Švajcarska uvela vanredno stanje

0
Svajcarska

Vlada Švajcarske je večeras uvela vanredno stanje u zemlji u cilju suzbijanja širenja koronavirusa i naredila zatvaranje prodavnica, restorana, barova i drugih objekata.

Radiće prodavnice hrane i ljekova, ali neće objekti za zabavu i razonodu, koji će biti zatvoreni do 19. aprila.

Predsjednica Švajcarske Simoneta Somaruga rekla je da se mora učiniti sve što je moguće da se uspori širenje koronavirusa.

Ona je pozvala građane da se socijalno distanciraju i da poštuju smjernice vlade.

Švajcarska je ranije uvela granične kontrole za ljude koji dolaze iz pogođenih oblasti, a sada je provjere uvela i na granici sa Njemačkom, Austrijom i Francuskom.

Vlada je odobrila korišćenje do 8.000 vojnika za pomoć u bolnicama i drugim mjestima.

U Švajcarskoj je zaraza koronavirusom potvrđena kod više od 2.300 ljudi, od kojih je umrlo 19 osoba.

U pandemiji korona virusa u Italiji broj umrlih popeo se na 2.158 osoba

0
italija-koronavirus Izvor: ALBERTO PIZZOLI / AFP

Angelo Borrelli, direktor Civilne zaštite Italije, u ponedjeljak popodne kazao je da je u protekla 24 sata preminulo 349 osoba od COVID-19, ali i da je broj novozaraženih korona virusom u padu, prenosi Anadolu Agency (AA).

Ukupan broj umrlih u pandemiji korona virusa u Italiji popeo se na 2.158 osoba. Prema Borrellijevim riječima, potvrđeno je 2.470 novih slučajeva zaraze korona virusom, pa je ukupan broj sada aktivnih 23.073.

“Broj novih pozitivnih slučajeva je u padu, čak i ako nema podataka iz Puglije i provincije Trento. Ali, trend je u padu. Imamo 47 pacijenata koji su se preselili iz Lombardije u druge regione u centre za zdravstvene usluge”, rekao je Borrelli, prenose italijanski mediji.

U Italiji je od početka širenja korona virusa zabilježeno ukupno 27.980 oboljelih od COVID-19. Do sada je izliječeno 2.749 osoba, dok se trenutno na intenzivnoj njezi nalazi 1.851 pacijent.
Svjetska zdravstvena organizacija (WHO) 11. marta je zbog širenja korona virusa proglasila “globalnu pandemiju”. Od COVID-19 u svijetu je umrlo više 6.600 ljudi, a potvrđeno je preko 160.000 slučajeva zaraze korona virusom u više od 145 zemalja.

Crna Gora – Obustavlja se sav međunarodni putnički saobraćaj

0
MONTENEGRO-AIRLINES

Nacionalno koordinaciono tjelo za zarazne bolesti donijelo je odluku o obustavljanju javnog prevoza putnika u međunarodnom drumskom, željezničkom i vazdušnom saobraćaju. Državi organi, organi državne uprave, lokalne samouprave i lokalne uprave obavezuju se da lična dokumenta izdata nakon 2008. a kojima je istekao rok važenja, smatraju važećim.

Ministarstvo zdravlja naredilo je nove mjere, saopšteno je iz Vlade.

-Obustavlja se javni prevoz putnika u međunarodnom drumskom, željezničkom i vazdušnom saobraćaju;

– Državni organi, organi državne uprave, organi lokalne samouprave i lokalne uprave obavezuju se da lična dokumenta (lična karta, pasoš i vozačka dozvola), koja posjeduju građani, izdata nakon 2008. godine, a kojima je istekao rok važenja, po osnovu kojih ostvaruju pred tim organima neko svoje pravo ili izvršavaju obavezu, smatraju važećim;

– Ograničava se broj građana u šalter salama područnih jedinica i filijala Ministarstva unutrašnjih poslova i drugih organa državne uprave, tako što u šalter sali, nezavisno od površine, ne može da boravi više građana od broja postojećih šalterskih mjesta.

Vlada ponavlja da će svim našim državljanima u inostranstvu omogućiti povratak u zemlju.

