Opština Herceg Novi: U susret praznicima materijalna pomoć za 300 novskih porodica

0
Herceg - Novi - foto Boka News
Herceg – Novi – foto Boka News

Godinu na izmaku obilježile su posljedice izazvane pandemijom korona virusa, a prije svega udar na životni standard naših sugrađana. Nezaposlenost je drastično porasla, ljudi su ostali bez poslova, turističke sezone nije bilo i sve to je znatno uticalo na porast siromaštva. Suvišno je govoriti o teškoj situaciji u kojoj su se našli podstanari i porodice koje su ostale bez stalnih izvora prihoda, saopšteno je iz Opštine Herceg Novi.

Kako je kazala potpredsjednica Opštine Herceg Novi Vesna Samardžić, sve je više građana koji se lokalnoj upravi obraćaju za pomoć. Osim zahtjeva za jednokratnu novčanu pomoć, sve su češći zahtjevi za pomoć u nabavci drva, poboljšanju uslova stanovanja, tj.sanacije objekata stanovanja, najčešće krovova, kao i za izmirenje računa za električnu energiju i komunalne usluge. Sekretarijat za lokalnu samoupravu, na čijem je čelu Samardžić, je dobio preko 360 ovakvih zahtjeva, što je za 20% više u odnosu na prethodnu godinu.

Prema njenim riječima, u susret novogodišnjim i božićnim praznicima, pokrenuta je akcija nabavke poklon-paketa hrane u vidu osnovnih životnih namirnica za porodice u teškoj materijalnoj situaciji.

-Tim povodom smo se obratili privrednicima Herceg Novog, kao i određenim kompanijama koje ovde imaju poslovnice. Uputili smo im apel da uzmu učešća u ovoj akciji i da, u granicama svojih mogućnosti, doniraju novčana sredstva, uplatom na ž.r. 520-4372-54 ili obezbjede donacije u osnovnim životnim namirnicama. Na ovaj način smatramo da zajednički možemo obezbjediti dovoljne količine hrane, suhomesnatih proizvoda i sredstava za higijenu za 300 porodica koje su lošijeg materijalno stanja. Donacije su već počele da pristižu, pa koristim priliku da se od srca zahvalim svim privrednicima na ovom lijepom gestu i predusretljivosti sa njihove strane. Tokom ove sedmice ćemo podijeliti poklon pakete, a listu svih donatora ćemo javno objaviti, kazala je Samardžić.

Kada su prava iz socijalne i dječije zaštite u pitanju, lokalna uprava nastoji da obezbijedi pomoć za one kojima je ista najpotrebnija. Potvrda za to je upravo nedavno završena 15. sjednica Skupštine opštine i odluke koje su tom prilikom usvojene.

Potpredsjednica Samardžić ističe da su Budžetom za narednu godinu opredijeljena značajna sredstva za najranjivije kategorije stanovništva i to: subvencionisanje prevoza za stara lica u visini od 10.000 eura, gerontoprogram – pomoć i njega starih lica 40.000 eura, izdaci za poboljšanje uslova života lica sa posebnim potrebama i realizacija lokalnog akcionog plana u oblasti invalidnosti 2021.-2023. godine ukupno 30.000 eura, te izdaci za realizaciju Lokalnog akcionog plana za socijalnu inkluziju Roma i Egipćana u iznosu od 5.000 eura. Za stanarine za lica u stanju socijalne potrebe predviđeno je 10.000 eura, a za jednokratne socijalne pomoći i troškove liječenja 50.000 eura.

-Na ovaj način smo se potrudili da obezbjedimo sredstva za kvalitetno sprovođenje socijalne politike i brigu u svim našim sugrađanima kojima je to potrebno. Osim toga, 35.000 eura je opredijeljeno i za novorođenu djecu. Odlukom iz marta prošle godine predvidjeli smo ovu vrstu davanja, kao poklon Opštine u cilju stimulansa za porast nataliteta. Za svako novorođeno dijete izdvajamo 100, za treće dijete 300, za blizance 1000 i za trojke 3000 eura, dodala je Samardžić.

Potpredsjednica SO HN Vesna Samardžić

Kada je porast nataliteta u pitanju, u saradnji sa Fondacijom „I ja imam pravo da budem mama” poslata je inicijativa za izmjenu Zakona o zdravstvenom osiguranju kojom se predlaže da se o trošku države odobrava neograničen broj postupaka medicinski potpomognute oplodnje.

-Do izmjene zakona, planiramo da pomažemo našim sugrađanima u liječenju neplodnosti i djelimično učestvujemo u troškovima za vantjelesnu oplodnju, kazala je Samardžić i dodala da je pomoć u rješavanju stambenih pitanja takođe značajana aktivnost na koju su Opština i Sekretarijat za lokalnu samoupravu posebno ponosni.

-Stambeno zbrinjavanje 36 porodica izbjeglih i raseljenih lica kroz RHP program očekujemo da u potpunosti realizujemo sledeće godine. O tome i govore sredstva opredijeljena Budžetom  u iznosu od 150.000 eura, kao učešće Opštine u projektu kupovine stanova. Na prošloj sjednici Skupštine Opštine, usvojena je i Odluka o učešću Opštine Herceg Novi u zajedničkoj izgradnji objekta u zoni mješovite namjene, gdje smo pružili maksimalnu podršku Sindikatu bezbjednosti institucija Crne Gore i omogućili rješavanje stambenog pitanja za njihove članove, odnosno čak 44 porodice iz Herceg Novog. Ponosni smo na činjenicu da smo imali mogućnost da doprinosemo rješavanju značajnog egzistencijalnog pitanja za ovako veliki broj naših sugrađana, istakla je Samardžić.

Na prethodnoj sjednici SO, usvojen je i Lokalni akcioni plan u oblasti invalidnosti Opštine Herceg Novi za period 2021.- 2023. godine. Ovaj akcioni plan je rezultat zajedničkog rada javnog i civilnog sektora, te osobasa invaliditetom.  Urađen je u skladu sa Zakonom o zabrani diskriminacije lica sa invaliditetom, u cilju unapređenja kvaliteta života osoba sa invaliditetom. Planirane aktivnosti odnose se na prioritetne oblasti koje su prepoznate kao ključni problemi u opštini Herceg Novi i to: pristupačnost, socijalna zaštita, zapošljavanje, zdravstvo, obrazovanje.

