Predsjednici Skupštine i Opštine Kotor biće izabrani najvjerovatnije do sredine naredne sedmice. Za gradonačelnika biće predložen njen bivši čelnik, odbornik Demokrata Vladimir Jokić, dok je za poziciju šefa lokalnog parlamenta kandidat Dejan Vukšić sa liste “Za bolji Kotor”.
Vlast u Kotoru vršiće Demokrate, savez “Za budućnost Kotora” i Građanski pokret URA, koje su postigle postizborni dogovor.
“Nema više nikakvih prepreka za uspostavljanje vlasti u skladu sa izraženom voljom građana Kotora. Ostali su samo tehnički detalji o kojima ne bih opterećivao javnost. Ono što je sasvim sigurno jeste da ćemo najkasnije do sredine naredne nedjelje imati izabranog i predsjednika Skupštine i predsjednika opštine i da ćemo ono što je bila volja građana sprovesti u djelo”, rekao je Jokić.
Kandidat za predsjednika SO Kotor Dejan Vukšić iz koalicije “Za budućnost Kotora”, kazao je da potpuna saglasnost oko formiranja buduće vlasti u Kotoru, koju su postigli sa Demokratama i GP URA, podrazumijeva da je pripremljen tekst principa zajedničkog djelovanja, kao i koalicioni sporazum koji pored ostalog predviđa i raspodjelu političkih funkcija.
“Dokumenti će biti potpisani u narednih dan-dva, nakon čega će biti zakazan nastavak prve sjednice novoizabranog skupštinskog saziva Opštine Kotor gdje će biti izabran predsjednik Skupštine, a nakon toga sazvana drugu sjednicu skupštinskog saziva u roku od tri dana gdje će biti izabran i predsjednik opštine”, kazao je Vukšić.
Na lokalnim izborima 30. avgusta Demokratska partija socijalista je osvojila 12 mandata, Demokratska Crna Gora devet, lista “Za budućnost Kotora” sedam, URA, Socijalisti Crne Gore, Socijaldemokratska partija (SDP), Socijaldemokrate i Liberalna partija po jedan mandat.
Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je u srijedu u Dubrovniku kako se financiranje velikih infrastrukturnih projekata i prije koronakrize najviše temeljilo na europskim fondovima pa stoga neće biti zastoja u ostvarenju tih projekata.
“Koronakriza nas je pogodila i u prvom rebalansu smo imali minus od pola milijardi kuna, ali se nadam da ćemo do kraja godine ostati na toj razini. Uz turizam, promet je najviše pogođen koronakrizom, od Jadrolinije do Croatia Airlinesa i Hrvatskih autocesta. Oslanjamo se na evropske fondove i Covid fond, sredstva koja su nam na raspolaganju”, naveo je Butković.
Butković je na radnom sastanku na temu prometne povezanosti te županijerekao kako su Zračna luka Dubrovnik, čije je proširenje završeno, i Pelješki most, koji se uspješno gradi, dva infrastrukturna projekta ukupne vrijednosti oko 4,5 milijardi kuna koja su obilježili dosadašnje razdoblje financiranja iz EU fondova.
“U pripremi smo ostalih infrastrukturnih projekata za novu omotnicu EU fondova, kao i iz sredstava iz Covid fonda. Velik dio od 22 milijarde eura bit će namijenjeno infrastrukturnim projektima, poglavito u prometu”, najavio je Butković.
Autocesta do Dubrovnika za 9 milijardi kuna
Na sastanku je predstavljena studija izvodljivosti autoceste od Ploča do Dubrovnika, nakon koje slijedi izrada studije utjecaja na okoliš, a potom lokacijske i građevinske dozvola. “Vrijednost izgradnje autoceste do Osojnika iznosit će oko 9 milijardi kuna”, napomenuo je Butković.
Također gotove su i studije izvodljivosti brze ceste od Osojnika do Zračne luke Dubrovnik te brze ceste na Pelješcu, a zaobilaznica Orebića dobila je studiju utjecaja na okoliš. U projekte županijske lučke infrastrukture ulaže se oko 600 milijuna kuna, od čega 500 milijuna kuna iz europskih fondova. “Nakon dugo vremena ulažemo u lukobrane i rive i dobro je da je ova županija po tome predvodnica”, rekao je Butković.