“Svi putnici iz inostranstva moraće po povratku u zemlju da provedu u karantinu najmanje dvije sedmice. Ovo su najnovije privremene mjere koje je Ministarstvo zdravlja donijelo nakon današnje sjednice Nacionalnog koordinacionog tijela za zarazne bolesti radi sprečavanja unošenja zaraznih bolesti u zemlju, suzbijanja i sprečavanja prenošenja u druge zemlje, kao i zaštitu stanovništva Crne Gore od novog virusa.

Posebni slučajevi koji su predmet međudržavne saradnje i potreba od posebnog državnog interesa, a naročito za potrebe javnog zdravlja razmatraće i o njima odlučivati Nacionalno koordinaciono tijelo za zarazne bolesti”, saopšteno je iz Vlade.

Krivokapić i Aprcović partnerski održali zabranjenu sjednicu Skupštine akcionara Luke Kotor

5
Sa Skupštine akcionara Luke Kotor

Vanredna Skupština akcionara preduzeća „Luka Kotor“ AD Kotor koja je za vikend  zvanično otkazana uslijed mjera koje je naložilo Nacionalno koordninacioni tijelo za prevenciju zaraznih bolesti, zbog rizika od širenja koronavirusa, danas je ipak održana, a na njoj je donijeta Odluka o razrješenju aktuelnog i izboru novog Odbora direktora te profitabilne firme čiji je većinski vlasnik Opština Kotor.

Odbor direktora „Luke Kotor“, u subotu je donio odluku o odlaganju ove Vanredne Skupštine akcionara na osnovu Naredbe za preduzimanje privremenih mjera za sprječavanje unošenja u zemlju, suzbijanje i sprječavanje prenošenja novog korona virusa. Odbor direktora je, u nedelju 15.marta, od Ministarstva zdravlja dobio tumačenje te Naredbe kojim se kaže „da su mjere propisane ovom naredbom obavezujućeg karaktera i da ista zabranjuje svako okupljanje u zatvorenom i otvorenom javnom prostoru.“

„I pored činjenice da je obavještenje o odlaganju Vanredne Skupštine akcionara objavljeno na sajtu „Luke Kotor“ i u dva štampana medija,  u ranije (prije odlaganja) predviđenom terminu održavanja Vanredne Skupštine akcionara u 13h u Upravnu zgradu „Luke Kotor“ pristupili su predsjednik Opštine Kotor, Željko Aprcović, direktor Fonda PIO, Dušan Perović i akcionar Ranko Krivokapić, sa zahtjevom Sekretaru Društva da se Vanredna Skupština održi danas  i pored činjenice da su upoznati da će na taj način značajan broj akcionara biti onemogućen da ostvari prava, jer neće doći na Skupštinu zbog Obavještenja o njenom odlaganju. Prisutni akcionari-punomoćnici akcionara Željko Aprcović, Dušan Perović i Ranko Krivokapić odlučili su da se sjednica umjesto u 13 sati održi u 15 sati. Vanredna Skupština akcionara održana je nakon toga sa početko u 15 sati u prisusutvu akcionara-punomoćnika akcionara koji čine  82.71% akcionarskog kapitala“- stoji u saopštenju koje danas poslijepodne objavljeno na sajtu „Luke Kotor“.

Gradonačelnik Kotora Željko Aprcović (DPS) na Skupštini akcionara je shodno odluci SO Kotor od 5. marta, predstavljao Opštinu koja je vlasnik skoro 57% kapitala „Luke Kotor“, dok je počasni predsjednik SDP-a Ranko Krivokapić najveći pojedinačni manjinski akcionar ove firme sa 1,99% akcija. Njih dvojica su tako juče nastavili aktivnost koja je započeta 5.marta kada je nova skupštinska većina DPS-SD-HGI-LP u Kotoru donijela odluku da svojim kadrovima zamijeni članove Odbora direktora Luke koji su pripadali nekadašnjem SNP-u. Na što hitnijoj smjeni članova Odbora i njihovom popunjavanju predstavnicima nove opštinske vlasti u Kotoru predvođene DPS-om, na toj, ali i prethodnoj sjednici lokaolnog parlamenta, najviše je insitirala odbornica SDP, zamjenica izvršnog direktora Luke Kotor i životna partnerka Ranka Krivokapića, Tena Božović.

