„U đardinu bokeških izraza“

0

Četvrti dan Kotorskog festivala pozorišta za djecu protekao je i u znaku značajne promocije bokeške bojanke „Kolurica“, pod nazivom „U đardinu bokeških izraza“, koja je, uz brojnu djecu osnovnih škola i njihovih učiteljica i nastavnika prezentovana na Pjaci od kina, u 20.30h.

Urednica književnog programa, Maja Grgurović, pokrenula je literarni konkurs u kotorskim osnovnim i srednjim školama, a riječ je o stvaralaštvu djece i mladih koji su prilikom pisanja koristili bokeške izraze. Najbrojniji učesnici koji su pročitali svoje radove bili su iz osnovnih škola „Narodni heroj Savo Ilić“ iz Dobrote i „Veljko Drobnjaković“ iz Risna. Takođe, konkurs je podržala i osnovna škola „Ivo Vizin“ sa Prčanja i Gimnazija Kotor. Pristigle pjesme i priče sa bokeškim izrazima biće dio elektronske zbirke, potom i štampane.

U đardinu bokeških izraza

Tokom promocije, urednica programa je razgovarala sa Marijom Nikolić, koja se u ime Kulturno-zavičajnog društva „Napredak“ iz Gornje Lastve, kao izdavača bokeške bojanke, zahvalila Kotorskom festivalu na mogućnošću predstavljanja ove vrijedne knjige za djecu, koja čuva i njeguje bokeški jezik kao dio kulturne baštine ovog prostora. U sklopu književnog projekta prikazani su i isječci iz videa koji je snimljen u saradnji sa Krstom Vulovićem, fotografom Festivala, a u kojem su učestvovali Rozalija Hrobaš, osnivačica fejsbuk grupe Bokeški izrazi, Dolores Fabian Gašler, Ranko Borozan, Neven Staničić i Dejan Dedović, član grupe Who see. Sagovornici su istakli značaj upotrebe bokeškog jezika kroz kulturu, književnost, pozorište i muziku, a posebno se osvrćući na značaj učenja našeg lokalnog govora u školama. Video će uskoro moći da se pogleda na youtube kanalu Kotorskog festivala pozorišta za djecu.

Tivatski SDP: Hoćemo lokalni referendum o Aerodromu

3
Aerodrom Tivat

Tivatski SDP neće podržati inicijativu lokalnog odbora Socijaldemokrata o sazivanju vanredne sjednice Skupštine Opštine na kojoj bi se raspravljalo o preknjižavanju na državu, imovine Opštine Tivat u i oko kompleksa ovdašnjeg aerodroma.

“SDP neće podržati inicijativu SD o vanrednoj sjednici lokalnog parlamenta jer je ona samo iskaz političkog licemjerstva zato što su odbornici SD samo prije nešto više od godinu dana su javno tvrdili da imaju ovlašćenje predsjednika njihove stranke da saopšte “da ukoliko se krene u privatizaciju aerodroma Crne Gore da će oni uskratiti povjerenje Vladi i tako spriječiti prodaju aerodrome u Tivtu”.- saopštio je danas u ime Predsjedništva OO SDP Tivta Krsto Bošković.

Ministarstvo finansija odbilo je danas žalbu Direkcije za imovinu Opštine Tivat na odluku Vlade da pravo raspolaganja zemljištem na aerodromu u tom gradu prenese sa Opštine na Vladu.

Odbornički klub Socijaldemokrata (SD) Tivat zatražio je hitnu vanrednu sjednicu Skupštine opštine kako bi se zatražila informacija o postupku preknjižavanja oko 230 hiljada kvadrata zemljišta Opštine na kompleksu aerodroma. Vlada je zadužila  Ministarstvo saobraćaja i pomorstva da Opštini Tivat uputi formalni zahtjev da lokalna uprava „vrati“ pravo raspolaganja državi nad brojnim parcelama oko aktuelnog aerodroma, a koje su Državnom studijom lokacije Sektor 24 – Aerodrom Tivat, opredijeljene za dalji razvoj i širenje te vazdušne luke. Pozivajući se na član 35 Zakona o državnoj imovini, kabinet premijera Duška Markovića zahtijeva da Opština Tivat koja sada ima pravo raspolaganja tim nekretninama, iste bez naknade prenese državi.