Bačić: Autocestu graditi sredstvima EU
Predsjednik Kluba HDZ-a u Hrvatskom saboru Branko Bačić iskazao je očekivanje da se prvi kilometri autoceste na području najjužnije hrvatske županije zaista i izgrade. “Ne možemo i ne smijemo ostaviti županiju samo na državnoj cesti. Studija je pokazala da je autocesta potrebna, a sredstva moramo osigurati iz sredstava EU. Uz Pelješki most, ona će predstavljati okosnicu budućeg gospodarskog razvitka županije”, rekao je Bačić.
Na kritiku saborske oporbe zbog dvotjedne stanke Bačić je odgovorio kako će Sabor ukupno do kraja godine od šesnaest tjedana zasjedati njih četrnaest. “Ako oporba nije sposobna pripremiti svoje politike o dati odgovore na bitne izazove, onda to nije problem dimenzije vremena, već nesposobnosti i neznanja. Kada bi godina imala 600 dana, njima bi bilo malo vremena za reći nešto kvalitetno i važno za hrvatsko društvo”, rekao je Bačić.
Dodao je kako ga je iznenadilo pismo predsjednika Milanovića za saziv Vijeća za nacionalnu sigurnost, jer je riječ o kopernikanskom obratu u njegovom načinu rada. “Do prije nekoliko dana tvrdio je da se strašan događaj na Markovu trgu može dogoditi bilo gdje u Hrvatskoj, čime je sve relativizirao. Važno je da sve institucije u Hrvatskoj funkcioniraju te da se utvrde sve okolnosti slučaja. Osim sjednice, potrebno je da i mi političari djelovanjem smirimo tenzije u društvu”, rekao je Bačić.
Dobroslavić: Pripreme za projekte teku dobro
Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić ocijenio je Pelješki most s pristupnim cestama ključnim projektom, ali i da predstoji daljnje povezivanje unutar županije.
“Pripreme za sve projekte teku dobro. Naša je želja da se dionica autocesta uvrsti u Jadransko-jonski koridor, što će omogućiti lakše financiranje iz fondova EU. Moramo osigurati povezanost modernim prometnicama, od dnevnih migracija s Pelješca i doline Neretve pa do osiguranja ‘zlatnog sata’ za sve žitelje županije i bolje protočnosti prometa u turističkoj sezoni”, naveo je Dobroslavić.
Francuska je prešla milion zaraženih osoba koronavirusom, a u Njemačkoj je prvi puta zabilježen dnevni porast od preko 10.000 novih infekcija, pokazuju podaci Sveučilišta John Hopkins i instituta RKI.
Francuske vlasti u srijedu su objavile da je u toj zemlji 26.676 novih slučajeva, što je šesti put u 12 dana da zemlja ima preko 25.000 novozaraženih.
Španjolska je također prešla broj od milion zaraženih koronavirusom, pa su te dvije zemlje daleko ispred svih drugih zemlja EU-a po broju inficiranih.
Broj potvrđenih slučajeva u Njemačkoj narastao je u jednom danu za 11.287, pokazuju podaci Instituta Robert Koch (RKI) za zarazne bolesti u četvrtak.
U organizaciji Centra za očuvanje i razvoj kulture manjina Crne Gore u četvrtak 22. oktobra sa početkom u 19 sati u Galeriji solidarnosti u Starom gradu biće održano multimedijalno veče pod nazivom “Kotor – kroz pjacete i kalete”, saopšteno nam je iz Centra za očuvanje i razvoj kulture manjina Crne Gore.
Kako navode, programom u Kotoru nastavlja se manifestacija “Svi smo mi Crna Gora – bogatstvo različitosti” koja će se održati u nekoliko crnogorskih gradova.
“Kazivanjem o bokeljskom pomorstvu, dobrotskoj čipki, botunadama, klapama i drugim programskim segmentima, oživjeće se duh drevnog Kotora i osvijetliti bogata tradicija Boke Kotorske.