Kako je saopšteno iz „Luke Kotor“, izvršni direktor kompanije Branko Kovačević je obavjestio prisutne akcionare da ne može u ovim okolnostima biti predsjedavajući ovako organizovane Skupštine akcionara, nakon čega je za predsjedavajućeg na predlog predsjednika Opštine Aprcovića, predložen i izabran Dušan Perović, direktor Fonda PIO koji je vlasnik 17,51% akcija „Luke Kotor“.

„Sekretarka Društva, Snežana Jonica obavjestila je prisutne akcionare o tome da je Odluka o odlaganju Vanredne Skupštine akcionara donijeta na osnovu Naredbe Ministarstva zdravlja, kojom je između ostalog propisano da nepostupanje po mjerama iz te naredbe podliježe krivičnoj odgovornosti. Obavjestila je prisutne akcionare da ne može da učestvuje u održavanju ovako organizovane Vanredne Skupštine akcionara jer bi na taj način zbog zahtjeva prisutnih akcionara prekršila prava ostalih akcionara odnosno ključnu odredbu iz Zakona o privrednim društvima – dužnost da se prema svim akcionarima postupa jednako u jednakim okolnostima. Kako danas nije omogućeno jednako postupanje prema svim akcionarima i jednaka mogućnost ostvarivanja prava  svih akcionara, na insistiranje prisutnih većinskih akcionara da se Vanredna Skupština održi bez obzira na sve, obavjestila ih da će dalje radnje umjesto nje sprovesti zaposleni u „Luci Kotor“ AD Kotor“- stoji u saopštenju.

Nakon toga, jednoglasno je u prisustvu akcionara – punomoćnika akcionara koji predstavljaju 82,71% akcionarskog kapitala, donijeta Odluka o razrješenju Odbora direktora u sastavu: dr Branko Ivanović, Slađana Živković, Branimir Maslovar, Stanislava Subotić, Radomir Rudanović.

Nakon sprovedenog kumulativnog glasanja prisutnih akcionara za članove novog Odbora direktora izabrani su: u ime Opštine Kotor. prof. dr Tatjana Stanovčić (DPS), Ljubomir Radović (DPS) i Draško Krivokapić (SD), u ime Fond PIO, Stanislava Subotić (DPS), a u ime CK Zbirni kastodi računa 1 – Radomir Rudanović.

Korona virus mijenja navike Novljana: Hotelijeri zatvaraju objekte, pred bankama ogromni redovi

0
HN – foto S.Kosić

Hercegnovski hotelijeri najavljuju privremeno zatvaranje njihovih objekata zbog korona virusa.

U Mediteranskom centru (Druga faza) Instituta Igalo u kome boravi 387 pacijenata,  od juče su obustavili sve prijeme do daljnjeg. Prvu fazu Instituta, iako je bilo planirano, za sada neće otvarati, kazala je dr Rajović, a druga će raditi do do završetka liječenja i rehabilitacije pacijenata koji su trenutno u tom objektu.

Iz Instituta navodi da još nisu dobili zvanične otkaze dolaska inostranih pacijenata, ali ubog situacije sa pandemijom virusa sumnjaju da će doći. Dolazak prve grupe Norvežana koji se u okviru Državnog program ate zemlje u Institutu liječe skoro četiri decenije trebalo je da u Igalo stignu 06. aprila.

U toj ustanovi ističu da su u skladu sa preporukama Nacionalnog koordinacionog tijela preduzeli sve preventivne mjere u skladu sa epidemiološkom situacijom.

Institutu Igalo

Hotel Lighthouse u kome boravi samo jedan gost biće privremeno zatvoren, jer su prije sedam dana dolazak otkazali turisti iz Bugarske. U tom hotelu su  se nadali dobroj sezoni jer su prije pojave korona virusa imali  definisane sve rezervacije od maja do kraja septembra.