Samardžić pojašnjava da je u u dijelu pristupačnosti urađena analiza i evidentirano oko 35 objekata u javnoj upotrebi koje je potrebno prilagoditi licima smanjene pokretljivosti i licima sa invaliditetom. Sem toga, jako mali broj ugostiteljskih objekata je prilagođen, a ni jedan objekat nema toalet prilagođen osobama sa invaliditetom. Kao problem su prepoznata i neprilagođena kupališta i potreba hitne intervencije u saradnji sa Morskim dobrom i korisnicima kupališta.

Na inicijativu Sekretarijata za lokalnu samoupravu, a nakon izrade rampi na teritoriji MZ Igalo, urađen je koncept prilagođavanja pješačkih staza osobama sa posebnim potrebama u ulicama Braće Grakalić, Jadranska magistrala (kružni tok u Meljinama i raskrsnica na Toploj-pored rampi, predviđeno je i postavljanje taktilnih površina), plato kod pošte u Igalu i trotoar kod ambulante u Igalu – ukupno 49 rampi za lica smanjene pokretljivosti. Realizacija ovog projekta planirana je za prvu polovinu 2021. godine nakon čega planiramo prilagođavanje pješačkih staza duž Rivijere, posebno za MZ Bijela, Kamenari i Baošići, kao i crkva sv Špiridona i pojedinih objekata u javnoj upotrebi.

Akcionim planom predviđene su i aktivnosti iz ostalih oblasti i to: Unapređenje uslova za povećanje zapošljivosti lica sa invaliditetom i njihovo ravnopravno učešće na tržištu rada, sveobuhvatno, adekvatno i kvalitetno uključivanje sve djece i omladine sa posebnim obrazovnim potrebama u procesu obrazovanja i obuke; unapređenje zdravlja OSI i njihovih porodica, kroz uspostavljanje jednake dostupnosti medicinskih usluga odgovarajućih medicinskih tretmana, bez obzira na vrstu i stepen invaliditeta. Realizacija navedenih aktivnosti mora se obezbjediti uz podršku nadležnih institucija i resornih državnih organa.

Akcionim planom je predviđeno otvaranje kancelarije za osobe sa invaliditetom (Kancelarija za OSI), u okviru Sekretarijata za lokalnu samoupravu. Poslovi kancelarije odnosiće se između ostalog i na: formiranje centralne baze podataka osoba sa invaliditetom; praćenje implementacije Lokalnog akcionog plana u oblasti onvalidnosti; pronalaženje donatora  za projekte koje bi partnerski realizovala lokalna uprava i organizacije OSI; uspostavljanje  saradnje  i  kontakata  između  lokalne  samouprave,  relevantnih institucija i organizacija osoba sa invaliditetom;  informisanje OSI o  javno  objavljenim  konkursima  međunarodnih  i  domaćih donatora o finansiranju projekata OSI.

-Formiranje centralne baze podataka osoba sa invaliditetom je ključno za rad kancelarije. Podaci će se prikupljati i ažurirati u kontinuitetu. Isti treba da se pribavljaju od strane organizacija osoba sa invaliditetom registrovanih na području opštine Herceg Novi, mjesnih zajednica, Biroa rada o nezaposlenim osobama sa invaliditetom, CSR, Doma zdravlja i dr.  Kroz  praćenje  implementacije LAPI, Kancelarija će putem određenih inicijativa, zahtjeva i dopisa inicirati od  strane  nadležnih  subjekata realizaciju određenih  mjera predviđenih Lokalnim planom u cilju zadovoljenja potreba  i  samim  tim  poboljšanja  položaja lica  sa  invaliditetom  u  našem gradu, pojasnila je Samardžić.

Uključivanje lica sa invaliditetom u društvenu zajednicu unapređivanjem životnog standarda kroz uspostavljnje održivog sistema socijalne zaštite je cilj koji obuhvata više aktivnosti, među kojima je i transformacija postojećeg Dnevnog centra za djecu sa smetnjama i teškoćama u razvoju u „27+“. Sem toga, planira se i formiranje novog servisa usluge podrške za život u zajednici. Ovdje se prije svega misli na pomoć u kući OSI.

-Način orgnizovanja zavisiće od raspoloživih sredstava na lokalnom i državnom nivou. Namjera nam je da za početak na nivou Opštine obučimo par ljudi po licenciranom programu i organizujemo uslugu u okviru geronto programa. Uz sve prethodno navedeno za šta vjerujem da ćemo u potpunosti realizovati, ovo je i prilika da ovom akcijom uz pomoć privrednika, našim sugrađanima poželimo dobro zdravlje u boljoj, uspješnijoj i bezbrižnijoj Novoj godini, poručila je Samardžić.

U Britaniji rekordnih 53.135 novozaraženih

0
Britanija foto EPA

Britanska vlada izvijestila je o 53.135 novih slučajeva zaraze koronavirusom u posljednja 24 sata, što je najveći broj otkako su sredinom 2020. počela masovna testiranja i predstavlja nagli porast u odnosu na prethodni rekord od 41.385 novozaraženih od ponedjeljka.

I broj smrtnih slučajeva je najviši u posljednjih 28 dana i u utorak je iznosio 414 u odnosu na 357 u ponedjeljak, a od početka pandemije je ukupno u Ujedinjenom Kraljevstvu od posljedica covida-19 umrlo 71.567 ljudi.

Britanija se trenutačno bori s novom inačicom COVID-a za koju znanstvenici kažu da je u stanju brže se širiti.