Država od Opštine želi da uzme 124 katastarske parcele upisane u listove nepokretnosti 151,152 i 291 KO Mrčevac, ukupne površine 225.643 kvadrata. Riječ je o parcelama koje se nalaze sa sjeverne, zapadne, istočne i jugoistočne strene aktuelnog aerodromskom kompleksa od kojih se neke bukvalno “naslanjaju” na ogradu aerodroma       . Po kulturi, parcele koje Vlada traži da joj Opština bez nakande ustupi pravo raspolaganja, su nekategorisani putevi, neplodno zemljište, pašanjaci, kanali, šume, livade, bare, ali  garaže i pomoćni objekti. Neke od njih nalaze se bukvalno na “pjeni od mora” obližnje uvale Kalardovo. Imajući u vidu procjenu vrijednosti zemljišta unutar kompleksa aerpdroma Tivat koju su sudski vještaci u sporovima koje neki građani vode sa državom tražeći povraćaj ili obeštećenje za oduzetu im privatnu imovinu, a koja iznosi 109 eura za kvadrat, Vlada ovako administrativnim putem pokušava da od Opštine Tivat oduzme imovinu vrijednu oko 24,5 miliona eura.

SDP

Predsjedništvo OO SDP Tivat danas je upozorilo lokalnu DPS-SD-HGI vlast da bi “bilo kakvo odlučivanje o ustupanju zemljišta Vladi Crne Gore bez naknade radi privatizacije Aerodroma Tivat bilo suprotno interesima građana Tivta.”

“Aerodrom Tivat i zemljište kojim raspolaže opština u okolini aerodroma su dobra od opšteg interesa. SDP poziva sve odbornike u SO Tivat da donesemo zajednički odluku o raspisivanju lokalnog referendum kako se o budućnosti aerodroma i zemljišta u njegovoj okolini ne bi odlučivalo u Podgorici suprotno interesima građana Tivta. Valjda je najbolje da o sudbini aerodrome i zemljišta kojim raspolaže opština odluče naši sugrađani. “- poruičila je tivatska SDP podsjećajući da je ta stranka prije dvije godine pokrenula inicijativu za raspisivanje lokalnog referenduma “kojom smo tražili da se čuje glas građana Tivta o ovom veoma važnom pitanju za naš grad.”

SDP zahtijeva da Opština Tivat “zatraži pojašnjenje od Vlade šta je to javni interes na koji se Vlada poziva u zahtjevu da se građanima Tivta oduzme pravo raspolaganja nepokretnostima na području aerodroma Tivat.”

 “Nije valjda javni interes da se građanima Tivta oduzme zemljište u okolini aerodrome Tivat.”- naveo je Bošković dodajući da oni ipak neče podržati inicijaticvu SD za sazivanje vanredne sjednice lokalnog parlamenta o toj temi je im je ona licemjerna , nakon što su iz stranke koju vodi Ivan Brajović prethodno najavljivali da će Socijaldemokrate sigurno izaći iz vlasti ako Vlada krene u privatizaciju vazdušnih luka.

“Sada ne samo što će građani Tivta ostati bez aerodroma kao jednog od uspješnih preduzeća u našem gradu nego i bez opštinskog zemljišta koje se ustupa Vladi kako bi
zadovoljila zahtjeve onih koji žele aerodrome da prenesu u private ruke.
Aerodrom je trajno dobro Tivta koje treba da služi građanima Tivta i turističkoj privredi. Zbog toga o ovako važnom pitanju treba da odluče građani na lokalnom referendum i ono ne smije biti predmet partijske trgovine lokalnih partija na vlasti.”- poručio je Bošković.