Hotel  „Palmon bej“ u Igalu otkazao je sve arnažmane u hotelu, a u hotelu borave samo gosti  iz Skandinavije. Turoperator posredstvom koga su stigli radi intezivno kako bi se oni vratili svojim kućama, jer sun a graničnim kontrolama svi bili negativni na koroina virus.  Menagment najavljuje zatvaranje hotela ukoliko ovakva situacija potraje.

Portonovi rizort biće zatvoren za posjetioce i goste do daljnjeg, kao i hotel Play, a zatvaranje njihovih objekata najavljuju još neki hotelijeri.

Hotelijeri ističu da će  se negativne finasijske posljedice po poslovanje turističke privrede tek osjetiti, a što bude više trajalo to će biti ozbiljan problem za funkcionisanje cijelog sistema.

U gradu ne rade ugostiteljski objekti, dok je u trgovinama uveden poseban režim rada i ponašanja. Redovi pred bankama, jer u njih mogu ući jedna, a najviše četiri osobe,  danas su  bili veliki , a klijenti su čekali i preko sat.Hercegnovska zelena pijaca radila je uobičajeno.

Otkazan je i veliki broj uplovljavanja u Gradsku luku. Zbog pojačane kontrole na granicama, autobusi iz Srbije kasnili su po nekoliko sati.

Opština, javna preduzeća i ustanove uveli su poseban režim rada, kao i rad sa klijentima.

Povremene gužve ispred supermarketa – kupci se navikavaju na nova pravila…

1
Ulazak u supermarket – foto Boka News

Kupci se postepeno navikavaju na nova pravila i naoružani strpljenjem čekaju da ih obezbjeđenje pusti u markete u skladu sa preporukama o broju dozvoljenih ljudi u prodajnim objektima.

Slika koju smo danas zabilježili ispred prodajnih centara Voli i HDL u Radanovićima govori o povremenim gužvama na ulazu i strpljive građane koji u redu čekaju da uđu u trgovinu nakon onih koji su obavili trgovinu.

Banka red – foto Boka News

Slična situacija je bila ispred pošte i banke u Tivtu…

Podsjetimo, kao jedna od mjera u cilju sprječavanja širenja koronavirusa, juče je donijeta odluka o ograničavanju broja kupaca u odnosu na površinu prodajnog objekta, tako što na deset kvadratnih metara površine prodajnog objekta može da se nalazi samo jedan potrošač.

Pošta red – foto Boka News

U prodajnom objektu, nezavisno od površine, ne može da boravi više od 50 potrošača u isto vrijeme. Izuzetno za tržnice i pijace broj kupaca koji istovremeno mogu da budu u objektu ograničava do 100 potrošača.

Obaveza trgovinskih lanaca je da označe pravilan razmak između kupaca ispred marketa kao i na kasi, u slučaju stvaranja redova, kao i obaveza da istaknu obavještenje o ograničenom broju lica koja mogu boraviti u objektu.

Svi koji su zaposleni u trgovačkim objektima moraju imati adekvatnu zaštitu.

Češka stavila u karantin cijelu zemlju

0
Češka – Prag – foto Beta

Češka vlada stavila je od danas do 24. marta u karantin cijelu zemlju i zabranila kretanje građana osim za odlazak na posao, kupovinu, banku, posjete ljekaru ili veterinaru, pomoć široj porodici ili susjedima i prijateljima, šetnje pasa.

“Češka će od ponedjeljka biti osam dana u karantinu”, saopštio je poslije vanredne sjednice vlade premijer Andrej Babiš, na vanrednoj konferenciji za novinare i nabrojao kojim povodom osim odlaska na posao i povratka Česi smiju da napuste domove.

Premijer je rekao da je vlada preporučila poslodavcima da gdje god je to moguće, zaposleni rade na daljinu iz svojih kuća, a takođe da na posao dolaze oni radnici koji su neophodni da preduzeće ostane u pogonu.

“Vlada naređuje svima koji su na teritoriji Češke Republike da na javnim mjestima provedu samo neophodno nužno vrijeme, dalje da svedu kontakte sa drugima samo na nužnu mjeru”, kazao je Babiš.

On je rekao da je većina građana odgovorna i svjesna ozbiljnosti situacije, ali da vjerovatno nijesu svi odgovorni.