– I dalje bilježimo velik broj novozaraženih u cijeloj Velikoj Britaniji, što je iznimno zabrinjavajuće, osobito jer su nam bolnice preopterećene, rekla je Susan Hopkins, viša medicinska savjetnica za javno zdravstvo. Dodala je da su neke brojke koje se odnose na porast broja slučajeva tako visoke zbog kasnijih rezultata uslijed božićnih blagdana, no da su “uglavnom odraz stvarnog povećanja”.

Britanski ministar zdravstva Matt Hancock u srijedu će objaviti nove informacije o regionalnim restrikcijama povezanim s koronavirusom.

Britaniji potrebne strože mjere da izbjegne novu “katastrofu”

Velika Britanija treba uvesti strože mjere kako bi izbjegla novi val umrlih od novog soja koronavirusa, upozorio je vodeći epidemiolog.

Britanija je potvrdila 41.385 slučajeva u ponedjeljak, najveći broj od početka masovnijih testiranja sredinom 2020., a bolnice imaju više covid pacijenata nego za vrijeme prvog vala pandemije koronavirusa u travnju.

– Ulazimo u vrlo opasnu novu fazu pandemije i bit će nam potrebna odlučna i rana nacionalna akcija kako bi se spriječila katastrofa u siječnju i veljači, rekao je za BBC Andrew Hayward, profesor zaraznih bolesti sa Sveučilišta u Londonu. Zaista promatramo situaciju u kojoj se krećemo u gotovo potpuni lockdown, rekao je Hayward.

U Britaniji je umrlo više od 71.000 ljudi od Covida-19.

Britanija je uvela strože mjere za dijelove Engleske 19. prosinca, zatvorila sve trgovine koje nisu nužne i uglavnom zabranila druženja zbog novog, zaraznijeg soja koronavirusa. Tjedan dana kasnije proširila je mjere na šire područje koje pokriva gotovo polovicu populacije Engleske. No vlada se zasad opire uvođenju potpunog nacionalnog zatvaranja.

Glasnogovornik premijera Borisa Johnsona komentirao je zabrinutost Haywarda i rekao novinarima da vlada neprestano preispituje uvedene mjere.

Većina škola u Engleskoj otvorit će se 4. siječnja. Hayward je rekao da bi iz epidemiološke perspektive škole trebale ostati zatvorene, ali bi zbog siromašnijih učenika koji imaju poteškoća s nastavom online, bilo poželjnije uvesti ograničenja na druga područja javnog života.

Praznične akcije članova Rotari kluba Kotor

0

Članovi Rotari kluba Kotor obradovali su i ove godine učenike integrisanog odjeljenja OŠ “Njegos” Kotor novogodišnjim paketićima koji su sadržali školski pribor i igračke prilagodjene uzrastu djece kao i  didaktički materijal za rad u kabinetu uručen nastavnici Danici Petković Ognjenović. Uz riječi zahvalnosti članove RC Kotor dočekao je i direktor škole Dragutin Šćekić. Ovu akciju podržala je firma Svicomm d.o.o.

U prazničnom duhu, kao znak pažnje i zahvalnosti za predan rad i neprekidnu borbu u protekloj godini, zaposlenima Doma zdravlja, Hitne pomoći i Opšte bolnice Kotor uručene su torte pripremljene u poslastičarnici “Cattarissimo” u kotorskom Starom gradu. Današnja akcija pozdravljena je osmijesima i riječima hvale a omogućio je član Rotari kluba Kotor Vujadin Krivokapić.

,,Brojnim humanitarnim akcijama u minuloj godini trudili smo se da u vanrednim okolnostima podržimo održiva rješenja za probleme sa kojima se lokalna zajednica suočava. U proteklih nekoliko mjeseci najviše smo se fokusirali na pomoć obrazovnom sistemu i zdravstvu koji funkcionišu uz velike izazove. Sve to zahtijeva posvećenost, kreativnost i viziju o čemu je u više navrata bilo riječi.  Poslednje dvije akcije u ovoj kalendarskoj godini dodatni su znak pažnje usmjerene ka lokalnoj zajednici sa kojom ćemo nastaviti da gradimo partnerski odnos”-poručuju iz Rotari kluba Kotor.

IDEA donirala 600 lunch paketa zdravstvenim radnicima na covid odjeljenjima

0
IDEA

Više od 600 lunch paketa IDEA je uručila zdravstvenim radnicima na covid odjeljenjima u opštim bolnicama Bar, Bijelo Polje, Berane, Cetinje, Kotor, Nikšić, Pljevlja i Kliničkom centru Crne Gore.

Zaposlenima na covid odjeljenjima bolnica u Crnoj Gori IDEA je, uz institucionalnu podršku Ministarstva zdravlja Crne Gore, obezbijedila i dostavila ove pakete, kao vid podrške i zahvalnosti na naporima koje ulažu u očuvanje zdravlja svih građana.

Prema riječima Jelene Doderović, direktorice marketinga u IDEI, pomenuta donacija predstavlja još jedan dokaz društveno odgovornog poslovanja, koje već godinama sprovodi u djelo, kao i usmjerenosti ka zajednici u kojoj posluje.

Bitku sa koronavirusom vodimo skoro godinu. Iako je svaka djelatnost u većoj ili manjoj mjeri pogođena krizom, najveći teret ove bitke nose naši zdravstveni radnici. Kako se bliži kraj ove izazovne godine, željeli smo da im pokažemo da mislimo na njih i da smo im zahvalni što su sve ovo vrijeme, pa i ove pretpraznične dane, umjesto svojim najdražima posvetili našem zdravlju“, kazala je Doderović.

IDEA upravna-zgrada

U jeku pandemije koronavirusa, IDEA nastoji da bude dobar partner zdravstvenom sistemu. Nakon što je u martu ove godine donirala sredstava za nabavku respiratora, a zatim, zajedno sa potrošačima donirala 11 hiljada eura Centru za autizam „Ognjen Rakočević“ kroz Program lojalnosti „Zdravoljupci 2“, ovom inicijativom IDEA daje dodatni doprinos.

IDEA je danas prisutna u 19 crnogorskih opština kroz više od 120 IDEA prodavnica, što je čini jednim od najšire rasprostranjenih lanaca maloprodajnih objekata. Preko 1.500 zaposlenih ujedno svrstava IDEU u red najvećih poslodavaca u Crnoj Gori.