Učesnici programa su dječja klapa “Marineri”, Slavko Dabinović, Mila Moškov, Slađana Vučetić, klapa “Maris” i Dolores Fabian.
Moderator programa će biti Miomir Maroš” – saopštili su organizatori.
“Od početka pandemije virusa COVID19 u Crnoj Gori, u martu ove godine, mnogi građani su izgubili priliku da privređuju. Među njima, na rub egzistencije dovedeni su i crnogorski muzičari, čiji posao umnogome zavisi od rada ugostiteljskih objekata“, saopštili su iz Građanskog pokreta URA.
Kako navode iz ove partije, rješavanju ovog pitanja mora se hitno pristupiti.
,,Muzičarima je rad omogućen nepuna tri mjeseca, tokom maja, avgusta i septembra. Pa i tad, tek je nekolicina, od hiljada njih koji rade u Crnoj Gori, dobila priliku da nastupa, zbog posljedica koje su mjere Nacionalnog koordinacionog tijela (NKT) ostavile na budžete ugostitelja. Osam mjeseci nemaju redovna primanja. Nadležne institucije nisu im obezbijedile nikakvu pomoć, ni u vidu subvencija, koje mogu da budu polazna tačka, kao što je to urađeno u slučaju drugih umjetnika u Crnoj Gori. Apelujemo na njih ovim putem da razmotre ovaj problem i što prije dođu do rješenja“, ističu iz URE.
Napominju da se ne smije zaboraviti doprinos koji su muzičari, kao javne ličnosti, dali tokom kampanje Ostani doma.
“Uticali su na građane putem medija i društvenih mreža, i animirali online one koji su ostajali u svojim kućama. Oni su građani ove zemlje i bore se za osnovne životne potrebe. Kao što je za sve profesije iznađen način nastavka poslovanja, tako je neophodno da to učinimo i za ovu“, zaključuju iz URE.
Inspekcija sigurnosti plovidbe je postupajući po ovalašćenjima koja joj daju nedavno izmijenjeni i dopunjeni Zakon o sigurnosti pomorske plovidbe, konačno je stavula tačku kna dugogodišnje sporenje mještana Obale Đuraševića u Krtolima kod Tivta i pojedinih brodara koji su na mjesnom pristaništu mulo Bazdanj na Lukačevini, ranije godinama dugotrajno stacionirali i vezivali svoja plovila.
To je najčešće bio slučaj sa hidrograđevinskom kompanijom „Briv Construction“ iz Kotora koja je prije desetak dana pokušala da na mulu Bazdanj iz svoj trajekta „Vasilije“ istovari jedan veliki bager gusjeničar, ali je to sprijelila blokada od strane mještana Krtola i njihova 24-časovna dežurstva koja su trajala danima. Inspektor sigurnosri plovidbe iz Kotora Željko Lompar tada je naložio zapovjendiku trajekta „Vasilije“ da se taj brod udalji iz akvarirui/juma mula Bazdanj, ali je postupak inspekcijskog nadzora na licu mjesta prekinut nakon što su ga, prema navodima Lompara, nekolicina mještana verbalno napala i prijetila mu, zbog čega ih je on prijavio policiji. U međuvremenu, prošle je nedjelje inspekcijski nadzor nastavljen u prostorijama preduzeća „Morsko Doobro“ u Budvi koje je upravljač državnom svojinom – mjesnim pristaništem mulo Bazdanj na Lukačevini.
„Tom prilikom konstatovano je da je Morsko Dobro kao upravljač ovim pristaništem, prekršilo odredbe dva člana Zakona o sigurnsoti pomorske plovidbe jer nije obezbjioedilo da se mjesno pristanište koristi na siguran i zakonom propisani način. Stoga im je izdato riješenje kojim je Morsko Dobro obavezano da u roku od 60 dana na mulu Bazdanj postavi informacionu tablu sa jasno navedenim maksimalnim dimenzijama plovila koja mogu ovdje pristati i zadržati se najduže do 15 minuta radi operacije iskrcaja i ukrcaja putnika ili tereta, onako kako to i zakon i Nautilčki plan za ovo područje predviđaju za pristaništa.“- kazao je „Vijestima“ Lompar dodajući da po tome, na mulu Bazdanj ne može pristati plovilo duže od 12 mjetara i sa gazom većim od 2 metra.
