Kotor će od srijede do petka 21. do 23. avgusta biti domaćin turnira, koji će okupiti reprezentacije Crne Gore, Holandije i Španije, za igrače do 19 godina.
Turir će biti odigran u okviru priprema za Evropsko prvenstvo.
Crnogorska reprezentacija prvi meč odigraće u četvrtak protiv Holandije (19 sati i 15 minuta), dok je drugi duel u petak protiv Španije, u istom terminu.
Takmičenje će sjutra otvoriti okršaj Španije i Holandije.
Šampionat će biti odigran od 1. do 7. septembra u Burgasu.
Četvrti međunarodni dječji festival folklora „Kolo bez granica“, u organizaciji Kulturno-umjetničkog društva „Boka“, biće održan od 21. do 25. avgusta u Tivtu.
Program ispunjen javnim nastupima, edukativnim sadržajem i prilikama za zbližavanje mališana odvijaće se na otvorenim prostorima grada i obuhvatiti neke od najreprezentativnijih lokaliteta Tivta – gradsku rivu Pine, kompleks ljetnjikovca Buća-Luković, Trg od kulture, Veliki gradski park. Ovogodišnje izdanje festivala ugostiće učesnike iz pet država – Poljske, Moldavije, Srbije, Sjeverne Makedonije i Crne Gore, a publici će se predstaviti više od 400 mališana, što izdvaja ovaj festival kao jednu od reprezentativnih internacionalnih manifestacija posvećenih isključivo djeci, na nacionalnom nivou. Dok učesnici imaju bogat dnevni program ispunjen aktivnostima za međusobno upoznavanje i otkrivanje ljepota Bokokotorskog zaliva, program za javnost odvija se u večernjim satima.
U četvrtak, 22. avgusta, program počinje u 19 sati Međunarodnom festivalskom paradom šetališnom zonom, nakon čega će uslijediti ceremonija otvaranja festivala na gradskoj rivi Pine, te cjelovečernji koncert inostranih grupa i domaćina.
Petak, 23. avgust, ispunjen je edukativnim sadržajem – na gradskoj rivi odvijaće se Folklorne radionice u trajanju od 18 do 21 sat. U subotu, 24. avgusta, od 19 sati Međunarodna festivalska parada sa performansima transformisaće ulice grada Tivta u podijum za igru, a program će biti zaokružen Gala koncertom sa početkom u 20 sati. Na Gala koncertu bogatstvo crnogorskog folklora, uz domaćine iz KUD „Boka“, predstaviće i dječji folklorni ansambli KUD „Njegoš“ (Cetinje), KUD „Duga“ (Berane) i KUD „Ramadan Šarkić“ (Tuzi).
Iza simboličnog imena „Kolo bez granica“ krije se višeslojna misija festivala koja obuhvata uspostavljanje, razvoj i jačanje prijateljskih odnosa među državama, promovisanje kulturne saradnje dječje zajednice, podsticanje očuvanja i njegovanja tradicije i kulturnog nasljeđa, multietničnosti i multikulturalnosti kod djece.
Četvrti MDFF ,,Kolo bez granica“ realizuje se pod pokroviteljstvom Opštine Tivat, a podržali su ga Porto Montenegro, Turistička organizacije Tivat, kao i brojni sponzori i prijatelji festivala.
Brodarske kompanije suočavaju se sa sve većim pritiscima da smanje emisije štetnih gasova u eri globalne borbe protiv klimatskih promjena. Sa jedne strane, to podrazumijeva prelazak na zelena goriva koja su ekološki prihvatljivija, dok se sa druge strane nameće pitanje koji je optimalan način za ovu tranziciju i kako će se to odraziti na poslovanje velikih brodarskih kompanija.