Komunalno Tivat – porasli prihodi, ali i troškovi zbog odvoza smeća na Možuru

1
Komunalno preduzeće Tivat

Komunalno preduzeće Tivat prošle je godine ostvarilo ukupne prihode od 2.595.311 eura, što je 10 odsto više nego 2017., a poslovnu godinu nakon plaćanja svih poreza, završilo je sa dobiti od 5.603 eura koja je uplaćena u budžet osnivača – Opštine Tivat.

Na ime dotacija iz budžeta Ošpštine za čišćenje i održavanje javnih površina, gradskog zelenila, bujičnih kanala, opštinskih puteva i neustupljenih djelova morskog dobra, Komunalno je lani prihodovalo 684.320 eura, što je oko 9 odsto više nego godinu ranije. Povećanje kod prihoda Komunalnog od Opštine u odnosu na 2017.godinu odnosi se na uvećanje dotacije aa troškove deponiie, kao i nove dotacije namijenjene za održavanje javnog toaleta i formiranje stražarske službe za Gradski park i marinu Kalimanj.

Sopstveni priohodi tog preduzeća u 2018. porasli su 11 odsto i iznosili su 1.910.991 euro. Od toga je najviše novca – 1.339.189 eura, Komunalno zaradilo od naplate usluga prikupljanja i odvoza smeća, a ti prihodi lani su povećani 14 odsto u odnosu na 2017.

Procenat naplate je lani neznatno povećan kod obiju kategorija korisnika usluga Komunalnog i on iznosi 73,01% za fizička, odnosno 86,73% za pravna lica.

Što se rashoda tiče, najviše novca – 1.715.311 eura Komunalno je potrošilo za plate, doprinose i ostala lična primanja zaposlenih, dok su materijalni troškovi iznosili 817.984 eura. Zbog odvoza smeća iz Tivta na skoro 90 kilometara udaljenu deponiju Možura između Ulcinja i Bara, značajno su lani uvećani troškovi goriva i maziva, odnosno rezervnih djelova i tekućeg održavanja koji su porasli od 28 do čak 56 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Tivatsko Komunlano preduzeće ima ukupne kreditne obaveze od 164.408 eura od čega prema Svjetskoj banci u iznosu od 89.547 eura,  odnosno prema Ministarstvu finansija u iznosu od 74.861 euro i uredno izmiruje sve svoje obaveze po tom osnovu.

Dubrovnik – “Što smo vam skrivili da nas ovako trujete?”

0
Kruzer u Dubrovniku-Željko Tutnjević

Nemojte misliti da je pretjerivanje kad kažemo da je Dubrovnik jedan od gradova s najvećim brojem oboljelih od karcinoma, nemojte misliti da pretjerujemo kad kažemo da nam je more zagađeno, da nam je voda zagađena, da nam je tlo zagađeno, da su nam i tijela i duše zagađene i da još samo u kolektivnom zaboravu i novcu, koji sve teže zarađujemo, tražimo izlaz – stoji u saopštenju srđevaca. Prenosimo ga u cijelosti.

To da je Dubrovnik još jedna žrtva prekomjernog turizma opće je poznata stvar, o tome govore gotovo svi važni europski i svjetski mediji, no, izgleda da se upravo u Dubrovniku izbjegava povesti javna rasprava o ovom pitanju.

Razlog bježanja od odgovornosti leži u činjenici da se realno stanje Dubrovnika mora sakriti od očiju javnosti jer – „mi živimo od turizma“. Točno je da živimo od turizma, ali kakvog!?

Koliko puta mi iz Srđ je Grad moramo ponoviti – kruzerski turizam uništava Dubrovnik, uništava zdravlje njegovih građana, njegove djece, njegovih gostiju na kraju krajeva.

Zašto se onda uporno gura ovaj model dubrovačkog turizma – zato jer to odgovara nekolicini koja upravlja Gradom. Odgovara onima koji su se unaprijed obvezali na neke aranžmane.

Nemojte misliti da je pretjerivanje kad kažemo da je Dubrovnik jedan od gradova s najvećim brojem oboljelih od karcinoma, nemojte misliti da pretjerujemo kad kažemo da nam je more zagađeno, da nam je voda zagađena, da nam je tlo zagađeno, da su nam i tijela i duše zagađene i da još samo u kolektivnom zaboravu i novcu, koji sve teže zarađujemo, tražimo izlaz.

