj sjajan način da se završi jedna izuzetno uspješna godina za Dnevni centar. Podsjetio je da je tokom 2021. godine Dnevni centar konačno uselio u novi objekat, čime je ustanova koja pruža usluge djeci sa smetnjama i teškoćama u razvoju prvi put od osnivanja dobila svoje prostorije. Taj korak bio je ključan za značajno i trajno poboljšanje kvaliteta boravka korisnika, kao i uslova za rad zaposlenih.

„U 2022. godinu ulazimo odlučni da nastavimo sa unaprijeđivanjem uslova u Dnevnom centru. Naša je namjera i plan da prvi sledeći veliki korak bude obezbjeđivanje usluga Dnevnog centra za korisnike starije od 26 godina, tačnije servis 27+. Započeli smo rad na ostvarivanju preduslova za transformaciju ustanove i dogradnju objekta, u čemu se nadamo da ćemo imati i podršku države jer je ovaj servis Herceg Novom neophodan. I u narednom periodu konstanta u radu Dnevnog centra biće podrška Opštine Herceg Novi, a garancija kvaliteta su stručnost, profesionalizam i posvećenost zaposlenih u ovoj ustanovi“, poručio je Katić.

Konferencija za medije, direktorica Kosić

Direktorica Dnevnog centra, Dragica Kosić predstavila je prisutnima rezultate projekta, ističući da su sprovedene aktivnosti od značaja za dobrobit ustanove, korisnika i njihovih porodica, kao i za zaposlene Dnevnog centra i širu društvenu zajednicu.

„Za naš projekat dobili smo oko 79.000 eura, a sastojao se od akreditovanih programa licenciranja usluga i poboljšanje uslova za rad. Kad smo krenuli bili smo u strahu jer je bila korona i nismo radili, ali došli smo do kraja i vrlo uspješno završili sve aktivnosti na projektu. Imali smo podršku Opštine Herceg Novi i Kancelarije za međunarodnu saradnju, koji su zajedno sa nama pisali ovaj projekat. Sadašnji predsjednik Skupštine Ivan Otović lično nam je pomogao da sačinimo budžet i dopunimo sve stavke, a onda je krenula realizacija“, rekla je Kosić.

Nabavljen je mini bus sa 17 sjedišta za prevoz korisnika, kojim će biti omogućeno brže prevoženje korisnika iz Sutorine u ostale djelove grada. Svi zaposleni Dnevnog centra su prošli edukacije akreditovane kod Zavoda za socijalnu i dječiju zaštitu Crne Gore, kroz koje su stekli nova znanja i vještine.

„Trenutno u Dnevnom centru imamo populaciju do 26 godina, među kojima djecu koja idu u školu u Zelenici, kao i one koju su na cjelodnevnom boravku i one koji su od 11 sati, tako da nam novo vozilo olakšava funkcionisanje“, rekla je Kosić i dodala: „Svi zaposleni imali su dvije kvalitetne obuke. Jedna se ticala rada sa porodicama, a druga se odnosila na rad sa osobama sa autizmom i kombinovanim smetnjama. Omogućili smo i kolegama iz Crne Gore da besplatno kroz ovaj projekat pošalju svoje zaposlene, pa su sa nama bile kolege iz Nikšića, Podgorice, Danilovgrada i Pljevalja“, kazala je Kosić.

Projekat je specifično osnažio kapacitete ustanove uvođenjem nove usluge savjetovanja za koju je dobijena licenca na pet godina i novih aktivnosti kroz rad spoljnjeg tima stručnjaka.

„U ovom trenutku Dnevni centar Herceg Novi ima dvije licence za rad – za dnevni brovak i novouvedena usluga savjetovanja. Kroz projekat smo uspjeli da obezbijedimo tim spoljnih stručnjaka koji se sastojao od psihijatra, psihologa i defektologa koji su radili sa korisnicima i porodicama, a u radu su učestvovali stručni radnici iz naše ustanove“, rekla je Kosić.

Korisnicima Dnevnog centra i njihovim roditeljima u okviru usluge savjetovanja omogućen je trodnevni kamp na Ivanovim Koritima, koji su realizovali zaposleni Dnevnog centra. Takođe, sredstvima iz projekta nabavljena je oprema za zaposlene i korisnike.

Predstavnica HO Dečje srce, Ivana Rojević i direktorica Dnevnog centra, Dragica Kosić, uz superviziju Violete Mrkić, izradili su novi program pod nazivom „Savjetovanje za djecu i mlade sa smetnjama u razvoju i njihove roditelje“, koji je odobren i nalazi se na listi akreditovanih programa Zavoda za socijalnu i dječju zaštitu Crne Gore.