Maersk, jedna od najvećih svjetskih brodarskih kompanija, nedavno se našao na meti kritika ekoloških organizacija zbog odluke da investira u brodove sa dualnim gorivom, uključujući LNG i eventualno bio-LNG, umjesto da se u potpunosti posveti zelenom metanolu kao pogonskom gorivu, pozivajući se na značajnu poziciju ove kompanije u pomorskoj industriji i na odgovornost koja sa njom dolazi, prema navodima ShippingWatch. Metanol ima različite stepene klimatske prihvatljivosti od kojih je najpodobniji zeleni metanol koji se dobija na dva načina – iz biomase i iz vodonika koji se dobija pomoću obnovljivih izvora energije. Smatra se da oba načina mogu omogućiti klimatsku neutralnost.
Kompanija se nalazi pod velikim pritiskom zbog svojih ciljeva da izvrši značajno smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte u svom poslovanju do 2040. godine. Nedavno, kompanija je najavila da planira da naruči između 50 i 60 novih brodova sa dualnim gorivom ukupnog kapaciteta od 800,000 TEU, od kojih će neka moći da plove na LNG. Kako navode, ovakav program obnove flote je ključan za održavanje konkurentnosti na brodarskom tržištu. Ekološke organizacije ističu da kompanija odstupa od svojih ranijih ekoloških obećanja i upozoravaju na opasnost davanja prednosti kratkoročnom profitu u odnosu na definisane obaveze u vezi smanjenja emisija štetnih gasova.
U ljeto 2021. godine, Svjetska banka je odbacila LNG kao održivu opciju za smanjenje emisija CO2 u pomorskoj industriji i ispunjenje klimatskih ciljeva Međunarodne pomorske organizacije (IMO) do 2050. godine. Istovremeno, vlasnici tereta – klijenti kao što su Ikea, Amazon i Unilever potpisali su zajedničku deklaraciju o korišćenju brodarskih usluga isključivo bez emisije štetnih gasova od 2040.
Međutim, glavno pitanje je u kojoj mjeri se može osloniti na zelena goriva u ovom trenutku zbog ograničenih raspoloživih zaliha i resursa za njihovu proizvodnju. U septembru 2023. godine, Maersk je pustio u rad prvi brod sa dualnim gorivom koji može raditi na metanol. Između 2025. i 2027. godine biće isporučeno preostalih 24 planiranih novogradnji na metanol. Isporuke iz brodogradilišta su počele, ali pojavljuje se veliki problem sa nabavkom zelenog metanola. Prema Larsu Jensenu (Vespucci Maritime), ukoliko bi se kompanije odlučile da naručuju samo novogradnje koje rade isključivo na zeleni metanol, postoji rizik da ti brodovi budu neupotrebljivi zbog nemogućnosti nabavke dovoljne količine goriva što bi rezultiralo oslanjanjem na starija plovila a to bi moglo do neke mjere ugroziti operativni kapacitet kompanije i povećati emisije štetnih gasova.
Prema Drewry-ju, sedam najvećih lučkih operatera zajedno čine 40% globalnog obima tereta u lukama. Vodeći globalni lučki operateri među kojima dominiraju azijski, nadmeću se za teret i tržišni udio. Singapurska PSA International zadržala je svoje vođstvo na tržištu u pogledu prometa kontejnera na njenim terminalima. Obim tereta u terminalskom poslovanju MSC-a porastao je za 10,3% u 2023. godini, dok su Maerskovi APM Terminals zabilježili pad od 1,2% u 2023.godini.
Stoga, jedno od rješenja koje brodarske kompanije koriste, koje im omogućava da ostanu konkurentne i funkcionalne dok se industrija prilagođava novim ekološkim standardima, jeste investicija u plovila na dualna goriva. Ova plovila pružaju fleksibilnost u upotrebi različitih goriva, omogućavajući vlasnicima brodova da koriste i konvencionalna fosilna goriva i alternativna zelena goriva. Međutim, plovila sa dualnim gorivom zahtijevaju specijalizovanu obuku posade i složeniji sistem održavanja, posebno kada je riječ o rukovanju i skladištenju goriva u gasovitom stanju. Kako naglašavaju stručnjaci iz industrije, prelazak na ovakva plovila zahtijeva potpuno nov način razmišljanja u čitavoj organizaciji, što uključuje obuku zaposlenih od pomoraca do obalnog osoblja.