A izlaza nema, koliko god se tzv. Respect the City trudio poboljšati inozemnu reputaciju Dubrovnika, jer stvarnost je posve drukčija. Jedan od dokaza te nesretne stvarnosti je i međunarodna studija Udruge “Transportation and environment” koja je provela istraživanja o zagađenju zraka u europskim kruzerskim određištima i koja ukazuje na katastrofalnu razinu zagađenja u Dubrovniku. I čini se da je uzalud što Srđ je Grad, Srđ je Naš i ostale udruge koje brinu o okolišu neprestano, godinama i godinama govore, jer se po običaju naši ljudi probude kad, nažalost, bude kasno.

No, je li moguće drukčije i pokazuju li Dubrovčani konačno i pozitivne pomake? Pogledajte samo primjer stanara poteza oko Belvedera; nakon što su izašli na ulice i pokazali zube, nakon što su pokazali građansku hrabrost u borbi za javni interes, krenuli su s akcijama uređivanja okoliša Belvedera i kakvi su rezultati – izvanredni! Ljudi se sve više okupljaju na Belvederu, vraćaju se onamo kamo pripadaju, svome gradu i svojoj obali, svome moru, druže se, brinu o zajedničkom prostoru.

U političkom smislu, istina je vrlo jednostavna – HDZ i DUSTRA, ta žalosna i pogubna kombinacija za Dubrovnik, očigledno ne uspijeva shvatiti jednu matematički preciznu istinu, a to je da bez Respect the Citizens, nema Respect the City, a dok građani Dubrovnika ne osvijeste o kakvoj je opasnoj koaliciji riječ, gutat će još kilograme i kilograme sumpora, fekalija i praznih priča, stoji u priopćenju za medije Srđ je Grad.

Ljetnja umjetnička škola ArtQuake

0
LJETNA SKOLA

Univerzitet umjetnosti u Beogradu u saradnji sa Javnom ustanovom Kulturni centar “Nikola Đurkovic” Kotor organizuje Ljetnju školu 2019. koja će se organizovati od 7. do 14. jula u Kotoru.

“Ovogodišnja Ljetnja umjetnička škola ArtQuake inspirisana je dragocjenim kulturnim nasljeđem grada Kotora, u kome su se vjekovima susretale i prožimale kulture Istoka i Zapada, oblikujući ga kao mjesto izuzetne ljepote, autohtonog i neponovljivog kulturnog i umjetničkog nasljeđa.

Grad Kotor i njegovo područje su 1979. godine proglašeni za prirodno i kulturno-istorijsko dobro i uvršteni na Listu svjetske prirodne i kulturne baštine UNESKO. Iste 1979, Kotor je stradao u snažnom zemljotresu. Iako su vremenom oštećenja sanirana i spomenicima kulture vraćen pređašnji izgled, razaranje izazvano zemljotresom ostalo je utkano u kolektivno sjećanje grada.

Poput umjetničke ekspedicije, Ljetnja škola će u ovom jedinstvenom rezervatu prirodnog i umjetničkog blaga pronalaziti i mapirati nove kreativne podsticaje. Koristeći savremeni umjetnički jezik, studenti će, kroz individualni i interdisciplinarni rad, moći da ispolje i svoj lični umjetnički senzibilitet i pretoče ga u savremeni koncept. Nasuprot razornim i rušilačkim silama zemljotresa, ovaj projekat nastoji da podstakne i afirmiše umjetničke i stvaralačke potrese. ArtQuake je, dakle, fenomen koji se događa unutar samog umjetničkog bića, potres unutrašnjih organa kao reakcija na spoljašnji nadražaj, tektonsko podrhtavanje tijela u trenutku kad se nađe pred prizorom nesvakidašnje ljepote” – navodi se u saopštenju Kulturnog centra “Nikola Đurković”.