Dodao je da je Morsko Dobro dobilo i rok od sedam dana da sa operativne površine mula Bazdanj ukloni tamo već duše vrijeme prisune veće kamene gromade. Lompar je kazao da je MorskoDobro kao institucija koja u ime države upravlja obalom i lokalnom pomorskom infrastrukturom kakva su mjesna mula i pristanipta, dužno da na njima sprovodi red, a da će Inspekcija sigurnosti plovidbe reagovati u svakom slučaju kada joj Morsko Dobro kao upravljač, prijavi kršenje tog reda koje ima uticaj na sigurnost na moru.
Sa druge strane, iz Morsko Dobra navode da su oni dugi niz godina pokušavali da spriječe nered na mulu Bazdanj i dugotajno privezivanje većih plovila na toj lokaciji, ali da u tome nisu imali dobru saradnju sa Inspekcijom sigurnosti plovidbe koja se proglašavala nenadležnom.
„U jednom periodu se Inspekcija sigurnosti plovidbe proglašavala nenadležnom pa nije reagovala. Kad je riješeno pitanje nadležnosti trebalo je da se utvrdi status mula Bazdanj jer bez toga inspekcija još uvijek, navodno, nije mogla reagovati. Kad se naruše tradicija i običajno pravo, samo državni organi (inspekcije), mogu uspostaviti red. Dakle, za ovakve slučajeve trebalo bi imati do tančina preciziranu regulativu. Naši aktuelni propisi, koji definišu status objekata obalne infrastrukture, se odnose samo na luke dok su izostavljene ponte i mandraći – mala pristaništa i privezišta a u katastarskoj evidenciji za parcelu na kojoj je mulo/ pristanište Bazdanj upisanna je namjena „Šuma 3. klase“. U takvim okolnostima a s ciljem zaštite javnog interesa i urednog korišćenja morskog dobra, JP Morsko dobro je pokrenulo inicijativu da se u Programu privremenih objekata, Bazdanj i druge frekventnije ponte, definišu kao pristaništa, bez mogućnosti njihovog korišćenja za duže vezivanje plovila.”- saopštili su iz Morskog Dobra napominjući da nakon 2018. do kada je mulo Bazdanj bilo u zakupu Komunalnog preduzeća Tivat, nisu ponovno oglašavali davanje te lokacije u zakup zbog imovinsko-pravnih i problema u katastru koji su se pojavili na parceli na kojoj je mulo i izgrađeno.
“Sadašnjim stavom inspektora sigurnosti plovidbe da se Bazdanj tretira kao pristanište i to za plovila manje dužine od njegovog čeonog dijela, definitivno se utvrđuje željeni režim korišćenja ovog objekta. Kao preduzeće koje ima operativnu a ne upravnu funkciju, aktivno radimo na zaštiti, sanaciji i uređenju ponti i mandraća. Svo vrijeme ukazujemo na potrebu unapređenja regulatornog okvira a kroz učešće u pripremama propisa uspjeli smo afirmisati stavove po kojima su kod nas definisani pojmovi „komunalnog veza“, „gradske luke“ i sl. Zato smatramo da smo uradili i više od formalnih obaveza i uvjeravamo sve da nema bojazni da će ovo Javno Preduzeće odustati od rada u javnom interesu i uspostavljanja reda u korišćenju morskog dobra.”- porućili su iz Morskog Dobra.
Ovakvim razvojem situacije konačno mogu da budu zadovoljni mještani Obale Đuraševića koji se već godinama zalažu za uklanjanje digotrajno vezanih hdrograđevinskih i drugih plovila sa mula Bazdanj i njegovo privođenje osnovnoj namjeni – mjesnog pristaništa za manja ribarska i turistička plovila. Mještani su do sada tim povodom preko svog advokata pokretali i više inicijativa za postupanje inspekcijskih organa, a prijavljivali su nadležne u Morskom Dobro, Ministarstvu pomorstva I saobraćaja i kompaniji “Briv Construction” smatrajući da namjerno i zbog navodnih koruptivnih radnji, oni ne žele da sprovredu u djelo zakon i propise.