Ambasada Rusije i Opština Herceg Novi obilježili 100 godina od „ruskog egzodusa

0

Ambasador Ruske Federacije u Crnoj Gori Vladislav Maslenikov i rukovodstvo Opštine Herceg Novi položili su danas vijence u pomen žrtvama progona koji se desio nakon Oktobarske revolucije 1917. godine, kao i za sve one ruske migrante koji su tom prilikom došli u Herceg Novi i Boku kotorsku.

Polaganju vijenaca na ruskom groblju na Savinskoj dubravi prethodio je sastanak u kabinetu predsjednika Opštine Herceg Novi Stevana Katića, gdje je razgovarano na više tema, među kojima su prioritetne obnova turističkih veza našeg i gradova Rusije i nastavak saradnje na polju kulture i obrazovanja.

Prema riječima ambsadora Maslenikova, na sastanku je razmatrana bilateralna saradnja na nivou opština, odnosno gradova pobratima, kao i mogućnosti njenog proširenja. Podsjetićemo, Herceg Novi i Sankt Peterburg su tokom februara ove godine razmijenili pisma namjera o bratimljenju dva grada, dok je sa gradom Ribinskom uspostavljena saradnja još tokom 2018. godine.

-Razgovarali smo i o obnovi turističkih veza. Herceg Novi predstavlja značajan turistički centar za građane Ruske Federacije, a uz vakcinaciju koja se već sprovodi u Rusiji, očekujemo bolje rezultate u pogledu broja ruskih turista koji će doći u Herceg Novi iduće godine, kazao je ambasador Maslenikov.

Delegacija posjeta Opštini HN

On je informisao da je Ruska Federacija ove godine stipendirala 37 crnogorskih državljana, a taj vid podrške nastaviće se i ubuduće.

Prema riječima predsjednika Katića, današnji sastanak je bio prilika da se otvore brojna pitanja o saradnji Herceg Novog i ruskih gradova, ali i da se ambasador upozna sa svim problemima sa kojima se naš grad suočavao tokom prethodnih godina, prije svega u pogledu nedostatka podrške od strane državnih vlasti.

-Izrazio sam zadovoljstvo zbog promjena koje su se desile u Crnoj Gori. Očekujemo da ćemo biti jedan od prioritetnih gradova za Vladu Crne Gore, a to se već vidi prema nekim najavama. Vrijeme je da se država posveti Herceg Novom, u pravom smislu riječi, naglasio je Katić.

Prvi čovjek hercegnovske opštine podsjetio je na zatvaranje granica prema regionu i Rusiji za vrijeme ljetnje turističke sezone, što je za uzrok imalo ostvarenost prometa i prihoda od 15 odsto u odnosu na 2019. godinu, što je “apsolutno poražavajuće”, posebno ako se uzme u obzir kako su druge države našeg regiona regulisale to pitanje.

-Zajednički smo iskazali optimizam da će 2021. godina biti daleko uspješnija, uzimajući u obzir da je počela vakcinacija protiv korona virusa, kako u Rusiji tako i u ostalim državama Evrope i svijeta. Takođe, razgovarali smo i o što hitnijem otvaranju avio linije, redovnog uspostavljanja leta između Rusije i Crne Gore, kako bi nam svi mogli doći jednostavnije nego do sada (preko Istanbula i Beograda), istakao je Katić.

U razgovorima u kabinetu predsjednika Opštine učestvovali su i predsjednik Skupštine opštine Herceg Novi Nikola Samardžić, potpredsjednik Opštine Miloš Konjević, te savjetnici predsjednika Jovan Subotić i Nenad Vitomirović.

Jokić primio najboljeg sportistu Crne Gore i najavio…

0
Prijem najboljeg sportiste

Predsjednik opštine Kotor, Vladimir Jokić, primio je danas najboljeg sportistu Crne Gore za 2020. godinu – Draška Brguljana. Kao kapiten, Brguljan je u januaru ove godine sa crnogorskom vaterpolo reprezentacijom osvojio bronzanu medalju na Evropskom prvenstvu u Budimpešti.

Ponikao u gradskom klubu Primorac, trenutno angažovan u mađarskom Vašašu, Draško Brguljan je uzor brojnim mladim vaterpolistima i sportistima kako Kotora, tako i cijele Crne Gore.

Imajući u vidu da Kotor već godinama nema bazen i da vaterpolisti i plivači dva kotorska kluba   četvrtu godinu treniraju u bazenima susjednih gradova Budve i Herceg Novog, ova nagrada je još veća, kako za Brguljana, tako i za sam Kotor i njegove sportiste.

Predsjednik Jokić je ovom prilikom informisao javnost da će naši vaterpolisti i plivači u najskorijem roku početi sa treninzima u kotorskom bazenu.

Odluku o najboljem sportisti Crne Gore za 2020. godinu donio je, u sada već tradicionalnom izboru, Crnogorski olimpijski komitet.

U Arsenalu nisu uspostavljene adekvatne kontrole – trošilo se nezakonito

0
Pomocni teren FK Arsenal

Interna revizija Opštine Tivat konstatovala je da nijesu uspostavljene adekvatne kontrole u sistemu upravljanja Fudbalskim klubom Arsenal iz Tivta, kao ni u postupku raspodjele sredstava za sport koji je vršila bivša lokalna administracija smijenjenog gradonačenika Siniše Kusovca (DPS).

To se navodi u nacrtu nalaza interne revizije koja je na zahtjev aktuelnog gradonačelnika Željka Komnenovića (NP), u novembru pregledala finansijske knjige FK Arsenal, ali i arhivu tadašnjeg Sekretarija za mlade, sport i socijalna pitanja Opštine, na čijem je čelu bila Darka Ognjanović (DPS).