“Naš glavni cilj je da ljudi idu na posao normalno kao do sada, a nakon posla najbolje da idu kući sa naravno što manje kontakata sa drugima”, rekao je premijer.

Za šefa Centralnog kriznog štaba vlada je postavila zamjenika ministra zdravlja, glavnog epidemiologa Romana Primulu.

Od ponoći je prema ranijoj odluci vlade zabranjen ulazak strancima u Češku i putovanja Čeha van nje.

Zabrana slobodnog kretanja i okupljanja građana ne odnosi se na boravak u parku i prirodi, ali od Čeha se traži da se drže najmanje dva metra jedni od drugih.

Funkcioniše i biće pojačan gradski, željeznički i autobuski saobraćaj, otvorene su radnje sa namirnicama, apoteke, drogerije sa potrebama za higijenu, restorani i kiosci brze hrane tamo gdje jelo ljudi samo preuzimaju, benzinske pumpe i autoservisi.

Ranijim naređenjem vlade Češka je od ponoći zatvorila granice, zabranila Česima da putuju u inostranstvo i strancima bez boravišne dozvole u Češkoj da ulaze u zemlju.

Češka za zabranu slobodnog kretanja graana nije uvodila vanredno stanje već je iskoristila tzv. stanje krize koje se koristi u situacijama elementarnih nepogoda ili velikih epidemija, stepen blaže od vanrednog stanja.

Ministar unutrašnjih poslova Jan Hamaček kazao je da za kršenje zabrane slobodnog kretanja vlada nije predvidjela sankcije.

“Niko nikome ne zabranjuje da ide u šetnju. Možete da idete u parkove ili prirodu. Molim vas da ostanete hladnokrvni i koristite zdrav razum. Ovde neće biti nikakvog policijskog šikaniranja, da policija juri ljude i tjera ih da pokazuju papir da idu na posao”, kazao je Hamaček.

Na pitanje o kaznama za kršenje zabrane slobodnog kretanja ministar Hamaček je rekao da tim ljudima prijeti da će nekoga zaraziti i taj će umrijeti, ali je podsjetio da je širenje zaraznih bolesti u koje je sada uvršćen i korona virus i inače krivično deljo.

“To je ono najgore što im prijeti”, rekao je Hamaček.

U Češkoj je zaključno sa jutarnjim podacima 298 ljudi zaraženo virusom korona, testirano je od 2. marta kada se pojavio prvi slučaj 5.068 ljudi, a kod polovine zaraženih nije moglo da se utvrdi gdje i kako su se zarazili.

Tivat – ako zatreba karantin u Sportskoj dvorani Župa

0
sa sastanka

Opštinski tim za zaštitu i spašavanje (OTZS) Tivta u proširenom sastavu održao je danas vanredni sastanak i razmotrio aktuelnu epidemiološku situaciju u Tivtu i mjere koje su tim povodom preduzete, te donio novi set mjera.

Sjednicom je predsjedavao predsjednik Opštine dr Siniša Kusovac.

„Cilj mjera koje primjenjuje Opština Tivat je prevencija obolijevanja i zaštita zdravlja stanovništva. To podrazumijeva smanjenje društvenih kontakata kako bi se umanjila mogućnost prenosa virusa i poštovanje naredbe Nacionalnog koordinacionog tima za zarazne bolesti koje su donešene 15 marta. Opština Tivat je čvrsto opredijeljena za dosljedno sprovođenje svih mjera koje su uvedene i nastavićemo sa njihovim odgovornom implementacijom.“- kazao je gradonačelnik.

Kusovac je, kako je saopšteno iz Opštine, uputio zahvalnost građanima Tivta na izuzetnom odzivu, odgovornom ponašanju, praćenju i primjeni preduzetih mjera, te poštovanju najvažnije mjere da se društveni kontakti svedu na minimum.

Kako se navodi, pored ostaloga na sastanku OTZS zakljuleno je da se svi organi i službe u Tivtu odgovorno, organizovano i profesionalno posvete zaštiti građana i da svim radnjama, mjerama i postupcima dopronesu realizaciji i sprovođenju mjera iz naredbe nacionalnog koordinacionog tijala za zarazne bolesti.