Takođe, investicije u plovila sa duplim gorivom mogu biti značajne jer ukupni kapitalni izdaci (CapEx) mogu biti do 50% viši kada se uzmu u obzir troškovi konverzije. Ograničeni kapacitet brodogradilišta i proizvođača motora takođe može povećati ove troškove, što stvara dodatni pritisak na brodarske kompanije da pažljivo planiraju svoje dugoročne strategije.
Prema izjavi komercijalnog direktora Maerska Karstena Kildahla, najvažnije za klijente je da zelena tranzicija uspije, a u manjoj mjeri na kojem čistom gorivu novi brodovi plove odnosno, ono što klijenti gledaju su ukupne emisije a ne vrsta goriva koja se koristi.
Potpuni prelazak na zelena goriva je dugoročno neophodan za smanjenje globalnih emisija CO2 ove industrije koja trenutno iznosi 3.1% i ostalih emisija gasova sa efektom staklene bašte ali trenutna infrastruktura i dostupnost zelenih goriva nisu na nivou koji bi omogućio bezbjedan prelazak bez rizika po poslovanje velikih brodarskih kompanija. Iz svega navedenog, izdvajaju se sledeći problemi sa kojima se brodovlasnici susreću u procesu zelene tranzicije: vremenski period koji ova tranzicija iziskuje, nedostupnost zelenih goriva, nedostupnost adekvatne infrastrukture za snabdijevanje ovim gorivom, neophodnost obuke osoblja kao i veća cijena zelenih goriva.
Kombinovani pristup, koji uključuje upotrebu dualnih goriva je jedno od održivih rješenja, koje omogućava kompanijama da nastave da posluju i ostanu konkurentne, dok istovremeno rade na smanjenju emisija i prelasku na održivija goriva u budućnosti. Ovaj balans između ekološke odgovornosti i operativne fleksibilnosti biće ključan za uspjeh brodarskih kompanija u narednom periodu.
Priredila /dr sc. Jelena Stjepčević, menadžment u pomorstvu/
Tivatska policija uhapsila je G.S. (40) koji se sumnjiči za krivično djelo trgovina ljudima.
“On je ovo krivično djelo izvršio na štetu jednog državljanina Bosne i Hercegovine na način što je u periodu od 26. maja do 16. avgusta, uz prijetnju po život i tijelo oštećenog, dovodeći ga u zabludu, zadržavanjem njegovih ličnih isprava i držeći ga u položaj zavisnosti, nad njim imao kontrolu u cilju eksploatacije za rad u jednom ugostiteljskom objektu u Tivtu koji je u vlasništvu izvršioca. Na početku zaposlenja G.S. je doveo u zabludu oštećenog i oduzeo mu pasoš kada je kao razlog za to naveo sačinjavanje ugovora o radu za ovo lice, što nije učinio do dana prijave”, saopštila je policija.
Nadalje, G.S. je 3. avgusta oko 23 časova odveo oštećenog u šumski predio u mjestu Luštica i držeći u rukama podesno sredstvo uputio mu više riječi prijeteće sadržine po život i tijelo.
“Tom prilikom je od ovog lica oduzeo i ličnu kartu i vozačku dozvolu. Osim toga, izvršilac oštećenom nije isplatio mjesečnu zaradu za jul, na taj ga način dovodeći u položaj zavisnosti”, saopštila je policija.
Policija je prikupila obavještenja od više građana, izvršila pretrese na više lokacija i preduzela niz mjera i radnji iz svoje nadležnosti što je rezultiralo hapšenjem G.S. koji će uz krivičnu prijavu biti priveden postupajućem tužiocu na dalju nadležnost.
“Od izvršioca su oduzeta lična dokumenta na ime oštećenog koja su mu vraćena”, navodi policija.
Ovo je nastavak dobrih aktivnosti Uprave policije u suzbijanju svih oblika trgovine ljudima, a koje su prepoznate u posljednjem izvještaju Stejt departmenta i međunarodnih partnera gdje je Crna Gora uklonjena sa liste zemalja koje su pod nadzorom i prepoznata kao država koja ulaže velike napore na suzbijanju trgovine ljudima.