Izradio ekološku turističku lađu

0
Osman Palić izradio turističku lađu

Osman Palić iz Bosanske Krupe, nakon što je prije četiri godine uz pomoć prijatelja izradio turističku lađu kapaciteta od 30 osoba za vožnju rijekom Krušnicom, izradio je još jednu, nešto manju od prethodne.

Ekološki motor

Lađa je napravljena za dvadesetak putnika. Pokreće je ekološki motor s akumulatorima, koje puni solarni panel na njenom krovu. Uz ovu krušničku lađu, Palić je od kostura 50 godina starog benzinskog motocikla Tomos sam proizveo ekološki motor.

– Pokreće ga napon od 12 volti, razvija veliku brzinu, ali i jaku buku, jer je smješten u gornjem dijelu. To su dva eko-motora snage od po 1.700 vati. Ostali eko-motori su u vodi i ne stvaraju buku – kaže Palić.

Prethodna, velika lađa nije njegova prva. To je treća koju je napravio, a prve dvije izradio je prije rata s ocem Redžepom.

– Dva puta dnevno odvezem se na Krušničko vrelo i vratim bez ikakvih problema. Eko-motorom prijeđem 18 kilometara.

Lađa koju sam izradio prije četiri godine, treba na remont. Ova nova je znatno manja i efikasnija, ali i brža. Otvorenog je tipa. Radio sam je tokom šest mjeseci uglavnom sam, dnevno do sedam sati ovisno o tome koliko sam imao vremena – kaže Palić.

Izrađena je najviše od hrastovog drveta, borovine i jelovine. Gornji dio je željezna konstrukcija s tendom. Kaže kako je ova lađa mnogo jača i kvalitetnija od prethodne. Ugradio je dvije upravljačke stolice, koje je ovaj Krupljanin, također, sam napravio.

U šali govori kako je jedna za vozača, a druga za konduktera. Duž lađe su dvije velike klupe s naslonom, a u sredini je masivni lakirani stol.

Malo turista

Dodaje kako je tijekom proljeća do sada imao vrlo malo turista i posjetitelja, samo dvije vožnje na Krušničko vrelo.

– Izrazito loše. Krupa je po pitanju razvoja turizma zapostavljena. Nema adekvatne turističke promocije. Netko nešto mora napraviti po tom pitanju. Na turističkoj mapi Unsko-sanskog kantona rijeka Krušnica uopće nije ucrtana. Kako će, onda, turisti znati za ovaj prirodni dragulj – pita se Palić.

Uložio 5.000 KM

U novu lađu Palić je do sada uložio 5.000 KM, ali kaže da ne žali ni marke.

– To mi je hobi. U penziji sam, moram u nešto potrošiti – kaže uz smijeh.

Kotor ostaje na listi UNESCO-a

0
Kotor – panorama – foto Boka News

Prirodno i kulturno-istorijsko područje Kotora, te Nacionalni park Durmitor ostaju na listi svjetske kulturne baštine u Crnoj Gori, saopšteno je iz Ministarstva kulture.

To je odluka ovogodišnjeg Komiteta za svjetsku baštinu, koja se održava u Azerbejdžanu.

“UNESCO Komitet za svjetsku baštinu danas je, bez rasprave, usvojio odluke koje se odnose na dva mjesta svjetske baštine u Crnoj Gori – Prirodno i kulturno-istorijsko područje Kotora i Nacionalni park Durmitor”, navodi se u saopštenju.

Iz Ministarstva kulture navode da odluka koja se odnosi na Prirodno i kulturno-istorijsko područje Kotora predstavlja jednu od najafirmativnijih odluka Komiteta koje se odnosi na područje Kotora.

“A posebno od 2003. godine, kada je područje uklonjeno sa Liste svjetske baštine u opasnosti, na kojoj je sve do tada bilo zbog posljedica razornog zemljotresa iz 1979. godine. Ipak, od tog trenutka počinju i upozorenja Komiteta povodom opasnosti od nagle i nekontrolisane urbanizacije i turističkog pritiska, koji prijeti očuvanju izuzetnih univerzalnih vrijednosti koje su osnov upisa na Listu svjetske baštine”, navodi se u saopštenju.