Obezbjediče se puna koordinacija i umrežavanje svih organa i službi, javnih preduzeća i ustanova, kroz obezbjeđivanje dežurnih telefona 24h., osiguraće se nesmetan rad opštinskih organa, a sve u skladu sa preporukom Nacionalnog koordinacionog tijela, na način da svi rukovodioci organa dostavljaju nedjeljni plan dežurstava, pojačaće se preventivne aktivnosti na dezinfekciji lica i objekata.

„Služba zaštite i spašavanja se u punom kapacitetu stavlja na raspolaganje zdravstvenim ustanovama na teritoriji Tivta kao i građanima putem dežurnog telefona  032 671 318, 24 h dnevno.  Shodno predlozima Instituta za javno zdravlje, Opština je uputila obavještenje javnim prevoznicima da sve autobuse, auto-taxi vozila i autobusku stanicu dezinfikuju na dnevnom nivou. Dom zdravlja Tivat otvorio je tri nove telefonske linije za komunikaciju sa osobama koje su putovale u zemlje u kojima je zabilježena pojava virusa korona ili su im u vezi s tim potrebne bilo kakve informacije. Brojevi telefona na koje građani mogu dobiti potrebne informacije u vezi sa pojavom virusa korona su: 067 059 953, dr Jelena Mršulja, spec epidemiolog; 067 059 953 Marina Kordić sanitarni inženjer, 032 671 774; 032 671 981 (opšta praksa); 032 673 256 (dječiji dispanzer). Opštinski tim će na dnevnom nivou pratiti snabdjevenost apoteka ljekovima kao i trgovačkih objekata osnovnim životnim namirnicama. Opštinski tim je odredio lokaciju u slučaju karantina, kao i snabdijevanje hranom. Lokacija je : Sportska dvorana Župa“- stoji u saopštenju uz napomenu da je OTZS u saradnji sa Crvenim krstom već popisao i zalihe osnovnih potreba za eventualni karantin.

„Formiran je komunikacioni tim za informisanje, koji ce blagovremeno obavještavati javnost o implementaciji mjera na teritoriji Opštine Tivat te preporukama i aktivnostima Nacionalnog koordinacionog tima za vanredne situacije. Informacije o aktuelnoj situaciji biće objavljivane na web stranici www.opstinativat.me, (koja ce biti ažurirana svakog dana do 22h), Radio Tivtu, te zvaničnim nalozima Opštine Tivat na društvenim mrežama i u viber zajednici „Opština TIVAT – Community“. Sve navedene mjere služe u cilju zaštite građana i samoodrživosti, pri čemu će se Opštinski tim svakodnevno sastajati i pratiti situaciju“- stoji u saopštenju.

Opština Tivat će u narednom peridou funkcionisati sa redukovanim brojem zaposlenih uz omogućen rad od kuće gdje god je to moguće. Jednom od roditelja / staratelja / hranitelja / usvojitelja ili samohranom roditelju koji je zaposlen u lokalnoj samoupravi, javnim ustanovama i preduzećima čiji je osnivač Opština Tivat a čije dijete nije starije od 11 godina, obezbjeđuje se pravo na plaćeno odsustvo sa posla.

Građani su pozvani da kada god je to moguće, svu komunikaciju sa organima uprave grada usmjere na Online komunikaciju (elektronsko preuzimanje obrazaca i elektronska pošta) i komunikacija putem telefona. Uvedeni su i dežurni brojevi telefona 032 661-301, svakog radnog dana od 07 do 15 h, a nakon tog vremena za hitne slučajeve 063 222 022. Zaposleni u Opštini obavezani su da poštuju mjere za samozaštitu i održavaju fizičku distancu prilikom rada sa strankama koje će se postepeno propuštati u opštinske kancelarije. Propisano je da u prostorijama Građanskog biroa Opšptine ne smiju boraviti više od dvije osobne istovremeno, kao i da svi koji ulaze u zgradu Opšptine moraju obavezno pritom dezinsfikovati ruke.

Kotor – prostor u Resursnom centru „Dr Peruta Ivanović“ određen je za karantin

0
Ž. Aprcović – foto S. Prelević

Opština Kotor će u narednih 15 dana preduzeti niz mjera kako bi se maksimalno ispoštovale preporuke Instituta za javno zdravlje, Ministarstva zdravlja i Vlade Crne Gore, saopšteno je iz Kabineta predsjednika Opštine Kotor Željka Aprcovića.