Nivo buke duž crnogorskog primorja, tokom ljetnih mjeseci samo je jedan u nizu komunalnih problema sa kojima se susreću nadležne službe, građani i turisti.
Često se dešava da nivo buke daleko nadmašuje propisane granične vrijednosti, muzika iz ugostiteljskih objekata, posebno iz diskoteka na otvorenom, ali i sa terasa pojednih kafića i restorana, odvoženje smeća kasno noću ili u svitanje, itd… bitno utiču na kvalitet života i ugrožava stanovnike i turiste.
Broj prijava zbog buke u pojedinim opštinama duž našeg primorja je uglavnom na prvom mjestu, u toku turističke sezone, ispred prijava zbog saobraćajnih i ostalih komunalnih problema.
Posebno je izražen problem buke, nakon zatvaranja ugostiteljskih objekata, noću.
Kreiranje strateškog plana za unapređenje noćne ekonomije kao i potencijalnim aktivnostima koje mogu podržati istu je veoma važno u korpusu strateških pitanja održivog turizma.
Projekat finasiran iz EU fondova “Cities After Dark” je sasvim novi inovativni zahvat u domenu održivih urbanih politika, promatra ekonomsku aktivnost koja se odvija u gradovima tokom noći, tzv. night-time economy. Radi se o vremenskom razdoblju od 18 sati naveče do 6 sati ujutro i obuhvaća vrlo različite učesnike: stanovnike, kulturne institucije, programe na otvorenom, ugostiteljske objekte, usluge zaštite i sigurnosti, usluge javnog prevoza, dostave, komunalne usluge, vatrogasne usluge, zdravstvene usluge i tako dalje.
Cities After Dark je projekat mreže gradova, a nosilac projekta je grad Braga (Portugal), partneri su Đenova, Malaga, Nikozija, Pariz, Pirej, Talin, Varna, Zadar i Budva.
Riječ o sasvim novoj inicijativi za naše prilike, čiji je osnovni cilj da preoblikuje, transformiše imidž gradova u turističkom, komunalnom, ali i širem društveno-kulturnom smislu.
Kotor – foto Boka News
Ključni izazovi u urbanim sredinama povezani su s održivošću, bilo da se radi o turizmu, mobilnosti, inovacijama, ekološkim aspektima, ekomskim i slično.
U isto vrijeme, isprepletenost različitih sektora i djelatnosti povezanih posebno s turizmom, koji ima izniman značaj za ekonomski razvoj zahtijeva učinkovito i integrirano upravljanje, uvijek s krajnjim ciljem poboljšanja kvalitete života lokalnog stanovništva.
U Evropskoj uniji i generalno u velikim metropolama, noćna ekonomija igra veoma važnu ulogu u upravljanju i organizovanju gradova. Gradske vlasti pokušavaju riješti probleme, kanalisati i usmjeriti noćnu ekonomiju kroz održivi razvoj u cilju poboljšanja kvaliteta života, pa tako neki gradovi imaju gradonačelnike/ce noći i druge instrumente kojima pokušavaju riješiti probleme.
Primjer i iskustva Pariza oko rješavanje pitanja u oblasti noćne ekonomije, kao što je rješavanje buke u naseljenim mjestima, posebno bi mogao biti značajan za cijelo Crnogorsko primorije, kao održive turističke destinacije.
Pariz ima i Vijeće za upravljanje noćnom ekonomijom, a jedan od problema je i nivo noćne buke koji rješava tzv. „meduza“ uređajima. Riječ je o senzorima opremljenim višesmjernim kamerama i baterijom sa više mikrofona, koji mogu da uoče izvore ekstremne buke i fotografišu javno mjesto na kojem se ista odvija. Ovo je samo jedan od primjera…
PAMETNI SEMAFORI NA NOVE ČETIRI RASKRSNICE U KOTORU
Odbornik Demokratske partije socijalista (DPS) u Kotoru Danilo Adžić kazao je da su u tom gradu rekordne saobraćajne gužve.