Odluke Komiteta su, kako se podsjeća, bivale sve oštrije, do Odluke iz Istanbula 2016. godine, nakon čega je napravljen niz konsultacija sa UNESCO, koje su rezultirale usvajanjem Akcionog plana za postizanje ove Odluke od strane Vlade Crne Gore.

Pomorski muzej Kotor – foto Boka News

“Od februara 2017. godine, kada je Akcioni plan usvojen, do ovogodišnjeg Komiteta, sprovedeno je niz aktivnosti koje su rezultirale Odlukom koja pozdravlja napore ‘države članice u mnogo oblasti, uključujući izradu Nacrta PUP-a Kotor, pripreme Izmjena i dopuna Zakona o Prirodnom i kulturno-istorijskom području Kotora, iniciranju revizije Menadžment plana, reviziji HIA za Područje…’. Pozdravlja se odluka države da odustane od predloženog projekta žičare od Starog grada do tvrđave San Đovani i turističkog kompleksa Glavati Prčanj, kako bi se zaštitile izuzetne univerzalne vrijednosti. Država se ohrabruje da dalje nastavi da unapređuje proces procjene uticaja, traži se HIA za turistički kompleks u Morinju i most na Verigama, prije bilo kakvog obavezivanja od strane države za realizaciju ovih ideja. Zahtijeva se da revidovani Menadžment plan uključi preporuke Reaktivne monitoring misije iz 2018. godine. Posebno se traži da Menadžment plan tretira pitanja upravljanja i smanjenja rizika i upravljanja turizmom”, navodi se u saopštenju.

Odluka koja se tiče NP Durmitor odnosi se pitanja koja su bila predmet Savjetodavne misije iz novembra 2018. godine. Odlukom se, kako se pojašnjava, potvđuju nalazi Savjetodavne misije koja je u Crnoj Gori boravila u novembru, a kojom se traži niz aktivnosti koje bi država trebalo da preduzme u narednom periodu u saradnji sa UNESCO i savjetodavnim tijelima.

Na Komitetu u Bakuu učestvuje generalna sekretarka Crnogorske nacionalne komisije za UNESCO, Milica Nikolić.

Tivat – Festival uličnih performera od 24. do 26. jula

0
Festival uličnih performera od 24. do 26. jula

Festival uličnih performera InArt, ove godine održaće se od 24. do 26. jula u Tivtu.

“Kao i prethodnih godina, posebnu pažnju smo posvetili internacionalnom karakteru ove, kulturno-turističke manifestacije koja iz godine u godinu privlači sve veću pažnju. Ove godine imamo učesnike iz osam različitih zemalja, koji će nastupati na ulicama Tivta”, navodi se u saopštenju.

Programski direktor festivala Ljubo Kaličanin kazao je na konferenciji za medije da će i ove godine publika vidjeti raznovrsne programe, kao posebno interesantne je izdvojio goste iz Italije Teatro dei Venti i goste iz Čilea Comani Depaso.

Zaniljiv će, kako je rekao, Kaličanin biti i program za najmlađe, pored trupe Pilko Pilko iz Njemačke na festivalu će crnogorski glumac Sejfo Seferović premijerno izvesti predstavu Klovnovska posla.

Predstava koja se takođe našla u programu festivala i koja nikoga neće ostati ravnodušnog je Zalutali Metak.

Kaličanin je posebno istakao da je to što je festival InArt postao dio Evropske asocijacije festivala veoma značajno kako za sam festival tako i za razvoj kulturno turističkih sadržaja u Crnoj Gori.

InArt festival

„Zahvaljujući tome što je InArt prepoznat kao festival koji je prethodnih godina dao veliki doprinos u razvoju ulične umjetnosti u ovom dijelu Evrope, prisustvovaćemo prezentaciji projekata koje je finansirala Kreativna evropa. InArt je jedini festival koji pozvan ne samo iz Crne Gore već i iz regiona, a našli smo se među 25 drugih evropskih festivala. Na taj način nam se otvara mogućnost direktne saradnje sa drugim festivalima, koja bi mogla biti od velikog značaja ne samo za razvoj festivala već za ukupnu sliku koju o našoj zemlji šaljemo u Evropu i šire“, poručio je Kaličanin.