Konferenciji povodom uspješnog završetka projekta prisustvovali su i predsjednik Skupštine opštine, Ivan Otović, potpredsjednici Opštine, Vesna Samardžić i Mirko Mustur, odbornik u lokalnom parlamentu, Jovan Subotić i članovi Savjeta Dnevnog centra.

Zatvaranje lokala će imati katastrofalne posljedice za ugostitelje i zaposlene

0
Zatvaranje lokala će imati katastrofalne posljedice za ugostitelje i zaposlene
Ugostitelji / turizam Crna Gora /Foto Boka News

NVO “Ugostitelji Crne Gore” neprijatno je iznenađeno mogućnošću da bi Vlada svega nekoliko dana uoči Nove godine mogla da donese odluku o zatvranju ugostiteljskih objekata.

Ugostitelji su sada u neprijatnoj i neizvjesnoj situaciji jer su gotovo svi prodali aranžmane za doček, a zatvranje lokala tokom predstojecih novogodišnjih i božićnih praznika je udar sve nas koji hranimo porodice od ovog hljeba, a koje ce za posljedicu imati gomilanje gubitaka, ali i smanjenje u punjenju budžete drzave.

Svi smo obezbijedili i određene zalihe hrane koja ce, po svemu sudeci, propasti pa se pitamo ko ce nam nadomjestiti štetu.

Razočarani smo i sto nadlezni ni ovog puta nijesu imali sluha za nas, pa je i ovog puta izostao dijalog sa ugostiteljima, kao i mnogo puta do sada.

Sigurni smo da bi kroz zajedničke razgovore mogli doci do kompromisa u interesu svih, umjesto sto nas ponovo vlast diskriminise i samo nas zatvara kao da smo mi jedini uzrok sirenja infekcije. Svjesni smo da je zdravlje na prvom mjestu, ali moramo napomenuti da niko ne moze sebi dozvoliti luksuz da ne radi dvije sedmice, jer ce ovo za mnoge biti veliki udar, zbog cega ce morati da zatvore lokale i otpustaju radnike. Apelujemo na Vladu da ne dozvoli zatvaranje ugostiteljskih objekata tokom praznika, ali i na nadlezne da sankcionisu sve nase kolege koje ne postuju mjere koje su na snazi, jer je povoljna epidemioloska situacija u interesu svih. Tokom praznika ocekujemo vece promete, sto znaci i vece prihode po osnovu poreza koji se slivaju u drzavnu kasu od koje se finansira drzavna administracija, a zatvranje ce imati katastrofalne posljedice i za nas i za drzavu. Jos jednom pozivamo nadlezne da preispitaju ovu odluku prije nego sto nacine katastrofalnu štetu i nama i njima.

„Starogodišnja regata“ polako postaje tradicija

Posljednji dan 2021. godine u Boki Kotorskoj obilježiće još jedna “Starogodišnja regata”, posljednja morska fešta u godini koja će okupiti kompletnu jedriličarsku zajednicu zaliva, ali i veliki broj plovila na motorni pogon.

Osnovna misija ovog sportsko-revijalnog događaja koji već polako postaje tradicionalan jer se organizuje već nekoliko godina za redom, je kvalitetno druženje na moru i promocija Boke kao izuzetne sportske i kruzing destinacije tokom cijele godine.

Regatu predviđenu 31.decembra kalendarom Jedriličarskog saveza Crne Gore organizuje Sekcija krstaša JK Delfi iz Tivta, predvođena entuzijastom Dejanom Farkašem, a kao tradicionalno kvalitetnu feštu zdušno je podržavaju I ostali jedriličarski klubovi iz Boke: JK Lahor Kotor, JK Jovo Dabović Baošići, JK Jugole Grakalić Herceg Novi i Porto Montenegro Yacht Club. Partneri regate su Opština Tivat, Turistička organizacija Tivat, kompanija UNA Montenegro i Radio Tivat, a medijski sponzori su i Radio Kotor i  Radio-televizija Herceg Novi.

Novina ovogodišnjeg izdanja “Starogodišnje regate” je ozbiljno sportsko nadmetanje u brodovima klase J70, gdje će se u kvalifikacijama susresti 12 ekipa predvođenih uglavnom poznatim imenima bokeljskog jedrenja. Plasman u finale zaslužiće najboljih šest. Nadjedravajući se u istovjetnim brodovima, najzad će nam pokazati ko prednjači u umijeću, te koga prati sreća. Regatno polje biće postavljeno ispred same tivatske gradske rive Pine, pa će regatu biti moguće posmatrati i sa kopna.