FK Arsenal koji je amaterski sportski klub ima brojne finansijske probleme, zbog čega su se njegovi igrači minulog vikenda oglasili otvorenim pismom u kojem su naveli detalje teške situacije u klubu i poručili da plate ne primaju od 16. oktobra. Na čelu FK Arsenala nedavno je došlo do smjene jer je u fotelju predsjednika Upravnog odbora sjeo Krsto Bošković (SDP), bivši potpredsjednik Opštine Tivat i nekadašnji predsjednik tivatskog parlamenta. Bošković je na tom mjestu zamijenio DPS-u bliskog tivatskog biznismena Rada Arsića koji je nedavno podnio ostavku na mjesto predsjednika UO na kojem je bio od oktobra 2018.

“Nijesu uspostavljene adekvatne kontrole u sistemu upravljanja FK Arsenal, kao ni u postupku raspodjele sredstava za sport. Smatramo da klub ne upravlja rizikom likvidnosti i isti je doveden u stanje da su neizmirene obaveze duplo veće od iznosa budžeta odobrenog za 2018. godinu“, piše u nacrtu izvještaja, u koji su „Vijesti“ imale uvid.

Interna revizija je utvrdila da ne postoji čak ni akt Opštine o osnivanju sportske organizacije FK Arsenal u skladu sa Zakonom o sportu, da takav akt nikada nije usvojio lokalni parlament, već se registracija Arsenala obavljala na osnovu izjave koju je jula 2014. potpisao tadašnji gradonačelnik Ivan Novosel (DPS). Ona se ne može smatratu osnivačkim aktom jer je Arsenal amaterski klub iz kojeg formalno pravno stoji udruženje građana koji se sportom namjeravaju baviti kao neprofitnom djelatnošću.

Pored ostaloga, piše u izvještaju, iz Sekretarijata za mlade, sport i socijalna pitanja revizorke nisu dobile svu traženu dokumentaciju jer je “sekretarka (Darka Ognjanović – prim.aut.) zabranila samostalnom savjetniku za sport u tom sekretarijatu da daje dokumentaciju reviziji i informacije“.

Revizija je konstatovala da Skupština FK u periodu od početka 2018. do sada nije usvajala programe rada kluba i finansijske izveštaje, koje joj je po Statutu trebalo na usvajanje da podnese UO na čijem je čelu tada bio Arsić. Revizija je te programe i izvještaje, nepotpisane od strane Arsića, dobila od knjigovodstvene agencije koja je vodila poslovne knjige kluba. Na čelu Skupštine FK Arsenal od oktobra 2018. je policajac Duško Obradović koji je istovremeno angažovan i kao tehnički direktor kluba, po ugovoru o djelu, za mjesečnu nadoknadu od 300 eura. Revizija je konstatovala da ovakav angažman Obradovića na te dvije funkcije nije bio legalan jer je riječ o nespojivim dužnostima.

Revizija je konstatovala da Skupština na čijem je čelu Obradović, nije donosila ni odluke o visini naknada predsjednika i članova organa kluba, ali uprkos tome je UO Arsenala dijelio novac ljudima koje je on angažovao na raznim funkcijama u klubu. U 2018. i 2019. na platnom spisku je bilo troje ljudi koji su tada dobili ukupno 7.800 eura (2018.), odnosno 9.150 eura (2019). U ovoj godini na platnom spisku u upravi Arsenala je čak šest ljudi i za njihova primanja će se potrošiti čak 17.600 eura. Obradović koji ove godine od Arsenala dobija ukupno 3.600 eura kao tehnički direktor po ugovoru o djelu koji je sklopio sa predsjednikom UO Arsićem, istovremeno kao predsjednik Skupštinje kluba trebalo je da kontroliše rad Arsića kao predsjednika UO, što je revizija ocijenila neprihvatljivim konfliktom interesa. Istovremeno, revizija je konstatovala da je predsjesnik UO Arsić po sopstvenom nahođenju određivao naknade sekretaru, tehničkom sekretaru i ostalom kadru u klubu, i da je to činio bez odluke Skupštine kluba.

Revizori su utvrdili i da je 1. februara 2019. uprava Arsenala sklopila novi ugovor za pružanje knjigodstvenih usluga po sedam puta većoj mjesečnoj cijeni u odnosu na onu koju je Arsenal istoj toj firmi plaćao godinama ranije. Revizori su konstatovali da izdvajanja iz budžeta Opštine za FK Arsenal rapidno rastu od 2018. kada na čelo Arsenala dolazi Arsić, a u fotelju gradonačenika sjeda Kusovac praćen podrškom sekretarke za sport Ognjanović. Sa 57,5 hiljada eura koliko je Arsenal dobio iz gradske kase u 2017, uplate iz budžeta u 2018. rastu na čak 118.550 eura, dok je plan bio da im se isplati samo 47,5 hiljada eura. Te godine je Arsenalu čak 60 hiljada eura uplaćeno iz tekuće budžetske rezerve.

Novac iz budžetske rezerve dodjeljivan je samo na osnovu odluke Kusovca kao predsjednika Opštine, sa naznakom da će se on odobiti naredne godine od redovnih sredstava koje je Arsenal trebao dobiti iz gradske kase. Međutim, prema nalazu revizora, Arsenal i naredne, 2019. dobija znatno više novca u odnosu na plan budžeta Opštine gdje je bilo predviđeno da im se uplati 103.000 eura, a dobili su čak 162,1 hiljadu eura od čega opet još 57,1 hiljadu iz tekuće budžetske rezerve.

Planom budžeta Opštine Tivat za 2020. za Arsenal je bilo predviđeno izdvajanje ukupno 120.000 eura, a do sada su dobili 106.000 eura, od čega opet do odlaska Kusovca sa mjesta gradonačelnika, 21.000 eura iz tekuće budžetske rezerve. Revizori su konstatovali da je Kusovac Arsenalu davao opštinski novac i prije i mimo redovnih raspodjela te vrste budžetskih sredstava namijenjenih sportu, na osnovu nekompletne dokumentacije, bez detaljnih obrazloženja zašto se novac daje i bez mišljenja nadležnog opštinskog sekretarijata. Revizori su ukazali da se sredstva iz tekuće budžetske rezerve Opštine ne smiju trošiti na takav način i da je potrebno izmijeniti odluku o finansiranju sporta čiji su autori Ognjanovićka i Kusovac.