“Novi ‘pametni’ semafori i ‘japanski’ kružni tok koje je pustila u rad gradska uprava izazvali su rekordne gužve, čak i nedjeljom.
Dakle, čak i kada nema saobraćaja vezanog za posao. Jutros su na terenu bili službenici MUP-a”, napisao je Adžić na Iksu, uz video na kojem se vidi da policija reguliše saobraćaj.
Novi “pametni” semafori i “japanski” kružni tok koje je pustila u rad gradska uprava izazvali su rekordne gužve, čak i nedeljom. Dakle, čak i kada nema saobraćaja vezanog za posao.
Jutros su na terenu bili službenici @MupCg. pic.twitter.com/TsCuFfsAot
Otvaranjem multimedijalne izložbe „Pavić od Š do A“ sinoć je u Muzeju pomorskog nasljeđa u Porto Montenegru JU Gradska biblioteka Tivat obilježila je treću godinu svog postojanja.
Izložbu je otvorio predsjednik opštine Tivat, Željko Komnenović koji je tom prilikom istakao da je biblioteka za kratko vrijeme postigla impresivne rezultate te da ostavlja trag u kulturnom prostoru grada.
„Rođendan će proteći u Pavićevom duhu. Zapamtio sam jednu njegovu rečenicu koja se može primijeniti i na ovaj događaj večeras. Pavić je rekao da je ljudski život čudna trka i da cilj nije na kraju nego u sredini trke, ne znaš kada si prošao taj cilj i vjerovatno nikad nećeš saznati, zbog toga ćeš nastaviti da trčiš. Želim našoj Gradskoj biblioteci da i dalje nastavi da trči i stigne do jubileja koji večeras slavi ŠB Jadran pa i duže“ – rekao je Komnenović.
Direktorica Gradske biblioteke Tivat, Vesna Barbić istakla je da je rad ustanove javan te se rezultati mogu lako mjeriti ali I zahvalila svima koji su pomogli I podržali rad biblioteke za ove tri godine.
“Zahvaljujem se svima koji su pomogli rad biblioteke u ove tri godine, a to su: Opština Tivat, SO Tivat, Sekretarijat za društvene djelatnosti, Savjet JU Gradska biblioteka, Centar za kulturu, Muzej i galerija, TOT, Nacionalna biblioteka Đurđe Crnojević sa Cetinja, meni posebno draga saradnja Biblioteka i čitaonica iz Kotora i Herceg Novog, OŠ Drago Milović, Muzička škola, vrtić Bambi. Medijsku podršku uvijek su nam pružali Radio Tivat, kao i agencija CG News, Vijesti i Radio Televizija Herceg Novi”, kazala je Barbić.
Izložba „Pavić od Š do A“ je multimedijalni projekat posvećen velikom piscu Miloradu Paviću koji je Biblioteka grada Beograda realizovala 2019. u okviru obilježavanja trostrukog jubileja: povodom 90 godina od rođenja, 10 godina od smrti Milorada Pavića, kao i 35 godina od objavljivanja “Hazarskog rečnika”.
Direktorka biblioteke grada Beograda, Jasmina Ninkov zahvalila je na pozvu i istakla da je velika čast prisustvovati izložbi i obilježavanju rođendana.
„Večerašnja izložba ima direktnu vezu sa Hazarskim rečnikom jer je Pavić nazvan prvim piscem postmodernistom. Roman je napravljen kao leksikon, enciklopedija, sve što je znao stavio je u Hazarski rečnik govoreći o malom narodu koji je nestao. Taj način pisanja romana, da bude čitljiv sa različitih strana i da na bilo kojoj stranici možete da počnete da čitate, a da završite ne na poslednjoj nego na prvoj, smatra se u stvari pratečom kasnije hiperteksta, svega onoga što će nam doneti kompjuter. Ne znam koliko smo danas uopšte svesni kolika je bila slava Hazarskog rečnika i samog Pavića. Preveden je na preko 30 jezika, 10 godina je živeo u Parizu, tamo je imao svoj stan, bio je zaista velika svetska zvezda. Nadam se da će publika u Tivtu, gledajući izložbu i sve što smo pripremili, dobiti želju da čita Pavića, što je, naravno, u direktnoj vezi sa bibliotekom. Hazarski rečnik je neprevaziđeno delo svetske književnosti. Deo je naše i svetske književne istorije. To to će ostati“, kazala je Ninkov.