Dejana Stijepčević iz Turističke organizacije Tivta ocijenila je da činjenica da je festival InArt primljen u Evropsku asocijaciju festivala govori da se ideja koju smo podržali prije četiri godine razvija u pravom smjeru i da je prepoznata ne samo kod nas već i šire.

„Samim tim i grad Tivat dobija sve više na značaju u međunarodnim okvirima kao turistička destinacija. Projekti poput ovog i brojni drugi su dugoročni i zahvaljujući njima Tivat gradi imidž turističkog grada koji gostima uvijek nudi novo iskustvo, Kazala je Stijepčević.

Nina Vukčević kazala je da je NTO podržala festival od njegovog osnivanja, jer je prepoznat kao festival koji daje značajan doprinos turističkoj ponudi Tivta i Crne Gore.

Ovogodišnji ambasador InArt-a Vojo Cvetanovski iz Sjeverne Makedonije kazao je da je saradnja svih, kako lokalne zajednice i države ključna za uspjeh svakog festivala u regionu jer su budžeti evropskih festivala veliki i jedino na taj način možemo graditi kvalitetnu manifestaciju.

Organizaciju festivala su podržali TO Tivat, Ministarstvo kulture, NTO

Morsko dobro: Bez naplate plažnog mobilijara nakon 17 sati

0
Plaža Ploče

Morsko dobro je uz saglasnost zakupaca plaža od ove godine, kao ugovorenu odredbu, uvrstilo stavku da se plažni mobilijar ne naplaćuje poslije 17 sati.

Iz tog javnog preduzeća kazali su da je ta obaveza sastavni dio ugovora o zakupu morskog dobra koju su korisnici prihvatili pri njegovom potpisivanju.

“Uvažavajući određeni broj pritužbi kako mještana, tako i gostiju koji posjećuju crnogorsko primorje, Morsko dobro je uz saglasnost zakupaca od ove godine, kao ugovorenu odredbu, uvrstilo stavku da se plažni mobilijar ne naplaćuje poslije 17 sati”, naveli su iz kompanije.

Morsko dobro će u narednih nekoliko dana završiti izradu grafičkih folija koje će zakupci istaći na svojim informativnim tablama.

“Na njima će jasno biti naznačeno radno vrijeme kupališta, a posebno će biti istaknuta odredba da se mobilijar ne naplaćuje poslije 17 sati”, dodali su predstavnici Morskog dobra.

Iz Uprave za inspekcijske poslove ranije je saopšteno da Pravilnik o bližim uslovima u pogledu uređenosti i opremljenosti, vrstama i uslovima korišćenja kupališta nije precizirao vrijeme naplate usluga plažnog mobilijara, već zakupac ima obavezu da sam odredi vrijeme i istakne ga na informativnoj tabli na kupalištu.

“Pravilnik propisuje obavezu zakupaca da istakne cjenovnik plažnog mobilijara, na informativnoj tabli, sa naznakom vremena do kada se plažni mobilijar naplaćuje”, navodi se u saopštenju objavljenom na sajtu Uprave.

Arsić: Poboljšali smo rad preduzeća i urednost grada

0
Konjević Arsić Gušić

Preduzeće Čistoća u njihovom voznom parku ima 18 kamiona i automobila čija je starost 16 godina. Novi menadžment je za godinu dana nabavio devet novih vozila od kojih je šest kamiona, čime je znatno unaprijeđen rad tog preduzeća, kazao je direktor Vladimira Arsića na jučerašnjoj konferenciji za novinare u Servisnoj zoni u Igalu.