Revizija je konstatovala da se ne slažu podaci o broju upisane djece u Arsenalovu Školu fudbala sa podacima o prihodima kluba od članarine koju djeca za to plaćaju, te da su obaveze kluba prema sportskom direktoru po tom osnovu, trenutno 19.000 eura.

Zanimljivo, prethodno je sa Antošom Golubom koji obavlja dužnost sporstkog direktora Arsenala, potpisan ugovor da on, mimo redovne plate od 800 eura mjesečno, dobija još čak 1.400 eura mjesečno od članarine najmanje 70 djece koje je on dužan obezbijediti za Arsenalovu Školu fudbala. Po tome, sportski direktor je u svoj džep “pokupio“ najveći dio zvanično ostvarenih prihoda kluba od članarine koji su po podacima knjigovodstva u FK Arsenal 2018. iznosili 16.905, naredne godine 18.565, a do početka novembra u 2020. su bili 11.190 eura.

“Obaveza prema sportskom direktoru (1.400 eura od prihoda od članarine mjesečno -prim.aut.) nije prikazivana kao planirani trošak u finansijskom planu koji je sastavni dio ugovora o sufinansiranju kluba. Takođe, nije definisano ko plaća poreske obaveze po osnovu ove isplate. Obaveze po ovom osnovu su 19.000 eura do 31.12. 2020. prema izvještaju koji nam je dostavljen od kluba“, konstatovali su revizori.

Utvrđeno je i da FK Arsenal već dvije godine nema nikakve prihode od sponzorstava ili donacija, da je web sajt kluba održavala firma povezana sa licem zaposlenim u Sekretarijatu za sport koji je ujedno bio i predsjednik Komisije za raspodjelu budžetskih sredstava sportskim klubovima, te da sada već bivša uprava Arsenala gradonačelniku Komnenoviću nije prijavila da klub pored ostalog, duguje 27,5 hiljada eura za struju, odnosno 19 hiljada eura sportskom direktoru Golubu po osnovu ugovora za Školu fudbala.

Konstatovano je da Arsenal duguje 45,7 hiljada eura na ime plata i honorara, odnosno da ima i nešto preko 14 hiljada eura neplaćenih dugova dobavljačima i pružaocima usluga.

Kusovac nezakonito izdao imovinu opštine

Revizija je konstatovala da je UO Arsenala na čijem je čelu u tom momentu Kusovac, nezakonito izdavala imovinu Opštine – ogradni zid oko fudbalskog stadiona u gradskom parku. Utvrđeno je da Kusovac nedugo prije dolaska Arsića na čelo kluba, jednostrano raskinuo saradnju FK sa Porto Montenegrom koji je, u zamjenu za brendiranje ogradnog zida oko stadiona svojim bojama i bez ispisivanja logoa te firme ili postavljanja bilo kakvih reklama na zidu koji je u kontakt zoni naselja Porto Montenegro, mjesečno klubu uplaćivao čak 12.000 eura. UO Arsenala je međutim, kako su utvrdili revizori, već 15. juna 2018. sklopio ugovor sa firmom “Mediativa“ iz Tivta kojoj je dao u zakup ogradni zid gradskog stadiona za postavljenje reklamnih panoa na period od jedne godine i to po cijeni koja je šest puta manja od one koju je klubu plaćao Porto Montenegro. Ppredsjednik UO FK Arsenal (Arsić prim.aut.) 24.7.2020. donosi odluku kojom se prihvata specifikacija izvedenih radova od strane “Mediativa”, vezano za postavljanje reklamnih panoa-bilborda i drugih radova u svrhu osposobljavanja za nesmetano postavljanje istih, na iznos od 11.560 eura“, stoji u nalazu interne revizije. “Mediativa” je u većinskom vlasništvu Gordane Glavočić, sestre Rada Arsića.

Razorni potres 6,2 po Richteru: razrušeni Petrinja, Sisak, Glina, ima žrtava i ozlijeđenih

0
Ekipe HGSS-a iz ruševina izvukle dvije žive osobe foto Hina

Težak dan za našu zemlju. U snažnom potresu jačine 6,2 prema Richteru koji je u 12:19 pogodio Sisak,  Petrinju i Glinu  broj poginulih  po posljednjim podacima porastao je na sedam.

MUP je potvrdio da je 12-godišnja djevojčica poginula u Petrinji. U ruševinama kod Gline, prema MUP-u, poginulo je pet muškaraca. Velik je broj ozlijeđenih.

Ima ljudi pod ruševinama, čuju se zapomaganja. Ekipa s potražnim psima traže zatrpane.

Sedma žrtva: U ruševinama crkve u Žažini pronađeno beživotno tijelo muškarca

Crkva zemljotres

Vatrogasci su nešto iza 19 sati i 30 minuta, nakon više od šest sati potrage, pronašli tijelo preminulog muškarca u ruševinama župne crkve sv. Nikole i Vida u Žažini, čime se broj poginulih u razornom potresu koji je pogodio središnju Hrvatsku popeo na sedam.

Načelnik općine Lekenik Ivica Perović kazao je za Dnevnik.hr da je muškarac, prema zasad dostupnim infomracijama, preminuo.

U tijeku je policijski očevid te izvlačenje tijela iz ruševina crkve.

Prema informacijama župnika, u ruševinama poginuli je orguljaš koji se u trenutku potresa nalazio u crkvi i čistio orgulje, koje su bile pogođene ranijim potresom.

Prethodno je pronađeno šest žrtava razornog potresa od 6,2  po Richteru čiji je epicentar bio na području Petrinje.

“Iako potraga u ruševinama i dalje traje, s tugom javljamo informacije o smrtno stradalima: djevojčica u Petrinji i petoro muškaraca u Majskim Poljanama”, objavilo je Ministarstvo unutarnjih poslova na Twitteru oko 18 sati.