“Aerodromi i granični prelazi su kapije Crne Gore, to je onaj prvi utisak koji turista stekne kada dođe u Crnu Goru. Važno da te ulazne tačke budu daleko bolje riješene nego što jesu,” kazala je ministrica turizma u Vladi Crne Gore, Simonida Kordić, krajem prošle sedmice kada se sastala sa predstavnicima primorskih opština i turističke privrede u Herceg Novom.
Ministrica je prošla pored Aerodroma Tivat ali nije svratila da vidi aktuelno stanje i recepciju crnogorskog turizma, a kako doznajemo ni direktor Aerodroma Crne Gore, Roko Tolić, nije dolazio u tivatsku vazdušnu luku, koja je ovih dana broji rekordne brojeve letova i putnika.
Bili smo mi. Osim gužve i dosta haotično stanje zatekli smo juče popodne, kada su svi putnici za više letova krenuli prema jedinom izlazu kako bi pristupili pasoškoj kontroli, tako da su preko razglasa pozivani putnici koji imaju ranije letove, nastalo je guranje, probijanje do bording kontrole…
Displej ispred aerodromske zgrade sa informacijama o dolaznim letovima nije bio u funkciji, niko ga nije restartovao pretpostavljamo, pa jedine informacije o dolaznim letovima smo mogli dobiti putem interneta na zvaničnoj stranici ACG.
Aerodrom Tivat – foto Boka News
O stanju na aerodromu utiske sa nama je podijelio turista koji čeka let.
„Nakon totalnog saobraćajnog kolapsa, jedva smo stigli na vrijeme, evo za kraj i predivan doživljaj u parku ispred aerodroma sa ovim opušcima cigareta, na sve strane, smeće, kanta za smeće puna i smrdi, prozori na zgradi aerodroma su tako prljavi da ni ne izgledaju kao prozori.
I onda kažu da hoće turizam, aerodromi i granični prelazi recepcije turizma da izgledaju ovako, predpostavljam čeka se koncesionar…“
Uprava pomorske sigurnosti i upravljanjanja lukama (UPSUL) uspješno je realizovala akciju skupljanja zauljanih materija i čišćenja kupališta u Bokokotorskom zalivu, nakon što se u more izlilo mašinsko ulje sa kopna.
Inspekcija sigurnosti pomorske plovidbe i Instituta za biologiju mora Kotor obavijestila je jutros Pomorsko-operativni centar UPSUL-a da se na Markovom rtu kod hotela Hyatt Regency Kotor Bay Resort desilo izlivanje zauljanih materija (mašinsko ulje) sa kopna, koje se počelo širiti zalivom u pravcu Kotora.
Markov Rt intervencija UPSUL
Pomorsko-operativni centar odmah je po pozivu angažovao preko Mornarice Vojske Crne Gore čamac EKO-1, koji je pristupio čišćenju zauljanih materija na površini. U isto vrijeme naš spasilački čamac SAR-4 i SAR skuter su pristupili čišćenju samog kupališta, tako da je mala količina zauljanih materija brzo i efikasno prikupljena sa morske površine.
Markov Rt intervencija UPSUL
Uprava pomorske sigurnosti i upravljanjanja lukama (UPSUL) o ovome je obavjetila Komunalnu inspekciju, kao i Ekološku inspekciju kako bi postupili u skladu sa svojim nadležnostima.
Mlada operska diva Petra Radulović, sopran iz Kotora, čija evropska i svjetska karijera ide uzlaznom linijom, održaće svoj solistički koncert večeras, 20. avgusta u 21h u Crkvi Santa Maria in Punta, u okviru programa Budva Grad Teatra.