Po najavama, u Open klasi će nastupiti najmanje 30 krstaša i drugih jedrilica, među kojima i do sada najveći broj ojedrenih barki na nekoj od domaćih regata.

Regata

“Organizacioni odbor poziva i vlasnike drugih plovila da se pridruže morskoj fešti u Tivatskom zalivu, kako bismo što ljepšu sliku zajedništva na moru i za more poslali u svijet. Prijave ekipa za takmičenje u brodovima J70 otvorene su do 26. decembra, a predviđeno je da se kvalifikacije organizuju u periodu od 28 -30. decembra, u zavisnosti od vremenskih uslova. Prijave brodova za Open klasu otvorene su do 30.decembra. Raspis regate, Uputstvo za jedrenje i Prijavni formular dostupni su na stranicama Jedriličarskog saveza Crne Gore”- saopštili su organizatori iz JK Delfin.

Na ovoj regati se inače, ne plaćaju kotizacije, pa su umjesto toga takmičari i gosti pozvani da učestvuju u donatorskoj akciji i pomognu opremanje teretane JK Delfin. Organizatori najavljuju da će donatorski segment “Starogodišnje regate” svake godine biti posvećen nekom drugom jedriličarskom klubu, jer je cilj svih ciljeva dalji razvoj jedrenja u Boki.

Kao svojevrsni kuriozitet, nagrade najboljima na “Starogodišnjoj regati 2021” biće dodijeljene na moru, na liniji cilja, umjesto na kopnu nalon takmičenja, kako je se to uobičajeno radi na regatama. Trofeji idu najbržem brodu u realnom vremenu i najbržoj ojedrenoj barci. Prelazni pehar i novčana nagrada u iznosu od 500 eura biće dodijeljeni najboljoj ekipi u klasi J70.

„Starogodišnja regatta” je ove godine ujedinila kompletnu morsku zajednicu Boke. U pripreme su uključeni akademski slikari, grafički dizajneri, glumci, muzičari, umjetnički fotografi, medijski profesionalci, stolari, ribari, kuhari, kako bismo na sve načine pokazali i prikazali da se naša Boka nije odmakla od mora, da na njemu i sa njim živi.”- poručili su juče iz JK Delfin.

Dubrovnik proglašen vodećom evropskom destinacijom za krstarenja u 2021.

0
Dubrovnik proglašen vodećom evropskom destinacijom za krstarenja u 2021.
Panorama Grad Dubrovnik – foto HINA

Nagrada za vodeću europsku destinaciju za krstarenja u 2021. godini dodijeljena je Dubrovniku u sklopu 28. izdanja World Travel Awards. Radi se organizaciji koja svake godine nagrađuje najbolje u industriji putovanja, turizma i ugostiteljstva, a nagrade se dodjeljuju na svjetskoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, prenosi UHPA.

Pobjednike biraju stručnjaci iz pojedinog područja, ali i korisnici koji također sudjeluju u izboru. World Travel Awards kojeg još nazivaju i Oskarom svjetske turističke industrije, cijenjena je nagrada u turističkom sektoru i globalno je prepoznata kao vrhunsko obilježje izvrsnosti u industriji.

Dubrovnik je proglašen vodećom destinacijom za kružna putovanja u europskim okvirima, gdje konkurencije ne nedostaje. Nominirani su još bili Amsterdam, Atena, Lisabon, Venecija, Kopenhagen, Oslo, Cannes, Sankt Peterburg, škotski gradovi Edinburgh i Forth, te čak tri turske destinacije: Bodrum, Izmir i Kuşadası.

Dubrovnik je ušao i u izbor za najbolju svjetsku destinaciju za kružna putovanja. Nominirano je bilo ukupno 14 destinacija sa svih kontinenata, a za najbolju je ponovno izabrana Jamajka. Osim za ovu, Dubrovnik je bio nominiran i za nagradu vodeće europske gradske destinacija na moru, gdje su se još našli Barcelona, Lisabon, Porto, Istanbul i Venecija.

Industrija kružnih putovanja u cijelom svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, ove je godine doživjela blagi oporavak. U prvih devet mjeseci ove godine, a prema podacima Državnog zavoda za statistiku, u hrvatske luke uplovila su 24 strana broda za kružna putovanja s ostvarena 134 kružna putovanja. Od tog broja, najviše kružnih putovanja ostvareno je u Dubrovniku, njih ukupno 111.