Uz to, najmanje šest osoba je teško ozlijeđeno, a 20 lakše.

Potraga u ruševinama i dalje traje.

SO Tivat – bivši DPS gradski čelnici negiraju odgovornost za milionske iznose izgubljenog i olako potrošenog novca

0
SO Tivat

Nakon petočasovne rasprave, Skupština Opštine Tivat danas je većinom glasova, usvojila odluku o rebalansku budžeta Opštine za 2020, odnosno odluku o budžetu za narednu godinu.

Pored odbornika vladajue kolalicije NP-BF-GB i SDP koji ima daje podršku u parlamentu, za donošenje ovih odluka glasale su i opozicione HGI i SD, dok je devet odbornika DPS u oba slučaja bilo protiv.

Rebalansom je budžet za ovu godinu sa probitno planiranih 23,6 , smanjen na 19,05 miliona eura a kako je objasnio sekretar za finaskie Jovn Brinić (NP) uzrok za to je nerealizacija kapitalne donacije od 4 miliona eura koju je bivša lokalna vlast DPS-SD-HGI očekivala da će dobiti od bivše Vlade premijera Duška Markovića (DPS) za gradnju bulevara kroz Tivat, lošije punjenje budžeta, te istovremeno povećani neki troškovi zbog ekonomske i kovid krize.

Odbornik DPS i bivši gradonačelnik Siniša Kusovac zatražio je podatke o prihodima budžeta od 16.oktobra kada je smijenjen sa te funkcije do danas, smatrajući da su oni bili dovoljni za podmirenje dospjelih obaveza Opštine koje je bivša, ostavila novoj vlasti.

„Nisu tačne vaše tvrdnje o „sprženoj zemlji“ koju smo vam navodno ostavili. Opština je u septembru isplatila oko 2 miliona eura svojih obeveza i ostalo je još oko 3,5 miliona što bi se u najvećoj mjeri, isplatilo redovnim prihodima do kraja godine jer je u zadnjem kvartalu najbolji prihod od naplate poreza i taksi“- istakao je Kusovac na što mu je Brinić odgovirio da je nova vlast zatekla 3,5 miliona eura obaveza i da je Kusovčeva administracuija nemilice trošila novac iz gradske kase znajući da se u uslovima kovid i ekonomske krize ni izbliza neće ostvariti njene provobitne projekcije o budžetskim prihodima.

„Vi ste ti koji su trebali da smanje apetite kada se vidjelo da para nema niti će ih u ovako vanrednoj situaciji, biti toliko koliko ste planirali. Doveli ste nas u situaciju da mi najviše vremena trošimo na pregovore sa izvršiteljima da nam ne blokiraju račun Opštine zbog dospjelih dugova i da „prikrpimo“ ovaj minimum dovoljan tek toliko da se provučemo kroz ovu godinu. Mi sada plaćamo to što ste vi mislili da je moguće, a u suštini je bilo totalno nerealno“- istakao je Brinić. Odgovarajuli na optužbe Ivana Novosela (DPS) da je rebalans pripremljen mimo zakona i da ne sadrži podatjke o ostvarenju budžeta za devet mjeseci kao reper na osnovu kojega je urašen, on je istakao da je bivša vlast 30.septembra „falsifikovala sve finansijske izvještaje prema Ministarstvu finansija jer u njih nije uvela brojne do tada prispjele obaveze i lažno je prikazala da je Opština likvidna i da nema većih obaveza“.

„Kako smo mogli da vam sa ovim prezentujemo taj vaš izvjeptaj o ostvarenju budžeta za devet mjeseci kada je on lažan? Krili ste neplaćene račune i pravili izvještaje koji nisu objektivno prikazivali pravo stanje. To su teška krivična djela zloupotrebe službenog položaja i davanja lažnih finasijskih iskaza“- poručio je Brinić Kusovcu i Novoselu      . Dejan Risančić (NP) je DPS čelnicima bivše gradske uprave poručio da treba da ih bude sramota kakvo su devastirali gradske finansije raznim štetnim postupcima, partijskim zapošljevanjem i bjesomučnim trošenjem novca građana.

„Ja ne znam kako vi uopšte nakon svega toga, imate smjelosti da bilo što komenarišete o našem predlogu rebalansa i budžetu za narednu godinu kojim pokušavamo da spasimo ovaj grad. Brzo će ipak, doći vrijeme pravde, pa ćete onda imati prilike da na drugom mjestu komenatrišete ove podatke o budžetu“- rekao je on Kusovcu, dok je Miomir Abović (NP) istakao da za „Kusovca nema spasa, jer je on veleizdajnik ovog grada sa višemilionskom štetom koju mu je pričinio.“

Odbornici vladajuće koalicije nabrojali su niz kontroverznih okolnosti u kojima je po njima, Kusovac kao gradonačelnik u proteklom peruiou nanio štetu gradu, prozivajući ga za nezakonita zapošljavanja u Optini, sklapanje fiktivnih ugovora za poslove koji nikada nisu obavljeni, štetan ugovor sa Telekomom po kome u njegovi bivši saradnici uzeli skupe nove mobilne telefone koje otplaćuje Optna, izgubljenih 2 miliona eura u Atlas banci, nenamjenski potrošenih preko 900 hijada eura dobijenih od Vlade za gradnju MR2 pristupnog puta za Luštica Bay, uzimanje 2 miliona eura kratkoročnog kredita za tekuću potrošnju bez odluke parlamenta, stotine hiljada eura štete za nepotrebne sudske sporove, nezakonito isplaćivanje varijabila i pekovremenih sati saradnicima…

„Nevjerovatno odakle Kusovcu hrabrost da kao neko ko je do sada najviše u istoriji Tivta, devastirao njegov budžet, ima smjelosti da bilo što o tom danas ovdje progovori. Dijelom vaših „rezultata“ danima se već prikupljanjem dokumentacije u Opštini, bavi specijalno policijsko odjeljenje pri Specijalnom državnom tužilaštvu. Fascinantna je vaša „moralna hrabrost“ da nešto pričate nakon svega ovoga“- kazao je bivpem gradonačelniku potpredsjednik Opštine Goran Božović (GB).