-Za klavirom ćete imati priliku da čujete divnu Jelenu Polović Šiljeg, a kao gosti koncerta nastupiće violončelista Kosta Popović, stipendista Fondacije “Miloš Karadaglić” i pijanista Petar Popović. Ime koncerta je “Opera e amore” (“Opera i ljubav”), te ovo neće biti običan koncert, već ću govoriti o ženskim likovima koje interpretiram, o njihovom položaju u društvu i njihovim ljubavnim odnosima, objavila je na svom fejsbuk profilu Petra Radulović, dobitnica prve stipendije Fondacije Miloš Karadaglić 2023/2024.
Paralelno sa školovanjem u Gimnaziji Kotor, Radulović je pohađala solo pjevanje u klasama profesorki Aleksandre Dobriše i Milice Lalošević u Muzičkoj školi „Vida Matjan“ u Kotoru. Nastavila je obrazovanje 2015. godine na Boston Arts Academy u Masačusetsu, a sljedeće godine na St. Croix Preparatory Academy u Stilvoteru, u Minesoti. Od 2018. studira pjevanje na Univerzitetu za muziku i scenske umjetnosti u Beču, prvo u klasi prof. Regine Köbler, zatim od 2020. u klasi prof. Rainera Trosta. Diplomirala je u septembru 2022, a od oktobra 2023. nastavlja sa master studijama, smjer opera, u klasi prof. Helen Malkowsky i prof. Hartmuta Kajla.
Bila je solistkinja Državne opere u Hanoveru, kao članica njihovog ansambla Međunarodnog operskog studija. U hanoverskoj operi je nastupila kao Alma u njemačkoj praizvedbi Eversovog Humanoida, Janthe u Marschnerovom Der Vampyr, Barbarina u Mozartovoj Le nozze di Figaro, Kammerjungfrau u ter Schiphorstovoj Die Gänsemagd, Johanna u Sondheimovom Sweeney Toddu i kao La contessa di Ceprano i Un paggio della Duchessa u Verdijevom Rigolettu. Sezona 2022/23. uključuje, između ostalih, Floru u Brittenovom The turn of the Screw, Erste Nymphe u Dvoržakovoj Rusalki i Madeleine Usher u Glassovom The Fall of the House of Usher. Iza sebe ima preko dvadeset solo uloga izvedenih na operskoj sceni. Ove sezone se u Hanover vraća na scenu kao gost u ulozi Papagene u Mocartovoj Čarobnoj fruli, te ponovo u ulozi Madeleine. Povratkom u Beč 2024. vraća se na scenu teatra Dvorca Šenbrun sa debijem u ulozi Ane Rajh u Nikolajevoj operi Die lustigen Weiber von Windsor.
Jelena Šiljeg
Jelena Polović Šiljeg zaposlena je kao nastavnik Uporednog klavira klavirski saradnik na odseku za solo pevanje u Muzičkoj školi „Mokranjac“ u Beogradu. Svoje muzičko obrazovanje je započela u Budvi, a poslije završene srednje muzičke škole „Dr. Vojislav Vučković“ u Beogradu, diplomirala je klavir u klasi prof. Jokut Mihajlović i završila specijalističke studije u klasi prof. Biljane Gorunović na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. Školovanje je nastavila na Univerzitetu za muziku i izvođačke umjetnosti u Beču u klasi prof. Dejvida Luca upisavši šestogodišnje studije na smjeru za Klavir i vokalnu pratnju. Tamo je magistrirala u junu 2011. godine, a završni ispit je položila sa odlikovanjem. Trenutno se nalazi na doktorskim akademskim studijama na Fakultetu muzičke umjetnosti u Beogradu, smjer klavir, u klasi prof. Dejana Sinadinovića.
Svoj prvi solistički koncert imala je na Festivalu Budva Grad Teatar 1996. godine, na kojem je potom nastupala još nekoliko puta. Bila je oficijelni korepetitor na međunarodnom takmičenju CIAO u Beogradu i Kotoru u okviru KotorArt festivala 2023. god.