Svečana sjednica Skupštine opštine Herceg Novi, povodom praznika grada 28. oktobra, ove godine će po prvi put biti upličena u Domu kulture u Bijeloj.
Radovi na ovom zdanju, koje je godinama bilo oronulo i zapušteno, počeli su početkom mjeseca i sala će do sledeće sedmice biti spremna da primi zvanice, čiji broj će biti ograničen u skladu sa propisanim epidemiološkim mjerama.
U proteklom periodu su u potpunosti zamijenjene elektro instalacije, rasvjeta unutar objekta je stavljena u punu funkciju, montirani su topovi koji će osvjetljavati fasadu, a narednih dana će biti montiran video nadzor.
Danas je počelo krečenje unutrašnjih zidova i montiranje skele za uređenje fasade, što je posao vrijedan nešto više od 10 hiljada eura, a finansira ga Opština Herceg Novi. Takođe, lokalna uprava je prošle zime finansirala sanaciju krova na ovom zdanju, pa je konačno riješen problem prokišnjavanja, zbog kojeg sala godinama nije bila upotrebljiva.
Mještani i članovi Savjeta Mjesne zajednice Bijela su se udružili i dobrovoljno pomažu uređenje ovog objekta. Oni su do sada završili hoblovanje i započeli lakiranje pozornice, postavili zavjese na scenu i prečistili salu. U toku je i uređenje kupatila sa 12 kabina, velikog hola, kao i čišćenje pomoćnih prostorija.
„Odluka o održavanju sjednice u sali Doma kulture donijeta je sa željom da se afirmiše sve ono što su mještani Bijele, u saradnji sa lokalnom upravom, uradili kako bi ovo zdanje revitalizovali i vratili u funkciju. Udruženim snagama pokrenuto je više akcija čišćenja, a potom i uređenja objekta koji je godinama propadao, prepušten zubu vremena. Za kratak period glavne prostorije uređene su na način da se u njemu može održati svečana sjednica. Cilj je da po završetku svih planiranih radova ovo ponovo bude objekat na ponos gradu, koji s pravom nosi naziv dom kulture“, kazao je predsjednik Skupštine opštine Herceg Novi, Nikola Samardžić.
Samardžić dodaje i da je sala Doma kulture površinom veća i ima više mjesta za sjedanje od Dvorane Park, što je u trenutnim okolnostima veoma značajno zbog obaveze da se tokom održavanja svečane sjednice ispoštuju epidemiološke mjere koje je propisalo Nacionalno koordinaciono tijelo za zarazne bolesti.
Ukrajinci u tonućem malom gumenjaku u međunarodnim vodama Jadrana - foto UPSUL
1 od 3
Ukrajinci u tonućem malom gumenjaku u međunarodnim vodama Jadrana - foto UPSUL
Pronalazak ugrozenih Ukrajinaca
Oštećeni gumenjak kojim su Ukrajinci zavrsili daleko od obale na palubi SAR-1 spasilackog čamca UPSUL_
Pripadnici Uprave pomorske sigurnosti i upravljanja lukama Crne Gore (UPSUL) u saradnji sa pripadnicima Sektora granične pomorske policije (SGP), pronašli su danas u međunarodnim vodama južno od Ulcinja i spasili dva ukrajinska državljanina koji su se na malom gumenjaku našli u veoma opasnoj situaciji.
Pomorsko operativni centar UPSUL je jutros oko 9 sati primio informaciju od strane SGP- Regionalni centar Jug iz Bara, da se na 13 nautičkih milja južno od uvale Valdanos, nalaze u malom gumenom čamcu, dva ukrajinska državljanina, kojim je potrebna hitna evakuacija.
“Operateri na POC, Krgović i Nikočević su odmah detektovali malo plovilo putem VTMIS radarskog sistema, i angažovali dva brza plovila SAR-1 sa posadom Koković i Karađuzović i SAR-5 (Asović i Begović). Naša plovila koja su formilara liniju pretrage morskog prostora, zajedno sa čamcem SGP Bar, i uputili se van teritorijalnog mora Crne Gore, u međunarodne vode. Poslije sat vremena pretrage, čamac SAR-5, je prema instrukcijama dobijenih od strane SGP Bar, uočio mali gumeni čamac dužine tri metra sa dvije osobe na njemu”- ispričao je večeras načelnik Službe traganja i spašavanja na moru u UPSUL, Žarko Lukšić.