Kusovac je pored ostaloga, kazao da je preko 900 hihada eura uplaćenih Opštini iz državnog trezora za gradnju MR 2 „vrlo lako nadoknaditi u roku od mjesec dana“  i podvukao da je njegova amdinistracija ove godine imala preko 3 miliona eura neplaniranih troškova prvenstveno zbog pandemije krone. Pozvao je novu vlast da protiv njega podnesu prijave za sve što smatraju da treba i dodao da će, „međutim, i Kusovac da podnosi prijave, a ima i zašto“.

„Degutantno je kada o budžetu priča čovjek koji je o trošku Opštine, više puta riješavao svoje stambeno pitanje. Ja ratu za moj novi mobilni telefon plaćam 64 eura, a Kusovac ratu za stan uzet opštinksim kreditom, plaća samo 60,66 eura mjesečno. Ko to drugi od građana Crne Gore može sebi da dopusti“-zapitao se Andrija Petković (BF) dodajući da „ne zna ko je danas imao degutantniji nastup – Kusovac ili Novosel koji su zajedno Tivat finasijski zavili u crno“.

Predsjednik SO Tivat Andrija Petković

„Ispred vas je vrijeme, pa ćemo se poslije pogledati da vidimo ko je što uradio.“- odgovorio je Kusovac, a u pomoć mu je pritekla i Renata Brergam Grandis (DPS) pozvajući odbornike nove vlasti da  „imaju obzira prema nama jer se ništa neće učiniti ako se ide u ove prepirke“.

„Nećemo da se svađamo oko novca, postoje advokatui i sve to. Nemojmo puno da time zamaramo građanstvo. Kriza jeste, ali će proći.“- kazala je Bergam-Grandis na što je Ivan Starčević iz NVO Matica Boke koji je koristio institut slobodne stolice, kazao da je neprihvatljivo da odbornici koji su za to plaćeni, ovako ležerno prelaze preko najkrupnijih pitanja za građane kakvo je i budžet Opštine.

Uz kritike opozicije da su previše smanjena izdvajanja za kulturu i sport, te objašnjenja vlastu da se zo moralo uraditi u aktuelnoj finansijskoj i epidemiološkoj sutuaciji koja ne dozvoljava održavanje večine kulturnih događaja, usvojena je odluka o budžetu Optine za 2021., planiranom na iznos od 16,94 miliona eura.

„Budžet nije sanacioni jer za plate trošite isto koliko i ove gidine. Otpuštate ljude u uslovima krize. Budžet nije ni razvojni jer je kapitalni dio manji nego ikada u proteklih10 gidina.“- kritikovao je Ivaan Novosel , na što mu je Andrija Petković odgovorio da je to „politilki promiskuitetna priča“.

„Vi ste, partijski zapošljavajuči i kupujući „sigurne glasove“, navukli 40% zaposlenih u Opštinu koji su klasični tehnološki višak. Mi njima moramo u narednih ghodinu dana davati plate, odnosno otpremnine. To što ste radili je ljudski nemoral i ljudsko dno. Nije vas bilo briga za budžet kada ste se, dan nakon što ste smijenjeni sa mjesta predsjednika SO, pojavili u Opštini i tražili da vam se isplaćuje plata i u narednih godinu dana“- odgovorio je je Petković Novoselu.

Gradonačenik Željko Komnenović (NP) je podvukao da je budžet za 2021. planiran na 16,94 miliona objektivno još manji jer u njega knjigovođstveno, ulazi i 2 miliona eura opštinksog novca kojeg je bivša DPS-SD-HGI vlast „zaboravila“ i izgubila u Atlas banci prije njegnog stečaja.

„Mi sada „krpimo rupe“ koje ste nam ostavili i balansiramo svaki dan da nam neko ne blokira račun Opštine. Biće urađene renzije poslovanja u svim opštinskim organima, lokalnim preduzećima i ustanovama da vidimo objektivno na čemu smo i kako se radilo u proteklom periodu.“- najavio je Komnenović.

Većinom glasova, pet uz izjašnjavanje protiv odbornika DPS-a, SO Tivat je donijela odluku o dugoročnom zaduženju Opštine za prevladavanje problema finansijske solventnosti, u iznosu od 3 miliona eura, sa rokom otplate od šest godina.

Preminule dvije osobe, 435 novoinficiranih, Tivat 16, Kotor 14, H.Novi 10

0
Covid

U posljednja 24 sata u Crnoj Gori je registrovan 435 slučaja koronavirusa. Kako je saopšteno iz Instituta za javno zdravlje (IJZ), prijavljena su dva smrtna ishoda povezana sa Kovid-19 i to kod pacijenata iz Podgorice i Nikšića. Preminuli su imali 66 odnosno 65 godina.

Novootkriveni su iz sljedećih opština:

opština oboljeli
Podgorica 145
Nikšić 89
Bar 56
Budva 51
Tivat 16
Kotor 14
Pljevlja 12
Bijelo Polje 10
Herceg Novi 10
Danilovgrad 7
Cetinje 6
Kolašin 5
Berane 4
Ulcinj 4
Andrijevica 2
Tuzi 1
Mojkovac 1
Petnjica 1
Plužine 1

“Laboratorije Instituta za javno zdravlje, druge javne i privatne laboratorije koje se bave dijagnostikom infekcije novog koronavirusa su od poslednjeg presjeka završile analize i Institutu dostavile rezultate za 1627 uzoraka na novi koronavirus među kojima je ukupno registrovano 435 novopozitivnih”, naveli su iz IJZ.

Do 17:30 sati prijavljen je oporavak 619 pacijenata.

“Uzimajući u obzir sve novootkrivene slučajeve kao i broj oporavljenih ukupan broj trenutno aktivnih slučajeva Kovid-19 u Crnoj Gori iznosi 8.901”, dodaje se.

Od početka godine ukupan broj registrovanih slučajeva infekcije novim korona virusom je 47.404.