“Prostor u Resursnom centru „Dr Peruta Ivanović“ određen je za  karantin u slučaju inficiranih korona virisom. U tom dijelu imamo 44 ležaja (2 jednokrevetne, 6 dvokrevetnih i 10 trokrevetnih).

U narednih 15 dana u lokalnoj samoupravi dogovoren je način rada i ovim putem apelujem na sve sugrađane da što manje dolaze u zgradu Opštine Kotor, kako bi sačuvali sebe i druge. Iz tog razloga svakodnevno i u bilo koje doba dana biće vam dostupan broj telefona i e-mail adresa gdje možete da se informišete, a na vaše zahtjeve biće odgovoreno najdalje za 48 sati“, poručio je predsjednik Opštine Kotor Željko Aprcović.

JZU Dom zdravlja Tivat – ne dolazite ukoliko vam nije hitno

0
Dom zdravlja Tivat

Zbog novonastale situacije u vezi virusa COVID-19, po preporuci Instituta za javno zdravlje Crne Gore, molimo sve naše uvažene sugrađane i sugrađanke da se pridržavaju uputstava i mjera koje je donio Nacionalni koordinacioni centar za suzbijanje zaraznih bolesti.

“JZU Dom zdravlja Tivat, kao zdravstvena ustanova primarnog nivoa, će izaći u susret svim zahtjevima naših sugrađana i sugrađanki, a koji se odnose na njihovo zdravstveno stanje. Zato, ovim putem, molimo sve naše drage Tivćane i Tivćanke, kao i sve ostale koji rade u našem gradu, da ne dolaze u našu ustanovu, ukoliko im nije hitno, odnosno ako se ne radi o hitnom slučaju.

Ovo se, prije svega,  odnosi na djecu i na njihove roditelje, kao i na stariju populaciju, koji su najpogođeniji novim sojem virusa COVID-19.

U slučaju da  pacijentima treba prepisivanje redovne terapije, zakazivanje pregleda ili dobijanje uputa, naši sugrađani i sugrađanke ovo pravo mogu ostvariti putem telefona, pozivajući na brojeve telefona naše ustanove i naši zaposleni će im pomoći u ostvarivanju njihovih prava i potreba, a  to mogu i da učine i elektonskim putem preko portala E-zdravlje koji se nalazi na sajtu Fonda za zdravstveno osiguranje Crne Gore.

Putem telefona, svi zainteresovani se mogu informisati o postupku u slučaju sumnje na  virus Korona, odnosno o tome kome se javlja, gdje se ide, kako se ide i sve ostale informacije koje se odnose na virus COVID-19.


Direktorica JDZ Tivat prof. dr Jasminka Anđelić – foto Boka News

Zato, još jednom, molimo sve građane da pokažu veliku individualnu odgovornost i savjesnost, da se pridržavaju svih mjera koje je usvojio Nacionalni koordinacioni centar za suzbijanje zaraznih bolesti, jer samo na taj način možemo da djelujemo preventivno i spriječimo neke teže posljedice.

Čuvanjem sebe čuvamo i druge,  poručuju JZU Dom zdravlja Tivat.”

Brojevi telefona JZU Dom zdravlja Tivat na koje građani mogu pozvati su:

067/059-953 – epidemilogija (0-24h)

032/671-774 – opšta praksa ( 7-21h)

032/671-981 – opšta praksa ( 7-15h)

032/673-256 – dječiji dispanzer ( 7-21h)

032/677-350 – ambulanta Radovići ( 07-14h)

“Po preporuci Instituta za javno zdravlje Crne Gore, zbog novonastale situacije u vezi virusa covid-19, obustavljaju se svi ljekarski pregledi u svrhu izdavanja uvjerenja za upravljanje motornim vozilima svih kategorija, kao i ljekarski pregledi za pomorce i izdavanje uvjerenja o sposobnosti za rad sa povećanim rizikom do daljnjeg”Uprava JZU Dom zdravlja Tivat