Prema njegvim riječima, ukrajinski državljani su bili iscrpljeni od dužeg boravka i plutanja na moru, te prodora vode u mali gumenjak, a sa kojim su se borili cijelo vrijeme.
“Nakon ukrcaja na čamac SAR-1, pružena im je prva medicinska pomoć i odmah potom su se sva plovila koja su učestvovala u akciji, uputila ka luci Bar. Ovdje su spašeni ukrajinski državljani predati nadležnim organima radi utvrđivanja okolnosti pod kojima su se našli sa malim plovilom, van dozvoljenog područja plovidbe, a samim tim i ugrozili svoje živote.”- istakao je Lukšić dodajući da je kompletna ova akcija traganja i spašavanja na moru trajala svega nepuna tri sata, pri čemu su spasiocima na ruku išle povoljne vremenske prilike i dobra vidljivost.
Laboratorije Instituta za javno zdravlje (IJZ) su od posljednjeg presjeka završile PCR analizu 691 uzorka na novi koronavirus i registrovali 177 novopozitivnih slučajeva infekcije. Prijavljena su i tri smrtna ishoda, saopštio je IJZ.
Novopozitivni slučajevi infekcije su iz sljedećih opština:
opština
oboljeli
Podgorica
99
Nikšić
30
Cetinje
10
Bijelo Polje
9
Bar
8
Mojkovac
5
Kotor
3
Kolašin
3
Berane
2
Danilovgrad
2
Žabljak
2
Ulcinj
1
Pljevlja
1
Budva
1
Tivat
1
“Od jučerašnjeg presjeka Institutu su prijavljena tri smrtna ishoda povezana sa COVID-19 infekcijom i to kod pacijenata iz Bijelog Polja, Podgorice i Nikšića, rođenih 1952, 1930 i 1960. godine, a koje su prijavili Klinički centar Crne Gore, Zavod za hitnu medicinsku pomoć i OB Nikšić”, ističu u saopštenju.
Navode da ukupan broj preminulih povezanih sa COVID-19 infekcijom od početka juna iznosi 241, a od početka godine 250.
“U posljednja 24 sata prijavljen je oporavak kod 234 pacijenta”, kaže se u saopštenju.
Ukupan broj, kako navode, trenutno aktivnih slučajeva COVID-19 u Crnoj Gori iznosi 4.004.
“Od početka godine ukupan broj registrovanih slučajeva infekcije novim koronavirusom je 16.069”, zaključili su u saopštenju.
U Opštini Tivat danas je održana press konferencija na kojoj su govorili predsjednik opštine Željko Komnenović i predsjednik Skupštine opštine Tivat dr Andrija Petković, na temu stanje opštinskog Budžeta.
“Prezentujemo vam preliminarne podatke koje je dostavio opštinski Sekretarijat za finansije i lokalne javne prihode. Sa naše strane uslijediće interna i eksterna revizija poslovanja Opštine Tivat,” naglasio je predsjednik opštine i dodao kako bi metod dosadašnjeg upravljanja lokalne uprave nazvao metodom “spržene zemlje”, jer “kada nemate sredstava, nemate čime ni raditi. Sva dugovanja i potraživanja, zarade zaposlenih, Opština će redovno izmirivati uprkos teškom finansijkom stanju.”
Na dan 16. oktobar 2020. Opština Tivat ima prispjelih obaveza u iznosu od 3.504.330,00€. Najveći dio ovih obaveza je odavno prispio za plaćanje, a drugi dio prispijeva do polovine decembra, isključujući plate i doprinose zaposlenih za naredna dva mjeseca. Predsjednik je nabrojao samo neke od obaveza prispjelih na naplatu: račune za javnu rasvjetu od maja mjeseca, dug od 273.304,00€ izvođaču radova na Centru za djecu sa smetnjama u razvoju, dug od 171.700,00€ za asfaltiranje ulica, dug od 111.873,00€ za radove na šetalištu Belani… Do polovine decembra Prvoj Banci je potrebno vratiti 1.111.088,00€ od kratkoročnog kredita u iznosu od 2 miliona eura, koji je uzet početkom godine. Ratu od 300.000,00€ treba vratiti do prekosjutra.