Ako se uporedi period od 01. januara do 30. juna, ove godine ukupan priliv sredstava „Čistoće“ je 300.000 eura veći nego lani. Priliv sredstava iz sopstvenih prihoda, ne računajući kreditne obaveze, trsnsfere Opštine Herceg Novi i donacije, iznosi nešto više od 100.000 eura, što je dobar reper u poslovanju, istakao je direktor Vladimir Arsić.

Ovo je samo jedan od vidljivih razultata na poboljšanju rada preduzeća, tokom godinu dana od kada njime upravlja aktuelni menadžment. Tokom protekle godine nabavljeno je devet novih vozila, od čega šest kamiona, jedna čistilica i dva automobila, ukupne vrijednosti oko 300.000 eura. U voznom parku „Čistoće“ sada je 18 vozila, a prosječna starost vozila smanjena je sa 20 na 16 godina. Osim toga, isplaćene su velike kreditne obeveze iz prethodnog perioda, te napravljena određenja zaduženja po pitanju uplate doprinosa i povezivanja radnog staža zaključno sa martom ove godine, ističe Arsić.

Kako je poručio, neophodno je da “Čistoća“ nastavi da radi na daljem širenju i unapređenju voznog parka, posebno imajući u vidu zahtjeve turističke privrede i drugih investicija koje se razvijaju.  Arsić dodaje da je jedna od najvažnijih tema koju sada treba riješiti pitanje deponije, jer bi, ukoliko ne stigne produženje za korišćenje postojeće ili dozvola za izgradnju nove deponije, grad mogao da dođe u situaciju da otpad mora da odvozi u Bar.

Novi abroll kamion

Abroll kamion_podizanje kontejnera

Hercegnovska „Čistoća“ od ove sezone u svom voznom parku ima kamion sa abroll kontejnerima, jedino vozilo ovog tipa u Crnoj Gori, zahvaljujući donaciji firme „No-Mi“. Kamion, uz koji je stiglo pet kontejnera kapaciteta po 15 tona, značajno olakšava odvoženje velikih količina otpada na deponiju i smanjuje troškove transporta.

Firma „No-Mi“ je prepoznala napore „Čistoće“ i potrebu za poboljšanjem uslova obavljanja ovih, za grad izuzetno važnih djelatnosti, što je bio motiv za donaciju, čulo se tokom današnjeg susreta sa novinarima u servisnoj stanici u Igalu.

„Izražavam zadovoljstvo što smo mi, kao firma koja je osnovana u Herceg Novom, u prilici da pomognemo našem gradu donacijom koja će olakšati život našim sugrađanima i turistima, a ovom preduzeću omogućiti da uspješnije posluje“, kazao je predstavnik firme „No-Mi“ Bojan Gušić.

Kako dodaje, ovo je druga godina zaredom da nastoje donacijama da pomognu funkcionisanje gradskih službi, nakon što su prošle godine donirali terensko vozilo Službi zaštite i spasavanja.

Firmi „No-Mi“ zahvalio se u ime Opštine potpredsjednik Miloš Konjević. On je istakao da ova donacija značajno pomaže napore menadžmenta i zaposlenih u „Čistoći“, koji su za godinu uspjeli da osposobe sva vozila, nabave nova, značajno unaprijede funkcionisanje preduzeća i potpuno spremni uđu u ljetnju sezonu.

Donacija je stigla u pravom momentu, jer je količina otpada koji se dnevno prikupi već juče bila na nivou kao lani u špicu sezone – 90 tona dnevno.

„Sa ovim kamionom i pet kontejnera uspjeli smo da regulišemo najbolniju tačku funkcionisanja preduzeća, pretovarnu stanicu u reciklažnom centru u Meljinama“, istakao je direktor „Čistoće“ Vladimir Arsić, zahvaljujući se donatoru.

On objašnjava da su abroll kontejneri kontejneri sa rolerima i posebnom kukom za prihvat i navlačenje na specijalni kamion. Ovakvim sistemom jedan abroll kamion može da opslužuje više abroll kontejnera, u ovom slučaju ih ima pet, što je praktično i ekonomično rješenje za odvoženje velikih količina otpada.

Arsić: Priliv sredstava 300.000 eura veći nego lani