„Na isti dan Opština je na računima imala raspoloživih sredstava u iznosu od 419.438,00€ od čega su 352.511,00€ sredstva od overdraft kredita kod Prve Banke, što znači da je tog dana Opština Tivat imala manje od 70.000,00€ svog raspoloživog novca. Trenutno raspolažemo sa oko 150.000,00€ budući da su stigle određene uplate.“ – kazao je predsjednik i pozvao građane da „budu lokal patriote i da plate poreze na nepokretnosti za ovu godinu, tako da bi mi počeli da radiom na sanacionom planu.“
Na početku svog izlaganja dr Andrija Petković je naglasio da je konferencija za novinare „korak kojim smo pokazali namjeru da budemo transparentni“, i dodao: „Imamo odgovornost ne prema ma kojim političkim subjektima, već odgovornost prema građanima. Zato javno prezentujemo sve što je anti-tivatska vlast radila tokom prethodnih godina“.
„Prethodna vlast je u 2020. godinu ušla sa 2.879.162,00€ sredstava prenesenih iz 2019. Početkom godine uzeli su kredit od Prve Banke i zadužili nas 2 miliona eura. Sve to, uz redovne prihode Opštine, im je bilo malo u izbornoj godini – nego su nam ostavili 3,5 miliona eura obaveza koje odmah moraju da se plate.“ On je naveo da Opštinu naredne godine očekuje početak otplate dva kredita KfW banke za izgradnju PPOV i kanalizacije, isplatu naknade vlasnicima zemlje na Klačini, koja će nas koštati najmanje 2,5 miliona eura.
Predsjednik Skupštine opštine je naveo da se nakon izbora Opštini Tivat pravila namjerna ekonomska šteta kako bi Opština bila predata u što gorem stanju. „Samo sedam dana prije razrješenja sa funkcije Siniša Kusovac je potpisao ugovor s firmom Civil Engineer o izgradnji saobraćajnice MR2, u iznosu od 1.149.524,00€. A da pritom u budžet Opštine Tivat nije uplaćen niti 1 cent kapitalnih donacija od Vlade CG, iako ovaj put treba da finansira Vlada, odnosno njena Direkcija za javne radove. Sve to Kusovac radi u trenutku kada zna da je Opština Tivat već u dugu od 3,5 miliona eura.“
Na pitanje novinara o načinu na koji će lokalna uprava sanirati postojeće finansijsko stanje, predsjednik opštine najavio je sanacioni plan kroz Budžet za 2021. godinu, nužnu racionalizaciju broja zaposlenih u lokalnoj upravi i redovan kontakt sa povjeriocima. Takođe, novinare je interesovala sudbina potraživanja prema kompaniji „Adriatic Marinas“ kada je u pitanju regulisanje međusobnih obaveza Opštine Tivat sa ovom firmom. Predsjednik opštine nagovjestio je da se radi na analizi mišljenja koje je o ovom slučaju Opštini Tivat dostavilo Specijalno državno tužilaštvo i da će se raditi na rješenju koje će biti u interesu Opštine Tivat.
Predsjednik Skupštine dr Andrija Petković naglasio je: „Ne želim da neko misli kako je u pitanju revanšizam i da iznosimo situaciju koja je nerealna, crnja nego što jeste. Ovo su egzaktne brojke, a mjere koje planiramo su najnužnije mjere koje moramo da preduzmemo kako bismo Opštinu vratili u normalan način funkcionisanja. Onako kako je išlo, u nekom trenutku je moralo prestati.“
Upitan da prokomentariše krivične prijave protiv bivšeg predsjednika opštine, Komnenović je rekao da to ne bu komentarisao do sudskog epiloga. „Ono što je sigurno je da je šteta nanesena gradskoj kasi i da će neko za to morati da odgovara“.